Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

annijatta
Javier Pena

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Siis tuo viimmeinen värssy Tara :lol: :lol: :lol:
Ja annaannalle lisää runosuonen kukintaa :o

Joskus tekis toisinaan sitten taas ei, joskus tekis toisinaan sitten taas ei
Joskus mä teen toisinaan sitten taas en

Kello oli yksi kun mä kiljaisin, hei beibi nyt tulee halosta tekareihin ja niin tuli.
Pistän ja tikkaan ja lavastan ain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuyöhön asti vain

Kello oli tuotapikaa melkein kaks, kun hipat muuttu kokoajan hurjemmaks
niinpä niin,
Pistän ja tikkaan ja lavastan vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuyöhön asti ain

Mentiin painimalla kyökkiin, tultiin takaperin halliin
sain verta sormiin, ne pyyhin hihan reunaan
Tikkaan,
Pistän ja tikkaan ja pakastan vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuun asti ain

Kello eteenpäin se vain tikitti, ja talvikengät mua ko pakossa hypytti, joopa joo
Jällen piti kelloa mun vilkasta ja päästä eroon joka veritilkasta
Pistän ja tikkaan ja pakastan ain
Pistäen ja pirautellen polliisille vain

Tuntuu ihan kuin kello kolme ois, Beibi kysyy jos vielä iskun saada vois
Mikäs siin,
Pistän ja tikkaan ja astaloin vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuun asti ain.

Ennen ku polliisit paikalle ennätti, isku taivasta päin beibin lennätti
Isken ja pistän ja astaloin ain
Pistäen ja tikaten vasaran pakastan vain

Sitten alkoi jo olla aika lavastaa, mä pistin ja se teki tississä kamalaa,ooh
Pistän ja vinkkaan ja lavastan vain
Ohjaan polliisit paikalle ain

Pikkuhiljaa kello neljää läheni ja tunsin kuinka voimat väheni.
Juoksen ja kyylän ja lavastan vain

Joutsenlahden suojaa hain ja sain

PS Naakka. Ei se Lulukaan sen kummempi nimi ole kuin Annu.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

HILLITÖNTÄ MENOA.
Ikinä ikinä en tohon pystyisi.
Ei tässä kyenny muuta kuin nauramaan, jospa toimittavat blogistit kohteelle, oletan lievästi huvittuneena kykenevän suhtautumaan. Vähän samoin kun tekevät drag queenien kohteeksi "päässeet" olen-niin-otettu-kunniasta -tyypit. Kertokaan kykenettekö tuohon ihan yhdessä illassa?

ulkosuomalainen kirjoitti:Tupla -- systeemi on se, etta kaikkien osapuolten taytyy tietaa etukateen kuka ja mita tulee todistamaan. Asiantuntijoiden pitaa myos etukateen selvittaa kompetenssinsa todistamiseen.

Alihanka oli kutsuttu todistamaan univajeesta. Siksi oli mun mielesta kasittamatonta, etta tama todisti niin pernavammojen ammattimaisuudesta, kallovammoista, aanentuotosta, Annelin hengityksesta, verijaljista kuin univajeesta oikeudessa. Viela jarjettomampaa oli, etta hovin tuomarit todella kuuntelivat Alihankaa ja aanitutkijaa ikaankuin edes jollain lailla samanarvoisina asiantuntijoina vastakkain. Tai Alihankaa ja avannutta laakaria. Tai Alihankaa ja verijalkitutkijaa.

Onhan se Suomi pieni maa ja monialatodistajat puolustuksen budjetille katevia, mutta jotain rajaa sille kuinka moneen asiaan (ja milla perusteella) yhden asiantuntijatodistajan voi kuvitella venyvan. Eika naiden asiantuntijatodistajien kompetenssin arvioimista voi missaan nimessa jattaa oikeussaliin taikka todistuksia esittaa niin, etta ne tulevat kummallekaan puolelle taikka tuomareille yllatyksena.

Mainitsemasi systeemi tiedossa. Alihangan kompetenssi punnittu ja hyväksi havaittu. Arvioit hovipäätökseen merkitty. Oot jumittunut henkilöön ja siksikö tuomareilta mielestäsi puuttuu kyky ja kompetenssi Alihangan todistuksia punnita. Suuri harmi ettet voi saada lausuntojaan arvioitavaksesi. Ei ne sinällään kaikkein tärkeimpiä ehkä olleet, mutta Alihanka tavallaan edustaakin itseään suurempaa ongelmaa tässä jutussa. Homma perustuu luottamukselle, kaikki hoitavat vastuullisesti omat leiviskänsä. Asiantuntijoiksi ei hankita pellejä, mutta asiantuntijoita hommataan, rekonstruktioissa on hiven järkeä mukana, verijälkitutkijoiksi itsensä nimittäneille toimitetaan koko kuvamateriaali eikä vain valikoimaa kuvia, puolustukselta ei kohtuuttomasti pimitetä materiaalia, ei ainakaan kokonaisia kuulusteluja ja laadittuja rekonstruktioita, syyttäjä ei vedä raflaavia lehdistöpalavereja mediaa briiffaten, poliisi ei vuotele tietoja, tuomarit valitaan juttujen mukaan.

Aivan poikkeukselliseksihan tätä tilannetta Suomessa mainittiin, kun puolustus joutui asiantuntijoita todistajien (normaalikäytäntö) lisäksi hankkimaan.
Et voi ulkosuomalainen väittää, etteikö siellä hovissa ja sitä ennen käräjillä ollut lääketieteenalan asiantuntijan mentävä aukko.

