Jokelan koulusurmat 7.11.2007

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Hänt' ihana enkeli kotihin vie.
Oi, laps' ethän milloinkaan ottaakaan vois
sä kättäsi enkelin kädestä pois.
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

"toivo selvitä hengissä olematon.
-- Ampunut itseään päähän.." (kuuden uutiset, yle tv1)
Eli siis hengissä vielä?!
Viimeksi muokannut Spider, Ke Marras 07, 2007 6:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
villivadelma
Jane Marple

Ampuja ei kuulemma ole kuollut, mutta erittäin kriittisessä tilassa. Mahdollisuus selviytyä on lääkärin mukaan olematon.
villivadelma
Jane Marple

Poliisi ei ampunut yhtään laukausta, kertoo Yle.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Keitä uhrit olivat? Opettajia vai oppilaita? Minkä ikäisiä?
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Viisi poikaa, kaksi tyttöä ja yksi opettaja (rehtori). Tarkempia tietoja iästä ja vastaavasta ei vielä taida olla.
Viimeksi muokannut Samarina, Ke Marras 07, 2007 6:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
diipadaapa
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Onko tämä nyt sitä Linkolalaista menetelmää jota ampujan äiti lienee pojalleen kertonut?

http://www.mikaelavuorio.fi/

Eikös Linkolan perusajatuksia ole juurikin tuo "heikommat eivät selviydy" jne. jota tekijä lienee mennyt tuonne tekemään, harventaakseen porukkaa. Ainakin noista teksteistä sai sellaisen käsityksen mitä on nettiä ehtinyt selaamaan.
Sara
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sara »

Siis ainakin itse käsitin niin, että seitsemän oppilasta (viisi poikaa, kaksi tyttöä) ja rehtori.

Eli tekijä ei ole vielä kuollut, mutta ei ilmeisesti kovin kauan enää elä.
ubuntus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

Melkonen jymypaukku. Koko päivän olen ollut uutispimennossa ja kun menee nettiin niin tälläinen juttu tulee heti vastaan. Lapsellinen ja säälittävä tapaus tuo ampuja tuntuu olevan (yllätys yllätys), onko tässä nyt yritetty matkia ison maailman tapahtumia. Irc-galleriassa paasasi kuinka ei ole hullu, vaan tämä on hänen omaa sotaansa, saakeli mitä paskaa.

Syvä osanotto kaikien menehtyneiden omaisille.

ps. viha ei ikinä ole hyväksi, mutta nyt on sellainen olo joten sanonpa että toivottavasti kaveri jää henkiin. Onpahan sairaalassa aikaa seuraavat 50-vuotta miettiä valintojaan.
Viimeksi muokannut ubuntus, Ke Marras 07, 2007 6:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sara
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sara »

diipadaapa kirjoitti:Onko tämä nyt sitä Linkolalaista menetelmää jota ampujan äiti lienee pojalleen kertonut?

http://www.mikaelavuorio.fi/

Eikös Linkolan perusajatuksia ole juurikin tuo "heikommat eivät selviydy" jne. jota tekijä lienee mennyt tuonne tekemään, harventaakseen porukkaa. Ainakin noista teksteistä sai sellaisen käsityksen mitä on nettiä ehtinyt selaamaan.
Joo, mutta toisaalta heti tuo alkusivun kohta tökkää:
Näiltä sivuilla löytyy myös joitain unelmia paremmasta maailmasta, paremmasta ihmisyydestä ja veljeydestä sekä elinvoimaisemmasta Maasta.
Tekijä ei itse paremmin ihmisyydestä, veljeydestä tai elinvoimasta tuntunut välittävän...
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Aikuinen nainen oli ilmeisesti rehtori.

Minä olen monestakin syystä pahoillani tapahtuneesta. Pahoillani sen suhteen, että ihmisiä on kuollut, pahoillani, että tästä tuli näin iso juttu ja pahoillani senkin vuoksi, että ampujan pahaa oloa ei huomattu ajoissa.

Koko juttu on täysi kopio Columbinesta, ajatuksineen, tapahtumineen, jopa kellonaikoineen. Ainoastaan se kaveri siitä rinnalta on puuttunut.

Tapahtumat alkoivat kai kello 11 tai vähän jälkeen. Columbine alkoi kello 11.10.

Ylen uutisten mukaan ampuja olisi ampunut itseään noin kello 12.04. Eric ja Dylan ampuivat itseään noin kello 12.04.

Epäilty oli kiinnostunut ilmeisesti enemmänkin Columbinesta ja sen tapahtumista, harmittaa, että Columbinen kopio tapahtui Suomessa. Virginian aikaan ampuja mainitsi pojat, mutta ei koskaan halunnut tehdä täyttä kopiota tapahtumista.

Kunhan saamme lisätietoja tapahtuneesta, löydämme varmasti enemmänkin yhtenäisyyksiä vuoden 1999 tapahtumiin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

ubuntus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

En oikein hoksannut mikä tässä linkissä oli ideana, valista minua
diipadaapa
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja diipadaapa »

Sara kirjoitti:Tekijä ei itse paremmin ihmisyydestä, veljeydestä tai elinvoimasta tuntunut välittävän...
http://www.mikaelavuorio.fi/dokumentit/ ... lmasta.pdf

Sieltä voi ajatuksia lukea, tekijä ei tosiaankaan noista mainitsemistasi asioista välittänyt.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

"- Ja muistakaa, että tämä on minun sotani, minun ideani ja minun suunnitelmani. Älkää syyttäkö ketään muuta teoistani kuin itseäni. Älkää syyttäkö vanhempiani tai ystäviäni."

Pojan viestikin on lähes sama kuin Eric Harrisin..
Vastaa Viestiin