Sirpa kirjoitti:Kuolema, minä en puhu sanaakaan pienestä eliitistä, rahan käärimisestä, enkä hyvä veli järjestelmästä.
Mutta minä puhun, sillä nämähän kaiken järjen mukaan ovat se mainostamasi "suuri salaliito"? Vai eivätkö? Mikäs se sitten on? Ne ufot? Jokaisessa meissä on mikropiiri, jolla kuun pimeältä puolelta ohjaillaan käyttäytymistä?
Miten se kuitenkaan liittyy ulvilaan ja yhteen kotiäitiin?
Koitapas nyt oikein miettiä.
Yritin ihan oikeasti. Mitään ei tule mieleen. Olen "aivan auki", kuten eräskin "hätäpuhelu"-dokumentaarin ohjaata sanoi Annelista. En tosiaan tiedä, että miten liittyy. Jos sinulla on joku selitettävissä oleva kontakti näiden pisteiden välillä, niin valaise ihmeessä meitä maan kamaralla vaeltavia tyhmiä juntteja!
Ei sillä eliitillä tai "vähän alempana" toimivilla hyväveliverkostoilla ole varaa lähteä tavallista kansalaista ahdistelemaan. Ja millä motiivilla sitä tekisivät?
Sinä uskot johonkin, teet päässäsi skenaarion ilman faktaa, sitten päätät, ettei ole varaa johonkin. Ymmärrätkö, että teet johtopäätöksiä omasta kuvittelustasi?
TIETENKIN! Tietenkin ymmärrän!

Mutta ymmärrätkö SINÄ, että teet sitä ihan samaa. Sinä teet samoja päätelmiä omissa aivoissasi kuin minä, mutta päädyt vain hieman eri tulokseen, koska sinua ohjaa enemmän ja erilaiset motiivit kuin minua.
Jos näet ylhäältä kirjoitetun salaliiton rääkkäämässä viatonta pullantuoksuista Annelia, joka on ihan tavallinen kansalainen, niin sinulla pitäisi myöskin olla joku SYY sille, miksi tämä hyväveliverkosto ja eliitti ja mahdollisesti muut päähämme asioita istuttavat tahot vainoavat Annelia. Mikä se SYY on? Eli tavallaan haen tässä motiivia sille, miksi maailman eliitti, suomen hyväveliverkostot tai esimerkiksi toisesta aurinkokunnasta tänne tulleet avaruusoliot haluaisivat Annelin tuomiolle? Mikä on motiivi? Miksi Myös lasten pitää kärsiä? Miksi hyväveliverkosto tai Orionin vyöstä tulleet muukalaiset halusivat Jukan hengiltä? Jukkahan ei uskonut edes mihinkään yliluonnolliseen Jumalaan, joten miksi hän uskoisi muukalaisiin, jotka halusivat tappaa juuri hänet?
(disclaimerina sanon, että henkilökohtaisesti uskon niin linnunradalta kuin muista galakseista löytyvän paljonkin älyllisempää elämää, mitä me olemme. Perustan sen siihen faktaan, että maapallo on todella nuori planeetta muiden joukossa ja vaikka tältäkin planeetalta se 99% kaikista olemassa olleista lajeista on jo kuollut sukupuuttoon, niin jollakin planeetalla on älyllistä elämää, kuten maassa. EN KUITENKAAN USKO, että tällaiset entiteetit olisivat välttämättä täällä ikinä käyneet tai jos vaikka olisivat, niin eivät taatusti jaksaisi puuttua pienen suomen kansan yhden pienen kotirouvan asioihin. Ollaanko nyt jo takaisin samassa perspektiivissä?

