nindada kirjoitti:Paskaa. Tyypillisimmin dissosiaatiota ilmenee tilanteissa, jotka ahdistavat henkilöä, joka on lapsena joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, vakavan henkisen väkivallan, näkemään jotain hyvin traumaattista, tms.
Ei minun kirjoitus ollut paskaa, mutta sinun kirjoitus oli. Juu tiedän kyllä tuon jargonin entuudestaan, minkä tähän kirjoitit. Olen törmännyt useita kertoja väitteisiin mm. wikipediassa, keskustelupalstoilla ja lehtijutuissa, että dissosiaatiohäiriö syntyy lähes aina seksuaalisen hyväksikäytön seurauksena. Tuo väite on virheellinen. Dissosiaatiohäiriötä esiintyy nelinkertainen määrä lapsena seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi joutuneihin verrattuna.
Lisäksi on huomattavaa, että dissosiaatiohäiriö liittyy poikkeuksetta joko persoonallisuushäiriöön, tai skitsofreniaan ja se kuuluu patologisen kieltämisen ja splittingin alle persoonallisuuden puolustusmekanismeissa.
Käytännössä dissosiaatio on ikäänkuin splittingin jatke persoonallisuuden puolustuksessa ja splitting on juuri se persoonallisuuden puolustuskeino joka luo esim. narsistisen persoonallisuushäiriön ikävän kuvan.
Mä olen tavannut henkilökohtaisesti tapauksia, joilla on dissosiaatio varsin aktiivisesti käytössä siitä huolimatta, että he ovat eläneet hyvän lapsuuden, mihin ei ole liittynyt minkäänlaista voimakkaasti traumatisoivaa tapahtumaa, ei mitään normaalista poikkeavaa.
Olen myös todistanut kymmeniä kertoja, kuinka dissosiaatiota käyttävä henkilö on käyttänyt dissosiaatiota tavallisessa keskustelutilanteessa splittingin jatkeena siten, että hänellä on mennyt jatkuvasti sekaisin, kumpi on sanonut ja mitä on sanonut. Kun dissosiaatiota käyttävä henkilö on joutunut huomaamaan omaavansa keskustelussa väärän kannan asiaan, on hän siirtänyt kantansa splittingillä keskustelukumppaniinsa ja dissosioitumalla alkanut muistamaan identifikaatio aggressoriin pohjalta, että toinen olikin todellisuudessa sanonut sen, mitä hän oli sanonut ja hän oli sanonut sen oikean kannan, minkä toinen oli esittänyt. Tämän jälkeen dissosiaation käyttäjä on alkanut syyllistämään keskustelukumppaniaan projektiivisella identifikaatiolla ja pyrkinyt ottamaan kontrollin keskustelukumppanin tunne-elämästä, jotta keskustelukumppani hämääntyisi tunnetasolla tuntemaan, että dissosiaation vääristämä todellisuus pitäisi paikkaansa.
Dissosiaatiohäiriön omaavan kanssa voikin olla varsin hullua kädä keskustelua.
Evil Lindros kirjoitti:Kiusaajissa on sellainen ongelma, että he eivät oikeasti ymmärrä. Yritin joskus lypsää kiusaajilta tietoa, että miksi ne kiusaa mua, koska en voi sille mitään, miltä näytän. Yritin vedota empatiaan, mutta ei se tehoa. Kaikki, mitä sanoin, käännettiin vain uudeksi naurunaiheeksi. Kyllä minä ainakin yläasteella haaveilin, että olisin nämä valopäät saanut jollain valomiekalla listittyä.
On tervettä tuntea jopa tappamishalua kiusaajiaan kohtaan ja fantasioidakin heidän tappamisestaan, mutta mielisairasta on, jos tapetaan satunnaisia viattomia ihmisiä siksi, että on kokenut aiemmin jotain traumaattista. Noita kahta asiaa ei pitisi lyödä samaan nippuun.
Evil Lindros kirjoitti:Mutta vain teoriatasolla. En koskaan saavuttanut oikeasti mitään välinpitämättämyyden tasoa, mutta paljon vihaa minussa oli. Jos kaikki muut sulkevat ulkopuolelleen, miten ne kaikki muut paitsi suoraan kiusaajat, muka on viattomia?
