Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

kuolema
Andy Sipowich NYPD

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Heh, no noihan se suurinpiirtein menee juu. :) Eikös tuo nyt ole ihan yläastetason perusoppimäärää... :o

Ainiin, minut voi bongata Hejacin miiteissä kasvotusten kyllä. :)

Ja luin tuon uutisen. Muistankin itseasiassa törmänneeni tuohon aikaisemmin. No näin se menee. Poliisi voisi toki keskittyä tuollaistennkitkemiseen myös - toisaalta niinhän siinä vähän puhuttiin, että ainakin jotain yrittävät tehdä....
Viimeksi muokannut kuolema, Ke Heinä 24, 2013 1:16 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Ymmärrys tai pikemminkin YMMÄRRYS on eri asia kuin oppimäärä, mutta laitoin edelle lisäyksen. Luetko sen laittamani viestin.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Jaa, että poliisit vois keskittyä tuollaisen kitkemiseen ja hellurei hulivilivoo... Minkähänlaisina Taika Jimeinä sinä pidät poliiseja?!

Siksi toiseksi - taisi jäädä ne muut uutiset lukematta...

Se ymmärrys, se ymmärrys, joka on aiheuttanut mulle tänään jo päänsäryn.

Mitä luulet, kuolema, pitäisköhän poliiseillekin ostaa torkkupeittoja ja pehmoleluja?
Alethes doksa meta logu
mi.xi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja mi.xi »

Aplodit Kuolemalle. Asiallisia ja YMMÄRRETTÄVIÄ vastauksia "Sirpan" vaikeaselkoisiin teksteihin.
Itse skippaan monet sipen jutut ihan päättöminä.
Eläköön kuolema! :D
Sirpa

Mä en mielelläni nyt kyllä ottaisi vastuuta muiden jutuista - siis niiden päättömyydestä.

Tässäkin tapauksessa - uutinen edellä - asialla oli KRP:n päällikkö Ranta ja sitten se toinen asia - tuossa on siitä faktaa - liittyi siihen poliisiylitarkastajan jättämään viestiin salaisista asiakirjoista, ja kolmantena päättömyytenä oli sitten se uutinen, jossa kolme poliisia oli tehnyt sen kantelun sisäministeriöön väitteellä, että Suomen huumepoliisi johtaa Suomen huumekauppaa.

Tää on ollut tämä merkillinen ongelma koko ajan - kun laitan teille uutisia faktalinkein - te sanotte minua päättömäksi. Minun mielestä te taas olette päättömiä, jos ette ymmärrä, että kaikki tuo on osa myös teidän elämää ja yhteiskuntaa, jossa elätte, ja - ennen kaikkea - hyvin lähellä asioita, joita olette täällä spekuloimassa.

Tämä on juuri sitä, mistä puhuin, että olette kuin ufoaluksella ilmassa, kun teidän jutuilla ei ole mitään faktaperustaa, vaan luonnehdit niitä faktoja "päättömiksi", ja luulette minun spekuloivan, kun puhun niistä tai laitan niistä linkkejä - kuten tässä tapauksessa.

Outoa minusta, jos teidän mielikuvituksenne muodostuu teille todellisemmaksi kuin reaalielämä, ja sitten se vika onkin teidän mielestä minun korvien välissä.

Tätä logiikkaa jaksan aina ihmetellä.

Onko sulla, mi.xi, muuten äänioikeus jo?

Edelleen ja aina: joka ainoa juttuni perustuu fakta-asiaan, enkä spekuloi, en esitä mielipiteitä, en luule, enkä kuvittele tai vain usko johonkin.

Mitenkähän teidän käy, kun jonakin päivänä heräätte ja tajuatte, että - mitä helkkaria - se kaikki päättömäksi luonnehtimanne olikin se totuus. (Kertoo aika hyvin, että minkälaisessa maailmassa elämme.)

Mä näin, kuolema, sinussa potentiaalia ymmärtää asioita vähän laajemmin, ja tämän vuoksi otin jälleen kerran - sen tuhannensadannen - taas nämä reaaliteetit esille.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Heinä 24, 2013 10:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Tottakai minä ymmärrän nuo uutiset ja sen, minkälaisessa yhteiskunnassa elämme. Ja senkin, miten maailmaa todellakin johtaa pieni eliitti, joka myös käärii rahat. :)

Miten se kuitenkaan liittyy ulvilaan ja yhteen kotiäitiin?

