TUOMIO murhajutussa, Käräjäoikeus 2013

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: TUOMIO murhajutussa, Käräjäoikeus 2013

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Edwin kirjoitti: Siispä kysymys: miksei tytär puhu lukuisissa kuulusteluissaan lainkaan hätäkeskuspuhelusta. Hän kertoo kolmesta käynnistään takkahuoneella ja paluustaan makuuhuoneeseen, mutta sikäli kuin olen ymmärtänyt hän ei puhu hätäkeskuspuhelusta mitään. Se oli kuitenkin olennainen osa illan kulkua!

Miksei hän kerro, että "sit mä jäin siihen ja sit äiti pyys mut puhelimeen ja sit mä odottelin et mitä sieltä sanotaan sillä aikaa kun äiti oli poissa, ja sit mä annoin luurin taas äidille jne jne..."
Onko tosiaan näin? ...

Kuinii? Eikös tää kelpaa jonka tytär kertoo 12 tuntia surmasta:

"Maa odotin et aiti sais sen puhelun sit iska alko siel just huutaa sita ko ma sanoin et se sano sita mmmmmm. Ni enne sita se alko huutaa jotain, mut emmaa kuullu sita kunnolla ni aiti meni kattoo. Sil aikaa ma odotin siel puhelimes et koska sen saa sulkea".

(Lähde ulkosuomalaisen postista / et-ptk)

Ja jos ei puhukkaan siitä puhelimessa olosta yhtenaään, niin se on enemmänkin kuin luonnollista: järkyttävintähän oli se isän surma näkemisineen, siitä toki silloin puhe...
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Eikös lopputulema kirkaisuasiassa ole niin, että tytär kiistää kirkaisseensa ja Anneli kertoo, ettei muista tyttären kirkaisseen. Laiskuuttani jaksa kaikkea plärätä läpi... Jos kirkaisu tuli nauhalta, on ymmärrettävää, ettei tytär muista kirkuneensa. Mutta miksi Anneli kiistää kirkaisun? Siksikö, että pelkäsi ettei nauhalta tullut kirkaisu kantautunut muiden lasten korviin, elikäs pelasi asiassa niin sanotusti varman päälle.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Laiskuutta on monenlaista. Usein sen tavoitteena on Annelille epäedullisen tiedon etsiminen. Junttila, joka nyt yksin seisoo langettavan tuomion muotoilun takana kuittaa Hätäpuhelun muutamalla rivillä

Hätäkeskustallenteelta ei kuulu kamppailun ääniä. Tallenteelta ei kuulu ääniä,
jotka viittaisivat huoneen lattialla olleiden lasinsirpaleiden päällä kävelemiseen.
Tallenteelta ei kuulu sellaisia ääniä, joita aiheutuisi Auerin kuvaaman
suurikokoisen mieshenkilön poistumisesta huoneen rikotun ikkunan kautta.
Tallenteelta ei kuulu kenenkään ulkopuolisen henkilön ääntä. Tallenteelta kuuluu
ainoastaan Lahden valitusääniä sekä se, että hän kutsuu "Annua" sekä Anneli
Auerin ääntä. Tallenteella kuuluu lisäksi nuoren tytön äänellä puhetta sekä
kimeä kirkaisu.
Hätäkeskustallenteelta ilmenee, että aikavälillä 02:45:04 - 02.46:03 Auer on
poissa puhelimen luota. Tuon aikavälin aluksi Auer ilmoittaa puhelimeen tulleelle
Amanda Lahdelle "mä meen kattoon tonne". Tallenteelta kuuluu Lahden
valituksen ohella naisen kovalla äänellä huutama sana, josta erottuvat äänteet
(u)-o-l-e! Ennen ja jälkeen kyseisen sanan kuuluu kopsahdus. Tämän jälkeen
kuuluu enää yksi uhrin valitus, sen jälkeen uhrin ääntä ei enää kuulu.
Hätäkeskustallenteelta kuuluva ei tue Auerin kertomusta tapahtumista, joskaan
ei sellaisenaan myöskään sulje pois ulkopuolisen tekijän mahdollisuutta.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Oppenhaimer:
Oppenheimer kirjoitti:Eikös lopputulema kirkaisuasiassa ole niin, että tytär kiistää kirkaisseensa ja Anneli kertoo, ettei muista tyttären kirkaisseen. Laiskuuttani jaksa kaikkea plärätä läpi... Jos kirkaisu tuli nauhalta, on ymmärrettävää, ettei tytär muista kirkuneensa. Mutta miksi Anneli kiistää kirkaisun? Siksikö, että pelkäsi ettei nauhalta tullut kirkaisu kantautunut muiden lasten korviin, elikäs pelasi asiassa niin sanotusti varman päälle.
Ei kiistänyt kirkaiseensa. Kun kysyttiin 1.12.2006, muistaks sää sen kun sä kirkasit kovaa (tmv vastaava sana), niin tyttö vastasi ensin: Ai kuka? -(tarkka lainaus löytyisi us:n postaamasta koko puhuttelusta, mutta eihän turmurre tuollaisia linkkejä laita, vaikka käsillä olisikin)
löysin sen itse:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 43#p389943
22:27 K: Joo.
22:31 M: muistak saa semmosta kun sa kirkasit kovasti?
22:35 A: Kuka?
22:36 M: Sina. Saa kirkasit kovasti siel jossakin vaiheessa.
22:40 A: Yy
22:41 Olik se sillo ko se mies meni ulos vai mis vaihees?
22:44 No silloko ma nai iska siel lattial ja siit tulee ihan hirveesti verta (itkua)
22:50 L: Mista sita verta tuli?
22:52 A: Sita ma en nahny mut sen ymparil sit. Siita tuli verta jostain kohtaa.
K: Joo
L: Sita oli siel lattial sita verta
M: Entas se mies, naik saa sita sillo siel
A: Y yy
lisäys: :roll: ja koska sisol putkahti tuohon, niin muistui mieleen, että hänen mielestään tyttö puistaa päätään tuon viimeisin Y-yy:n kohdalla, ja siis tarkoitti ettei nähnyt huppua silloin. siso on siis nähnyt myös videon tuosta puhuttelusta.
Viimeksi muokannut Tara, Pe Joulu 13, 2013 8:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
sisotalo
Jessica Fletcher