Vainaja olisi jäänyt niille sijoilleen, tajuton koota ja peetä ääntelemään, laskimo- ja valtimoveret erottelematta ja kasvojen sekä kallon luita aina aivokudokseen asti murskanneitten iskujen vaatiman momentin sekä niiden iskujen aiheuttaman (tai siis niistä verenpaineen avulla seuranneen tai miten sitten lääketieteellisesti selitelläänkin) parimeetrisen pisarapilven vääjämätön seuraaminen selvittelemättä tuomareille. Minä kun en perässä pysynyt ja media ei sanallakaan kertonut, niin saatettiin siellä läpikäydä monta muutakin yksityiskohtaa.

Jonkunhan siellä piti olla perehtynyt niihin uhrin päätä murskanneihin iskuihin! Muuten olisivat keskenään vaan kauhistelleet kuvia katsoen miten onkin pahaa jälkeä syntynyt. Käräjillä näin joutuivat tekemään. Sinullahan on ne etp-paprut ja sitä myöten tieto ja käsitys asiantuntijoiden lääketieteellisestä pätevyydestä.

Helvetillinen kiire yhdellä puolustusta pyörittävällä oli kun sitä materiaalihan toimitettiin käsittelyä edeltävällä viikolla. Hyvä kun jonkun ehti mukaan pyytämään. Äänitysalan asiantuntijaa olikin jo ajoissa kehotettu paikalle hankkimaan :D .

Mutta kumman meistä pitää tietojaan tarkistaa, kun useamman kerran ja useammasta todistusteemastahan Alihanka salissa oli. Hän oli lausunnon laatinut hengitystiheydestä häkenauhoituksen perusteella eli kiinnitettiin huomiota asiaan, johon äänitutkija ei huomiota ollut kiinnittänyt (äänitutkijalla ei kompetenssia arvioimaan fyysisen rasituksen ja vamman vaikutusta yms). Ilmarinnan vaikutuksesta tai ei-vaikutuksesta toimintakykyyn/hengitykseen/tilan aiheuttama kipu/kivuttomuus.

Eikö tuo pernavamma ole jonkun toimittajan löperöintiä käsitellystä lääketieteellisestä asiasta, ammattitappajien työskentelytavoista kerrottiin ruumiinavauksen tehneen kertoilleen (muka).

Sulla häröilee aikalailla nää jutut. Olen ilmoittanut et pidätän itelleni oikeuden valita keskustelun aiheeni, tanssiinkutsut ei onnistu hetkeen aikaan, ei nää jo käsitellyt asiat kiinnosta. Oletin Sun käsittäneen paljon enemmän kuin näköjään ootkaan. Oma vikani
Yhden kerran vielä:
Fonetiikan maisteri kertoili mitä ihminen vielä pystyy ääntelemään vaikka ois suuhun isketty. Mitkä äänteet onnistuu vähän haljenneella kitalaellakin, jotain sellaista kysyttiin. Mitä hän tietää vaikka olisi lukenutkin jostakin paperista sen seitsemän kallon luun nimitykset ja latinankieliset selostukset vammoista. Jos kysytään pystyykö ihminen ääntämään, niin vastaa tai älyää olla vastaamatta. Lukuisia suun aluelle kohdistuneita vammoja työnsä kautta korjaillut ja hoitanut (selitti kyllä tekemisensä) Alihanka oli vammoihin perehtynyt ja varmaan salissa olijoista parhaiten ylöskirjatut asiat ymmärtänyt. Ei synny puhetta tajuttomalta. Sinne tuomarien papruihin ois jäänyt ilman Alihankaa tieto, että kyllä voi kerran pari päähän ruumiinavauspöytäkirjan mukaisesti uhria humauttaa ja vielä juttu kulkee. Eli mitäs se syyttäjä olikaan arvellut astalointi ajankohdaksi, oliko se jo ennen kuin tämä uhri autoa tilasi, vai alla tonno pitsaako siinä viimeisimmässä litteroinnissa tilasi.
Viimeksi muokannut annaanna, To Elo 16, 2012 1:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Kiitokset annijatalle, Taralle ja annaannalle nautittavasta sanataiteesta ja oivaltavista ihmiskuvauksista edellä. Ja Kuolemannaakka; sähän olet suorastaan pehmo. Lisää tällaista!

sisotalo kirjoitti: - - -
...olen aina pienen ihmisen puolella ja virkavaltaa vastaan.
- - -

Kiitos asiallisesta vastauksesta, sisotalo.

Sana "aina" on vaarallinen sana. Never say never! Sisotalo, ylläolevan mantrasi kirjaimellinen noudattaminen tarkoittaa tiukkaa anarkismia ja virkavallan vastustamista; sitä, että olet tarvittaessa myös (pienen) syytetyn puolella - riippumatta siitä, onko tämä syyllistynyt rikokseen vai ei. Siis (mahdollisena) kanssarikollisena (mahdollisen) rikollisen puolella. Keinoista ja tosiasioista viis, kunhan virkavalta saa näpeilleen, niinkö?

Oletko pysähtynyt ajattelemaan, että sama toimintamalli ei ehkä toimi ihan joka kontekstissa? Olen lukenut netistä, kuinka puolustit mm. mielestään perusteettoman työkykyiseksi määriteltyä haimasyöpäselviytyjää ja keksijää, joka jätti keksinnön kehittelemättä saatuaan innovaatioavustukset, joiden velvoiteperusteena oli keksinnön saattaminen kaupallisesti hyödynnettävään muotoon. Jälkimmäisessä tapauksessa oli kyseessä yksinkertainen talous- ja reaalimaailman sopimus, jonka tarkoituksena oli hyödyttää molempia osapuolia, ei pelkästään sfääreissä haahuilevaa Pelle Pelotonta.

