Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Astrea
Alibin satunnaislukija

Re: Kyseenalainen nettikauppa

Viesti Kirjoittaja Astrea »

Paketti näkyy Itellan sivuilla vasta sitten kun se on saapunut Suomeen. Olen tilannut tuotteita (esim. Saksasta), jotka lähettifirma kuljettaa Suomeen ja Itella Suomessa eteenpäin. Niin kauan kun paketti on lähettifirmalla, voin seurata sen kulkua heidän sivujensa kautta ja Suomeen saapumisen jälkeen Itellan sivuilta.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Tänks. :) Miltä sivulta olet sitä saksalaista pakettias seurannut? Kun mä sain ton sivuston sieltä, jonka tänne oon linkittäny, ja välttis en oikee oo hiffannu sen käyttöä. :oops:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Astrea
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Astrea »

Tilailen Saksasta joskus kissanruokaa (nettikaupassa halvempaa, ilmainen kuljetus kotiin asti). Kyseinen firma käyttää DHL:n palveluja ja vaikka se toimii(siis DHL) myös Suomessa, Suomen kuljetukset hoitaa Itella. Eli seurailen DHL:n sivuilta ensin ja sitten Itellan. Asiasta kukkaruukkuun, Paketti tulee Saksasta Suomeen noin kolmessa päivässä ja Helsingistä meille (alle 200 km) matka kestääkin sitten jo viisi päivää. Se Itellan nopeudesta...
Nooruska
Michael Knight

Aaaa, okei. :)
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Nooruska kirjoitti:Jostaki (tod. näk joku vauva-forumi :D ) luin, että Briteistä menee se 10-14 arkipäivää tulla tuote. Eli jos se mun tuote sieltä tulee niin ei täs oo kiire. Tilauksen aikoinaan tein pe päivällä, siihen tuli heti perään vkoloput yms. Että carpe diem täs vaan sit kai. 8)
No eikä tosiaan mene, jos ei joku hidastele (joko lähettäjä, Royal Mail, Itella tai joku yksityinen kuriiri). Se täytyy tietysti huomata, että kaikki toimittajat ei joka päivä postita sitä tavaraa, ja silloin on luonnollista, että kestää kauemmin. Lisäksi Royal Mail on syvältä, eikä olisi mikään ihme jos joku niiden palkkaamista ex-kriminaaleista olisi tylsyyksissään päättänyt heittää koko paketin ojaan. Mulle on tullut Briteistä Suomeen parhaillaan kahdessa päivässä postit, ja keskimäärin ehkä neljässä päivässä, Suomesta Britteihin n. neljässä päivässä. Siis silloin kun ne RM:n heput ei ole hukannut niitä kokonaan. USPS tykkää toisinaan vammailla myös, mutta ei läheskään niin pahasti kuin RM.

Astrea kirjoitti:Tilailen Saksasta joskus kissanruokaa (nettikaupassa halvempaa, ilmainen kuljetus kotiin asti). Kyseinen firma käyttää DHL:n palveluja ja vaikka se toimii(siis DHL) myös Suomessa, Suomen kuljetukset hoitaa Itella. Eli seurailen DHL:n sivuilta ensin ja sitten Itellan. Asiasta kukkaruukkuun, Paketti tulee Saksasta Suomeen noin kolmessa päivässä ja Helsingistä meille (alle 200 km) matka kestääkin sitten jo viisi päivää. Se Itellan nopeudesta...
Tilaatko Zooplussalta? Sieltä meillekin on kestänyt aina n. viikon, mutta muuta kamaa Saksasta on tullut nopeammin.

Noin yleisesti ottaen Suomen posti on ehdottomasti paras laitos niistä postilaitoksista mitä itse olen päässyt/joutunut käyttämään. Vielä koskaan Suomessa ei ole ainkaan minun pakettejani hukattu/piilotettu puskiin/annettu epämääräisten naapureiden hoiteisiin. :D Se on kyllä hölmöä, etteivät toimita postia lauantaisin.
Nooruska
Michael Knight

Holy shit...! Äsken tuolla jo linkkaamassani kuljetussivustossa palloilin. Nyt löysin uuden kohdan ja tadaa, sieltä löytyi tuo tilaukseni! Hämmennys oli suuri, kun selvisi paketin tulevan...PEKINGISTÄ!
Voi vittujen kevät jos oon maksanu piraattituotteesta aidon tuotteen hinnan! :x
Poikakaveri tossa saneli lohdutuksen sanaa, että välttis se seikka että se tulee tuolta ei automaattisesti tarkota piraattia. Ja selitti ummet ja lammet halvasta tekemisestä ja muidenkin merkkien siellä teettämisestä. Mutta jotenkin käsitin, yllätys yllätys googlettamalla, että nimenomaan Ed Hardyt tehään Jenkeissä. :|
Nooruska
Michael Knight