Ei sillä eliitillä tai "vähän alempana" toimivilla hyväveliverkostoilla ole varaa lähteä tavallista kansalaista ahdistelemaan. Ja millä motiivilla sitä tekisivät? Ihan vaan kiusallaan?

Katsos jos oikeasti ilmaantuu ne todisteet (eikä pelkkä sanahelinä) siitä, että ihmisiä kohdellaan laajamittaisesti poliisin puolesta kaltoin, se johtaa kansalaistottelemattomuuteen ja väistämättä lopulta anarkiaan. Ei yksikään hyväveliverkosto siitä hyötyisi, koska tavoitehan nimenomaan on kontrolli? Tämän takiahan JJ:kin on nyt syynissä. Tämän takia tiedämme kolmen poliisimiehen kannelleen huumekaupasta, jne, jne... :)

Ja kiitokset kehuista kaikille. Ne lämmittävät aina mieltä. :D
Sirpa

Kuolema, minä en puhu sanaakaan pienestä eliitistä, rahan käärimisestä, enkä hyvä veli järjestelmästä.
Koitapas nyt oikein miettiä.
Ei sillä eliitillä tai "vähän alempana" toimivilla hyväveliverkostoilla ole varaa lähteä tavallista kansalaista ahdistelemaan. Ja millä motiivilla sitä tekisivät?
Sinä uskot johonkin, teet päässäsi skenaarion ilman faktaa, sitten päätät, ettei ole varaa johonkin. Ymmärrätkö, että teet johtopäätöksiä omasta kuvittelustasi?
Katsos jos oikeasti ilmaantuu ne todisteet (eikä pelkkä sanahelinä) siitä, että ihmisiä kohdellaan laajamittaisesti poliisin puolesta kaltoin, se johtaa kansalaistottelemattomuuteen ja väistämättä lopulta anarkiaan.
Todellako? Minä olen tässä yrittänyt nyt vääntää, että sinun silmien eteen on heitetty erittäin härski tilanne: syyttäjä sanoo vain SPEKULOIVANSA, ei edes esitä mitään TAPAHTUMASKENAARIOTA, ilmoitetaan, että POLIISI JÄTTI POIS KAIKEN SYYTTÖMYYTTÄ OSOITTAVAN, ja puolustus kertoo, että tilanne on kyllä varsin valitettava, kun he joutuvat TODISTAMAAN SYYTTÖMYYDEN.

Ja sinä et näe tässä mitään ongelmaa, et mitään vikaa?

Mikä olisi se tapahtuma/teko tämän lisäksi, että missä vaiheessa sitten päästäisiin siihen, että mielestäsi olisi aihetta kansalaistottelemattomuuteen, joka johtaisi anarkiaan?

Tässä edellä on nyt faktana tapahtunut - sinulle konkreettisesti syyttäjä, oikeuslaitos ja puolustus piirtänyt eteesi kaikin mahdollisin esimerkein - pahempi asia kuin missään länsimaisessa maassa tai edes yhdessäkään tuntemassani diktatuurissa. Tilanne on kaiken lisäksi tehty erittäin hyvin karrikoiden.

Kuolema, nämä ihmiset eivät tee tätä todella rankkaa urakkaa siksi, että sinä uskoisit siihen, vaan siksi, että sinun uskosi loppuisi. Tätä yhteiskuntaa, järjestelmää ei pysty korjaamaan itseään - poliisi ei pysty tekemään mitään, ei olemaan tuo manitsemasi Taika Jim - niin kauan kuin tämä järjestelmä makaa tällaisen järjettömän uskon varassa, jota pystytään käyttämään hyväksi.
Alethes doksa meta logu
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Mulla voi olla jokin auringonpistos tai sitten vaan olen taas lukenut liian suuren annoksen "sirpaa" näin laiskan päivän kunniaksi, mutta tälleen kävi: Saatananpalvontajuttuja pohtiessani kahlasin - kirjastossa - läpi huuhaakirjoja, ja törmäsinkin yhteen vuonna 2005 (sic!) suomeksi julkaistuun. Siellä puhutaan keskuudessamme kulkevista psykopaateista, heidän kuoltuaan käyttämistä vasemmista ovista ja siitä, kuinka pimeän puolen hyökkäyksen iskiessä kuulemme "saman nauhoituksen"...

