No ei, tuo varmaan oli olevinaan sitä huppiksen ääntä matkivaa jonka Anneli hätäpäissään siinä yrittää lavastaa . Mä luulen että Annelilla ei ihan sata ole ollut valmiina lavastukset tuossa vaiheessa vaan improvisoi siinä samalla sen mitä koki muiden odottavan että pitäisi tapahtua.
HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Ehkä Anneli kuvitteli että ovella on heti joku samalla kun häkeen soittaa
No ei, tuo varmaan oli olevinaan sitä huppiksen ääntä matkivaa jonka Anneli hätäpäissään siinä yrittää lavastaa . Mä luulen että Annelilla ei ihan sata ole ollut valmiina lavastukset tuossa vaiheessa vaan improvisoi siinä samalla sen mitä koki muiden odottavan että pitäisi tapahtua.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Turren siteeraamista Annelin ja lapsen kuulustelukertomuksista käy varsin hyvin selville, että molemmat kertovat vain yhdestä pakojuoksusta. Myös häkepuhelussa Anneli kertoo vain yhdestä juoksusta. Häketallenteelta kuitenkin kuullaan, että ajassa 2:23 Annelin ääni sanoo raivokkaasti Hei lopeta. Tätä hän ei tulkintani mukaan kuitenkaan sano millekään ulkopuoliselle vaan nimenomaan Jukalle, jotta tämä lopettaisi korinansa. Tästä käyntikerrasta ja sitä seuranneesta juoksusta tai edes kävelystä lapsi ei ole puhunut sanaakaan. Annelin tarinaan toinen juoksu tulee vasta, kun hän joutuu tarkemmin pohtimaan, mitä tulikaan sanotuksi Jukalle.
Joo, turumurren visiot kertovat Auerin hädästä, että ei kai ne vaan jo tule! Äkkiä katsomaan onko auto jo pihassa.
Kysyi sitten poliiseilta kauanko vielä kestää kun he tulevat.
Kysyi sitten poliiseilta kauanko vielä kestää kun he tulevat.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Mielenkiintoani lisäsi tänään se,
että auer on osannnut tallentaa editoivalla äänitysohjelmalla, mm hidastaa ja kaiuttaa.
Tällaisia ominaisuuksia ei ylensä tule suoraan peruswindowsin mukana.
ja jos niissä on nämä ominaisuudet, on niissä yleensä joukko muitakin.
Näkyykö papereistanne, mikä ohjelma on kyseessä? (ilmaisohjelma AC? jälleenkö?
HUOM! WAROITUS!!!
Tuo NB74 sivuilla oleva:
HÄTÄKESKUSPUHELU - TARKKA LITTEROINTI
on epätarkka ja monin osin harhaanjohtava.
Tekijän tausta huomioden, siihen on perusteltua suhtautua varauksella.
KVG
Puolustajan pointti oli kuitenkin se oleellinen:
eli nauhaa on vaikea kuunnella.
....mutta katsotaanpa, kun aikaa menee,
ehkä siitä saa eri menetelmillä jopa maallikkoversionkin
...odotellaan rauhassa...
MInua kiinnostaisi löytää jostakin listaus siitä,
mitä oikeudessa minäkin päivänä käsitellään?
Löytyskö joltakin
YV:kin käy
että auer on osannnut tallentaa editoivalla äänitysohjelmalla, mm hidastaa ja kaiuttaa.
Tällaisia ominaisuuksia ei ylensä tule suoraan peruswindowsin mukana.
ja jos niissä on nämä ominaisuudet, on niissä yleensä joukko muitakin.
Näkyykö papereistanne, mikä ohjelma on kyseessä? (ilmaisohjelma AC? jälleenkö?
HUOM! WAROITUS!!!
Tuo NB74 sivuilla oleva:
HÄTÄKESKUSPUHELU - TARKKA LITTEROINTI
on epätarkka ja monin osin harhaanjohtava.
Tekijän tausta huomioden, siihen on perusteltua suhtautua varauksella.
KVG
Puolustajan pointti oli kuitenkin se oleellinen:
eli nauhaa on vaikea kuunnella.
....mutta katsotaanpa, kun aikaa menee,
ehkä siitä saa eri menetelmillä jopa maallikkoversionkin
...odotellaan rauhassa...
MInua kiinnostaisi löytää jostakin listaus siitä,
mitä oikeudessa minäkin päivänä käsitellään?