Juu, haimasyöpä on ennusteeltaan pahin kaikista syöpätaudeista. Siitä selviytynyt, haiman (ja sitä myötä pernan) poistoleikkauksen ja sytostaattihoidot läpikäynyt ihminen on varmasti käynyt läpi kovan mankelin, josta voi kestää useita kuukausia - jopa vuosia - toipua. Ihminen voi kuitenkin palautua työkykyiseksi, kunhan muistaa piikittää insuliinia massuunsa. Henkinen kantti voi jäädä pysyvästi heikoksi, mutta sitä ei yleensä lueta sairaudeksi.

Jokainen tietää, että jotkut vakuutuslääkärit ovat hanakoita eväämään korvauspäätöksiä. Jotkut - etenkin potilaan lähipiiriin kuuluvat lääkärit - ovat hanakampia tekemään potilaan kannalta suotuisampia diagnooseja. Sisotalo, kuka sinä olet lääketieteelliseltä kompetenssiltasi kävelemään näiden "tulkitsijoiden" yli, vaikka he keskenään tappelisivatkin? Kaipaavatko he sinulta kolmatta diagnoosia? Tai kymmenettä?

Entä miten Susan Ruusunen (ent. Kuronen) hyötyi siitä, että julkaisit (ilman MINKÄÄNLAISTA julkisuustavoitetta?) hänen Vanhaselle lähettämiään tekstiviestejä juuri ennen Ruususen paljastuskirjan julkaisua? Ruususenkin käytös oli sopimatonta, mutta hänhän onkin tavallinen, pieni ihminen. Olitko sinä pienen ihmisen asialla?

Oletko ajatellut, ettei jokaisen apua vaativan pienen ihmisen huutoon ole moraalisesti, taloudellisesti eikä juridisesti järkevää vastata? Pieni ihminenkin voi olla ahne, kiero ja/tai rikollinen. Nekin (harvat), jotka virkakoneiston sisällä sortuvat väärinkäytöksiin, ovat sisimmältään pieniä ihmisiä. Virkavalta koostuu pienistä ihmisistä. Pääasiassa he hoitavat työnsä hyvin. Sinä tunget sormesi peliin ja vaikeutat virkakoneiston muutenkin ylikuormitettua työsarkaa puuttumalla asioihin, jotka eivät millään tavalla sinulle kuulu - ja joista et edes riittävästi tiedä.

Olet saanut maineen pienen ihmisen "asianajajana". Mutta kun sinä ET ole asianajaja, vakuutuslääkäri, siveyspoliisi, poliittisten järjestelmien tai toimitustyön korkeakoulutettu asiantuntija, ryhmä- tai sosiaalipsykologi etkä joogaguru.

Toiseen asiaan:
sisotalo kirjoitti: - - -
Tässä ei ole samaa tapahtumien järjestystä kuin hätäpuhelussa ja Alpon animaatiossa. Tyttö meni kuollutta isäänsä katsomaan takkahuoneeseen vasta 03.14 kun murhaaja oli lähtenyt 02.42. Annelin juoksut tapahtuivat kun murhaaja oli vielä takkahuoneessa. Lähtöhetkellä hän oli puhelimassa ja jäi siihen hätäpuhelun loppuun
- - -

Aloitetaanpa alusta: hätäpuhelusta on tehty useita, hieman toisistaan poikkeavia litterointeja. Litteroinnit pohjautuvat alkuperäiseen, monoääniseen hätäpuhelunauhoitteeseen ja siitä tehtyihin, suodatettuihin versioihin, joilla yksittäisten puhujien äänet ovat paremmin erotettavissa.

Hätäpuhelunauhoitteella kuultavat äänet eivät osoita yksiselitteisesti minkäänlaista järjestystä surma-asunnon tapahtumille eivätkä anna selvyyttä myöskään itse tapahtumista. On mahdollista, että surmayönä on käytetty enemmän tai vähemmän audioteknisiä tallenteita, joita Anneli Auerilla on todistettavasti ollut tietokoneellaan. Kyseessä voivat olla lavastustarkoituksessa koostetut etukäteistallenteet, jotka Auer olisi käytännössä kyennyt hävittämään helposti. Henkilögalleriakaan ei ole täysin varmasti selvillä.

Hätäpuhelutallenne ei etukäteisnauhoite-epäilyjen ja sekavan, volyymiltään vaihtelevan äänimaailman takia anna kiistatonta kuvaa tapahtumien (reaaliaikaisesta) järjestyksestä. Edes lankapuhelimen sijaintia puhelun aikana ei voida kiistattomasti osoittaa. Puhelimen ei ole tarvinnut olla vain ja ainoastaan keittiössä. Auer olisi voinut esimerkiksi venyttää pitkää johtoa, käyttää langatonta rinnakkaisluuria tai rinnakkaispuhelinta ja/tai siirtää venytetyn pistokkeen nopeasti toiseen puhelinpistorasiaan puhelun katkettua kahdeksi sekunniksi. Epätodennäköistä, mutta teknisesti (kai) mahdollista.

Alpon animaatio on Alpon animaatio; ei virallinen eikä juridisesti pätevä kuvaus surmayön tapahtumista. Siitä puuttuu mm. lapsen käynti takkahuoneen rajalla - ikkunan oltua rikki ja Jukka Lahden oltua hyvävoimaisena jalkeilla.

Hätäpuhelun voi mielessään kuvittaa hyvinkin moninaisilla tapahtumaskenaarioilla. Ne eivät ole faktoja. Kun pyrkimyksenä on luoda autenttinen kuva surmayön tapahtumista, on hätäkeskustallenteen äänimaailmaan sovitettava silminnäkijöiden kertomukset. Lapsi on kertonut käyneensä takkahuoneessa ennen puhelimeen menoaan. Hän on kertonut nähneensä isänsä lattialla; samoin veitsen. Veitsi on lapsen kuvauksen mukaan ollut isän vieressä. Poliisin ottamissa kuvissa Lahti on pesuhuoneen oven edessä ja veitsi lähellä takkahuoneen ulko-ovea; etäällä uhrista.

