Oulun koulupuukotus: 4 loukkaantui 10.10.2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
irmuska
Rico Tubbs

Re: Ammattiopiston tiloissa puukoitettu useita - Oulu

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^^olettaisin, että ovat saattaneet käydä samoja kouluja jo aiemmin (yläkoulu, alakoulu).
Gurney kirjoitti:Nyt tuli tieto teiniltä, että vakavimmin loukkantunut on kuollut !!!
No huh huh, siinäpä sitä sitten onkin lopputulemaa. Voi mikä järkytys jos näin tosiaan on.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
mämmi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja mämmi »

Gurney kirjoitti:Ja nimi tiedossa. 97 syntynyt J.O pukeutunut maastohousuihin ja mustaan huppariin. puukotti pahiten loukkantunutta tyttöä 3 kertaa selkään ruokajonossa
Siinä viedään Jesseä
Kuva
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Gurney kirjoitti:Nyt tuli tieto teiniltä, että vakavimmin loukkantunut on kuollut !!!
Odotetaan kuitenkin virallisia tietoja.
Huhujahan liikkuu aina.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Eiköhän tekijää odota laitoshoito jo ennen oikeuteen menoa. Puukotukset kohdistuneet mitä suuremalla todennäköisyydellä aivan satunnaisia henkilöitä kohtaan.
Ei ainakaan vielä ole missään lukenut että ketään olisi kuolleeksi todettu.
Odotellaan että tämä yksi saasta tulee riehumaan tähän ketjuun ja puolustelemaan 16 vuotiasta puukottajaa. Puukottajan ikähän sattuu olemaan saastan ihannoimaa sekä seksuaalisesti haluttavaa vuosikertaa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Ammattiopiston tiloissa puukoitettu useita - Oulu

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Ihan uskomatonta, näitä sattuu turhan usein Suomessakin jo :( Puukottajakin on melkeinpä lapsi vielä.. Kiusaaminen on kyllä niin raakaa nykyään, etten toisaalta ihmettele jos uhrilla päässä naksahtaa jossain vaiheessa :(
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
AutumnForever
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Aina etsitään syitä kiusaamisesta. Kyllä, se on vakava asia mutta ei normaalijärkinen siltikään lähde puukottamaan ketään vaikka olisi kiusattu. Toki se kiusaaminen vaurioittaa psyykeä. Itse olen myös ollut varsinkin ala-asteella kiusaamisen uhri muttei ole kyllä tullut mieleenkään yrittää tappaa kiusaajia. Minä uskon että jotkut ihmiset vaan ovat pahoja. Tätä puukottajaa en tunne tai tiedä hänen taustojaan niin en tietenkään osaa sanoa mitä on taustalla. Mutta voisiko olla vaan pikkusen sairaassa mielessä halunnut huomiota..
Tai sitten tosiaan entisestä koulusta on tullut jotain pahimpia kiusaajia samaan kouluun. Jos vahtimestari, joka hänkin nuori poika/mies, on yrittänyt jotenkin estää? Olisiko tämä jannu ollut semmonen ei-niin-tyttöjen-suosiossa-tyyppi ja päättänyt jotenkin näyttää ja uhmaikä jäänyt päälle.

Luin jo jostain että syy voisi olla SSRI-lääkkeissä mutta se jätettäköön ihan omaan arvoonsa.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
shemale
Alokas

Viesti Kirjoittaja shemale »

irmuska kirjoitti:^ että näin. Koulukiusaamista yritetään ehkäistä vaikka millä keinoin ja silti se on kuin vitsaus ja tulee sitä olemaan varmasti aina. Missasinko tiedon vai oliko jossain jo maininta oliko kaikki puukotetut vahtimestaria lukuunottamatta tyttöjä?
Tapahtuu ja tulee myös tapahtumaan ennen kouluikää ja myöhemmin mahdollisessa työelämässä niin kauan kuin ihmisiä on olemassa. Missään paikassa ei ole nollatoleranssia, vaikka hyväuskoisille näin väitetäänkin. Yhdestä miespuolisesta puukotuksen uhrista (jos kiusaaminen on tosiaan ajanut tähän tekoon) minä ainakin sain Iltalehden skuupin perusteella käsityksen ja olettaisin tämän sitten olevan se vahtimestari.

Onhan se surullista, jos on jo kuollut joku. Näitä vaan tulee jatkossa olemaan entistä enemmän, kun kaikki sallitaan, kiusaamisiin ei uskalleta puuttua opettajien tahoilta senkään takia, kun opettajat taas pelkäävät oppilaiden vanhempia, joka voi olla sille omalle opettajan uralle sitten kohtalokasta. Yleensä ne pahimmat kiusaajat tulee rikkaiden perheistä. (rahallisesti rikkaiden). Myös nykyajan kasvatusihanteet, jotka on jo seuraavalle sukupolvelle siirtyneet. Eli saa tehdä ihan mitä lystää ilman mitään seurauksia. "Entä sitten, jos meidän Peetu nyt kiusaa teidän Kyöstiä? Pidän sinä huoli omista asioistasi!". Tai se kuuluisa: "Mutta, kun eihän meidän lapsi?!?!".