Löytyskö joltakin
YV:kin käy
Viimeksi muokannut alpo holisti, Ke Elo 28, 2013 5:17 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Nythän on niin, että Häke-puhelulla kuullaan kaksi pakojuoksua,Veristi kirjoitti:Turren siteeraamista Annelin ja lapsen kuulustelukertomuksista käy varsin hyvin selville, että molemmat kertovat vain yhdestä pakojuoksusta. Myös häkepuhelussa Anneli kertoo vain yhdestä juoksusta. Häketallenteelta kuitenkin kuullaan, että ajassa 2:23 Annelin ääni sanoo raivokkaasti Hei lopeta. Tätä hän ei tulkintani mukaan kuitenkaan sano millekään ulkopuoliselle vaan nimenomaan Jukalle, jotta tämä lopettaisi korinansa. Tästä käyntikerrasta ja sitä seuranneesta juoksusta tai edes kävelystä lapsi ei ole puhunut sanaakaan. Annelin tarinaan toinen juoksu tulee vasta, kun hän joutuu tarkemmin pohtimaan, mitä tulikaan sanotuksi Jukalle.
ja kuinkas ollakaan, Auer kertoo ensimmäisessä kuulemisessa kahdesta pakojuoksusta:
Siis oli mitä (viesti)kapuloita hyvänsä kädessä, syyttäjän esittämän "astaloinnin" aikaan18.23 Anneli Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näi heiät. Jukka oli siin
lattial, mä en sitä sen tarkemmi kattonu. Tästä miehest mul lähinnä
semmone vaa, että se kauheel vauhdil lähti mua kohti, et varmaan .. .
21.52 Anneli ... et tota noi ni, kuitenki se oli kans samalaine juttu, et Jukka huus sieltä, ja
mä menin sinne, ja sit taas tää heti välittömästi lähti perään hätämää mua
pois, ja palas takasi sinne. (Kursiv. Z.)
(josta muuten ei kuulu mitään kallon murskaavaa ääntä) Auer on Häke-tallenteen, tytön todistuksen sekä oman todistuksensa mukaan tuulikaapissa.
Miehensä hengen menetystä pelkäävä vaimo:
Huom...numerot 2.12.2006 kuulusteluun kuuluvien repliikkien edessä tarkoittavat minuutteja kuulustelun alusta alkaen, ei kellonaikaa.18.23 Anneli Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näi heiät. Jukka oli siin
lattial, mä en sitä sen tarkemmi kattonu. Tästä miehest mul lähinnä
semmone vaa, että se kauheel vauhdil lähti mua kohti, et varmaan .. .
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Saatan olla tollo alokas, mutta kyselin jo tuossa hieman aiemmin, että voiko sitä häke-nauhaa kuunnella mistään, vai onko se salattu ? ( On kai.. )
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Eipä ole julkisessa levityksessä...
Vähän on kyllä vaikeuksia purra huulta aiheesta, jonka mainitsin viime vuoden puolella.
mutta kun taisin luvata palata aiheeseen myöhemmin syksyllä. Eli kuunnellaanpa ensin Alihangan todistus etukäteisnauhoituksen mahdottomuudesta.
Kuinka hän asian ilmaisee...aukoton vai epätodennäköinen?
on nimittäin hieman vasta-argumentteja olemassa...
PS
MTV3 / Sipilältä tämä meni tällä kertaa ohi.
Vähän on kyllä vaikeuksia purra huulta aiheesta, jonka mainitsin viime vuoden puolella.
mutta kun taisin luvata palata aiheeseen myöhemmin syksyllä. Eli kuunnellaanpa ensin Alihangan todistus etukäteisnauhoituksen mahdottomuudesta.
Kuinka hän asian ilmaisee...aukoton vai epätodennäköinen?
on nimittäin hieman vasta-argumentteja olemassa...
PS
MTV3 / Sipilältä tämä meni tällä kertaa ohi.
No mitäs hemmettiä ? Olen täällä ollut lukevinani, " Kuunneltuani häke-nauhaa.." ja sitten on vielä tämä J.Kukan sisko, millä nauha on ? Mitäs hittiä, kyllä se nyt jossai kulkee bittiavaruudessa..
