Elpiskellä konkkahistoriaa kahden y-tunnuksen verran.
Elpis Oy Ltd Laivojen ja veneiden korjaus ja huolto
...yleensä konkkataustaisille raha kyllä kelpaa aika kivasti
Joku Ari Auer on mahdollisesti ollut hommissa konkurssiin menneessä firmassa. Homma selvä, nyt kaikki palaset loksahtivat paikoilleen. Kutsukaa poliisi!Terra kirjoitti:Onko kyse tästä Auerista. http://staha.vtt.fi/stahayhdistys/esa_osallistujat.htm
Elpiskellä konkkahistoriaa kahden y-tunnuksen verran.
Elpis Oy Ltd Laivojen ja veneiden korjaus ja huolto
...yleensä konkkataustaisille raha kyllä kelpaa aika kivasti
On sellaisia ihmisiä, olen kuullut juttua, joilla on jo ne tarvittavat lisäneliöt olemassa, pitäiskö sanoa, että ylimääräiset neliöt. Terveydenhuolto on lapsille lähes ilmaista. Joissain paikoissa lapsille ei hankita tietokoneita eikä edes kännyköitä, sellaista olen kuullut. Ja jos puhutaan sijaislapsista, eikä omista, niin harrastuksiin ja koulukirjoihin saa tarvittaessa lisää rahaa, kuten myös lomamatkoihin, tällaistakin olen kuullut. Ja jos edelleen puhutaan sijaislapsista, niin lapsen voi heittää pihalle, kun se täyttää 18v., sossu huolehtii siitä eteen päin.peikonlehti kirjoitti:En ole tehnyt konkkaa enkä ollut konkkafirmassa duunissa. Raha kyllä kelpaa. Silti en ottaisi esimerkiksi veljeni lasta kasvatettavakseni ja sitä myöden työtä 24/7. En vaikka maksettaisiin mitä.
Laskeskelisin joskus, että yhden vekaran aikuiseksi kasvattaminen maksaa noin 150 000 euroa. Mukana summassa velkaisen asunnon lisäneliöt, ruoka, vaatteet, terveydenhoito, tietokone, kännyt, harrastukset matkoineen, lukio kirjoineen yms. Eikä se elatus nykyään lopu siihen päivään, kun lapsi täyttää 18-v.
Kyllä myös pienet lapset käyttävät muotoa "jos". Lisäksi voivat käyttää vastaavia: jooko että tää menis nyt tänne..., mitä jos tää tekis näin..., voisko tää sanoo vaikka...irmuska kirjoitti:Mielenkiintoinen näkemys. Itse olen tottunut siihen, ettei pienet lapset koskaan leikeissään tapa äitejään tai isiään, ei vaikka ne olisi nukketeatteria eikä niissä leikeissä koskaan äidit tapa isukeita tai isukit äitejä jos niin ei ole tapahtunut mutta saatan toki olla väärässäkin.
Pienet lapset ei käytä muotoa "jos", asiat joko on tai ei.
En tiedä minkä verran olet perehtynyt esitutkintamateriaaliin. Sieltä kun lukee sukulaisten kertomuksia (ilman tendenssiä osoittaa Aueria syylliseksi, Auer ei ollut epäiltynä ennen kuin v 2008 lopulta..), niin saa käsityksen, että Auer ei ollut juuri lainkaan seurallinen. Hänen kanssaan oli ihan 'hirveää jäädä kahden, kun jokaisen sanan sai lypsää' (Jukan sisarista joku). Anneli veti Jukan sisaren nenän edestä oven kiinni, kun tämän oli tarkoitus tulla heille yöksi, oli sovittu.Oli soittanut ovikelloa, Anneli todennut että Jukka ei ole kotona, ja vetänyt JUkan sisaren nenän edestä oven kiinni slam! Luulenpa, että Annelin asenne heidän kotiinsa tuleviin 'auttajiin' oli vähän.. hm.. en usko että olisi tykännyt.Köökisykolooki kirjoitti:Jos Tähtisentie 54:ssä ei joulukuun alun yönä 2006 ollut huppumiestä, niin tekijä on suurella todennäköisyydellä Anneli Auer. Tekijällä pitää olla motiivi tekoon. Luettuani viime sunnuntain (28.9.2013) Iltalehdestä läheisten ihmisten kertomuksia Annelista arvelen, että hänellä oli nuorimman lapsen jälkeen ns. synnytyksenjälkeinen masennus, jota ei hoidettu. En tiedä, paraneeko masennus ajan kuluessa itsestään, vai voiko se hoitamattomana jättää mielen pohjalle niin pahoja katkeruuden ja vihankin tunteita, että ne saattavat suistaa ihmisen kauhistuttaviin tekoihin. Nyt jotkut voivat sanoa, että Anneli Auerin mielentilassa ei tutkimuksissa löydetty mitään vikaa. Ovatko nämä tutkimukset niin satavarmoja, että ne paljastavat kaiken?
Tällä teorialla Lahden surma olisi saman tapainen perhetragedia, joista viime aikoina olemme aika usein saaneet lukea.
Tällaisten tapahtumien jälkeen tulee mieleen, että missä on läheisistä huolehtimisen ja välittämisen kulttuuri? Eikö ole sukulaisia tai ystäviä, jotka rientävät apuun kotiin, johon on syntynyt uusi perheenjäsen, tai missä ovat läheiset silloin, kun perheessä on taloudellisia vaikeuksia tai eron tuomaa murhetta?
Harhainen ihminen voi kuvitella jos jonkinnäköistä. Eiköhän vaikuta tekemisiinkin semminkin jos mukana on persoonallisuushäiriö + jonkinasteinen erakoitumistaipumus ja eläminen jossain rinnakkaistodellisuuksissa netin ihmemaassa.
Motiivin suhteen siis sama mielipide.
Siitähän ei varmaan ota erkkikään selvää, mitä kaikkea harhoista kärsivä ihminen itse muistaa pahimmista ajoista tai pystyykö tällaista enää jälkikäteen kukaan toteamaan tilanteessa, jossa tutkittava henkilö ei ole halukas yhteistyöhön. Eipähän noita sydäninfarktejakaan välttämättä todeta kuin ruumiinavauksessa.