erämaaetsivä kirjoitti:2:03 Epäilty (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa).
Voi olla myös Älä kuole, tätä edellistä tukee lapsen sanomana " iskä älä kuole".
(Lapsi kuullut A:n näin huutavan) spekulointia.
EI VOI OLLA "älä kuole". Pistän tästä pääni pantiksi. Kaikki nauhaan perehtyneet tietävät sanan painotuksen olleen alkuosassa ja olleen "vihainen käsky".
On pieni todennäköisyys, että ennen tätä kuole-sanaa voisi teoriassa olla jotain (vaikka mitään oikeasti nauhalta ei kuulekaan), mutta se "älä" ei siihen kuitenkaan sovi:
Kyllähän sitä elokuvamaailmassa nähdään kun joku karski sotilas huutaa toiselle "Älä p*rkele kuole! Pelastuskopteri on just tulossa!", mutta tästä ei ole nyt kyse. Äänimaailma on niin vihainen, että JOS (sillä äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä) jotain tuohon eteen on sanottu, niin se voisi minun mielestäni olla ennemminkin "V*ttu, kuole!!".
Eli mitään sanaa ei nauhalta kuulu, mutta sinne teoriassa jotain mahdollisesti mahtuisi. Äänen painotus on sellainen, että mitään positiivista siinä ei ole sanottu, vaan kehoitus on ollut joko pelkkkä "kuole!!" tai sitten kyseistä käskyä on höystetty jollain vielä radikaalimmalla edeltävällä sanalla.
kuunnelkaa nauha - mitään muuta minulla ei tähän ole sanottavaa tällä kertaa. Toki tästä voi varmaan erilaisia tulkintoja saada kun sitä paljon venytellään ja vanutellaan.
JOS Anneli on syytön, niin silloin minusta ainoa mahdollisuus tässä kohtaa on se, että Anneli on huutanut sen "Kuole!!" sille itse murhaajalle.
EDIT: Voi hitto. Tämähän on väärä ketju tälle edelliselle jossittelulle. Eli miksi Anneli huutaisi rikoskumppanilleen "kuole!!"? :/