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Tallenne on ollut seka taalla kirjoittavalla sisotalolla ( katso blogistaan) etta naapuripalstan jasenilla kaytossaan. Yleisessa levityksessa tai netissa sita ei ole ollut. Nauhan kuulleet minfolaiset ovat yleensa saaneet sen jommastakummasta lahteesta kuullakseen, tai kayneet KKO:n kirjaamossa Hesassa kuuntelemassa sita itse, silloin kun se oli siella viela. Muitakin kanavia on ollut koska esim. dokumentintekijoilla se on ilmeisesti ollut myos ja myos eri tahoilla nauhaa analysoineilla.
Mulla ei sita ole matkassa/jaettavassa muodossa, joten turha lahettaa YV:ta...
Mulla ei sita ole matkassa/jaettavassa muodossa, joten turha lahettaa YV:ta...
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
-
kaljaloota
- Theo Kojak
Jos sitten meni näin että, ääni-harrastaja nauhoitti häke-puhelun, rinnakkaispuhelimesta kun oli juttua.Frankie kirjoitti:No mitäs hemmettiä ? Olen täällä ollut lukevinani, " Kuunneltuani häke-nauhaa.." ja sitten on vielä tämä J.Kukan sisko, millä nauha on ? Mitäs hittiä, kyllä se nyt jossai kulkee bittiavaruudessa..
zemille vielä Annelin kertomista pakojuoksuista:
Kuten edellä jo kerroin, tyttö kertoi Annelin juosseen vain kerran, Anneli kertoi häkepuhelussa juosseensa vain kerran ja Anneli kertoi ENSIN juosseensa huppista pakoon vain kerran ennen paluutaan puhelimeen. Vasta sitten, kun hän tuli tarkemmin ajatelleeksi, mitä olikaan sanonut Jukalle siinä oikeassa tilanteessa, missä oli Jukan astaloinut, keksi hän lisätä vielä toisen juoksun kertomukseensa. Luontevaa olisi ollut jo heti alkuun kertoa Joutsenlahdelle, että juoksi kaksi kertaa huppista pakoon. Omassa viestissäsi olevasta kuulustelupätkästä käy hyvin ilmi tuo, miten Anneli kehittelee kertomusta matkan varrella.
Häketallenteelta kuullaan kolmet askeleet. Neljänsien askeleiden puuttumista on selitelty eri tavoin, mutta taustanauhakuvio selittää ne mielestäni ylivoimaisesti parhaiten.
Kuten edellä jo kerroin, tyttö kertoi Annelin juosseen vain kerran, Anneli kertoi häkepuhelussa juosseensa vain kerran ja Anneli kertoi ENSIN juosseensa huppista pakoon vain kerran ennen paluutaan puhelimeen. Vasta sitten, kun hän tuli tarkemmin ajatelleeksi, mitä olikaan sanonut Jukalle siinä oikeassa tilanteessa, missä oli Jukan astaloinut, keksi hän lisätä vielä toisen juoksun kertomukseensa. Luontevaa olisi ollut jo heti alkuun kertoa Joutsenlahdelle, että juoksi kaksi kertaa huppista pakoon. Omassa viestissäsi olevasta kuulustelupätkästä käy hyvin ilmi tuo, miten Anneli kehittelee kertomusta matkan varrella.
Häketallenteelta kuullaan kolmet askeleet. Neljänsien askeleiden puuttumista on selitelty eri tavoin, mutta taustanauhakuvio selittää ne mielestäni ylivoimaisesti parhaiten.
-
Harpo
Veristi, kun noin hanakasti pidät kiinni taustanauhateoriasta, onko sinulla sitten teoriaa siihen FBI:n uuteen lausuntoon, jonka mukaan taustanauhoitusta ei ole?Veristi kirjoitti:zemille vielä Annelin kertomista pakojuoksuista:
Asiaahan voi tosiaan tutkia täysin kieltä ymmärtämättä, koska taustanauhateoria ei milloinkaan liittynyt siihen, kuka sanoo mitäkin, vaan pelkästään äänenvoimakkuuden eroihin ja muihin vastaaviin teknisiin seikkoihin. Silloinhan asian voi hyvinkin selvittää ulkomainen ammattilainen. Ammattilainen, joka kaiken lisäksi on takuulla PUOLUEETON.
Anteeksi vain, mutta jos tässä on vastakkain suomalainen Tuija Niemi, joka on kuunnellut nauhan satoja kertoja ja aina vain yhä enemmän siihen suuntaan, mitä poliisi vihjailee sekä täysin ulkopuolinen FBI:n asiantuntija, mulle ei ole vaikeaa päättää, kumpaan luotan enemmän.