Tämä on aivan ratkaiseva kohta uudessa tuomiossa. Anette Santamaa sanoo, ilmeisesti Finnilää lainaten, että juuri tämän kuulustelun litteroinnissa onvirheitä, esimerkiksi

8.08 Koskinen Joo. Näiks sää, et olisko äiti juossu karkuun sieltä? Makuuhuoneesta?
8.16 Amanda En. Tota, jotain äiti juoksi sielt makuuhuoneest taas kattoon, et koska ne,
koska poliisit tulee. Mut ne ei ehtineet ajoissa. (itkee).

Videolta näkee, että Amanda nyökkää ja sanoo Joo.

Mäkinen nostaa esiin huudon joka kuuluu 03.14. Hän haluaa, että murhaaja olisi näkynyt juuri tässä ja saanut lapsen kirkaisemaan, mutta EI. Amanda puistaa päätään ja sanoo Ei, ei hän siinä kohdassa nähnyt murhaajan poistumista vaan vain tappamisen jäljet. Tämä n tullut Valkamalle tärkeäksi kun hän haluaa kieltää sen, että Amanda näki murhaajan väittämällä, että Amanda olisi nähnyt murhaajan juuri 03.14 jolloin murhaaja oli jo lähtenyt (02.30).
Tara
Horatio Caine

On noissa tytön kuulemissakin vielä seulottavaa, 2006 ja 2009 puhutteluissa on omituisia kohtia. Eihän häntä voi tietenkään panna vastuuseen mitä on 12-vuotiaana muistellut yön tapahtumista eikä mistään mitä siellä tapahtui. En sillä sano... Mutta jotain nuo kummallisuudet kyllä kertoo hänen äidistään.

Jotakin erikoista on siinä, että tyttö sanoo tajunneensa, että isä oli murhattu jo ennen kuin oli mennyt puhelimeen.

Miksi hän sitten huutaa puhelimessa ollessaan, että tulkaa äkkiä, mun iskä voi huonosti, ja iskä älä kuole. Ja mistä hän on saanut päähänsä jo tuossa vaiheessa, että isä on kuolemanvaarassa?? Eihän hän ollut vielä sitä huppua nähnyt..eikä ollut kuullut sitä äidin huutoa 'juoskaa ulos, talossa on tappaja'. Axxxx oli rauhallinen. En muista Axxxx :n kirkaisua. (Anneli 2006)

JPEG610
Missä äiti oli, oli kysytty. - Mä en tie äiti ei varmaan ollu siinä paikalla, sanoi tyttö. Äiti kai tota kun mä olin menos tonnepäin ... mä menin mä perääntysin äkkiä mä lähdin kai juokseen pois niin. Äiti oli luultavasti mä en muista oikeen sitä mu ei ollu. Sit äiti pyysi mua oleen puhelimes äiti meni ite kattoon.