Lapsen kirkaisu tallentui nauhalle vasta siinä vaiheessa, kun joku – todennäköisesti Anneli Auer – oli astaloinut veitsellä tikatun Jukka Lahden pään. Sitä seikkaa lapsi ei nähnyt ensimmäisellä käyntikerralla, vaan pelästyi ja tyytyi ehkä ajatukseen, että isä oli vahingoittunut veitsestä, mutta vaikutti olevan hengissä. Äitinsä lapsi näki tuolloin (ensimmäisellä käynnillä) puhelimessa, joten hämmentyneen lapsen huomio kiinnittyi sinne.
  • Käräjäoikeuden raportista:
Axxxxx kertoi heränneensä kovaan ääneen, jota kuvaili
"ukkoseksi". Kun ääni oli koventunut, oli Axxxxx mennyt makuu- ja
olohuoneen rajalle katsomaan, mutta ei ollut havainnut mitään. Tämän
jälkeen ääni oli koventunut ja lisäksi oli kuulunut rysähdys. Axxxxx oli
taas mennyt katsomaan ja havainnut äitinsä olevan sängyssä ja isän
sängyn vieressä seisomassa. Terassin ikkuna oli ollut rikki. Axxxxxx
oli kehotettu menemään takaisin nukkumaan. Tämän jälkeen hän oli
edelleen kuullut "kamalia" äänia ja mennyt taas katsomaan. Tällöin oli
havainnut isän lattialla ja veitsen tämän vieressä. Muistaa äidin
soittaneen hätäpuhelun ja olleensa välillä itse puhelimessa.

• Lapsi kuvasi surmayön tapahtumia myös täten (lähde sama kuin edellä):
Axxxxx kertoo vanhempien näyttäneen normaaleilta vielä
silloin, kun oli äänten voimistuttua mennyt heitä katsomaan. Axxxxx
kertoo, että hänellä oli ollut "outo olo" ja ajatelleensa, että "ei voi olla
totta". Hän kertoo, että vanhemmat, ja sanonut tarkoittavansa, että isä
oli ollut hädissään, mutta ei loukkaantunut. Hän on kertonut
yhdistävänsä "karnalat äänet", kuten tappelun huudot, isään. Hän ei
muista, missä äiti oli tai mitä äiti oli tehnyt.

”Tappelun huudot”(?),… ”ei voi olla totta”(?)…

Voi olla totta - - - ja todennäköisesti onkin. Siis se, että Anneli Auer on murhaaja.

Moni muukin väitetty asia Anneli Auerista voi olla totta, vai kuinka, sisotalo, pienen ihmisen puolustaja.

Psst, annaanna, mä olisin ottanut yhden puupalikan, maistanut sitä, koputtanut palikalla lattiaa ja siirtynyt sitten takomaan omaa päätä, kun resonoi niin kivasti. Tarhatäti olisi todennut, että siinäpä tyhmä, mutta ihanan kiltti lapsi.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

annaanna kirjoitti
Sulla häröilee aikalailla nää jutut. Olen ilmoittanut et pidätän itelleni oikeuden valita keskustelun aiheeni, tanssiinkutsut ei onnistu hetkeen aikaan, ei nää jo käsitellyt asiat kiinnosta. Oletin Sun käsittäneen paljon enemmän kuin näköjään ootkaan. Oma vikani.
Huh? Et ilmiselvasti ymmartanyt taas yhtaan tuosta mun selityksesta ylla.
Sulassa sovussa voimme olla liikuttavan yhtamielta siita, etta viimeisen kerran odotimme toisiltamme liikaa.

Jatketaan talla normaalilla hattuilulinjalla. As you were.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

annijatta kirjoitti:Siis tuo viimmeinen värssy Tara :lol: :lol: :lol:
Ja annaannalle lisää runosuonen kukintaa :o

Joskus tekis toisinaan sitten taas ei, joskus tekis toisinaan sitten taas ei
Joskus mä teen toisinaan sitten taas en

Kello oli yksi kun mä kiljaisin, hei beibi nyt tulee halosta tekareihin ja niin tuli.
Pistän ja tikkaan ja lavastan ain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuyöhön asti vain

Kello oli tuotapikaa melkein kaks, kun hipat muuttu kokoajan hurjemmaks
niinpä niin,
Pistän ja tikkaan ja lavastan vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuyöhön asti ain

Mentiin painimalla kyökkiin, tultiin takaperin halliin
sain verta sormiin, ne pyyhin hihan reunaan
Tikkaan,
Pistän ja tikkaan ja pakastan vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuun asti ain

Kello eteenpäin se vain tikitti, ja talvikengät mua ko pakossa hypytti, joopa joo
Jällen piti kelloa mun vilkasta ja päästä eroon joka veritilkasta
Pistän ja tikkaan ja pakastan ain
Pistäen ja pirautellen polliisille vain

Tuntuu ihan kuin kello kolme ois, Beibi kysyy jos vielä iskun saada vois
Mikäs siin,
Pistän ja tikkaan ja astaloin vain
Pistäen ja tikaten mä hillun aamuun asti ain.

Ennen ku polliisit paikalle ennätti, isku taivasta päin beibin lennätti
Isken ja pistän ja astaloin ain
Pistäen ja tikaten vasaran pakastan vain

Sitten alkoi jo olla aika lavastaa, mä pistin ja se teki tississä kamalaa,ooh
Pistän ja vinkkaan ja lavastan vain
Ohjaan polliisit paikalle ain

Pikkuhiljaa kello neljää läheni ja tunsin kuinka voimat väheni.
Juoksen ja kyylän ja lavastan vain

Joutsenlahden suojaa hain ja sain

PS Naakka. Ei se Lulukaan sen kummempi nimi ole kuin Annu.

Ulvoin naurusta! Keskellä yötä. Kiitos.
Lisää!

V 2005 olin jonkin aikaa s24 Bodom-keskustelussa, sinne tuli laitettua pari viisua Gussesta ja kumppneistaan. Mahdoton löytää enää niitä kaikkia. Tämmönenhän on vain vanha perinne. Lahden Jukka ja Auerin Annu ne tappeli kahren kesken: Tapan sinut mitättömän äijän kääkän, niin musta tulee komia leski...

Entäs koko Kalevala.. :lol:
Hyvä että täällä on tämä kackelin puoli, ei saanut kukaan raivokohtausta runouden vuoksi. Kylä murha on sentään murha.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jokuvaan

Tårta på tårtan, mutta otetaas tähän yks vähän vakavamielisempi kappale.
  • Jokuvaan:
ANNELIN BALLADI
(Melodia Johanna Kurkelan ´Sun särkyä anna mä en´ -kappaleesta / säv. Tomi Aholainen)

Kun joskus rauhaa saa, se on niin mukavaa
mä moppiin koske en, vaan koneen aukaisen
meen bittiviidakkoon ja siellä joku oon

sitä en, sun estellä anna mä en

Niin katoavaa on järki ihmisen,
kun pimeys vallan saa, se mielen hajottaa
mutta en, sun estellä anna mä en

On pimeys vahva niin, se hiipii lihaksiin
se seuraa uniinkin ja vetää takaisin
Ei aamun tulokaan voi pahaa karkoittaa

sitä en, sun estellä anna mä en

Niin katoavaa on järki ihmisen…

Mä apuus turvasin ja lapsiis vetosin
mut vedätit mua vaan, niin sai mut uskomaan
et kanssa naikkosten, sä hypit nauraen

mutta liiton särkyä antanut en

Niin katoavaa…

Mä sähköpostis luin ja siitä tuskastuin
kun siskollesi näin, veit rahaa yllättäin
mä ilman rahaa jäin, se kalvoi sisintäin

(kun) etelään siis lähtemään päässytkään en

Niin katoavaa…

Kun kritiikkiä sait, sä valmismatkan hait
mut vihaa laantumaan et sillä saanutkaan
Sä hulluks haukuit mua - ja rankaisin mä sua

mutta liiton särkyä antanut en

Niin katoavaa…

Jos palkkasi sä viet, mua oottaa mieron tiet
siks luopua en voi, ei kerhokassa soi
vien lapset, takaan sen, sä väitit täristen

siksi liiton särkyä antanut en

Niin katoavaa…

Mä tikkaamalla näin, sut tapoin pystys päin
kera yllyttäjän mun, sen koneen riivatun
ja kovalevyllä soi äänes täysillä

siksi koneen särjin mä huoahtaen

Niin katoavaa…

Sä poissa olit nyt, oli riita väistynyt
mä herraseuraa hain ja söpön miehen sain
niin luulin, erehdyin, siks sieluni taas myin

sillä Annulle koskaan ei kieroilla, ei

Niin katoavaa…

Ne tuskat, pimeydet, sai aikaan riettaudet
ja kanssa kukkasen, voi laps, vei hukka sen
mut toista lapsosta sai piesten uhkailla

pian särkyivät toisetkin napsahtaen

Niin katoavaa…

Kun katsoin taaksepäin, en tiennyt, mitä näin
mun mieli syväl ui, mut kuva kirkastui
kun nelosarkilta sain miehen valita

ja mä silmäni auttajaan kohdistaa sain

Niin katoavaa…

Nyt vankisellistä mä katson peilistä
kun rypyt vahvistuu, ei naura Annun suu
mä laihiksella oon, viel aurinkorannikkoon

minun purteni kiinnittyy, estää et voi

Niin katoavaa…

Mut nuija tuomarin, mut veikin takaisin
en loitsuillanikaan saa ovea aukeamaan
ne tajunneet ei mua, ei luonto tällaist luo

eihän kaltaista Annelin toist olla voi

Niin katoavaa…

Mä kanssa pastorin nyt otan revanssin
ja ehkä katseella voin ulos astella
Kun loma koittaa niin, ma palaan eetteriin

sitä ei sun toiveesi estääkään voi

Niin katoavaa…

Alkuperäisen version omistaisin nille lapsille. :cry:
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Nimimerkille ”Jokuvaan”

Nimimerkin takaa toimivat henkilöt jatkava toimintani vääristelyä. Julkaisin muka Susan Ruususen
 ”Vanhaselle lähettämiään tekstiviestejä juuri ennen Ruususen paljastuskirjan julkaisua”
Suomen pääministeri haastoi rakastettunsa oikeuteen vaalien jälkeen, muistelmakirja julkaistiin ennen vaaleja. Näin olivat vastakkain maan tärkeimpien tuomarien nimittäjä ja kolmen lapsen yksinelättäjä. Hänen koko kolmen huoneen asuntonsa olisi mahtunut Vanhasen olohuoneeseen.

Vuotta myöhemmin pääministeri hävisi oikeudenkäynnin käräjäoikeudessa, jossa oli vain yksi ammattituomari, siis riippuvainen pääministerin nimitysvallasta. Pääministeri ei tyytynyt tähän päätökseen vaan valitti hovioikeuteen. Käräjäoikeuden tuomari yritti salata vastaajan todisteet, tekstiviestit. Julkistin ne blogissani.

