Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Ottaisiko etelänmaalaiselta näyttävä lapsensieppaja niin suuren riskin, että kantaisi turistialueella pyjamaan puettua lasta ? Mieluummin pistäisi koko lapsen huopaan tai isoon kassiin, kun oli niin pienikokinenkin 90 cm.
Taitaa olla Tannerilta valemuisto, koska ei voi uskoa hyvästä ystävästään pahaa. Kukapa haluaisi?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Jospa Gerryn kylmäkiskoisuus vaimoaan kohtaan johtuu juuri siitä että on aihetta epäillä että tämä on Maddyn katoamisen takana...

Onhan täällä ollut paljonkin faktoja siitä että vanhemmat olisivat katoamisen takia muunlaista faktaa poliisi ei ole löytänyt. Viimeksi tuo Ribeiro sanoi että liikaa aikaa aluksi on hukattu kidnappaus-teorialle.

Ja faktat tosiaan hukkuvat kaiken linkkijankkauksen ja samojen kysymysten esittäjien keskelle. Eli juuri kun olet päässyt pistämään faktaa niin taas joku kysyy että eikö sse mennyt niin ja näin...samat ihmiset sitten kertovat kuinka täältä ei löydy minkäänlaista faktaa :roll:

Cavader-koirat, niitä ei voi tuohon ufoiluun sekoittaa, olen hieman pettynyt Marsalkkaan sillä olen ajatellut että jossain siellä on fiksuakin ajattelua takana...niin ja nämä suurimmat ketjun arvostelijat eivät ole pystyneet mitään väitteitä osoittamaan todeksi,sillä faktojahan tässäkin tapauksessa on jo tiedossa ne voi kyllä mukavasti unohtaa tarpeen tullen...

Mun tiedot on kyllä suureksi osaksi muualta kuin brittilehdistä kotoisin, toisinaan olen käyttänyt niitä linkkeinä. Olen myös kovasti nähnyt vaivaa ottaakseni selvää esim. Portugalin laista ja mitä se sanoo tietyissä kohdissa. Näihin ei ole linkkejä, apuna on mieheni työkaveri joka on portugalista, hän on hyvin otettu siitä että pystyy minua auttamaan "mielenkiintoisessa harrastuksessani". ( miehelläni on työkavereita joka puolelta maailmaa, kiva että Suomessa on yksi firma joka on niinkin kansainvälinen) :wink:

Toivottavasti poliisilta tulee kohta lisätietoa, uskon että he ovat ajoittaneet "suuren hetkensä" tuohon kohtaan kun pitää sanoa että päästävätkö vanhemmat epäilyistä vapaaksi vai mitä tapahtuu...sehän on ihan kohta..

Ai niin nämä portugalilaiset tutkijat eivät ole mitään pilipalityyppejä vaan heillä on yliopistopohjaiset tutkinnot takanaan...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lydia07
Neuvoja-Jack

Samaan kiinnitin huomiota kuin joku muukin täällä - Kate puhui videossa Madeleinesta menneessä aikamuodosta... Madeleine was...
sitten seurasin pariskunnan sormityöskentelyä - alussa kun Kate puhui Gerryn peukalo naputti hurjaa vauhtia.
En väitä sitä merkinannoksi, mutta...outoa kuitenkin.

Lisäksi videon kohdassa 8.20 Toimittaja oli niin epäuskoisen näköinen, että se paistoi kasvoilta.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article842183.ab

Tästä Afonbladetin jutusta:

Murhaajaäidin miesystävä oli jättänyt hänet samana päivänä.
– Ta dina skrikiga ungar och försvinn.

”Jag ville få henne tyst – snabbt” , kertoi äiti teolleen motiiviksi.

En saanut selville miksi sinne kellariin mentiin, oliko äidillä jo murha-aikeet mennessä, vai miksi lapsi alkoi kirkua?
=================================================================
Spekulointia:

Miksi Gerry pyysi Paynea vilkaisemaan, onko Katella kaikki kunnossa?
Miksi ei mennyt itse?

Mitä jos Gerry ehdotti samana päivänä eroa Katelle ja sanoi ottavansa Madeleinen luokseen asumaan.
Riittäisikö motiiviksi ja nyt tapahtumaa koetetaan yhdessä peitellä,
koska Gerry kokee olevansa osasyyllinen tapahtumaan.
- Platon -
cicero
Michael Knight

Marsalkka kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti:kiitos vain marsalkka mutta taidan uskoa poliisia kuitenkin enemmän, tiedot soitetuista puheluista kun voidaan selvittää ja sellaista puhelua ei ole löydetty. tästä on aiemmin jo ollut juttua linkkeineen.
Vanhemmat siis kiistivät, että Kate olisi jollekin naapurille väittänyt jo soittanensa poliisille ja sen jälkeen odottaneensa 40 minuuttia ennen kuin soitti itse ensimmäisen kerran.

