Miksi et voi vastata kysymykseen: murhataanko uhria puhelun aikana, vaiko ei?ulkosuomalainen kirjoitti:Mina liityn tuohon Harpon kanssa samalla lailla kuulevaan joukkoon. Ja jottei Naakka vaittaisi ryhmapaineen vaikuttavan, viittaan posteihini ennenkuin Harpo oli kuullut nauhan.
Tulkinnoista yleensa vahan viela: ma en aanenkasittelysta todella tieda muuta kuin mita olen taman Ulvilan keissin ja taalla mm. Trayvon Martin/George Zimmerman tapauksen yhteydessa lukenut. Niista tulee vaistamatta sellainen kuva, etta alalla on algoritmeissaan viela parantamisen varaa. Eri audio forensics huippuasiantuntijat taalla jenkeissa ovat mm. paatelleet paikallista Hake-nauhaa putsattuaan ja korostettuaan Zimmermanin sanovan kannyynsa joko f***ing punks, f***ing coons tai f***ing cold. Ja nama huippulaitteilla, huippuohjelmilla.*
Tassa kiinnostuneille linkki yhteen juttuun asiasta.
http://www.wagist.com/2012/dan-linehan/ ... king-punks.
* Mun aiempi vaittama, etta alalla olisi omat specifiset softansa kaytossa tuli mm. yliopistojen sivuilta ja Wired-lehdesta kun yritin ymmartaa miten nuo editointiohjelmat ihan nippelitasolla toimivat. (Tutkiva journalisti siis tyossaan. Vahan niinkuin yritin laakarilta kerran kysya miten hanen rytmihairioihin maaraamansa laake toimii ja han vastasi taysin vakavissaan sen normalisoivan rytmin. Juu. Se mita halusin oli kansantajuinen selitys laakkeen kemiasta ja oletetusta vaikutustavasta. Ei osannut vastata. Thank goodness for Google. )
Tämä on The Kysymys, johon ei halua vastata kukaan paitsi Harpo. Onko tämä tapaus niiiiin mielenkiintoinen?
Minusta tapaus on karmea ja toivon, että olen väärässä.