HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Turha vaiva. Nämä on jo selvitetty.

Tässä kahdeksan ensimmäistä "iskua":
Kuva
KUUNTELE:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... 0iskut.wav
lähde ZEM, http://www.nbl.fi/~nbl3145/ulvilatallenne.htm

KUUNTELE myös veitseniskun vertailuääni (sama lähde):
http://soundjax.com/knife_sounds-1.html
:shock:
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Panu kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Lisätty tummennukset. Näinhän tässä vaikuttaa käyneen. Hupusta ei kuulu mitään ääniä, OLISI PITÄNYT KUULUA!
AA) Miten auer lavasti monet kopsahdukset, 2:38 eteenpäin kuuluvat kopsahdukset?
Kopsua voivat nauhalla myös uhri, tytär ja häke. Varmaan kopsui syytettykin. Mikään onneton kolina ei mielestäni todista huppumiestä, tätä mieltä on ollut myös oikeus x 2. Missä poistumisen ääni?
Panu kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Pesuhuoneen kautta.
CC) Kodinhoitohuone oli täynnä romua, miksi puhelimen aikana ei ole kuultavissa auerin liikkuvan tämän romun läpi vaikka puhelimesta on suora näköyhteys kylppärin ovelle?
Saanko lähdetiedon tuohon väitteeseen että kodinhoitohuone oli niin täynnä tavaraa, että oikein pitäisi putsata tiensä päästäkseen läpi? 8)
Panu kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:Jospa ei ole mitään ääntä pitänyt ennen kuin rupesi soittamaan? Auer ei voinut pidempään venata vaan piti soittaa, että ambulanssi ja poliisi voisi todeta, että on kuollut juuri äsken? Ei se ole pois suljettu, et onkin ruvennut tokenemaan ennen astalointia vähäsen.
EE) Onko teoriasi kulmakivi se seikka, että lahti on maannut hiljaa, kunnes virkosi kohdassa 00:02 ja alkoi ääntelehtimään?
Onhan voinut virota jo ennen puhelua kun syytetty on lähtenyt soittamaan, ei välttämättä 00:02 ajassa. Jospa hän on mölissyt jtn epämääräistä & valitellut ennen puheluakin, ei syytetty osannut odottaa, että alkaakin huutelemaan apua jossain vaiheessa. Tiedä häntä, en pidä mahdottomana, että virkoaa. Siltähän nauha kuulostaa.

Jospa halusi häken kuulevan, että uhri on vielä hengissä kun soittaa? Kysyy puhelimes: "kuuleksä ku mun mieheni huutaa"? Halusi varmistaa tämän? "se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äsken viel hengis", mistä tiesi, ettei muilla kuin uhrilla ole hätää? Hmm..

Panulta en ole vielä kysynyt; missä kohtaa huppumies mielestäsi poistuu? Tähän kysymykseen ei monella syyttömyyden puoltajalla ole vastausta.. Ei kuulu ei.. Mielestäni on silkkaa shaibaa todeta, että ihan järkeenkäypää ettei se kuulu nauhalla, kun joku oletettavasti könyää rikotusta ikkunasta ulos?
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

alpo holisti kirjoitti: Oikeudessa on kyllä kuunneltu hämmästyttävän huonoa versiota.
Nauhaahan voi selventää, vaikkapa poistamalla häiriöitä ja tasaamalla ääntä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... 0apuun.wav
Ei millään pahalla alpo, mutta muuttaisin tuon "selventää" sanan vääristää. Tässä poistamalla häiriöitä ja tasaamalla ääntä on poistunut myös Jukan puhetta.
Tuossa pätkässä on kuultavana kolme sanaa. NS. "Alkuperäistä" kuuntelemalla, voi havaita neljä nopeasti puhuttua sanaa.
Toki kuulen tuosta suodattamastasi, toivomasi sisällön.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Hyvä kun vihdoinkin kuulet Erämaa!

mutta väitteesi äänten poistamisesta ei pidä paikkaansa.
Tämä nyt on niin helppo osoittaa, etten suosittele.

Sitäpaitsi olet vääristänyt lainausta. Leikkasit siitä pois lauseeni: 8)
Kun nuo oikeudessa kuullut versiot on aika heikkoja, niin tässä ym kohta - kolme viimeistä sanaa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... 0apuun.wav

...ja nyt siis kerrot kuulesi nuo kolme sanaa samoin kuin minäkin. HYVÄ!
Sitten voimme alkaa kuunnella myös sitä ensimmäistä sanaa TU(L)E.

Puheäänistä ei ole poistettu mitään. Tasaaminen ei tarkoita tuota.
Kompressointi, maksimointi ja kohinan poisto on studiotyössä rutiinitoimenpide.
Kuuntelet samalla tavalla tehtyä ääntä TV-ohjelmissa, vaikkapa uutisissa joka päivä...