No, voi pyhä sylvi, ajattelin ja melkein meinasin katketa naurusta. Mutta sitten en katkennutkaan, kun katsahdin painovuotta: 2005. Joo-o, mun silmissä tämä näyttää nyt siltä, että onpi vallan mahdollista, että tämän pohjalta on Ansku keksinyt sellaisen etukäteissuunnitelman, jossa kehitellään Jukasta demonista hyökkääjää, istutaan kahdella tuolilla - terassilla ja keittiössä, soitetaan taustanauhaa, juostaan vasemmalle terassin ovesta ulos ja haetaan sieltä astalo, painellaan nauhurin näppäimiä ja lopuksi otetaan yhteys ylempään tahoon, ts. hätäkeskukseen ja poliisiin.

Nyt kun vielä saisi todistetuksi, että Annu on lukenut ko. kirjaa, niin eikös saataisi hänet suljetuksi lopullisesti sinne toiselle puolelle, erotukseksi meistä kilteistä... Joten kiitos vaan sille alkuperäislähteelle, jolta sain tämän ideani!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Veristi
Minkä niminen kirja?

Oliko se jokin lastenkirja, vai nuorten, mitä tyyliä, vai jotain 'oikeaa asiaa'?

Niin, siis on vaikka kuinka paljon kirjoja, jotka ovat olevinaan asiaa, mutta silti ovat huu-haata.

Olen raahautumassa pikapuoliin (mañana.. :lol: ) kirjastoon. Voisin vilkaista.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Minusta tuo keskustelu ulvilasektorilla on käynyt aika hölöpölöksi. Miksei osa kirjoittajista viitsi etsiä yhtään tietoa vaikkapa internetin ihmeellisestä maailmasta tai jostain muusta...juu ei, pitää päästä vääntämään ja kehittelemään tietämättä a) tapauksesta tai b) yleensäkään mistään mitään.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Tara
Horatio Caine

..jatkoa kommenttiini veristille edellisellä sivulla..

Päähänpistosta kokeilin löytäisikö google jotain paholais-sanaa perhekerhon kirjasuosituksista.

Tämmöistä löytyi vlta 2007:

Kuva
Kuvakaappaus yllä on kooste! Koko sivun näkee tuosta linkistä:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... _kirja.htm

linkki ei tahtonut aueta millään, kolmas t neljäs kerta onnistui.. (mun oma kone sekaisin??)

Otanpa vielä irti tuosta isommasta kuvasta tuon alimman:

Kuva

Muistan kyllä, että Auerilla oli avustaja laatimassa kirja-arvosteluja. Luulisi nyt kuitenkin, ettei hän aivan ominpäin noita valikoimia tehnyt??
Viimeksi muokannut Tara, Ke Heinä 24, 2013 4:41 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tara
Horatio Caine

taavetti kirjoitti:Minusta tuo keskustelu ulvilasektorilla on käynyt aika hölöpölöksi. Miksei osa kirjoittajista viitsi etsiä yhtään tietoa vaikkapa internetin ihmeellisestä maailmasta tai jostain muusta...juu ei, pitää päästä vääntämään ja kehittelemään tietämättä a) tapauksesta tai b) yleensäkään mistään mitään.
Totta, oudoksi on mennyt, päivä päivältä kummallisemmaksi. Eihän viimepäivien viritelmiin mitään voi sanoa. Tai ainakin se olisi turhan päiväistä.
Tara
Horatio Caine

:shock: Lisää kirjasuosituksia perhekerhosta. Vuoden 2006 joululahjakirjasuositus:

'Surullinen tarina naisesta'....'kulissien pysyminen pystyssä ajoi naisen..'.. jne

Kuva
http://www.perhekerho.net/joulu/joululahja_kirjat_1.htm

Kirjasuositusten laatijaksi on merkitty Minna Valkealahti.
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Sirpa kirjoitti:Kuolema, minä en puhu sanaakaan pienestä eliitistä, rahan käärimisestä, enkä hyvä veli järjestelmästä.
Mutta minä puhun, sillä nämähän kaiken järjen mukaan ovat se mainostamasi "suuri salaliito"? Vai eivätkö? Mikäs se sitten on? Ne ufot? Jokaisessa meissä on mikropiiri, jolla kuun pimeältä puolelta ohjaillaan käyttäytymistä? :)

Koitapas nyt oikein miettiä.
Yritin ihan oikeasti. Mitään ei tule mieleen. Olen "aivan auki", kuten eräskin "hätäpuhelu"-dokumentaarin ohjaata sanoi Annelista. En tosiaan tiedä, että miten liittyy. Jos sinulla on joku selitettävissä oleva kontakti näiden pisteiden välillä, niin valaise ihmeessä meitä maan kamaralla vaeltavia tyhmiä juntteja!
Ei sillä eliitillä tai "vähän alempana" toimivilla hyväveliverkostoilla ole varaa lähteä tavallista kansalaista ahdistelemaan. Ja millä motiivilla sitä tekisivät?
Sinä uskot johonkin, teet päässäsi skenaarion ilman faktaa, sitten päätät, ettei ole varaa johonkin. Ymmärrätkö, että teet johtopäätöksiä omasta kuvittelustasi?
TIETENKIN! Tietenkin ymmärrän! :) Mutta ymmärrätkö SINÄ, että teet sitä ihan samaa. Sinä teet samoja päätelmiä omissa aivoissasi kuin minä, mutta päädyt vain hieman eri tulokseen, koska sinua ohjaa enemmän ja erilaiset motiivit kuin minua.

Jos näet ylhäältä kirjoitetun salaliiton rääkkäämässä viatonta pullantuoksuista Annelia, joka on ihan tavallinen kansalainen, niin sinulla pitäisi myöskin olla joku SYY sille, miksi tämä hyväveliverkosto ja eliitti ja mahdollisesti muut päähämme asioita istuttavat tahot vainoavat Annelia. Mikä se SYY on? Eli tavallaan haen tässä motiivia sille, miksi maailman eliitti, suomen hyväveliverkostot tai esimerkiksi toisesta aurinkokunnasta tänne tulleet avaruusoliot haluaisivat Annelin tuomiolle? Mikä on motiivi? Miksi Myös lasten pitää kärsiä? Miksi hyväveliverkosto tai Orionin vyöstä tulleet muukalaiset halusivat Jukan hengiltä? Jukkahan ei uskonut edes mihinkään yliluonnolliseen Jumalaan, joten miksi hän uskoisi muukalaisiin, jotka halusivat tappaa juuri hänet?

(disclaimerina sanon, että henkilökohtaisesti uskon niin linnunradalta kuin muista galakseista löytyvän paljonkin älyllisempää elämää, mitä me olemme. Perustan sen siihen faktaan, että maapallo on todella nuori planeetta muiden joukossa ja vaikka tältäkin planeetalta se 99% kaikista olemassa olleista lajeista on jo kuollut sukupuuttoon, niin jollakin planeetalla on älyllistä elämää, kuten maassa. EN KUITENKAAN USKO, että tällaiset entiteetit olisivat välttämättä täällä ikinä käyneet tai jos vaikka olisivat, niin eivät taatusti jaksaisi puuttua pienen suomen kansan yhden pienen kotirouvan asioihin. Ollaanko nyt jo takaisin samassa perspektiivissä? :) - Eli siinä, että me MOLEMMAT teemme päättelymme puhtaasti omasta mielikuvituksestamme? Molemmilla meillä on tietyt taustatiedot, jotka perustuvat hyvin pitkälle pelkkiin uskomuksiin. Ja sinunhan luulisi tietävän, että ihmisen oma varsinainen aito tieto ympäristöstään on murto-osa siitä, mitä me aivoisamme luomme ympäristöksemme. Havainnointimme on hyvin epätarkkaa ja sitä ohjaavat voimakkaasti omat vaistomme ja opitut ennakko-odotukset.)
Katsos jos oikeasti ilmaantuu ne todisteet (eikä pelkkä sanahelinä) siitä, että ihmisiä kohdellaan laajamittaisesti poliisin puolesta kaltoin, se johtaa kansalaistottelemattomuuteen ja väistämättä lopulta anarkiaan.
Todellako? Minä olen tässä yrittänyt nyt vääntää, että sinun silmien eteen on heitetty erittäin härski tilanne: syyttäjä sanoo vain SPEKULOIVANSA, ei edes esitä mitään TAPAHTUMASKENAARIOTA, ilmoitetaan, että POLIISI JÄTTI POIS KAIKEN SYYTTÖMYYTTÄ OSOITTAVAN, ja puolustus kertoo, että tilanne on kyllä varsin valitettava, kun he joutuvat TODISTAMAAN SYYTTÖMYYDEN.

Ja sinä et näe tässä mitään ongelmaa, et mitään vikaa?
No voi hitto sentään, koitin tätä sinulle selvittää jo useammassa viestissä. Eli että ei tässä casessa ole täysin aukiselittäviä todisteita, koska meillä ei ole sitä valvontakameran kuvaakaan. Eli sen sijaan, että nyt näytettäisiin puhtaasti valvontavideolta mustaa valkoisella, niin tässä tapauksessa pyritään siihen, että SULJETAAN POIS VARTEENOTETTAVA EPÄILYS. Pitääkö tämä vielä prukaa auki useamman kerran, vai riittääkö, mitä aikaisemmin puhuin? Yhteiskunnan on PAKKO yrittää puuttua myös epäselviin caseihin, koska muutenhan täällä pääsisi moni murhaaja pälkähästä vaan sen takia, että "ei nyt satu olemaan videonauhaa, jossa näkyy koko tapahtuma".
Mikä olisi se tapahtuma/teko tämän lisäksi, että missä vaiheessa sitten päästäisiin siihen, että mielestäsi olisi aihetta kansalaistottelemattomuuteen, joka johtaisi anarkiaan?
Tätä en tiedä. Suomessa kynnys on varmasti hyvinkin korkea! Muualla maailmassa tuntuu olevan paljon matalampi. Kreikassa väki on kaduilla kun EU-pakotteista alettiin puhumaan. Muslimiväestökin polttaa autoja jo pelkästään sen takia, että joku on piirtänyt kuvan Muhammedista. En tiedä, mikä on suomen kansan nykyinen sietokyky. Viimeksi se mitattiin 1918, jolloin kapinaa yrittäneet punaiset ajettiin suomen virallisen hallituksen ja Mannerheimin johdolla maasta itärajan taa.
Tässä edellä on nyt faktana tapahtunut - sinulle konkreettisesti syyttäjä, oikeuslaitos ja puolustus piirtänyt eteesi kaikin mahdollisin esimerkein - pahempi asia kuin missään länsimaisessa maassa tai edes yhdessäkään tuntemassani diktatuurissa. Tilanne on kaiken lisäksi tehty erittäin hyvin karrikoiden.

Kuolema, nämä ihmiset eivät tee tätä todella rankkaa urakkaa siksi, että sinä uskoisit siihen, vaan siksi, että sinun uskosi loppuisi. Tätä yhteiskuntaa, järjestelmää ei pysty korjaamaan itseään - poliisi ei pysty tekemään mitään, ei olemaan tuo manitsemasi Taika Jim - niin kauan kuin tämä järjestelmä makaa tällaisen järjettömän uskon varassa, jota pystytään käyttämään hyväksi.
Tämä on taas asia, joka on aivan puhtaasti sen juuri kieltämäsi "uskon" kysymys. :) Toki ymmärrän, että suomen kansa ei ihan helposti nouse barrikadeille, mikä on ihan hyvä juttu.

Mutta jompi kumpi meistä on nyt käsittänyt jotain väärin: joko sinä uskot aivan liikaa salaliittoihin tai sitten minä olen aivan liian lammas. :) En tiedä. Kukaan ei ole tullut vielä ovelleni punaisen hihamerkin kanssa kolkuttelemaan (ei 1918 hengessä, eikä 1945 hengessä). :)
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Joo, sori, Tara, meni vähän aikaa, kun piti välillä nostattaa verensokeria.

Nuo Taran mainitsemat joululahjavinkkikirjat ovat varmaan se ilmeisin läpikäytävä, siltä todellakin näyttää. Itse lymyilin hieman toisenlaisen hyllyn vierellä, ja muutamaa S. Brownen kirjaa ehdin vilkaista, kun aloitin A:sta. Jos, Tara, viitsisit mitenkään antaa second opinionin siitä, ovatko ajatukseni aivan hulluja vai olisiko mitenkään mahdollista... Silmiini pistänyt kohta löytyi Kahdessa maailmassa -teoksesta, luvusta 7, jossa kirjoitettiin suojautumisesta ympärillämme olevaa pahaa vastaan. "Nauhoituksista" oli siellä sivulla 205. Mitä vaistosi sanoo? Olet sentään minfon paras tekstianalyytikko, mielestäni. Vaikka joidenkuiden tekstit ylittävät joskus sietokykyni, sinun eivät koskaan!

Niin, eihän siellä mitään suoria miehentappo-ohjeita tietenkään ole luettavissa, mutta jonkinlaisia pikkuideoita, mikäli olisi kehitellyt mielessään myös pitemmälle menevää perspektiiviä eli sitä, kuinka sekoittaa lasten päät tarvittaessa pentagrammeilla ja ristipistoilla. Sopisi mielestäni hyvin Auerin huumorintajuun ja kielellä leikittelyyn.

Ei, alan epäillä, että oma pääni on nyt sen verran pehmeä ja mielikuvitukseni laukkaa sittenkin liian lujaa, kun alan jo nähdä Jukan otsassakin "sen" kohdan, johon Annun tuli tähdätä... On tämä Suomen historian omituisin murhajuttu, on.
Vastaa Viestiin