CSI kirjoitti:Vaikka ylläpitoa olisikin vähän - ja bannit perustuisivat vasikka-napinpainajien "kansalaisaktiivisuuteen" - niin voisi se ylläpitokin nyt sen verran vaivaa nähdä, että edes LUKISI ne alkup. viestit joista on vasikoitu. Eikä lukisi pelkkää viestiä vaan myös pari viestiä siitä aiemmin. Usein on niin, että vasikoija on itse provosoinut niitä viestejä! Tällöin tehokkaampi strategia keskustelun siistimiseksi olisi antaa provoajalle 4 viikkoa, ja provotuille vaikkapa vain 1 viikko!
Lisäksi ylläpito joutuu varmasti lukemaan myös kasan asiattomia vasikointeja, jotka eivät johda mihinkään. Siellä on osa todella aktiivisia kansalaisaktivisteja, jotka vasikoivat kaikesta. Suurinpiirtein kun joku nick sattuu kirjoittamaan, niin pelkästään sen vuoksi sitä vasikka-namikkaa hipelöidään.Tuollainen sabotoi luonnollisesti ylläpidon työtä. Jos minä olisin ylläpitäjä, niin antaisin myös vasikka-napin liian ahkerasta ja aiheettomasta käytöstä banneja!
Tästä asiasta olen CSI:n kanssa aivan samaa mieltä.
Itse en ole koskaan vasikoinut ketään, enkä tule vasikoimaan. Jos on tyhmiä juttuja, voinee niiden ohi hypätä. Bannit pitäisi antaa mielestäni vain oikeasta häiriköinnistä, ei suinkaan vääristä mielipiteistä, tai jos sanoo toiselle, että oletpas tyhmä kun tuolla tavalla ajattelet. On eri asia sanoa toista tyhmäksi, kuin vaikka pedofiiliksi. Itseäni on sanottu pedofiiliksi tai verrattu pedofiiliin vähintäänkin puolenkymmentä kertaa ihan suoraan. Kukaan sanojista ei ole saanut bannia. Muuta vittuilua nyt tulee vähän väliä, mut ei se mitään=)
Minähän sain ekan bannini, kun sanoin toista kirjoittajaa pahantahtoiseksi. Sitten sain bannin, kun kirjoitin, että muut jeesustelevat. Yhden kuukauden sain, kun allekirjoituksessa ei saa siteerata ylläpitoa (en käsitä miksi, koska siteeraus oli täysin asiallinen). Loppujen noin kymmenen bannin syytä en ole käsittänyt enkä löytänyt lainkaan. Varmaan sitä turhaa chattia taikka lainailua.
Silti toivoisin sinulta CSI hieman asiallisempaa linjaa, koska toisten kirjoittajien haukkumistasi on ikävä lukea, ja mopo tuppaa joskus karkaamaan. Parempi vittuilla rivien välissä kuin polttaa hihojaan =)