Tässä koulupuukotuksessa uhreiksi valikoitui uuden koulun satunnaisia oppilaita, jotka eivät olleet vastuussa siitä, jos puukottajaa oli ylä-asteella kiusattu.
Evil Lindros kirjoitti:Ei hämmästytä, että mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet
Ei mielenterveysongelmat ole lisääntyneet. Ei noin tyhmää ihmistä voi ollakaan, joka sellaista uskoo. Kysehän on psykiatrian ja lehdistön yhdessä tekemästä huijauksesta. Jopa Suomen lukioissa ja yliopistoissa on otettu tämä huijaus esille opetuksessa ja siitä on valistettu opiskelijoita, etteivät usko median suoltamaa sontaa. Myös psykologit ovat yleisesti esittäneet tämän kannan, ettei ole edes mahdollista, että mielenterveysongelmat merkittävästi lisääntyisivät lyhyessä ajassa.
Mielenterveysongelmien diagnosointi on lisääntynyt ja psyykenlääkkeiden määrääminen potilaille on lisääntynyt, mutta näillä asioilla ei ole mitään tekemistä todellisen mielenterveysongelmien määrän kanssa.
Media on yhdistänyt lisääntyneet diagnosointi- ja lääkemääräysluvut ja tapahtuneet koulusurmat toisiinsa ja luonut häiriintyneen lööppeihin perustuvan todellisuuden siitä, että "nykyään vähän jokainen nuori tappaa".
Kun tällainen satutodellisuus on kehittynyt mediassa ja sosiaalisessa mediassa psyykenlääketehtaiden siitä samalla valtavasti hyötyessä, on myös kaheleiden kynnys veritekoihin madaltunut ja sitä kautta näitä veritekoja sitten on tullut nyt ryppäässä.
Mutta kuten aiemmin sanoin, porukka tulee tänne nettiin elämään tätä fantasiaa, kuten sinäkin jauhat tästä nuorten mielenterveysongelmien lisääntymisestä ja porukka haluaa uskoa tähän fantasiaan ja sitä kautta niitä veritekoja tulee. Niitä halutaan kollektiivissa, niihin halutaan uskoa. Se on kuin uskonto. Samaan tapaan Charles Mansonkin sai jenginsä uskomaan, että Helter Skelter tulee ja nyt on aika tappaa haarukalla satunnaisia uhreja. Manson totesi, että hänellä oli hyvä peli menossa. Samanlainen peli on ollut menossa Suomen medialla, psykiatrialla ja psyykenlääketehtaiden edustajilla; jokainen veriteko tietää liksaa taskuun.
Evil Lindros kirjoitti:Ja minä en nyt syyllistä uhreja, mutta en mä myöskään lähde sille linjalle, että alan puhumaan tekijästä ihmishirviönä.
Kyllähän tuo puukottaja aikamoinen mulkero oli.
piippis kirjoitti:Miten ihmeessä KUKAAN palstalainen voi käydä analysoimaan tuikituntematonta ihmistä, jonka käyttäytymisestä tietää tasan muutaman lehtijutun verran, ja sekin hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa?
Äläs nyt heittäydy manipuloivaksi ja aseta suuhuni sanoja, joita en ole sanonut. Minä heitin vain esille kommentin tekijän rauhallisuuteen liittyen. Tästä aiheesta on olemassa ammattilaisten aineistoa, että jos tekijä on teot tehdessään rauhallinen, siihen todennäköisesti liittyy dissosiaatio. Dissosiaatio liittyy ilmeisesti hyvin useisiin näistä tapauksista.
piippis kirjoitti:Kenenkään tappamista en ole suunnitellut, enkä juo alkoholia, niin en voi päätyä epähuomiossa kolmen miehen väliin sänkyyn. Tekisin sen vain vakaasti harkiten ja sänkykumppanit huolella valiten. Sen motiivina olisi kokeilun- ja nautinnonhalu.

Niin dissosiaatiota käyttäväkin tekee sen samoista syistä ja vakaasti harkiten. Hän vain dissosioituu, estääkseen itseään kokemasta häpeää ja syyllisyyttä liittyen tapaukseen.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden