Nyt on jotain mätää Auvisen perhetaustassa. Asiasta on keskusteltu muuallakin, mutta hyvin pienessä määrin. Olen tehnyt asiasta tarkan juttuvihjeen keltaisiin lehtiinkin, mutta asia on tabu. Minä en kuitenkaan välitä tästä, sillä ihmisillä on oikeus tietää asiasta.
Tietenkin on selvää, että perheellä ei voi olla pallo täysin hallussa, jos tälläistä tapahtuu. Ampujan on todettu jo ihailleen Pentti Linkolaa:
http://www.iltalehti.fi/jokelantragedia ... 2_jt.shtml
Mistähän kyseiset ajatukset ovat tulleet? No, äiti (Mikaela Vuorio,
www.mikaelavuorio.com [julkinen henkilö, poliitikko]) oli kunnanvaltuuston varajäsen, Vihreissä edustaen linkolaisuutta. Kyseistä suuntausta vihreissä ohjailee vieläkin Ekovihreät ry.
Kotisivuillakin puhutaan luonnonmukaisuudesta ja maailman tulevaisuudesta. Mielenkiintoisimmat asiat Vuorio on kuitenkin esittänyt Elonkehä 2/2005-lehden pääkirjoituksessa.
Saanen lainata jonkun muun kirjoittamaa tekstiä:
Evoluution surkea virhe
Mikaela Vuorio kirjoittaa Tulevaisuuden tutkimuksen seuran keskusteluryhmän kirjoituksessa Gaian silmä, transmonkeys ja evoluutio, että meidän "pitäisi antaa anteeksi evoluutiolle sen surkeat virheet, jotka olemme me... ". Kirjoituksessa Paikalla! Vuorio sanoo, että "Parempi silloin olisi varmaan se, että ihmiskunta tuhoutuisi, jos ei pysty rauhanomaiseen kumppanuuteen elosysteemiin kanssa". Elonkehä 2/2005 pääkirjoituksessa Vuorio toteaa, että "Suomi elää pimeää Keski-aikaa. Kansa ja sen johtajat eivät piittaa hyvinvointinsa alkuperästä tai seuraamuksista. Elämme jatkuvassa valheessa. Häpeän osuuttani niin kutsuttuun suomalaiseen hyvinvointiin.
Olen lukenut Peliplaneetan keskustelun "Ihmiskunnan tuho", jossa Pekka-Eric Auvinen on kirjoittamassa nimimerkillä "StormSpirit". Ketju:
http://www.peliplaneetta.net/keskustelu ... 423&page=1
Siellä Pekka sanoo:
-"Ihmiskunta tulee tuhoutumaan... varmasti ja onneksi."
-"Aivan, siksi sen tulisikin tuhoutua. Liikaa ääliötä ja ovat enemmistönä maapallolla (ne jotka eivät ymmärrä mistä tässä on kyse, älkää kirjoittako mitään)."
-"Elämme tällä hetkellä täysin päinvastaisessa yhteiskunnassa, idiokratiassa, jossa myös haitallisia ominaisuuksia suojellaan, tuetaan ja autetaan... eli että yksilöitä jotka eivät luonnollisesti adaptoidu ympäristössään ilman tukea, suojellaan. Kai tätä voisi kutsua idiootinvalinnaksi tai devoluutioksi. Tai vähintään luonnonvalinnan lakien pysähtymisen ajaksi. "
ym. Hän kritisoi myös Suomen valtiota, ja kertoo ihannoivansa luonnolisesti asuvia alkuasukkaita.. Lue äidin mielipiteet uudestaan. Onko yhtäläisyyksiä? Ja kenties kaikkein pahinta aivopesupropagandaa ei ole kehdattu edes laittaa lehteen.
Sitten tietoon on myös tullut seuraavaa: "Kaveri tuntee perheen (Tämä Miro, joka on joka lehdessä ollut). Hänen siskonsa kertoi tänään, että monesti kun Miro oli ollut pienempänä Auvisilla, Pekan äiti saattoi soittaa Miron vanhemmille, että Pekka on varastanut kiven heiltä. Että eivät aivan normaalimmasta päästä.."
Ei tosiaankaan perheellä ole pallo täysin hallussa. Ottaen myös huomioon, että isä kommentoi tapausta vain muistaen yhtä ainoaa uhria, poikaansa, sanomalla "Nyt voi muutamat skabat jäädä väliin", putosin tuolilta lopullisesti. Minusta tämä oli jo loukkaavaa.
Minua raivostuttaa ajatus, että perheen omat mielenterveysongelmat ja linkolaiset ekovihreyssuuntaukset ovat merkittävä tekijä joukkomurhassa. Ehkäpä poika tekikin oikein, olihan "aatteen" miehiä. Ainakaan muiden kuolemilla ei näytä olevan väliä. Ärsyttävää ajatella, että perheellä luultavasti on mielenterveysongelmia, eikä kukaan edes pode syyllisyyden tunnetta saati sympatiaa muita uhreja kohtaan. Kuvitelkaapa seuraava tilanne: Amerikassa fundamentalistikristityn, mielenterveysongelmaisen perheen poika avaa tulen Gay Pride -paraatia vastaan, kiittäen Jumalaa kuolleista homoista. Minulla on tässä vähän sama ajatus, ikävä kyllä. Lievemässä mittakaavassa kuitenkin.