Puhuttaja keskeyttää ja sanoo: - Otetaan toi viel ... pyytää tyttöä kertomaan uudelleen..) ...Sä menit sin kolmannen kerran niin sä et uskalt sä et uskaltanut nyt mennä niin pitkälle ku aikaisempina kertoina? Miks sä et uskaltanut mennä.

Lapsi: Iskä oli murhattu.

Puhuttaja jatkaa: Tajusiks sää sen siinä sillon?
L: NYÖKKÄÄ. Mä tajusin sen mut mä en halunnu uskoo sitä.

Puhuttaja: yy Ja sit sää peräännyit, niin niin sä peräännyit kuin pitkälle sä menit taaksepäin

L: Mää menin varmaan mä menin tonne asti mut sit mää näin äitin ja äiti huusi et mää tuu puhelimeen ja äiti meni tonne.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
mehtäläinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja mehtäläinen »

Näissä keskusteluissa eikä tuomioita määrätessä ole tullut yksi tärkeä asia esille.
Ilmeisesti sitä ei pidetä luotettavana todistusaineistona.
Entisenä koiranohjaajana olen 100% varma, jos koulutettu poliisikoira ei löydä minkäänlaista poistumisjälkeä, sieltä ei ketään ole poistunutkaan.Tuskin tämä huppumies on lentoon lähtenyt.
Kaiken lisäksi jäljen olisi pitänyt olla verinen, joka kiihottaa suunnattomasti koiraa. Poliisikoiranohjaajahan oli vakuuttunut myös tästä asiasta, muttei luontokappaleen todistusta pidetä näköjään minkaanlaisessa arvossa
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

mehtäläinen kirjoitti:Näissä keskusteluissa eikä tuomioita määrätessä ole tullut yksi tärkeä asia esille.
Ilmeisesti sitä ei pidetä luotettavana todistusaineistona.
Entisenä koiranohjaajana olen 100% varma, jos koulutettu poliisikoira ei löydä minkäänlaista poistumisjälkeä, sieltä ei ketään ole poistunutkaan.Tuskin tämä huppumies on lentoon lähtenyt.
Kaiken lisäksi jäljen olisi pitänyt olla verinen, joka kiihottaa suunnattomasti koiraa. Poliisikoiranohjaajahan oli vakuuttunut myös tästä asiasta, muttei luontokappaleen todistusta pidetä näköjään minkaanlaisessa arvossa
Kyllä tuomion perusteluissa nimenomaan mainitaan, ettei tontin rajoilta löytynyt poistumisjälkiä. Eli koiralle se kunnia, mikä koiralle kuuluu. Wuh!
mehtäläinen
Alibin satunnaislukija

No hyvä niin, en ole näköjään tarpeeksi tarkkaan tutustunut aineistoon.
Joka tapauksessa voin omalta osaltani vahvistaa jälkikoiran nenän tarkkuuden.
Jos noin tuore verinen poistumisjälki olisi ollut tontilla, koira olisi lähes "villiintynyt".
sisotalo
Jessica Fletcher

Luin tämänkin jutun uudesta tuomiosta.

Näin kirjoittaa Santamaa
On epätodennäköistä, että tekijä olisi poistunut takaterassille ikkunasta, kun
ovi olisi ollut helposti avattavissa. Rikospaikalla kokenut koiraohjaaja Röppänen
on noin kahden tunnin kuluttua ja suotuisissa olosuhteissa käynyt tuntemansa
parhaassa työiässä olleen koiran kanssa jälestämässä tontin sivu- ja takarajat.
Kun koira ei ollut jälkeä löytänyt, ei tekijä ollut voinut poistua tontilta
muutoin kuin kulkemalla takaterassilta etupihalle ja siitä tielle. Yleisen elämänkokemuksen
valossa ei ole kovin todennäköistä, että tekijä olisi taajaan
asutulla asuntoalueella verisenä tekovälineineen lähtenyt pakoon tietä pitkin,
kun hän oli öiseen aikaan tullessaan aiheuttanut kovaa ääntä, kun hänet oli havaittu,
apua oli hälytetty ja poliisi oli koska tahansa tulossa.

