Tunteista. Ei kait tunnekylmyys tarkoita sitä että on täysin tunteeton, kykenemätön tuntemaan yhtään mitään tunteita!? Lienee suurin ongelma tunneskaalan vajavaisuudessa, omien tunteiden tunnistamisessa, ymmärtämisessä, niiden hallitsemisessa ja koko paletin suhteuttamisesta muihin ihmisiin, heidän tunteisiin.
En ole ainakaan itse yrittänyt väittää, että tunnekylmyys olisi suoraan sama asia kuin tunteettomuus. Se on ollut lähinnä päätelmää ja summausta Jolli-sedän teeseistä. Ja ennen kaikkea siitä, miten hänen toteamuksensa ovat ristiriidassa sen kuvan kanssa jota hän on yrittänyt tänne luoda.
Mä en taas usko, että Joel Lilo on alkuunsakaan psykopaatti. Psykopaatit on laskelmoivia, pinnallisesti viehättäviä ja "moraali" on vain sitä, että halutaan miellyttää ympäristöä. Hyvä esimerkki se tanskalainen poliisimurhaaja, jota tanskalainen poliisi kuvasi "unelmavävyksi" ja olihan tuo tv-haastattelussa kovin sivistyneesti puhuva, katsoi silmiin ja pahotteli "vahinkoa". Psykopaatti toimii aina omaksi edukseen kussakin tilanteessa.
No niin, kiitos taas yhdelle kirjoittajalle siitä, että sai ilmaistua jota kuinkin minunkin ajatukseni ilmoille.
Koitan itse vähentää nyt tähän aiheeseen kirjoittelua, koska vaikka aihe on mielenkiintoinen ei tämä aihe toistaiseksi etene mihinkään. Jolli-setä aktivoituu lähinnä, jos joku menee mukaan hänen bluffiinsa ja provoiluunsa. Jos jossain kohtaa päästään eteenpäin noihin järkikysymyksiin joita on esitetty, niin katsellaan sitten.