- Eli siinä, että me MOLEMMAT teemme päättelymme puhtaasti omasta mielikuvituksestamme? Molemmilla meillä on tietyt taustatiedot, jotka perustuvat hyvin pitkälle pelkkiin uskomuksiin. Ja sinunhan luulisi tietävän, että ihmisen oma varsinainen aito tieto ympäristöstään on murto-osa siitä, mitä me aivoisamme luomme ympäristöksemme. Havainnointimme on hyvin epätarkkaa ja sitä ohjaavat voimakkaasti omat vaistomme ja opitut ennakko-odotukset.)
Katsos jos oikeasti ilmaantuu ne todisteet (eikä pelkkä sanahelinä) siitä, että ihmisiä kohdellaan laajamittaisesti poliisin puolesta kaltoin, se johtaa kansalaistottelemattomuuteen ja väistämättä lopulta anarkiaan.
Todellako? Minä olen tässä yrittänyt nyt vääntää, että sinun silmien eteen on heitetty erittäin härski tilanne: syyttäjä sanoo vain SPEKULOIVANSA, ei edes esitä mitään TAPAHTUMASKENAARIOTA, ilmoitetaan, että POLIISI JÄTTI POIS KAIKEN SYYTTÖMYYTTÄ OSOITTAVAN, ja puolustus kertoo, että tilanne on kyllä varsin valitettava, kun he joutuvat TODISTAMAAN SYYTTÖMYYDEN.
Ja sinä et näe tässä mitään ongelmaa, et mitään vikaa?
No voi hitto sentään, koitin tätä sinulle selvittää jo useammassa viestissä. Eli että ei tässä casessa ole täysin aukiselittäviä todisteita, koska meillä ei ole sitä valvontakameran kuvaakaan. Eli sen sijaan, että nyt näytettäisiin puhtaasti valvontavideolta mustaa valkoisella, niin tässä tapauksessa pyritään siihen, että SULJETAAN POIS VARTEENOTETTAVA EPÄILYS. Pitääkö tämä vielä prukaa auki useamman kerran, vai riittääkö, mitä aikaisemmin puhuin? Yhteiskunnan on PAKKO yrittää puuttua myös epäselviin caseihin, koska muutenhan täällä pääsisi moni murhaaja pälkähästä vaan sen takia, että "ei nyt satu olemaan videonauhaa, jossa näkyy koko tapahtuma".
Mikä olisi se tapahtuma/teko tämän lisäksi, että missä vaiheessa sitten päästäisiin siihen, että mielestäsi olisi aihetta kansalaistottelemattomuuteen, joka johtaisi anarkiaan?
Tätä en tiedä. Suomessa kynnys on varmasti hyvinkin korkea! Muualla maailmassa tuntuu olevan paljon matalampi. Kreikassa väki on kaduilla kun EU-pakotteista alettiin puhumaan. Muslimiväestökin polttaa autoja jo pelkästään sen takia, että joku on piirtänyt kuvan Muhammedista. En tiedä, mikä on suomen kansan nykyinen sietokyky. Viimeksi se mitattiin 1918, jolloin kapinaa yrittäneet punaiset ajettiin suomen virallisen hallituksen ja Mannerheimin johdolla maasta itärajan taa.
Tässä edellä on nyt faktana tapahtunut - sinulle konkreettisesti syyttäjä, oikeuslaitos ja puolustus piirtänyt eteesi kaikin mahdollisin esimerkein - pahempi asia kuin missään länsimaisessa maassa tai edes yhdessäkään tuntemassani diktatuurissa. Tilanne on kaiken lisäksi tehty erittäin hyvin karrikoiden.
Kuolema, nämä ihmiset eivät tee tätä todella rankkaa urakkaa siksi, että sinä uskoisit siihen, vaan siksi, että sinun uskosi loppuisi. Tätä yhteiskuntaa, järjestelmää ei pysty korjaamaan itseään - poliisi ei pysty tekemään mitään, ei olemaan tuo manitsemasi Taika Jim - niin kauan kuin tämä järjestelmä makaa tällaisen järjettömän uskon varassa, jota pystytään käyttämään hyväksi.
Tämä on taas asia, joka on aivan puhtaasti sen juuri kieltämäsi "uskon" kysymys.

Toki ymmärrän, että suomen kansa ei ihan helposti nouse barrikadeille, mikä on ihan hyvä juttu.
Mutta jompi kumpi meistä on nyt käsittänyt jotain väärin: joko sinä uskot aivan liikaa salaliittoihin tai sitten minä olen aivan liian lammas.

En tiedä. Kukaan ei ole tullut vielä ovelleni punaisen hihamerkin kanssa kolkuttelemaan (ei 1918 hengessä, eikä 1945 hengessä).