Ero minun toimintani ja murha.infon linjan välillä on musta-valkoinen. En ole koskaan tavannut blogia, jossa asetutaan jyrkästi virkavallan puolelle ja pientä ihmistä vastaan. Kansalaisvelvollisuuteni on puolustaa Anneli Aueria ja nyt myös hänen vanhinta tytärtään.
Niilo23
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Niilo23 »

jokuvaan kirjoitti:Voisitko, Niilo23, ottaa joskus kantaa näihin 15.8.2012 klo 12:04 pm postaamiini 27 kohtaan ja osoittaa, miltä osin käsitykset ovat pelkkiä olettamuksia?

Tuon listan voi osoittaa suoraan Juha Joutsenlahdelle. Odotan, että hän tulee jatkossakin esiintymään murhaoikeudenkäynnissä todistajana. Hän tietänee vastaukset parhaiten. Jolloin mekin voimme saada tietää enemmän!

jokuvaan kirjoitti:Lopuksi lainaus toisesta

Tuossa viestissäsi on yksi oikein hyvä kohta sillä oletuksella, ettei kirjoittajien joukossa ole viranomaisia jotka ovat prosessissa osallisena:
jokuvaan kirjoitti:Rikospaikkatutkinta, todisteiden keruu ja tuomarointi eivät kuulu minfolaisten oikeuksiin ja velvollisuuksiin. Jotain voi yrittää mielessään ratkoa, jos näihin median yleisölle syöttämiin, mutkikkaisiin rikostapauksiin .... on jäänyt koukkuun.

– Samaa mieltä. Ratkaistavan ala on vieläkin esiintuomaasi laajempi: viranomaistyöskentely (sen kaikki puolet), lainsäädännön kattavuus ja toimivuus (erityisesti tuomiokynnyksen asetanta), median kyky palvella yleisöä... ja niin edelleen!

Corruptissima res publica plurimae leges.
— Tacitus
jokuvaan

Niilo23 kirjoitti: - - –
Samaa mieltä. Ratkaistavan ala on vieläkin esiintuomaasi laajempi: viranomaistyöskentely (sen kaikki puolet), lainsäädännön kattavuus ja toimivuus (erityisesti tuomiokynnyksen asetanta), median kyky palvella yleisöä... ja niin edelleen!
Kiva olla jostakin samaa mieltä. Ulvilan tapauksessa viranomaiset ovat tehneet useita mokia, joista räikeimpiä eivät ole olleet kyseenalaiset kuulustelutoimet. Pahimpia virheitä ovat olleet rikospaikan eristyksen pettäminen ja riittämätön alkututkinta. Juha Joutsenlahtea voi syystä pitää osasyyllisenä niihin virheisiin. Ilman alun virheitä olisi kaikelta likaiselta jälkipyykiltä, juupas-eipäs -väittelyiltä - mahdollisesti myös lasten oletetuilta lisäkärsimyksiltä - voitu välttyä.

Sisotalo, pyydän anteeksi virhettäni ja henkilökohtaisuuksiin menoa. Pyydä sinäkin anteeksi niiltä, joita olet haukkunut lavastajiksi tai vääristelijöiksi ilman parempaa tietoa, ja niiltä, joiden yksityisyyttä olet loukannut. Sinulla ei yksinkertaisesti ole olemassa sellaisia todisteita, jotka osoittaisivat Anneli Auerin syyttömäksi miehensä surmaan ja niihin rikoksiin, joista hänelle on käräjäoikeudessa langetettu seitsemän vuoden vankeustuomio. Taipuuko kieli? A-au-an-ann-an-atn-ant-antee... kyllä se sieltä lähtee.

Kuva

Tässä linkki Ruususen tekstiviestejä koskevaan uutiseen. Toimintatapasi siinä muistutti kovasti Ulvilan tapausta. Hovioikeus tuomitsi Ruususen yksityiselämän loukkaamisesta tämän kirjassaan esittämien, huomattavasti Suur-Tukholma -lehdessä julkaistua suppeampien tietojen takia. Miten siis autoit pienen ihmisen asiaa? Et mitenkään. Julkisuutta vain tuli... "ihan vahingossa".

Rikoksesta tuomitun puolustaminen ei kuulu Suomessa kenenkään kansalaisvelvollisuuksiin - ainoastaan puolustuksen toimenkuvaan. Monissa Suomesta itään, kaakkoon ja kauas etelään sijaitsevissa maissa on oikeuskäytäntöjen osalta huomattavasti painavampi tarve julkisille protesteille, mediahuomiolle tai kansainvälisten yhteisöjen ja ihmisoikeusjärjestöjen kannanotoille. Et tiedä, onko Anneli Auer syytön vai ei. Uskot vain - ja puet, nui vaa, uskonkappaleesi väitteiden muotoon. Ulkosuomalaisen allekirjoitus sopisi tähän kuin nenä päähän.

Kuva

"Me" :lol: - mais non, il n´y a plusieurs personnes; il n´y a que moi - jätämme nyt täältä tähän. Hyvää päivänjatkoa.

Psst, huomenna on kiva päivä. Mads may be back!
Arska
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arska »

jokuvaan kirjoitti:Joo, mutta oikeus ottaa kantaa syyttömyyteen/syyllisyyteen vasta lainvoimaisen tuomion jälkeen.
Oikeuden päätöstä, jossa joku todetaan syylliseksi rikokseen, kutsutaan tuomioksi. Tuomio muuttuu yleensä vasta jälkeenpäin lainvoimaiseksi (jos siitä ei määräajassa valiteta tai siitä ei voi valittaa).
jokuvaan kirjoitti:Tarkoitin syyllisyydellä tosiasiaa, en oikeuden kantaa.
Rikokseen syyllisyys on asia, josta vain oikeus voi päättää. Mä käyttäisin eri sanaa tässä yhteydessä, esimerkiksi tekijä. Joku voi hyvinkin olla tekijä, vaikka olisi syytönkin.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Virve Rostin biisi raiskattu: Auts, kiitos ja anteeksi.

