Niinanna kirjoitti:^^Minusta veli ollut huostassa myös silloin, kun Eerika on ollut pikkulapsi ja asunut äidillään?
Narsistinvihaaja kirjoitti:Mitenkäs olen käsittänyt,että veli on otettu huostaan vasta/ainakin toukokuussa 2012...?
Onko ylipäätään edes huostaanotettu vai onko ollut sijoitettuna avohuollon tukitoimenpiteenä?
Tuota termiä huostaanotettu pitäsi pyrkiä välttämään koska se antaa väärän kuvan siitä että sosiaalitoimi noin vaan huostaanottaa lapsia. Ei ota, paitsi jos vanhemmat siihen suostuvat.
Nuo tapaukset joissa vanhemmat suostuvat ovat yleensä näitä missä vanhemmat itse ottavat yhteyttä koska teinin perseilyyn ei löydy enään kotoa neuvoja ja tarvitaan apua.
Jos jotain aikajanaa olen päässäni tehnyt niin pojan sijoitus on tapahtunut aikana jolloin Eerikan äiti ja Tarkki asuivat yhdessä, Eerikan äiti odotti Eerikaa ja Tarkki kännäsi rajusti.
Silloin katsottiin ( yhdessä Eerikan äidin kanssa ? ) etteivät Eerikan äidin voimat riitä lapsen hoitamiseen ja lapsi sijoitettiin muualle ( äidin suostumuksella avohuollon toimenpiteenä jolloin huostaanotto on väärä termi. )