Ilman näitä menetelmiä esim. radiolähetysten kuuntelu olisi usein yhtä työlästä kuin Ulvilan tapauksessa. :lol:
Viimeksi muokannut alpo holisti, Su Heinä 13, 2014 2:56 pm. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
mikaelk

mikaelk kirjoitti:Panulta en ole vielä kysynyt; missä kohtaa huppumies mielestäsi poistuu? Tähän kysymykseen ei monella syyttömyyden puoltajalla ole vastausta.. Ei kuulu ei.. Mielestäni on silkkaa shaibaa todeta, että ihan järkeenkäypää ettei se kuulu nauhalla, kun joku oletettavasti könyää rikotusta ikkunasta ulos?
Lainaan itseäni, mielellään lukisin tähän vastauksia muiltakin ketkä huppumiestoriaa kannattavat? Jospa se meikänkin mieli muuttuu kun joku kertoo vastauksen tähän kysymykseen 8) Vaikea nääs uskoa, että haihtui ikkunasta kuin savuna ilmaan...
Mutta niin se vain taitaa olla, edes poistuminen ei kuulu.
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

mikaelk kirjoitti:Kopsua voivat nauhalla myös uhri, tytär ja häke. Varmaan kopsui syytettykin. Mikään onneton kolina ei mielestäni todista huppumiestä, tätä mieltä on ollut myös oikeus x 2.
Kuuluuko nauhalta lahden lyömisestä syntyviä ääniä? Jos kuuluu, niin missä kohdassa?
mikaelk kirjoitti:Saanko lähdetiedon tuohon väitteeseen että kodinhoitohuone oli niin täynnä tavaraa, että oikein pitäisi putsata tiensä päästäkseen läpi? 8)
Täällä kolme kuvaa, jossa näkyy, että kodinhoitohuoneen lattialla paljon romua. Välttämättä ei tarvitse putsata, mutta ainakaan ei saa astua minkään ratisevan päälle. Edelleenkin, miten ja missä auer lavasti häke-nauhalta kuuluvat juoksuaskeleet?
mikaelk kirjoitti:Onhan voinut virota jo ennen puhelua kun syytetty on lähtenyt soittamaan, ei välttämättä 00:02 ajassa. Jospa hän on mölissyt jtn epämääräistä & valitellut ennen puheluakin, ei syytetty osannut odottaa, että alkaakin huutelemaan apua jossain vaiheessa. Tiedä häntä, en pidä mahdottomana, että virkoaa. Siltähän nauha kuulostaa.

Jospa halusi häken kuulevan, että uhri on vielä hengissä kun soittaa? Kysyy puhelimes: "kuuleksä ku mun mieheni huutaa"? Halusi varmistaa tämän? "se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äsken viel hengis", mistä tiesi, ettei muilla kuin uhrilla ole hätää? Hmm..
Eli auerin master-plan yhä tämä:
- tapan mieheni häke-puhelun aikana ja syytän teosta ulkopuolista murhaajaa
- teen näin vaikka en pysty lavastamaan ulkopuolisen tekijän ääniä (anti-annelistien mukaan ulkopuolisen ääniä ei kuulu)
- teen näin vaikka tiedän mieheni olevan elossa ja en tiedä onko minulla tilaisuutta häntä edes tappaa, sillä häke saattaa puhuttaa minua poliisin saapumiseen saakka
- teen näin vaikka minulla ei ole tietoa olisiko minulla edes aikaa piilottaa todisteet, jos poliisi saapuukin nopeasti
- teen näin vaikka astaloituani mieheni olen yltäpäältä veressä
mikaelk kirjoitti:Panulta en ole vielä kysynyt; missä kohtaa huppumies mielestäsi poistuu? Tähän kysymykseen ei monella syyttömyyden puoltajalla ole vastausta.. Ei kuulu ei.. Mielestäni on silkkaa shaibaa todeta, että ihan järkeenkäypää ettei se kuulu nauhalla, kun joku oletettavasti könyää rikotusta ikkunasta ulos?
Monia muitakaan ääniä ei kuulu, esim tyttären askelia ei kuulu, kun auer pyytää hänet puhelimeen. Onko hän siis seissyt koko ajan auerin vieressä?