Näin kirjoittaa eriävä tuomari:

Todistaja Röppäsen mukaan hän saapui koiran kanssa paikalle noin 1,5 tuntia
ensipartion paikalle saapumisesta. Röppäsen mukaan hän sai lähtötiedot tehtävään
toiselta poliisilta. Näiden tietojen perusteella Röppänen kiersi Auerin talon
rajat. Tähtisentiellä Röppänen ei käynyt koiran kanssa. Koira ei saanut hajua
Auerin tontin rajoilta. Kauempana olevalta puistokaistaleelta koira oli saanut
hajun, mutta haju oli päättynyt asfalttiin.
Röppäsen mukaan olosuhteet järjestämiseen koiran kanssa olivat hyvät. Röppänen
ei havainnut, että talojen väliset pensasaidat olisivat olleet vaurioituneita.
Röppäsen mukaan koirahavainnot poissulkevat sen, että ulkopuolinen kulkija
olisi kulkenut Tähtisentien suuntaisesti.
Todistaja Turusen mukaan tiedossa olevat olosuhteet olivat hyvät koirapartion
Verijäljet toiminnalle. Turusen mukaan koira olisi varmuudella havainnut tuntemattoman
miehen hajun ja kyennyt hajua seuraamaan. Turusen mukaan se, että koira ei
ole hajua löytänyt poissulkee tekijän kulkemisen jäljitetyiltä alueilta.
Röppäsen kertomuksella on näytetty, että koira ei ole saanut hajua Auerin tontin
rajoilta. Toisaalta koira ei ole voinut tehdä hajuhavaintoja Auerin pihalta,
koska poliiseja oli käynyt liian monta pihalla ennen koiran paikalle saapumista.
Koira ei ole tehnytlainkaan havaintoja Tähtisentieltä, koska asfaltilta koira ei
pysty hakemaan hajua. Tämän vuoksi ulkopuolinen tekijä on voinut poistua
Tähtisentielle.
Mikäli tekijä on ollut ulkopuolinen, on ulkopuolisella tekijällä ollut korkea
kiinnijäämisen riski heti teon jälkeen tai sen aikana. Tämä perustuu siihen, että
asunnossa on ollut useita henkilöitä ja rikos on aiheuttanut runsaasti ääntä.
Naapurit olisivat voineet esimerkiksi hälyttää apua aikaisemmin kuin Auer tai
tulla itse paikalle. Tämän vuoksi en pidä ulkopuolisen tekijän poistumista Tähtisentielle
erityisen epäuskottavana vaihtoehtona.
Koirapartio ei ole poissulkenut ulkopuolisen tekijän mahdollisuutta
Edwin
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Edwin »

turumurre kirjoitti:
Edwin kirjoitti: Siispä kysymys: miksei tytär puhu lukuisissa kuulusteluissaan lainkaan hätäkeskuspuhelusta. Hän kertoo kolmesta käynnistään takkahuoneella ja paluustaan makuuhuoneeseen, mutta sikäli kuin olen ymmärtänyt hän ei puhu hätäkeskuspuhelusta mitään. Se oli kuitenkin olennainen osa illan kulkua!

Miksei hän kerro, että "sit mä jäin siihen ja sit äiti pyys mut puhelimeen ja sit mä odottelin et mitä sieltä sanotaan sillä aikaa kun äiti oli poissa, ja sit mä annoin luurin taas äidille jne jne..."
Onko tosiaan näin? ...

Kuinii? Eikös tää kelpaa jonka tytär kertoo 12 tuntia surmasta:

"Maa odotin et aiti sais sen puhelun sit iska alko siel just huutaa sita ko ma sanoin et se sano sita mmmmmm. Ni enne sita se alko huutaa jotain, mut emmaa kuullu sita kunnolla ni aiti meni kattoo. Sil aikaa ma odotin siel puhelimes et koska sen saa sulkea".

(Lähde ulkosuomalaisen postista / et-ptk)

Ja jos ei puhukkaan siitä puhelimessa olosta yhtenaään, niin se on enemmänkin kuin luonnollista: järkyttävintähän oli se isän surma näkemisineen, siitä toki silloin puhe...
Kyllä kiitos kelpaa oikein hyvin; tytär on kertonut myös puhelimessa olemisesta. Vahvin juonne noissa tyttären kertomuksissa tuntuu kuitenkin olevan, että hän on mennyt ensimmäisen käyntikerran jälkeen takaisin huoneeseensa ja ollut siellä pitkähkön ajan. Omassa huoneessa ja puhelimessa ei voi olla samanaikaisesti.

Jos nyt äidin ja tyttären kertomusten perusteella koettaisi hahmotella tapahtumainkulkua, se voisi näyttää tältä:

1. Ikkuna on rikki, ja takkahuoneessa ovat vain äiti ja isä (tyttären kertomus)
2. Tytär palaa omaan huoneeseensa ja on siellä huomattavan tovin (tyttären kertomus)
3. Jotakuinkin samanaikaisesti kohdan 1. kanssa huppumies punkeaa sisään, puukottaa äitiä ja tämä ryntää puhelimeen soittamaan (äidin kertomus)
4. Tytär on puhelun ajan huoneessaan, jonne hän on palannut kuten kohdassa 2. on todettu

On helppo havaita, että tyttären kertomuksessa on vakavia ristiriitoja. Mutta selitys on helppo keksiä. Kohdat 1. ja 2. kuvastavat tapahtumia niin, kuin ne ovat tapahtuneet. Fakta on myös, että tytär on ollut puhelimessa. Edellä todetusta seuraa kuitenkin, että tuota puhelua ei otettu (kuten AA on kertonut) noin minuutin kuluttua huppumiehen saapumisesta. Puhelu on otettu selvästi murhan jälkeen, ja häkepuhelun taustalta kajahtelee AA:n tuottama äänten sekamelska.

Täällä on (aivan perustellusti) naureskeltu vähemmistöön jääneen tuomarin kantaa. Hänhän totesi, että murhanäyttämöltä olisi pitänyt löytyä runsaasti AA:n DNA:ta, jos hän olisi tekijä. Tuomariparka ei hoksannut, että aivan vastaavastihan sieltä olisi pitänyt löytyä huppumiehen DNA:ta. Tuota aivopierua on vaikea ylittää! Päätuomari Junttilan kannanottoon oli lipsahtanut astetta vähäisempi flatus: väitettä huppumiehen paikallaolosta tukee vain AA:n oma kertomus. Heheh, AA:n väitettä tukee AA:n väite! Naistuomari voisi puolestaan kiinnittää huomiota sanojen oikeinkirjoitukseen. Jos puhuu deprivaatiosta, ei pitäisi kirjoittaa debrivaatio!
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Tara kirjoitti:On noissa tytön kuulemissakin vielä seulottavaa, 2006 ja 2009 puhutteluissa on omituisia kohtia. Eihän häntä voi tietenkään panna vastuuseen mitä on 12-vuotiaana muistellut yön tapahtumista eikä mistään mitä siellä tapahtui. En sillä sano... Mutta jotain nuo kummallisuudet kyllä kertoo hänen äidistään.

Jotakin erikoista on siinä, että tyttö sanoo tajunneensa, että isä oli murhattu jo ennen kuin oli mennyt puhelimeen.

Miksi hän sitten huutaa puhelimessa ollessaan, että tulkaa äkkiä, mun iskä voi huonosti, ja iskä älä kuole. Ja mistä hän on saanut päähänsä jo tuossa vaiheessa, että isä on kuolemanvaarassa?? Eihän hän ollut vielä sitä huppua nähnyt..eikä ollut kuullut sitä äidin huutoa 'juoskaa ulos, talossa on tappaja'. Axxxx oli rauhallinen. En muista Axxxx :n kirkaisua. (Anneli 2006)

JPEG610
Missä äiti oli, oli kysytty. - Mä en tie äiti ei varmaan ollu siinä paikalla, sanoi tyttö. Äiti kai tota kun mä olin menos tonnepäin ... mä menin mä perääntysin äkkiä mä lähdin kai juokseen pois niin. Äiti oli luultavasti mä en muista oikeen sitä mu ei ollu. Sit äiti pyysi mua oleen puhelimes äiti meni ite kattoon.

Puhuttaja keskeyttää ja sanoo: - Otetaan toi viel ... pyytää tyttöä kertomaan uudelleen..) ...Sä menit sin kolmannen kerran niin sä et uskalt sä et uskaltanut nyt mennä niin pitkälle ku aikaisempina kertoina? Miks sä et uskaltanut mennä.

Lapsi: Iskä oli murhattu.

Puhuttaja jatkaa: Tajusiks sää sen siinä sillon?
L: NYÖKKÄÄ. Mä tajusin sen mut mä en halunnu uskoo sitä.

