Joitain otteita Annelin kertomuksista Jukkaa muistellessa, vv 2006 - 2011.
Kertoessaan 6.12.2006 kuinka tutustui Jukkaan, Anneli lausuu mm:..
minulle oli alusta alkaen selvää, että haluan Jukan. etp148 Ihastuminen oli molemminpuolista.
Joo, ja jo tuolloin 2006 Anneli huomauttaa, että Jukka ei käyttänyt sormusta ja että sai tietää Jukan työtovereilta Jukan olevan ukkomies. Raskaus on ollut Jukalle yllätys. Annelin mukaan (2009) Jukka on sanonut, että ei enää haluaisi kokea avioeroa toista kertaa - ymmärsin tämän niin, että ero ensimmäisestä vaimosta ei ollut ihan helppo. Annelin raskaus on kärjistänyt asioita. Ihmekö tuo.. Jukan vaimo oli eroa vastaan kovasti, mutta kuulemma hyväksyi lopulta Annelin, kertoi Anneli. Minä vuonna Jukka lopulta otti eron vaimostaan ei muistu mieleen - olenkohan tuota vuosilukua nähnytkään?? Kuka muistaisi paremmin.
Tutustuivat keväällä jollain akateemisten työttömien kursseilla sekä sen jälkeen työtovereina 1996, kesällä Anneli jäi Jukan luokse yöksi (jotkin bileet Jukan kotona, - Jukan vaimo asui tuohon aikaan eri paikkakunnalla, 2.12.2006), syksyllä ilmoitti Jukalle olevansa raskaana. 1998 muutti Jukan luokse, lapsi oli silloin 7 kk ikäinen.
Alibin 12.9.2011 tehdyssä haastattelussa: ."
Jukka oli Annelin se kaikkein suurin rakkaus..
- Meillä osuivat kemiat yhteen. Ei se nyt ihan rakkautta ensisilmäyksellä ollut, mutta vedimme toisiamme aika voimakkaasti puoleemme" (<--siteerausta-->), ..
"Jukka oli elämäni mies ja tulen muistamaan hänet aina ja ikuisesti. En olisi ikinä pystynyt vahingoittamaan häntä." SK:ssa, 5.9.2011:.
."Olisin voinut erota Jukasta. Ei minun häntä tappaa olisi tarvinnut".(<-- ei ehkä aivan sanasta sanaan, - jossain se lehti mulla vielä on).
PS: kyökin puolella kun ollaan..,
Tuo onkin mielenkiintoinen tuo sana 'en ikinä'. Artikkelissa valheen jäljittämisestä on muuten tuolle sanalle 'never = not ever'. Valehteleminen on epämiellyttävää. Sen vuoksi valehtelija ottaa kielellistä etäisyyttä hankalaan tapahtumaan. En olisi koskaan voinut vanhingoittaa häntä ei ole sama asia kuin sanoa: En vahingoittanut häntä.
Myöskään 'ei minun häntä olisi tappaa tarvinnut' ei ole sama asia läheskään kuin sanoa: En tappanut häntä. Jostain syystä kautta vuosien Annelin on ollut aivan kuin mahdoton sanoa: En tappanut Jukka Lahtea!
Mulla koko ajan raksuttaa nuo Detecting Deception artikkelit kun tulee eteen jotain Annelin lausumia väitteitä...
http://www.blifaloo.com/info/never-stat ... alysis.php