Another report said yesterday that a neighbour offered to call the police but Kate insisted she had already rung – then waited 40 minutes before making the first call. The McCanns reject this.
Mielenkiintoista on muuten se, että ilmeisesti soittoa ei vanhempien toimesta tehty heti. Katehan oli lakanoista päätellyt, että Madeleine oli siepattu... ;)
Tosin en nyt muista kertoiko Kate itse tuosta lakanajutusta vai oliko kyseessä jokin muu taho.
Poliisi kertoi alussa reporttereille aika yksityiskohtaisia asioita kun tutkittiin vielä kidnappausta ja selittivät miksi he kallistuivat kidnappausken puolelle. Eli he kertoivat näistä Katen havainnoista sekä Tannerin silminnäkijähavainnosta. Ilman Tannerin silminnäkijähavaintoa poliisi ei olisi niin kiivaasti ja niin suurella voimalla lähtenyt etsimään Maddya. Koskaan lasta ei ole etsitty niin suurin joukoin...ja niin nopeasti kaikki paikalla..
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lydia07
Neuvoja-Jack

Jos nuo mittasuhteet kuvassa pitävät paikkansa niin kuvan mies on noin 150 cm pitkä.

Kuinka pitkät ovat 90 cm:n lapsen jalat polvesta alaspäin?
- Platon -
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:Toivottavasti poliisilta tulee kohta lisätietoa, uskon että he ovat ajoittaneet "suuren hetkensä" tuohon kohtaan kun pitää sanoa että päästävätkö vanhemmat epäilyistä vapaaksi vai mitä tapahtuu...sehän on ihan kohta..
Aivan varmasti tulee! Portugalin poliisihan on tutkimuksien edetessä vaihtanut pomoakin aina vain pätevämpään ja pätevämpään. Näinhän yleensä hyvin etenevässä rikostutkinnassa toimitaan! :)
Viimeksi muokannut Marsalkka, Pe Loka 26, 2007 10:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Kuva

Miten näin lyhyet puntit näkyivät nilkkoihin asti, nehän ylettyvät korkeintaan polviin?

Huono kuva vai väärä havainto?
- Platon -
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jos lapsi on 90 cm pitkä, hänen jalkansa polvesta alaspäin ovat maksimissaan 20 cm. Minun mielestä. (Otin oikein mittanauhan käteen.... minä olen 160 cm ja minun jalat polvitaipeesta kantapäähän on 36 cm.

Tuo haastattelu ei ollut kyllä mitenkään ''emotional''. katsoin sen jo kolmannen kerran. Minusta se puistattava.
Oikeasti. hrrrrr.... tuli ihan kylmä.
cicero
Michael Knight

Lydia,

naiset ovat tehneet pahoja asioita lapsilleen vain siitäkin syystä että mies on kysynyt että eikö äiti saa lapsia kuriin tai sanomalla että lapsi ei osaa käyttäytyä.

Jotkut naiset tekevät lapsia vain koska mies niitä haluaa ja ne kuuluvat "täydelliseen" perheeseen. voisin uskoa että Gerry monilapsisesta perheestä kotoisin haluaisi monta lasta itsekin kun sitten taas juhlimiseen taipuvainen perheensä ainokainen Kate ei niin välitä...mutta hän haluaa olla täydellinen miehelleen ja tehdä täydellisiä lapsia(nyt täytyy taas sanoa että en tarkoita että kaikki perheensä ainokaiset eivät halua lapsia)Siinä vain on se ongelma että juhlinnan ja toiminnan keskipisteenä tottumaan ollut Kate ei vältämättä nauti roolistaan lasten kanssa ja kun muut aikuiset ovat poissa näkyvistä, lapset ovat saattaneet nähdä ihan erillaisen äidin kuin mitä aikuiset tai lasten isä. Silloin alussahan kun hotellin muut asukkaat ja työntekijät puhuivat reporttereille he kertoivat kuinka lapset olivat juoksennelleet katea karkuun nukkumaanmenoaikaan( on ihan normaalia karkuun juokseminen) ja huusivat isäänsä apuun kun vihainen Kate juoksi heidän perässään , samoin se yläkerran naapuri kertoi että madeleine itkiessään yksin huoneistossa oli nimenomaan itkenyt isänsä perään...ystävät myös alussa kertoivat (ennenkuin vanhempia alettiin syyttämään) että Kate ei tullut yksin toimeen lasten kanssa vaan aina kun Gerry oli poissa kotoa niin Katen avuksi tuli joku sukulainen. Kate on its esanonut että hänellä on ylivilkkaita lapsia kun muiden ihmisten mielestä ovat ihan normaaleja, Maddyakin ovat kehuneet kaikki hotellin työtekijät.