Uskon, että ammattilainen kuulee itse asiassa hyvin helposti, että taustanauhaa ei ole käytetty. Sen sijaan sen kuuleminen, että sitä on käytetty, on vaatinut ne sadat kerrat ja lujasti tahtoa.
Olen ymmärtänyt varsinkin syyttäjän puheista sen verran, ettei FBI:n tutkimus myöskään täysin poissulkenut sitä, etteikö taustanauhaa olisi voitu käyttää. Teknistä näyttöä siitä vain ei kyetty saamaan.
Oma käsitykseni on se, että nauhoittelun ja häkepuhelun sijoittuminen yöaikaan, jolloin muualta ympäristöstä ei tule paljastavaa hälyä - ja esimerkiksi kirkonkellojen soimista väärään aikaan - tekee sen, että kauempaa ei pysty erottamaan nauhurin surinaa tai muutakaan paljastavaa. Koko etukäteistallenne on voitu tehdä siten, ettei siinä kuulu mitään selviä klikkauksia tms. Puhelun alussa oleva 23 sekunnin tyhjä kohta saattoi myös olla siinä sen vuoksi, että oli laitettu nauha pyörimään jo ennen puhelun alkamista. Ja selvää tallenteen loppukohtaa ei myöskään ollut havaittavissa, kun Anneli ei puhelun aikana painellut mitään näppäimiä. Niistä Niemen mainitsemista liian lähellä toisiaan olleista huudoista en osaa sanoa muuta kuin sen, että ne voisivat viitata sanelukoneen käyttöön.
Lisäksi luulisin, että FBI:lta on pyydetty jotain tarkasti rajattua selvitystä, joka ei kustannussyistäkään välttämättä ole kovin kattava. Kyllähän oman kielen hallinta kaikkine vivahteineen on ensiarvoisen tärkeää tämänlaatuisessa tutkimuksessa vai mitä?
(Ja kuka sitä tietää, vaikka se FBI:n tutkija voisi olla vaikkapa joku kiihkouskovainen...! heh)
Oma käsitykseni on se, että nauhoittelun ja häkepuhelun sijoittuminen yöaikaan, jolloin muualta ympäristöstä ei tule paljastavaa hälyä - ja esimerkiksi kirkonkellojen soimista väärään aikaan - tekee sen, että kauempaa ei pysty erottamaan nauhurin surinaa tai muutakaan paljastavaa. Koko etukäteistallenne on voitu tehdä siten, ettei siinä kuulu mitään selviä klikkauksia tms. Puhelun alussa oleva 23 sekunnin tyhjä kohta saattoi myös olla siinä sen vuoksi, että oli laitettu nauha pyörimään jo ennen puhelun alkamista. Ja selvää tallenteen loppukohtaa ei myöskään ollut havaittavissa, kun Anneli ei puhelun aikana painellut mitään näppäimiä. Niistä Niemen mainitsemista liian lähellä toisiaan olleista huudoista en osaa sanoa muuta kuin sen, että ne voisivat viitata sanelukoneen käyttöön.
Lisäksi luulisin, että FBI:lta on pyydetty jotain tarkasti rajattua selvitystä, joka ei kustannussyistäkään välttämättä ole kovin kattava. Kyllähän oman kielen hallinta kaikkine vivahteineen on ensiarvoisen tärkeää tämänlaatuisessa tutkimuksessa vai mitä?
(Ja kuka sitä tietää, vaikka se FBI:n tutkija voisi olla vaikkapa joku kiihkouskovainen...! heh)
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Ennenkuin se FBI:n tutkimusapupyynto ja vastaus ovat sellaisinaan englanniksi nahtavana, on aika vaikea tietaa mita siina oikeasti sanottu. Ei olisi ensimmainen kerta kun joku on tulkannut tai ymmartanyt tai antanut lehdiston ymmartaa asioita omalta kannaltaan.
Jos esitutkimusmatsku on nyt julkista, luulisi lausunnon olevan huomenna muissakin lehdissa.
Toivottavasti joku kaivaa ihan alkuperaisen englanniksi esille.
Jos esitutkimusmatsku on nyt julkista, luulisi lausunnon olevan huomenna muissakin lehdissa.
Toivottavasti joku kaivaa ihan alkuperaisen englanniksi esille.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Confucius
Confucius