Toinen vaihtoehto on mielestäni, että AA todetaan syylliseksi. Vapauttavaan päätökseen en usko.
....tää on taas näitä never say never...
rantakoski kirjoitti: Turumurre, unohdat eväistäsi ne parituhatta sivua jotka KKO piti salattuna.
koko posti tässä:http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 97#p510397Aueria kuljettaneen ambulanssi-henkilön kuulustelu, joka oli enemmänkin puolustusta puoltava
-Mittavat sairaalahenkilökunnan kuulustelut joissa käytiin läpi kaikki jotka vähänkin Aueria vilaukselta näkivät hänen sairaalassa ollessaan; Värittynyttä muistia vastaan vastaan ja puolesta / Kahvipöytäkeskustelua...
4
etpk 261 - 20.12.2012
sairaanhoitaja, töissä, muistaakseensa sisätautien puolella..
Oli vastaanottamassa Aueria kun hänet tuotiin sairaalaan. Oli mukana hoitoimenpiteitten alussa jonkin aikaa. Muistaa, että hoitajille oli kerrottu tapahtuneesta. Ollut lähinnä taustalla, koska Auer ei ollut mitenkään hengenvaarallisessa tilassa, ja oli siirtynyt pois hoitohoineesta.
Auerin käytös rauhallinen tilanteeseen nähden. - Olen ollut hoityössä 14 vuotta enkä ole tänä aikana kohdannut vastaavaa henkilöä, joka olisi käyttäynyt vastaavassa tilanteessa näin rauhallisesti. Ei muista keskustelleensa Auerin kanssa. Auer vastaillut kysymyksiin rauhallisesti. Päällimmäisenä on jäänyt mieleen Auerin rauhallisuus. - Jälkikäteen olen keskustellut työkaverien kanssa Auerin käytöksestä ja tässä on mietitty oliko hän mahdollisesti shokissa. - Toisaalta Auer ei kuitenkaan vaikuttanut normaalilta shokkipotilaalta. Yleensä nämä käyvät ylikierroksilla, toistelevat samoja asioita ja katse on tietynlainen.
Poliisit ovat puhuttaneet Aueria sairaalassa (päivystyksessä) ja olen kuullut tällöin viereiseen huoneeseen keskustelua. Poliisit kysyneet mahdollisista Jukka Lahden vihamiehistä ja tällöin Auer on tuonut esiin Rakastajat-teatterin ja sen, että hänen miehellään oli ollut jotakin erimielisyyksiä ja edelleen maininnan jostain sähköpostista tai puhelinsoitosta. Tarkemmin en asiaa muista.
Muuta käyttäytymisestä sairaalassolon aikana:
Tapasi Auerin vain päivystyksessä. Muusta ei tiedä.
Tapahtuman jälkeen yöllä on keskustellut asiasta sairaankuljetuksen kanssa, ja he ovat kertoneet jotain yleistä, ei muista tarkemmin. - Edelleen olen keskustellut asiasta työkavereiden kanssa, kuten aikaisemmin olen kertonut.
En jaksa muita kohtia kommentoida, liikaa tavaraa siinäkin postissa, samoin tässä.10
etpk337 - 20.2.2012
erikoissairaanhoitaja:
Minut hälytettiin töihin kyseisenä iltana noin klo 03:00. Työn kuvaani kuuluu olla henkisen ansiavun antajana traumaattisen kokemuksen kokeneille ihmisille. Tämän vuoksi minulle soitettiin ja lähdin töihin tuolloin yöllä. Tehtäväni oli raportin saannin jälkeen mennä Auerin luokse ja esittelin itseni sekä kerroin minkä vuoksi olin tullut paikalle.
Tarkoitukseni oli olla hänen tukenaan ja selvittää häneen kohdistuvat hoitotoimenpiteet hänelle. Paikalla olin vain häntä varten, enkä osallistunut muuhun hoitotyöhön. Tässä tehtävässä olin noin klo 7:00 asti ja siirryin sitten päivystykseen normaalityöhön.
Olin paikalla vain häntä varten henkisen hoitotyön ensiavun antajana. Jos hänelle oli tarve tehdä jotain hoitotoimenpiteitä niin suoritin niitä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos häneltä olisi tarvinnut ottaa esimerkiksi sydänfilmi, niin minä olisin sen ottanut. Olen hänen vieressään koko sen ajan, kun tulin työmaalle klo 3:00 jälkeen aina siihen saakka, kun siirryin päivystykseen töihin noin klo 7:00 aamulla. Olin paikalla kun poliisi kävi puhuttamassa. En muista tarkkaa kellonaikaa koska poliisi siinä kävi, mutta arvioisin, että 4 ja 5 välillä aamulla. Kävin tapaamassa Aueria vielä seuraavana päivänä osastolla.