Duunariksi vain
Jukka paikan sai - Ulvilaan.
Tulimme matkalta pois
aikaan pahimpaan.

Talviyö oli pimein kai
kotiseudulla pollarin.
Silti kuolla Jukka sai
ja sen muistan vieläkin.
Joutsenlahti kun päätti näin
kaikki seuraa käskyjäin.
Alaisensa sotaan vei
laki rauhaan jäänyt ei.

kertosäe:

Jäin kai sitten itkemään
ei vielä kuolevan Jukan-ko nään.
Sitä yötä saan en mielestäin,
sitä yötä saan en mielestäin - milloinkaan
Jäin kai sitten itkemään,
mä vielä kuolevan Jukan-ko nään.

Moni siitä yöstä vaikenee,
moni verityöstä vaikenee - kauhuissaan

Aamulla ei ääntäkään,
jokin muisto sisälläin. (tik-tak)
Ovi auki potkaistiin,
huppu astui kammariin.
Pyyhki veret menessään
oli huolet väistyneet.

kertosäe:

Jäin kai sitten itkemään...

Äänet taistelun kantautui
läpi muurien kivisten. (?????)
Jukka kuoli ja antautui,
joutui ruuaksi kalojen.
Jukka huusi tuskissaan
ja mä riensin auttamaan.
Sanoin sanan varmaankin.
uolen omiin sanoihin.

kertösäe:

Jäin kai sitten itkemään...
jokuvaan

^Way to go! :lol: . ´Annu ja menneisyyden vangit´ voisi esiintyä P. Lehdon dokumentissa.

^^Arska, paradoksaalisesti käräjätuomari kopauttaa nuijaa ja toteaa, että henkilö x on todettu syylliseksi näihin ja näihin syytekohtiin; hänet tuomitaan rangaistukseen ja hänelle langetetaan tällainen ja tällainen rangaistus.

Toisaalta esim. täältä näkee, kuinka syyttömyysolettamaa on sovellettava siihen saakka, kunnes tuomio on lainvoimainen.

• Ote em. EU-tuomioistuimen raportista:

...syyttömyysolettama tarkoittaa sitä, että jokaista syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen...
- - -
...syytetyn henkilön syyllisyys on lopullisesti todettu vasta, kun päätös, jossa tämä rikkominen todetaan, on saanut lainvoiman, mikä tarkoittaa joko sitä, ettei kyseinen henkilö ole nostanut kannetta kyseisestä päätöksestä EY 230 artiklan viidennessä kohdassa asetetussa määräajassa, tai sitä, että tällaisella kanteella vireille saatettu oikeudenkäyntimenettely on päätetty lopullisesti erityisesti tuomioistuimen ratkaisulla, jossa vahvistetaan kyseisen päätöksen laillisuus.

Kyllä, tuomareilla on maallinen valta, yläkerran tuomioihin uskokoon vapaasti, ken uskoo. Minä uskon. Ihmisten tuomarointi ei kuulu ihmisille; ainoastaan tekojen arviointi. Mielestäni ihmistä voi kutsua syylliseksi, jos tietää hänen olevan syyllinen tekoon, jota pitää vilpillisenä tai kiellettynä - vaikkei se johtaisikaan oikeussalissa annettavaan rangaistukseen. Auerin syyllisyydestä minulla on vahva epäily. Pidän häntä syyllisenä. Hän voi olla myös syytön. Minä en ratkaise hänen tuomiotaan enkä todennäköisesti tule koskaan saamaan riittävästi teknisiä todisteita tai todistajanlausuntoja käsiini luodakseni täydellä varmuudella oikean mielipiteen. Oikeuslaitoskin erehtyy välillä. Mielestäni jokaisen tekijän jokaikisen teon syyntakeettomuuden tai tarkoituksellisuuden astetta ei pysty arvioimaan kuin yläkerran ukko.

Jos ennakko-olettamaa Auerin syyllisyydestä täytyisi joskus muuttaa; jos hän osoittautuisi todistettavasti syyttömäksi, joutuisin pyytämään anteeksi. Se tuottaisi vähemmän tunnontuskia kuin se, jos täytyisi muuttaa ennakko-olettamaansa Aueria vastaan todistaneiden lasten kertomusten ja kärsimysten todenperäisyydestä. Tuomareiden vaaka on jo kahdesti kääntynyt tuomitsemaan Auerin rikoksista. Toisessa tapauksessa kuppi on kertaalleen kääntynyt, mutta kenties vain toistaiseksi. Kanssarikollisella on olemassa aiempi, lainvoimainen tuomio. Aueria puolustanut tutkinnanjohtaja on saattanut syyllistyä virkavelvollisuuden rikkomiseen siten, että tilanne on aikanaan kääntynyt Auerin kannalta edullisemmaksi.
Niilo23
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Niilo23 »

jokuvaan kirjoitti:Kiva olla jostakin samaa mieltä. Ulvilan tapauksessa viranomaiset ovat tehneet useita mokia, joista räikeimpiä eivät ole olleet kyseenalaiset kuulustelutoimet. Pahimpia virheitä ovat olleet rikospaikan eristyksen pettäminen ja riittämätön alkututkinta. Juha Joutsenlahtea voi syystä pitää osasyyllisenä niihin virheisiin. Ilman alun virheitä olisi kaikelta likaiselta jälkipyykiltä, juupas-eipäs -väittelyiltä - mahdollisesti myös lasten oletetuilta lisäkärsimyksiltä - voitu välttyä.