Puhuttaja: yy Ja sit sää peräännyit, niin niin sä peräännyit kuin pitkälle sä menit taaksepäin

L: Mää menin varmaan mä menin tonne asti mut sit mää näin äitin ja äiti huusi et mää tuu puhelimeen ja äiti meni tonne.
Kiitos vain kirkaisuinformaatiosta. Olen samaa mieltä, että seulottavaa löytyy tuolta sektorilta. Tytön "virallisenkin" kertomuksen mukaan AA:ta voidaan pitää murhaajana pelkästään siksi, ettei huppumies ole mitenkään voinut piiloilla takan katveessa eikä sen enempää kylpyhuoneen puolellakaan, niin kuin tyttö hämillään arvaili. Tytön tarinoinnit äitinsä kanssa sekä pojan kertomukset niin ikään tukevat AA:n syyllisyyttä, mutta tyttären rooli tuleekin niiden perusteella aivan uuteen valoon. Häkenauhan kummallisuudet osoittavat, että tytön "virallinen" totuus ei välttämättä matsaa siihen, mitä Tähtisentiellä oikeasti tapahtui. Miksi AA:n muuten parahtaa nauhalla, että "nyt hiljeni". Pitäähän Jukka mölyämisesään muutenkin taukoja. Miksi hiljentyminen piti tapahtua juuri tuona tiettynä hetkenä? No tietenkin siksi, että kertomuksesta tulee täydellinen: mies tuli, mies aikoo tappaa Jukan, mies hakkaa Jukkaa, Jukka hiljeni, mies lähti. Ei jumankekka, mitä teatteria!

Tyttären puhelinkäyttäytyminen ei matsaa sekään sitten mitenkään aitoon murhimistilanteeseen. Jos on AA:n esitys falski, niin eipä laita tytär paljoa paremmaksi.
mehtäläinen
Alibin satunnaislukija

Vai tämmönen tapaus.
Jos ajattelisin itseäni tekijänä, niin tuskinpa takaovesta poistuessani kiertäisin kadulle juoksemaan. Suojaisinta reittiä kyllä käyttäisin.
Tara
Horatio Caine

Tässä Tuomiossa ja sen perusteluissa keskityttiin vain surmayötä koskeviin seikkoihin, ei sen jälkeisiin. Niin että turumurren on turha etukäteen kepittää lasten kertomuksia aivan maan rakoon, mitättöminä ja mitä halveksuvia ja alentavia ilmauksia hän ikinä Annelin ja Jukan lapsista käyttääkin. Aijai, tonttu katsoo ikkunasta..

Kaikella mitä lapset ovat kertoneet, ei tietenkään ole painoarvoa, surma-asiassa ainakaan, mutta eivät nuo lapset mitään 'mielettömiä' ole.

Joka tapauksessa sivulla yksi lukee:
Satakunnan Käräjäoikeus
TIEDOTE
12.12.2013

Sivulla 1:

...

Keskeinen kysymys asian ratkaisemisen kannalta on, onko asunnossa ollut 1.12.2006 vastaisena yönä vastaajan kertoma ulkopuolinen henkilö, joka surmatyön on tehnyt.

Keskeinen selvitys asiassa liittyy yhtäältä asunnossa paikalla olleiden 9- ja 7-vuotiaiden lasten kertomuksiin...

Käräjäoikeuden ratkaisussa on nimenomaisesti keskitytty Ulvilan tapaukseen ja suljettu pois kaikki sen jäkeisiin tapahtumiin liittyvä.
Viimeksi muokannut Tara, Pe Joulu 13, 2013 9:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sisotalo
Jessica Fletcher

ZEM arvelee, että murhaajia oli kolme ja että heillä oli auto käytettävissä. Miltäs tuntuu murhaaja, joka olisi aivan jalkapelillä mennyt Ulvilaan tekemään hyvin vaarallista asiaa. Eikö tämä auto ole todennäköisempi? Punaista Volvoa on myös poliisit etsineet.

Tässä on kysymys siitä, että pitäisi osoittaa että murhaaja ei ollut maila eikä halmeilla. Se on aina ylivoimaista. Sitä pitäisi nyt Valkaman perustella. Loppujen lopuksi tehtävä jääkin Annelille näyttää, että murhaaja oli ja teki työnsä. Se on taas kiellettyä EIT Artikeln 6/2 mukaan. Syyttömyys on koskematon kunnes syyttäjä osoittaa syyllisyyden niin, että ei ole järkevää epäilyä.
Vastaa Viestiin