Elvis kirjoitti:taavetti kirjoitti:Teatteria lapselle/häkeen taisi olla koko lähtiksejo, ihan niinkuin täällä on aiemmin ounasteltukin. Lähtiksejo on muutoinkin merkillinen kysymys, koska kyllä sitä mäiskintää Auerin kertomusten mukaan (ei tosin häkenauhan) kuului koko ajan. Miehen poistumistakaan Auer ei ollut ennen kyselyä havainnut; hän seisoi itse eteisen oven hujakoilla eikä ikkunasta ihan ääneti väännytä (livenä äänet ainakin kuuluisivat -sanovat häkenauhatallenteen tallentavuusongelmista kiistelevät mitä tahansa).
Niin, ja
eikös Anneli ole joissain kuulusteluissa sanonut mäiskettä kuuluneen vielä, kun poliisipartio soitti hänelle, vai muistanko väärin (kun ei ETP:tä ole)? Että kävi häkepuhelun aikana "kokeilemassa pulssiakin", tytär näki "huppiksen" poistuvan, mutta silti mäiskettä kuului vielä myöhemmin häkepuhelun jo päätyttyä... Pahoittelen, jos muistini tekee tenän.
Kyllä. Näin on Anneli kertonut kahdessa ensimmäisessä kuulustelussaan.
Minulle ei nyt tule mieleen olisiko hän myös myöhemmissä kuulusteluissa kuvannut samalla tavalla mäiskinnän äänien jatkumista vielä sen jälkeen kun lapsi häke-tallenteen mukaan vastasi: Joo se lähti.
En tiedä onko häneltä kysytty asiasta. Siinä on aika iso ristiriita.
----
2.12.2006, Joutsenlahdelle:
'Ja sitä, niinko, tosiaanki jatkui kaua sitä semmosta, niinko hakkaamise mäiskimisen ääntä ja sit sitä Juka tuskan huutoo. Ja sit tota, sit tuli tuli se poliisisoitoo, ja se jatku sillonki ja sit sen soiton aikana hiljeni...Ja joku JPEG821.. Annelilta oli jossain välissä kysytty onko mies siellä vielä..jolloin Anneli kertoi JJ:lle että sitten oli sanonut:
'Ni mä sanoi A***lle, et katotko tonne...'
Samoin seuraavassa kuulustelussa 6.12.2006 Kare Koskiselle...
'Minulla ei ole tarkkaa muistikuvaa siitä kun poliisit soittivat minulle. Poliisien kanssa keskustelua en muista. Sen muistan, että silloin oli vielä näitä haakkaamisen ääniä, kun puhuin poliisin kanssa. JPEG146.
Kyseisissä lauseissa muuten ei ole muuten Annelin puheessa usein vilahtelevia 'ehkä', mää olettasin, voi oll-ilmaisuja, vaan kerronta on suoraa.
Tunkeutujan poistumisen ajankohta on epäselvä. Miksi lapsi häkenauhalla vastaa äidin kysymykseen olikse vielä siellä, että 'joo se lähti', jos lapsi kerran oli nähnyt jonkun poistuvan ikkunasta, jos tämä ei poistunutkaan vielä, sillä Anneli kuitenkin väitti 2. ja 6. joulukuuta, että hakkaamisen ääniä kuitenkin kuului vielä poistumishetken jälkeen?