Poistumisen äänistä... Huppu poistaa jossain vaiheessa 02:38 kopsahduksen jälkeen. Poistumisesta ei pidäkkään kuulua sen kummemmin ääntä. Nelosen ohjelman rekonstruktiossa sisääntulosta ei juuri kopsahduksia kuulu. Samoin on poistumisen kanssa, huppu työntää jalkansa ikkunasta tuolille, kurottaa ylävartalonsa oven läpi ja ottaa karmeista kiinni ja vetää toisen jalan perässään. Mitään kopsahduksia ei tuolloin synny. Tyttären huudon seassa kuuluva napsahdus tulee varmaankin lasin päälle astumisesta ja en ole selvittänyt tuleeko tämä ääni tyttären astuessa lasinpäälle vaiko hupun poistumisesta. (Oliko tyttärellä kengät? Oliko tyttärellä haavoja jaloissa?)
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
kuolema
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Panu kirjoitti:
kuolema kirjoitti:En voi itse kommenttiin ottaa mitään kantaa, koska ääniä on useita kymmeniä ja aiheuttaja voi olla ihan mikä tahansa: irtonainen mikrofoniosa luurissa, puhelimen johto, hätäkeskuksen päässä kynän tippuminen pöydälle... siis käytännössä ihan mitä vaan! Kertoisitko sellaisia kohtia, mitkä eniten askarruttavat, niin minäkin voisin niitä kuunnella tässä lisää nyt kun on tuo parin vuoden tauko ollut koko nauhaan. :)
Varmaan helpompaa, että sinä kerrot missä kohdissa ääninauhaa lahtea lyödään niin että kuuluu jokin ääni. Vai kuuluuko tällaisia ääniä ollenkaan? Minun mahdotonta pystyä päättelemään, mitkä kohdat sinä tulkitset kynän tipahtamiseksi. Kerrotko nyt ne kohdat, missä mielestäsi lahtea lyödään, niin että häke-nauhalla kuuluu ääni? :lol:
Kysyt nyt väärältä henkilöltä. En minä ole noihin ottanut aiemminkaan kantaa. pahoittelen. :)

Olen se, joka sai "kyseenalaisen kunnian" olla ensimmäinen "äänialaa jotenkin tunteva minfolainen", joka nauhan sai ja teki siitä omaan käsitykseensä pohjautuvan litteroinnin, joka joiltain osin erosi Tuija Niemen versiosta. Pyrin perustelemaan asiani silloinkin mahdollisimman tarkkaan. Nytkin kuuntelussani pyrin kuuntelemaan mahdollisimman avoimin mielin, tulkiten objektiivisesti ja välttäen ylitulkintaa, johon järjestelmällisesti hyvin usea "harrastuspohjalta" on sortunut. Olen yrittänyt ohjeistaa, miten ylitulkinnasta pääsee, mutta se on kaikunut kiville ja kuiville korville tuonne johonkin...

Kynän tippuminen pöydälle oli metafora äänten vaikeatulkintaisuuteen, sekä niiden todistus ja totuusarvoon. Eli siis sellainen esimerkillinen seikka, joka vastaa todellisen, oletetun asian tärkeyttä tässä tapahtumaketjussa.

Eli edelleen palautan pallon sinulle, kun aloitit: kertoisit meille kohdat, missä on mielestäsi epäselvät kolinat ja kopahdukset, niin pohditaan niitä täällä yhdessä. Niistä 98% minimissään ja 100% maksimissaan on muualta tulleita kuin itse rikoksesta. En aio perata nauhaa uudelleen. Mutta osallistuisin mielelläni sillä tavalla, että jos on epäselviä kohtia, niin kuunneltaisiin niitä kimpassa ja vertailtaisiin.

PS: Noh jos jotain haluat tietää, niin ne alle 70 veitseniskua tapahtuivat mielestäni ennen häkepuhelua, Jukka makaa jo maassa ja pyrkii pystyyn, kun puhelu on auki. Taustalla on vain Jukan kamppailu pystyynnousemisesta sänkyä vasten ja nythän tässä jopa repliikit natsasivat. Taustalla tapahtuu vasta kun Anneli rientää puhelimesta pois vastoin päivystäjän käskyä. Syy ei tiedossa. Motiivi ei tiedossa. Kun Anneli on poissa puhelimesta, hän (Anneli) huutaa Jukalle "MITÄTÖN/PITÄÄKÖ (Äärimmäisen raivoisa ääni)", "KUOLE (raivoisa ääni)", "(VITTIKÖ) (kuin pakko väistää selkään osuvaa heitettyä puukkoa/klapia ääni, tms, tms.)". Erittäin voimallisia sanoja. Jos huppumies on ollut talossa, on hän ollut paikoillaan ja hiljaa eikä ole lähtenyt annelin perään. Hän on rauhallisesti ja kymänviileästi katsonut jukan kuolinkamppailua saapuvasta poliisista huolimatta. Tai sitten huppista ei ollut, vaan Anneli soitti häkeen kun mies näytti kuolleen ja myös Anneli säikähti kun mies alkoi huutaa, sillä kommenttinsa häkepäivystäjälle oli: "ku-kuuletsä ku mun mies huutaa??" hämmästyneenä!!

