Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt
Re: Kyseenalainen nettikauppa
Paketti näkyy Itellan sivuilla vasta sitten kun se on saapunut Suomeen. Olen tilannut tuotteita (esim. Saksasta), jotka lähettifirma kuljettaa Suomeen ja Itella Suomessa eteenpäin. Niin kauan kun paketti on lähettifirmalla, voin seurata sen kulkua heidän sivujensa kautta ja Suomeen saapumisen jälkeen Itellan sivuilta.
^ Tänks.
Miltä sivulta olet sitä saksalaista pakettias seurannut? Kun mä sain ton sivuston sieltä, jonka tänne oon linkittäny, ja välttis en oikee oo hiffannu sen käyttöä. 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tilailen Saksasta joskus kissanruokaa (nettikaupassa halvempaa, ilmainen kuljetus kotiin asti). Kyseinen firma käyttää DHL:n palveluja ja vaikka se toimii(siis DHL) myös Suomessa, Suomen kuljetukset hoitaa Itella. Eli seurailen DHL:n sivuilta ensin ja sitten Itellan. Asiasta kukkaruukkuun, Paketti tulee Saksasta Suomeen noin kolmessa päivässä ja Helsingistä meille (alle 200 km) matka kestääkin sitten jo viisi päivää. Se Itellan nopeudesta...
No eikä tosiaan mene, jos ei joku hidastele (joko lähettäjä, Royal Mail, Itella tai joku yksityinen kuriiri). Se täytyy tietysti huomata, että kaikki toimittajat ei joka päivä postita sitä tavaraa, ja silloin on luonnollista, että kestää kauemmin. Lisäksi Royal Mail on syvältä, eikä olisi mikään ihme jos joku niiden palkkaamista ex-kriminaaleista olisi tylsyyksissään päättänyt heittää koko paketin ojaan. Mulle on tullut Briteistä Suomeen parhaillaan kahdessa päivässä postit, ja keskimäärin ehkä neljässä päivässä, Suomesta Britteihin n. neljässä päivässä. Siis silloin kun ne RM:n heput ei ole hukannut niitä kokonaan. USPS tykkää toisinaan vammailla myös, mutta ei läheskään niin pahasti kuin RM.Nooruska kirjoitti:Jostaki (tod. näk joku vauva-forumi) luin, että Briteistä menee se 10-14 arkipäivää tulla tuote. Eli jos se mun tuote sieltä tulee niin ei täs oo kiire. Tilauksen aikoinaan tein pe päivällä, siihen tuli heti perään vkoloput yms. Että carpe diem täs vaan sit kai.
Tilaatko Zooplussalta? Sieltä meillekin on kestänyt aina n. viikon, mutta muuta kamaa Saksasta on tullut nopeammin.Astrea kirjoitti:Tilailen Saksasta joskus kissanruokaa (nettikaupassa halvempaa, ilmainen kuljetus kotiin asti). Kyseinen firma käyttää DHL:n palveluja ja vaikka se toimii(siis DHL) myös Suomessa, Suomen kuljetukset hoitaa Itella. Eli seurailen DHL:n sivuilta ensin ja sitten Itellan. Asiasta kukkaruukkuun, Paketti tulee Saksasta Suomeen noin kolmessa päivässä ja Helsingistä meille (alle 200 km) matka kestääkin sitten jo viisi päivää. Se Itellan nopeudesta...
Noin yleisesti ottaen Suomen posti on ehdottomasti paras laitos niistä postilaitoksista mitä itse olen päässyt/joutunut käyttämään. Vielä koskaan Suomessa ei ole ainkaan minun pakettejani hukattu/piilotettu puskiin/annettu epämääräisten naapureiden hoiteisiin.
Holy shit...! Äsken tuolla jo linkkaamassani kuljetussivustossa palloilin. Nyt löysin uuden kohdan ja tadaa, sieltä löytyi tuo tilaukseni! Hämmennys oli suuri, kun selvisi paketin tulevan...PEKINGISTÄ!
Voi vittujen kevät jos oon maksanu piraattituotteesta aidon tuotteen hinnan!
Poikakaveri tossa saneli lohdutuksen sanaa, että välttis se seikka että se tulee tuolta ei automaattisesti tarkota piraattia. Ja selitti ummet ja lammet halvasta tekemisestä ja muidenkin merkkien siellä teettämisestä. Mutta jotenkin käsitin, yllätys yllätys googlettamalla, että nimenomaan Ed Hardyt tehään Jenkeissä.
Voi vittujen kevät jos oon maksanu piraattituotteesta aidon tuotteen hinnan!
Poikakaveri tossa saneli lohdutuksen sanaa, että välttis se seikka että se tulee tuolta ei automaattisesti tarkota piraattia. Ja selitti ummet ja lammet halvasta tekemisestä ja muidenkin merkkien siellä teettämisestä. Mutta jotenkin käsitin, yllätys yllätys googlettamalla, että nimenomaan Ed Hardyt tehään Jenkeissä.
Lisäys: yhtään veikkauksia kauanko tuo paketti tulee Suomeen?
-
Porin
Googleta lisää, vaikka Ed Hardyn kotisivut. Sieltä selviää että iso osa niistä vaatteista ym. tehdään Kiinassa.Nooruska kirjoitti:Holy shit...! Äsken tuolla jo linkkaamassani kuljetussivustossa palloilin. Nyt löysin uuden kohdan ja tadaa, sieltä löytyi tuo tilaukseni! Hämmennys oli suuri, kun selvisi paketin tulevan...PEKINGISTÄ!
Voi vittujen kevät jos oon maksanu piraattituotteesta aidon tuotteen hinnan!![]()
^ Jotakin Ed Hardyn sivua katselin ja sieltä nimenomaan käsitin ettei Kiina oikein oo täs kuvios.
