Panu kirjoitti:kuolema kirjoitti:En voi itse kommenttiin ottaa mitään kantaa, koska ääniä on useita kymmeniä ja aiheuttaja voi olla ihan mikä tahansa: irtonainen mikrofoniosa luurissa, puhelimen johto, hätäkeskuksen päässä kynän tippuminen pöydälle... siis käytännössä ihan mitä vaan! Kertoisitko sellaisia kohtia, mitkä eniten askarruttavat, niin minäkin voisin niitä kuunnella tässä lisää nyt kun on tuo parin vuoden tauko ollut koko nauhaan.

Varmaan helpompaa, että sinä kerrot missä kohdissa ääninauhaa lahtea lyödään niin että kuuluu jokin ääni. Vai kuuluuko tällaisia ääniä ollenkaan? Minun mahdotonta pystyä päättelemään, mitkä kohdat sinä tulkitset kynän tipahtamiseksi. Kerrotko nyt ne kohdat, missä mielestäsi lahtea lyödään, niin että häke-nauhalla kuuluu ääni?

Kysyt nyt väärältä henkilöltä. En minä ole noihin ottanut aiemminkaan kantaa. pahoittelen.
Olen se, joka sai "kyseenalaisen kunnian" olla ensimmäinen "äänialaa jotenkin tunteva minfolainen", joka nauhan sai ja teki siitä omaan käsitykseensä pohjautuvan litteroinnin, joka joiltain osin erosi Tuija Niemen versiosta. Pyrin perustelemaan asiani silloinkin mahdollisimman tarkkaan. Nytkin kuuntelussani pyrin kuuntelemaan mahdollisimman avoimin mielin, tulkiten objektiivisesti ja välttäen ylitulkintaa, johon järjestelmällisesti hyvin usea "harrastuspohjalta" on sortunut. Olen yrittänyt ohjeistaa, miten ylitulkinnasta pääsee, mutta se on kaikunut kiville ja kuiville korville tuonne johonkin...
Kynän tippuminen pöydälle oli metafora äänten vaikeatulkintaisuuteen, sekä niiden todistus ja totuusarvoon. Eli siis sellainen esimerkillinen seikka, joka vastaa todellisen, oletetun asian tärkeyttä tässä tapahtumaketjussa.
Eli edelleen palautan pallon sinulle, kun aloitit: kertoisit meille kohdat, missä on mielestäsi epäselvät kolinat ja kopahdukset, niin pohditaan niitä täällä yhdessä. Niistä 98% minimissään ja 100% maksimissaan on muualta tulleita kuin itse rikoksesta. En aio perata nauhaa uudelleen. Mutta osallistuisin mielelläni sillä tavalla, että jos on epäselviä kohtia, niin kuunneltaisiin niitä kimpassa ja vertailtaisiin.
PS: Noh jos jotain haluat tietää, niin ne alle 70 veitseniskua tapahtuivat mielestäni ennen häkepuhelua, Jukka makaa jo maassa ja pyrkii pystyyn, kun puhelu on auki. Taustalla on vain Jukan kamppailu pystyynnousemisesta sänkyä vasten ja nythän tässä jopa repliikit natsasivat. Taustalla tapahtuu vasta kun Anneli rientää puhelimesta pois vastoin päivystäjän käskyä. Syy ei tiedossa. Motiivi ei tiedossa. Kun Anneli on poissa puhelimesta, hän (Anneli) huutaa Jukalle "MITÄTÖN/PITÄÄKÖ (Äärimmäisen raivoisa ääni)", "KUOLE (raivoisa ääni)", "(VITTIKÖ) (kuin pakko väistää selkään osuvaa heitettyä puukkoa/klapia ääni, tms, tms.)". Erittäin voimallisia sanoja. Jos huppumies on ollut talossa, on hän ollut paikoillaan ja hiljaa eikä ole lähtenyt annelin perään. Hän on rauhallisesti ja kymänviileästi katsonut jukan kuolinkamppailua saapuvasta poliisista huolimatta. Tai sitten huppista ei ollut, vaan Anneli soitti häkeen kun mies näytti kuolleen ja myös Anneli säikähti kun mies alkoi huutaa, sillä kommenttinsa häkepäivystäjälle oli: "ku-kuuletsä ku mun mies huutaa??" hämmästyneenä!!
En ole 100% varma mistään ja uutena lukijana saat, Panu, anteeksi.

Tosin pistän hieman pahakseni aina kun joku laittaa sanoja suuhuni tai vertaa jotain todella vanhaa sanomaani uuteen.
PANUN VUOKSI TOISTAN:
- Kuoleman, (eli panunkin lopullisen kohtalon määrittäjänä), minun mielestäni ei oo häpee olla väärässä! Kelkan voi kääntää kun tulee lisää tietoa, koska tämä on spekulointipalsta - täällä ei tuomita ketään! Ei syyllisiä ainakaan, mutta ei saisi tuomita keskustelijoitakaan. Tuomitsijat voivat hakeutua lakiopintojen pariin ja kouluttautua haluamaansa ammattiin. Lisätietojen valossa punnitsen AINA sen tietämyksen, mikä minulla on. Suosittelen samaa jokaiselle muullekin. Pidetään mieli avoinna, niin ei uppuduta omaan vallihautaan, joka alkaa täyttyä mudalla.
- Olen tästä syystä myös yrittänyt itse vaalia ja pyytänyt muiltakin selvyyden nimissä kertomaan kommenteissaan, mikä on faktaa ja mikä mutua. Eli vrt:
A) "Anneli oli takkahuoneessa ja meni eteiseen" => kiistaton, poliisin, puolustuksen ja kaikkien hyväksymä väite.
B) "Mielestäni Anneli oli takkahuoneessa ja meni eteiseen",
"Olettaisin, että Anneli oli takkahuoneessa ja ehkä meni eteiseen",
"Anneli oli takkahuoneessa ja minusta hän meni eteiseen"
=> Oma mielipide. Oma tulkinta. Kaikki tietävät varautua, että ei yleisesti hyväksyttävä fakta.
Saatan tehdä itsekin joskus virheitä, mutta yritän aina kertoa, että kyseessä oma mielipide, jos niin on, eikä selkeä fakta. Faktaksi varmaan esim. luetaan se, että Anneli MENI sinne takkahuoneen suulle ainakin, mutta sitten juoksi mihin juoksi. Tosin voihan senkin "riitauttaa". TÄMÄ ON SPEKULAATIOTA RAKKAAT IHMISET!