Hoppatii... Käydäänpäs tässä nyt lyhyesti noita väittämiäsi läpi. Rikostutkinnan alkuunsaattamisesta Juha Joutsenlehti kertoo kuuluisassa kirjeessään näin:

Juha Joutsenlahti; 13.7.2012 kirjoitti:
Sitten tähän Ulvilan murha-asiaan, jossa toimin 1. tutkinnanjohtajana vuoden ja 8 kuukautta, alusta asti yhtenäisemmin kuin kukaan muu. Jutun teknisen ja taktisen tutkinnan alkutoimet rikospaikalla hoiti rikosylikomisario Pauli Kuusiranta. Uhri oli jo siirretty pois tapahtumapaikalta, kun sain 1.12.2006 puoliltapäivin tietää rikoksesta. Asia olisi kuulunut rikoskomisario Marja Kiiskille, mutta hänen poissa ollessaan Kuusiranta määräsi asian minun johdettavakseni.

Jutun päätutkija oli rikososaston kokenein väkivaltarikostutkija rikosylikonstaapeli ”ihmistuntija” Kare Koskinen ja teknisen rikospaikkatutkinnan oli suorittanut tekniikan vanhempi rikoskonstaapeli ”älykkö” Matti Mäkinen. Melko pian kävi ilmi, että jutussa mahdollisten epäiltyjen määrä (työ-, läheis-, tuttava-, opiskelijapiirit jne.) oli valtava.

Kritiikistä huolimatta myös uhrin puoliso, Anneli Auer oli koko ajan epäiltyjen joukossa mukana - kokonaisuus, mutta erityisesti teknisessä tutkinnassa kertynyt näyttö, ei vain tukenut hänen syyllisyyttään.

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=4396

– Niin, mikä olikaan kritiikkisi pointti ja perustelu?

Sitten vielä vanha Iltalehden pääkirjoitus esimerkkinä siitä kuinka tapauksen tutkintaa arvioitiin julkisuudessa viisi vuotta sitten. Miksi nyt pitäisi päätyä erilaiseen arvioon?

Pääkirjoitus 21.7.2007:

Poliisilla syytä itsekritiikkiin

Lauantai 21.7.2007 klo 00.58
Vapauden yllättävään riistämiseen kunnolliselta kansalaiselta tarvitaan vahvat syyt.
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/20 ... 5_pk.shtml

– Vastauksesi voit naputtaa vaikka johonkin Ulvila-osin ketjuun.

Corruptissima res publica plurimae leges.
— Tacitus
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Ihan vaan tuli mieleeni juttu meistä nikeistä Lavin Nälkälinnantahtiin.
Lupaan että on viimeinen luritus.

Kun mä murhainfon topicit vaan nään,
Ulvila täyttää rinnan mietteihini jään
Tunnen joka ketjun joka viestinkin
Suuren nikkijoukon kanssa mekastin.
Murhainfon pyörtehissä
Kaikki nikit Ulvilan syyningissä
Olemme kuin toukat kotiloissaan
Kaikki faktat hallussa, myös poissa

Kuin marakattiparvi toiset metelöi
Jokuvaan ehkä hattunsakin söi
Ulkosuomalainen eessä asteli
sisotalo tiedot vuoti ja Niilo23 housut kasteli
Murhainfon reipas Valhalla
Aina lain asialla oikealla
Kuolema taas maineeseen lähti
Alpoholistista tehtiin juutuupi tähti

Mariacka wikiin usein viittilöi
Miss Holmes aina iloisesti helinöi
Turunmurre kyllä vanhan keinon ties,
keskustelun yllä pitää huppumies
Murhainfon Elvis ja Edwin
Lavastuksentietä alkoi setviin
Lopetti taas Sirpa huulensoiton
Kyöpeli vei kilpailussa voiton

Unhoittua ei voi kuolemannaakkakaan
Eikä taran faktat joita tiirataan
Näimme todisteita rantakoskenkin
Viehättivät meitä jutut veristin
Murhainfon viestiketjut
Nimimerkkien toisten nokittelut
Nuuskunellan, huippumiehen mutut
Kaikki lienee skoone tutkiskellut

Kotipoliisi murhainfon kotilies
Rouva Etsivä oikeuden asiamies
Järjestyy myös farssi jokaviikkoinen
Kun sisotalo marssii häkenauhoineen
Annaanna komppaa vapaa annelii
Valkama kun voittaa palsta pannaan kii

Murhainfon taavetilla
Sirpa bannis, on rauha laitumilla
Kulkea eipä tarvitse yksin
Ciceron kanssa käydään käsityksin
Murhainfon pyörtehissä kaikki nikit Annua syynämässä
Olemme kuin toukat kotiloissa, murhalesken taikapauloissa
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lähtöruutu »

Muutaman päivän olen ollut poissa täältä, ja porukat on pistäneet suomalaisen lyriikan sillä aikaa uuteen uskoon. Aivan loistavaa! Koskaan ei voi tietää, mitä täältä löytää.

Tällaisenkin löysin lyyrisen ilottelun seasta.
sisotalo kirjoitti:
- - -
Kansalaisvelvollisuuteni on puolustaa Anneli Aueria ja nyt myös hänen vanhinta tytärtään.
Sistalo, sinun velvollisuutesi ei ole puolustella täällä ketään. Varsinkin vanhimmalle tyttärelle tekisit suuren palveluksen, jos et kirjoittaisi hänestä yhtään mitään.
Vastaa Viestiin