Tämä mua vaan aina tympii, että puukkoa tai pyssyä ei juuri koskaan käännetä tuskan ja ahdistuksen aiheuttajiin. Vähän sama juttu noitten rattijuoppojen kanssa. Sivullinen yleensä kuolee/loukkaantuu, mutta "Jumala" suojelee hulluja ja humalaisia.

Kiusaaja unohtaa hetkessä, kiusattu ei koskaan.
Kyllä, olen trans-ihminen. Ei, en hae seuraa.
muddis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja muddis »

Itse paikalla olleena tuli aika järkytyksenä tuo.

edit:
1. Mistä nimi tuli tietoon??
2. Onko mitään vahvistusta, että yksi uhreista olisi kuollut??
Viimeksi muokannut muddis, To Loka 10, 2013 2:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mipa74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Ainakaan poliisin tietojen mukaan vammat olivat kaikilla vakavia, mutta ei hengenvaarallisia. Samoin media puhuu edelleen vain loukkaantuneista.
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Geissimummo kirjoitti:Ihan uskomatonta, näitä sattuu turhan usein Suomessakin jo :( Puukottajakin on melkeinpä lapsi vielä.. Kiusaaminen on kyllä niin raakaa nykyään, etten toisaalta ihmettele jos uhrilla päässä naksahtaa jossain vaiheessa :(

Olisitko niin ystävällinen että postaisit tänne tietolähteesi missä todetaan että tämä järjetön teko johtuu kiusaamisesta?
En ole vielä itse kuullut muuta kuin sen että 4 ihmistä on puukotettu ja puukottaja on 1997 syntynyt nuori mies sekä sen että kiinni on.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
shemale
Alokas

Viesti Kirjoittaja shemale »

Luin jo jostain että syy voisi olla SSRI-lääkkeissä mutta se jätettäköön ihan omaan arvoonsa.
Toi o iha totta. Täälhä o pyöriny useinki urlei noihin ssristories ym. sivustoihin. Mä oon ite vetäny rauhottavia ja sit kaikki maailman mielialalääkkeet ennen sitä kahlannu läpi. Ei niist mikää auttanu ahdistukseen, muutaku bentsot, joita käytän nykyäänkin hallitusti.

"Masennuslääkkeistä (esim. SSRI:t) ei jää riippuvaiseksi" -lausunnot lekureiden suusta pistää etomaan, kun tietää sen henkilökohtaisesti itse läpi käyneensä, joka myrkyn kohdalla. "Ne ovat lopetusoireet, eivät vieroitusoireet". Voi järjenvalo...

Yllämainitsemaasi ihmisen pahuuteen en sen kummemmin kantaa ota, kun kaikki ihmiset nyt tahtoo olla pahoja. Jos suurin osa kestää kovat löylyt, ei se sitä tarkoita, että kaikki kestää.

E: Anteeksi kamalasti, kun en osaa lainata, jäi nimimerkki poijes lainaajan tekstistä. Olen noviisi. :oops:
Viimeksi muokannut shemale, To Loka 10, 2013 2:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä, olen trans-ihminen. Ei, en hae seuraa.
jontse
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja jontse »

Järkyttävää. olen itse opiskellut kyseisen koulun jälkeen olevassa toisessa ammattiopistossa, ja siksi alue on aika tuttua minullekkin..
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
Samuli
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Se minua ihmetyttää, miksi kiusatut hyökkäilee sivullisten kimppuun? Niiden, jotka eivät ole millään lailla sidoksissa asiaan? Miksei ne tapa niitä kiusaajiaan?

Vai onko tämä puukottaja ollut kaikkien yhteinen sylkykuppi? Vai miten voi näin nopeasti levitä sana, että kiusattu oli? Jos se noinkin yleisessä tiedossa on ollut, niin miksei kukaan ole puuttunut?
muddis
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja muddis »

Minä kuulin, että nimi olisi Joonas.
irmuska
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^itselle tuli heti kiusaamisen yhteydessä mieleen, että olisiko kaksi ensimmäistä puukotettua ollut juuri niitä kiusaajia ja nämä kaksi muuta joutuneet uhreiksi sattumalta; vahtimestari työnsä puolesta (yrittänyt kenties rauhoittaa tekijää) ja kadulla kulkija ihan muuten vaan. Mistä näistä tietää kun ei varmaa tietoa ole.

Voihan se toki olla niinkin, että tekijällä on vain päässä alkanut yhtäkkiä viirata.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Vastaa Viestiin