Mutta toi onkin helpottava tieto!
Mutta toi onkin helpottava tieto!
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Itse on tullut tilattua melko paljon lapselle vaatteita Saksasta. Kun on nyt niiiin innostunut tietynlaisesta katumuodista.
Ja kissoille tilasin ihan älyttömän kokoisen kiipeilypuun Zooplussalta. Puolet halvempi kuin Suomessa ja ilmaiset toimituskulut !!!
Vain yhden kerran on ollut ongelmia yhden vaatetilauksen kanssa, eli tilaus (170e) oli veloitettu kahteen kertaan Visalta.
No googlekääntäjällä lähetin firmaan ystävällisen viestin asiasta (Saksan kieli kääntyy googlekääntäjällä ihan pepunnuoleskeluksi, koska niiden puhetapakin on yhtä herrottelua ja daamittelua
)
Vastasivat viestiin samana päivänä, pahoittelivat ja sanoivat korjaavansa asian ja niin todella tekivätkin.
Ja kun olin jo ihan varma, että nyt mua on huijattu ja joudun maksamaan kamat kahteen kertaan
.
Että kyllä ne Nooruskan kamatkin varmaan sieltä tulee...vähän kärsivällisyyttä peliin. Toimitusajat/matkat on vähän pidemmät kuin Anttilassa.
Vain yhden kerran on ollut ongelmia yhden vaatetilauksen kanssa, eli tilaus (170e) oli veloitettu kahteen kertaan Visalta.
No googlekääntäjällä lähetin firmaan ystävällisen viestin asiasta (Saksan kieli kääntyy googlekääntäjällä ihan pepunnuoleskeluksi, koska niiden puhetapakin on yhtä herrottelua ja daamittelua
Vastasivat viestiin samana päivänä, pahoittelivat ja sanoivat korjaavansa asian ja niin todella tekivätkin.
Ja kun olin jo ihan varma, että nyt mua on huijattu ja joudun maksamaan kamat kahteen kertaan
Että kyllä ne Nooruskan kamatkin varmaan sieltä tulee...vähän kärsivällisyyttä peliin. Toimitusajat/matkat on vähän pidemmät kuin Anttilassa.
People, You don't believe this... tänää kolahti luukusta postin lappu, että tälle neidille on postista noudettavissa paketti Kiinasta!
Ton sivuston mukaan se munii viä Pekingissä. 
Nonniin, nyt se on postista haettukin. Nyt tuota paitaa olen tuossa käännellyt ja väännellyt enkä osaa sanoa onko se piraatti vai ei. Siinä näytti olevan kiinaksi myös hinta, joka oli 926 kiinan rahaa.paidan lappu näyttää aidolta ja siinä on se pahvi lappukin, joka näyttää mun silmään aidolta. Paita kangas on hyvää, ei sellaista mitä olen yleensä piraattipaidoissa huomannut olevan. Kuvio näyttää myös mun silmään uskottavalta. Ainoo, mitä ihmettelen on noi ns. glitterit. Ne on vähän kuin tärähtäny ja voisin veikata ekoilla pesukerroilla lähtevän pois. Että otappa tän aitoudesta nyt selvää....
LISÄYS: voi vittu toin on väärä tuote! Tuossa jo käännellessäni aloin miettimään, että hetkinen ja tarkistin sen kaupan sivuilta. Jep, en tuota tilannut. Laskussani luki se oikea paita! VOI HELVETTI. Kiva tätä nyt alkaa setviin...!
LISÄYS: voi vittu toin on väärä tuote! Tuossa jo käännellessäni aloin miettimään, että hetkinen ja tarkistin sen kaupan sivuilta. Jep, en tuota tilannut. Laskussani luki se oikea paita! VOI HELVETTI. Kiva tätä nyt alkaa setviin...!
-
debbie
Nooruska, minäkin kerran tilasin "amerikkalaisesta nettioutletistä" erään merkkituotteen ja sekin tuli Kiinasta. Muuten meni ihan hyvin se kauppa, mutta en olisi halunnut ostaa mitään Kiinasta. Tuote on mukamas made in France.
Ja mitä tulee siihen "viileäkauppaan" niin lopulta tänään sieltä tuli viesti, jossa pahoiteltiin laskuttamistani ja todettiin, etten ole heille velkaa. Puoli vuotta siinä meni ja multa paloi päreet muutaman kerran! Se tuntui jo simputukselta.
Ja mitä tulee siihen "viileäkauppaan" niin lopulta tänään sieltä tuli viesti, jossa pahoiteltiin laskuttamistani ja todettiin, etten ole heille velkaa. Puoli vuotta siinä meni ja multa paloi päreet muutaman kerran! Se tuntui jo simputukselta.
Siis joo, en mäkään tienny tän tulevan Kiinasta. Hämmästys oli suuri, kun pakettini oli sen sivuston mukaan Pekingissä.
"Kevin" ol vastannut. Halusi kuvan saamastani väärästä tuotteesta (lähetin sen) ja lupasi korjata asian. Tää menee nyt vähän turhan hyvin...pakko sen on vähintäänkin alkaa vaatimaan multa jotakin kyseenalasia maksuja tms. Ei tää näin kevyesti voi mennä!
"Kevin" ol vastannut. Halusi kuvan saamastani väärästä tuotteesta (lähetin sen) ja lupasi korjata asian. Tää menee nyt vähän turhan hyvin...pakko sen on vähintäänkin alkaa vaatimaan multa jotakin kyseenalasia maksuja tms. Ei tää näin kevyesti voi mennä!
^ Vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä ollakseen totta. Mutta jospa sittenkin... 
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.