K:.. kertoiko Auer yön tapahtumista liittyen Jukka Lahden murhaan?..
V: Ei missään vaiheessa. Sen verran vain, että hän kysyi kerran missä Jukka oli sillä hetkellä ja missä lapset olivat. Mitään muuta puhetta ei asiasta ollut. Poliisille hän on vastaillut silloin, kun poliisi kävi häntä puhuttamassa.
Kysymys käyttäytymisestä:
V: Hän käyttäytyi sillä tavalla, että kun näin ensimmäisen kerran lööpit lehdistä siitä, että hänet on pidätetty miehensä murhasta, niin en yhtään yllättynyt.
Hän oli täysin jääkylmä enkä havainnut minkäänlaista tunnereaktiota hänessä. En nähnyt kyyneliä enkä mitään. Olen nähnyt myös shokkisia potilaitani työni puolesta. En ole ennen nähnyt vastaavanlaisia reaktioita omaisilla. Olen tätä henkistä ensiapua antanut virallisesti vuodesta 2005 ja epävirallisesti tätä ennen käytännössä koko työurani. Olen toiminut sairaanhoitajana yli 30 vuotta. Näytti siltä, että tapaus oli järkyttänyt pelastushenkilökuntaa ja hoitohenkilökuntaa enemmän kuin Anneli Aueria.
Totta kai tuolloin sympatiat olivat hänen puolelllaan, mutta se oli vain kokonaisuudessa niin ristiriitainen tilanne ottaen huomioon sen mitä oli tapahtunut ja sen miten hän käyttäytyi. Yleensä tilanteessa potilas on todella lohduton ja tämän tyyppinen mieletön menetys painaa ja näkyy.
Jälkeenpäin olen miettinyt tätä tapausta ja se on jäänyt erittäin hyvin mieleeni. Oli hän sitten syyllinen tai syytön niin hänen käyttäytyminen oli mielestäni hyvin erikoista..
Muistaisin jostain lukeneeni, että hovioikeus vaihtuu näin ollen. Olisi hyvin ymmärrettävä toimintatapa.kuolema kirjoitti:Mikäli tapaus palautuu hoviin, niin onko siellä samat naamat miettimässä tuomiota kuin ensimmäisellä kerralla, vai vaihtuvatko tuomarit?
Mietin lähinnä, että se roska, mitä hovi aiemmin sylki perusteluiksi päätökselleen, niin kai sinne voidaan edes yrittää valita sellaiset tuomarit, jolla palaa vielä edes jonkinnäköinen lamppu vintillä?![]()
(ja kuten sanottu, niin vapauttava päätös on ok, mikäli tuomiolauselmasta näkee tuomareiden oikeasti tajunneen tarjotut todisteet puoleen ja toiseen, aikajana on kerrottu realistisesti ja faktojen pohjalta tehty päätös näytön riittämättömyydestä).
Faktoista puheenollen.MissHolmes kirjoitti:Satakunnan kansan uutisoinnin kommenteissa oli huomiota herättävä kommentti: ''Auer ei ole ensimmästä kertaa leski''
Todennäköisesti ei pidä paikaansa. Osuipa vaan silmään ja aloin miettimään, että ikä kyllä riittäisi yhteen ''nuoruuden leskeyteen''.
Suhde Jukkaan alkoi 1996. Anneli on ollut tuolloin kolmekymppinen. Kyllähän sitä tuohon mennessä on moni jo paljon ehtinyt.
Jännä kuitenkin, jos tulisi vasta nyt esille.
Lukaisin tuolta melko tuoreesta pro gradusta tuosta aiheesta:kuolema kirjoitti:Mikäli tapaus palautuu hoviin, niin onko siellä samat naamat miettimässä tuomiota kuin ensimmäisellä kerralla, vai vaihtuvatko tuomarit?
Mietin lähinnä, että se roska, mitä hovi aiemmin sylki perusteluiksi päätökselleen, niin kai sinne voidaan edes yrittää valita sellaiset tuomarit, jolla palaa vielä edes jonkinnäköinen lamppu vintillä?![]()