Ristiriitaisia tunteita herätti tuo A-studion juttu. Lehto kuulosti yllättävän normilta, mutta sitten jokin käyttäytymisessä on ihan päinvastoin. Vaikea selittää.
Selvää on, että sekä dokementaristi, että AAn blogiystävät tietävät enemmän kuin me, AA pystyy heille kertomaan kaiken, mitä me ei ole kuultu. Toki se voi olla yksipuolista, väärääkin tietoa, mutta itsellä häivähti ihan sekunnin ajatus "mitä jos...", olen siis 90%sti ollut sitä mieltä, että AA ei ole syytön, miehensä kuolemaan siis, ja myös näistä lsh-jutuissa on oltava
jokin perä, mutta mikä? Ei savua ilman tulta.
Siltikin, yritän objektiivisesti miettiä, kuinka paljon 2,4,7,9 vuotiaat voivat muistaa ja selostaa silloin kun itse tapahtuma tapahtui, ja nyt vuosia myöhemmin. Itsellä on 4 ja 9 v lapset, ja välillä sepustavat, nuorempi varsinkin, mitä tahtovat. ONHAn se toki mahdollista, että tietyt lapsista muistivat nämä lsh- ja muut tarinat vasta sitten, kun niistä julkisesti mm. täällä puhuttiin. Aika paljon sellaista mitä on heitetty spekuna, onkin sitten kuultu lasten suusta, vai miten se ajallisesti meni esim. pojan muisteloiden suhteen?
Eläinten kidutus, taustanauhat, kaikkia niitä heiteltiin täällä jo paljon ennen kuin lapset niistä kertoivat, eikö?
Minä en huppumieheen usko, se onkin sitten lähes ainut varma, mitä pystyn tästä jutusta sanomaan. Eniten säälittää ne lapset

, ilman väkivaltaa ja kurimustakin tässä on ollut pienille ihan liikaa. Ja jos joku toivoo että joskus tämä soppa vielä selkeää, niin ainut joka voi tässä ratkaista on vanhin tytär, tai AA, muut olivat ihan liian nuoria.
Lisäys: tärkeää olisi myös saada selvyyttä, mitä vanhin tytär on kertonyt uusista syytteistä, listassa on kaikki 4 lasta, mutta sen enempää ei aukene mitä sielä on ollut.
Ja kyllä, aika karmiva oli se "tässähän on kuollut vain yksi ihminen"