annaanna kirjoitti: Minkälaista arkipäivää oletat lasten viettäneen? Pistäkää nyt kehiin jotain konkreettista haittaa jota juuri sisotalon kirjoitukset voisivat aiheuttaa, siis jotain uutta ja ennenkokematonta lasten elämään. Ovat äitinsä lapsia, Auereita Turussa. Oletatko lasten vuosia kulkeneen pussi päässä ihmiskontakteja vältellen. Piilotelleen taustaansa, valehdelleen isänsä ja äitinsä sekä omasta kohtalostaan kaikille.
No niin, kiitos vaan tuosta boldatusta tiedosta. En ollut tähän mennessä tietoinen, että Auerin lapset asuvat nimenomaan Turussa. Varmaan se olisi ollut jostain pääteltävissä tai luettavissa, mutta eipä ole osunut silmiin ennen tätä.
Auereita on muuten Suomessa noin 300, selvisi Väestörekisterin sukunimihausta. Asuinpaikkakunnan mainitseminen auttaa kummasti kaventamaan mahdollisuuksia. Nimi ei ole varsinaisesti Virtanen tai Korhonen, mutta eipä se toisaalta ole kuten esimerkiksi oma sukunimeni, jota on Suomessa vai muutamalla kymmenellä ihmisellä ja joka on suojattu.
Olen lukenut tätä palstaa noin vuoden ajan, siitä saakka kun muutin ulkomailta Suomeen ja kuulin, että tämä on olemassa. Sen jälkeen olen vieraillut palstalla päivittäin. Kirjoittanut olen jonkin verran, ensimmäiset viestit viime syksynä. Ennen Korkeimman oikeuden valituslupahakemuksen julkaisia en tiennyt muiden kuin vanhimman Auerin lapsen kutsumanimen. Sen lukemalla selvisivät muut. Mutta kuten asiakirjan KUVINA postannut Valhalla totesikin, nimiin ei pääse käsiksi haulla. Ja lukevatko kaikki tuon asiakirjan?
Asia kun on niin, että sisotalon aloittama ketju ja siitä ponnahtanut keskustelu sekä Ulvila-ketjussa että täällä on merkityksellinen erityisesti niiden Minfon lukijoiden kannalta, jotka käyvät täällä vain satunnaisesti tai ehkä ensimmäisen kerran. Postia on niin valtavasti, että jonkin tietyn tiedon, kuten esimerkiksi vanhimman lapsen nimen, etsiminen on vaikeaa. Itsekin vaikka olen jo "vakkari" en ole kertaakaan käyttänyt esimerkiksi palstan etsi-toimintoa.
Nimien ja asuinpaikkojen julkaisu ja niiden toistaminen (johon toki nyt itsekin syyllistyin) auttaa satunnaista vierailijaa törmäämään niihin vahingossa. Oletetaan, että satunnainen turkulainen perheenäiti päätyy jotain kautta Minfoon, jonka olemassaolosta ei edes tätä ennen tiennyt. Oletetaan edelleen, että hän lukee annaannan postin ja muistaa lapsensa kanssa samaa koulua käyvän Auer-nimisen lapsen. Jos ei tähän mennessä ole tullut mieleen, että kyseessä saattaa olla Anneli Auerin lapsi, niin nyt varmasti tulee.
Kaukaa haettua? Voi olla. Mutta nuorimmat lapset ovat asuneet enonsa luona pitkään ja kaksi nuorinta aloittanut koulunkäyntinsä siellä. He eivät ole mitään luokkahuoneeseen äkkiä tupsahtaneita, suurisilmäisiä orpoja, joiden äiti on murhasyytetty, vaan päällisin puolin tavallisesta perheestä tulevia lapsia.
Ennen kaikkea palstan vakkareiden pitää muistaa, että kaikki eivät seuraa Minfoa eivätkä kaikki ole kiinnostuneita rikostapauksista. Suomi on täynnä ihmisiä, jotka eivät tiedä Ulvilan tapauksesta käytännössä mitään. Lukuisat ovat nekin kaverit, joille olen selittänyt tapahtumat ja sen koukerot alusta saakka, kun he eivät ole tieneet juuri muuta kuin että joku on joskus kuollut.
Mutta kuka tahansa näistä ihmisistä saattaa päätyä Minfoon vaikka missä asioissa, hetken uteliaisuudesta avata Ulvila ketjun ja törmätä siellä lasten nimiin.
Tästä syystä paheksun syvästi nimien julkaisemista ja toivon vähintään, että niitä ei enää täällä toistettaisi, jotta ne painuisivat mahdollisimman nopeasti Ulvila-postien tulvassa mahdollisimman syvälle.