Lisäys: yhtään veikkauksia kauanko tuo paketti tulee Suomeen?
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Nooruska kirjoitti:Holy shit...! Äsken tuolla jo linkkaamassani kuljetussivustossa palloilin. Nyt löysin uuden kohdan ja tadaa, sieltä löytyi tuo tilaukseni! Hämmennys oli suuri, kun selvisi paketin tulevan...PEKINGISTÄ!
Voi vittujen kevät jos oon maksanu piraattituotteesta aidon tuotteen hinnan! :x
Poikakaveri tossa saneli lohdutuksen sanaa, että välttis se seikka että se tulee tuolta ei automaattisesti tarkota piraattia. Ja selitti ummet ja lammet halvasta tekemisestä ja muidenkin merkkien siellä teettämisestä. Mutta jotenkin käsitin, yllätys yllätys googlettamalla, että nimenomaan Ed Hardyt tehään Jenkeissä. :|
Googleta lisää, vaikka Ed Hardyn kotisivut. Sieltä selviää että iso osa niistä vaatteista ym. tehdään Kiinassa.
Nooruska
Michael Knight

^ Jotakin Ed Hardyn sivua katselin ja sieltä nimenomaan käsitin ettei Kiina oikein oo täs kuvios. :shock:
Mutta toi onkin helpottava tieto! :)
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Itse on tullut tilattua melko paljon lapselle vaatteita Saksasta. Kun on nyt niiiin innostunut tietynlaisesta katumuodista. :roll: Ja kissoille tilasin ihan älyttömän kokoisen kiipeilypuun Zooplussalta. Puolet halvempi kuin Suomessa ja ilmaiset toimituskulut !!!
Vain yhden kerran on ollut ongelmia yhden vaatetilauksen kanssa, eli tilaus (170e) oli veloitettu kahteen kertaan Visalta.
No googlekääntäjällä lähetin firmaan ystävällisen viestin asiasta (Saksan kieli kääntyy googlekääntäjällä ihan pepunnuoleskeluksi, koska niiden puhetapakin on yhtä herrottelua ja daamittelua :mrgreen: )
Vastasivat viestiin samana päivänä, pahoittelivat ja sanoivat korjaavansa asian ja niin todella tekivätkin.
Ja kun olin jo ihan varma, että nyt mua on huijattu ja joudun maksamaan kamat kahteen kertaan :? .

Että kyllä ne Nooruskan kamatkin varmaan sieltä tulee...vähän kärsivällisyyttä peliin. Toimitusajat/matkat on vähän pidemmät kuin Anttilassa. :)
Nooruska
Michael Knight

People, You don't believe this... tänää kolahti luukusta postin lappu, että tälle neidille on postista noudettavissa paketti Kiinasta! :D Ton sivuston mukaan se munii viä Pekingissä. :mrgreen:
Nooruska
Michael Knight

Nonniin, nyt se on postista haettukin. Nyt tuota paitaa olen tuossa käännellyt ja väännellyt enkä osaa sanoa onko se piraatti vai ei. Siinä näytti olevan kiinaksi myös hinta, joka oli 926 kiinan rahaa.paidan lappu näyttää aidolta ja siinä on se pahvi lappukin, joka näyttää mun silmään aidolta. Paita kangas on hyvää, ei sellaista mitä olen yleensä piraattipaidoissa huomannut olevan. Kuvio näyttää myös mun silmään uskottavalta. Ainoo, mitä ihmettelen on noi ns. glitterit. Ne on vähän kuin tärähtäny ja voisin veikata ekoilla pesukerroilla lähtevän pois. Että otappa tän aitoudesta nyt selvää....

LISÄYS: voi vittu toin on väärä tuote! Tuossa jo käännellessäni aloin miettimään, että hetkinen ja tarkistin sen kaupan sivuilta. Jep, en tuota tilannut. Laskussani luki se oikea paita! VOI HELVETTI. Kiva tätä nyt alkaa setviin...! :x
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Nooruska, minäkin kerran tilasin "amerikkalaisesta nettioutletistä" erään merkkituotteen ja sekin tuli Kiinasta. Muuten meni ihan hyvin se kauppa, mutta en olisi halunnut ostaa mitään Kiinasta. Tuote on mukamas made in France. :roll:

Ja mitä tulee siihen "viileäkauppaan" niin lopulta tänään sieltä tuli viesti, jossa pahoiteltiin laskuttamistani ja todettiin, etten ole heille velkaa. Puoli vuotta siinä meni ja multa paloi päreet muutaman kerran! Se tuntui jo simputukselta.
Nooruska
Michael Knight

Siis joo, en mäkään tienny tän tulevan Kiinasta. Hämmästys oli suuri, kun pakettini oli sen sivuston mukaan Pekingissä. :x

"Kevin" ol vastannut. Halusi kuvan saamastani väärästä tuotteesta (lähetin sen) ja lupasi korjata asian. Tää menee nyt vähän turhan hyvin...pakko sen on vähintäänkin alkaa vaatimaan multa jotakin kyseenalasia maksuja tms. Ei tää näin kevyesti voi mennä! :roll:
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^ Vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä ollakseen totta. Mutta jospa sittenkin... :P
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Vastaa Viestiin