.L meni edellä, minä seurasin L:sta. Emme menneet ihan perille asti, mutta näimme miehen makaavan selällään. Mies näytti heti siltä, ettei tarvinnut kauheesti elvyttää enää. Valoa oli sen verran, että en laittanut mitään valoja päälle, emmekä käyttäneet taskulamppuja kun tarkastelimme uhria.
Sitten H haki autosta kameran, jolloin ambulanssi oli juuri tullut pihaan, ambulanssissa oli kaksi naissairaankuljettajaa. He tulivat H:n mukana sisälle. H otti muutaman valokuvan uhrista ja tapahtumapaikasta, jonka jälkeen sairaankuljettajat menivät tarkistamaan uhrin tilaa.
4.12.2006 H: ..samat jutut kuin edellä, muuten paitsi tässä
Tämä on yksi niistä poliiseista, jotka kertoivat ajatelleensä, että asiat eivät ole menneet niin kuin Auer kertoi.sairaankuljettajat totesivat, että Jukka oli kuollut ja mitään ei ole tehtävissä.etp 211
11.12.2006 L (poliisi etp219):
(kertoo H:n hakeneen kameran ja tulleen takaisin yhdessä sairaankuljettajien kanssa, H:n ottaneen muutaman valokuvan)...Näin uhrin makaavan selällään makuuhuoneen lattialla ja hänen vieressään oli verta sekä uhrissa oli selvästi havaittavissa pistohaavoja. Uhrissa en havainnut mitään elonmerkkejä, en havainnut enää hengityksen merkkejä. En mennyt uhrin lähelle, tein havaintoni noin 3-4 metrin etäisyydeltä. Makuuhuone oli valaistu, en muista tarkkaan missä valot olivat, mutta makuuhuoneen tila oli valaistu...
Soitti myös paikalle lisää väkeä töihin: tekniikkaa, sosiaalityöntekijöitä, teki ilmoituksen johtovalmiudessa olleelle päällystölle...Tämän jälkeen annoin sairaankuljettajille luvan mennä tarkistamaan uhrin tilan. Uhrissa ei havaittu mitään elintoimintoja, jolloin sairaankuljettajat tulivat samaa reittiä takaisin... Minä ja H emme menneet uhrin lähelle, ettei tapahtumapaikka sotkeentuisi...Kun uhri oli todettu elottomaksi, ilmoitin hälytyskeskukseen sekä muille partioille elottomuudesta. Pyysin häkeä valmistelemaan vainajan kuljetusta.
Kertoo muuten lisäksi, että kukaan ei kulkenut terassin ovesta tässä vaiheessa.
Kyllä se Jukka on näyttänyt jo metrien päästä kuolleelta kuin kivi, nothing. Annelikaan ei mitään pyytänyt että auttakaa tai muuta, eikä reagoinut mitenkään siihen kun Jukan kerrottiin olevan kuollut.
Ei siinä tainnut olla aihetta kutsua lääkäriä tuhlaamaan aikaansa aamuyöstä ilmiselvään vainajaan: yltä päältä runneltu, reikiä vatsassa, nenä lysyssä, suu(leuka) hajalla. Pää halki(?.. eikö ne sukulaiset kertoneet tällaisesta kuulleensa, juu, joku heistä), ohimo lommolla, kallo osittain painunut pään sisään? (<-- minulle syntyneitä mielikuvia kaikista vammojen kuvauksista joita olen nähnyt) Kuolonkalpea? Eipä taidettu paljoa Jukkaa käännellä tai hänen T-paitaansa riisua.