Miesten on vaikea myöskään uskoa että lasten äiti oikeasti voisi tehdä mitään pahaa lapsilleen vaikka toisaalta aavistaa että kaikki ei ole kohdallaan.

Tuon ruotsalaislehden äiti teki äärimmäisen teon mutta on noita miesriippuvaisten naisten lapsia jotka kärsivät siitä syystä että äidin mies tai miesystävä menee aina lasten edelle

no tuon havainnon kantama lapsi olisi ainakin 7 -vuotias
noel
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja noel »

näistä perheestä kuuluneista äänistä on jälkeenpäin niin hirvittävän helppo vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä, vaikka niitä kuuluu oikeasti jokaisesta perheestä jossain vaiheessa.

oma lapseni on esimerkiksi huutanut, niin että varmasti naapuriin asti kuului
"äiti älä tapa minua!" - leikkasin hänen hiuksiaan vessassa, josta tuolloin n. 4-5 vuotias poika ei erityisesti pitänyt.. tätä olisikin ollut mukava selitellä, jos poika olisi kadonnut seuraavana päivänä.

samainen vesseli alkoi huutaa sairaalan vessassa, kun meidän piti ottaa häneltä pissanäytettä, eikä olisi oikein huvittanut:
"Tulkaa nyt joku auttamaan, tulkaa auttamaan!!" - sieltä vessasta oli mukava tulla odotushuoneeseen ihmisten eteen sen jälkeen..

itkut ja pakoon juoksemiset eivät ainakana minulle kerro yhtään mitään, jotkut lapset (kuten omani) osaavat olla myös aika dramaattisia luonteita tarpeen vaatiessa.
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:

Cavader-koirat, niitä ei voi tuohon ufoiluun sekoittaa, olen hieman pettynyt Marsalkkaan sillä olen ajatellut että jossain siellä on fiksuakin ajattelua takana...
Minähän suorastaan ylistin niiden koirien taitoja!

Ja ylistän myös Portugalin poliisia, joka kykenee loppuhuipentuman lähestyessä vaihtamaan aina vain pätevämpiä ja pätevämpiä herroja johtotehtäviin. Juuri näin rikostutkinta tulee suorittaa. Alun perustyöhön laitetaan peruspamppu ja työtehtävien muuttuessa ja loppuratkaisun lähetessä tehtäviin siirretään Karpaattien Nero-tyyppinen briljantin älyn omaava herrasmies. Näin toimitaan aina vaativissa rikostutkinnoissa!
Viimeksi muokannut Marsalkka, Pe Loka 26, 2007 11:24 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight

taisinkin tuohon viestiini laittaa että tälläiset karkulaisjutut on ihan normaaleja. Ei n etosiaan itsessään kerro mitään mutta mitään ei voi jättää huomioimatta tälläisessä tapauksessa...eli jos mietitään että kenelle ne lapset olisivat olleet rasite niin tuosta saa jotain osviittaa vaikka se ei mikään totuuden kertova fakta olekaan.

Gerrystä kaikki nämä samat ihmiset sitten taas anovat että näytti lasten kanssa tulevan erinomaisesti toimeen ja varsinkin Maddy on ollut hänne lellikkinsä.
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Tosin en nyt muista kertoiko Kate itse tuosta lakanajutusta vai oliko kyseessä jokin muu taho.
Poliisi kertoi alussa reporttereille aika yksityiskohtaisia asioita kun tutkittiin vielä kidnappausta ja selittivät miksi he kallistuivat kidnappausken puolelle..
Kertoivatko he muuten tuolloin alussa reporttereille tuosta Katen lakanahavainnosta?
cicero
Michael Knight

Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Tosin en nyt muista kertoiko Kate itse tuosta lakanajutusta vai oliko kyseessä jokin muu taho.
Poliisi kertoi alussa reporttereille aika yksityiskohtaisia asioita kun tutkittiin vielä kidnappausta ja selittivät miksi he kallistuivat kidnappausken puolelle..
Kertoivatko he muuten tuolloin alussa reporttereille tuosta Katen lakanahavainnosta?
kyllä, silloin sitä ei tosin selitetty niin yksityiskohtaisesti kuin tässä lähiaikoina. Vain että Kate oli sanonut että madeleinen päälläollut lakana oli kadonnut maddyn mukana, muuten lakanat olivat olleet siististi paikallaan. Poliisin tullessa paikalle kaikki lakanat oli revitty pois sängystä, joten poliisilla ei ole tietoa siitä miltä sänky on näyttänyt...ja onko jotain viety :roll:

Ihmiset kysyvät nyt katsottuaan vanhempien haastatelua että missä ne väitetyt kyyneleet on?
Lukittu