En ole 100% varma mistään ja uutena lukijana saat, Panu, anteeksi. ;) Tosin pistän hieman pahakseni aina kun joku laittaa sanoja suuhuni tai vertaa jotain todella vanhaa sanomaani uuteen.

PANUN VUOKSI TOISTAN:

- Kuoleman, (eli panunkin lopullisen kohtalon määrittäjänä), minun mielestäni ei oo häpee olla väärässä! Kelkan voi kääntää kun tulee lisää tietoa, koska tämä on spekulointipalsta - täällä ei tuomita ketään! Ei syyllisiä ainakaan, mutta ei saisi tuomita keskustelijoitakaan. Tuomitsijat voivat hakeutua lakiopintojen pariin ja kouluttautua haluamaansa ammattiin. Lisätietojen valossa punnitsen AINA sen tietämyksen, mikä minulla on. Suosittelen samaa jokaiselle muullekin. Pidetään mieli avoinna, niin ei uppuduta omaan vallihautaan, joka alkaa täyttyä mudalla.

- Olen tästä syystä myös yrittänyt itse vaalia ja pyytänyt muiltakin selvyyden nimissä kertomaan kommenteissaan, mikä on faktaa ja mikä mutua. Eli vrt:

A) "Anneli oli takkahuoneessa ja meni eteiseen" => kiistaton, poliisin, puolustuksen ja kaikkien hyväksymä väite.

B) "Mielestäni Anneli oli takkahuoneessa ja meni eteiseen",
"Olettaisin, että Anneli oli takkahuoneessa ja ehkä meni eteiseen",
"Anneli oli takkahuoneessa ja minusta hän meni eteiseen"
=> Oma mielipide. Oma tulkinta. Kaikki tietävät varautua, että ei yleisesti hyväksyttävä fakta.

Saatan tehdä itsekin joskus virheitä, mutta yritän aina kertoa, että kyseessä oma mielipide, jos niin on, eikä selkeä fakta. Faktaksi varmaan esim. luetaan se, että Anneli MENI sinne takkahuoneen suulle ainakin, mutta sitten juoksi mihin juoksi. Tosin voihan senkin "riitauttaa". TÄMÄ ON SPEKULAATIOTA RAKKAAT IHMISET! :)
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

^^Panu:
Täällä kolme kuvaa, jossa näkyy, että kodinhoitohuoneen lattialla paljon romua. Välttämättä ei tarvitse putsata, mutta ainakaan ei saa astua minkään ratisevan päälle. Edelleenkin, miten ja missä auer lavasti häke-nauhalta kuuluvat juoksuaskeleet?
tämä kuva puuttui:
Kuva

Huoneiston (Mäkisen piirtämässä) pohjakuvassa khh/pesuhuoneen ovi aukeaa väärään suuntaan. Se ovi aukeaa khh:een kuten kettiö/khh ovi myös. Roinaa oli eniten khh:ssa olevan ulko-oven edessä.
Viimeksi muokannut Tara, Su Heinä 13, 2014 3:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Panu
Olivia Benson

^^kuolema, minä esitin selkeän kysymyksen ja sinun vastauksesi on pitkä litania puppua. Oletko nyt edes sitä mieltä, että lahti tapetaan häke-nauhan aikana?
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

alpo h:
Sitäpaitsi olet vääristänyt lainausta. Leikkasit siitä pois lauseeni: 8)
Kun nuo oikeudessa kuullut versiot on aika heikkoja, niin tässä ym kohta - kolme viimeistä sanaa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... 0apuun.wav
No, en ole vääristänyt mitään !
Oli osalainaus tuosta.

alpo h:
ViestiKirjoittaja alpo holisti » La Heinä 12, 2014 2:32 am

Olen kyllä totisesti huomannut, etenkin MINFOssa! :shock:

Oikeudessa on kyllä kuunneltu hämmästyttävän huonoa versiota.
Nauhaahan voi selventää, vaikkapa poistamalla häiriöitä ja tasaamalla ääntä:

Kari Tapiosta en tiedä.
Se kun lausuu (-sui) minusta hyvinkin selvästi (selvinpäin),
mutta onhan näitä hauskuuksia, jopa höpötyksiä juu.
Oikeudessa tämä subjektivinen kuuloasia on varmasti esillä, olen samaa mieltä. :wink:
alpo. Montako sanaa Jukka sanoo ajssa.(noin) 2.28 - 2.33 ?
Panu
Olivia Benson

alpo holisti kirjoitti:Puheäänistä ei ole poistettu mitään. Tasaaminen ei tarkoita tuota.
Kompressointi, maksimointi ja kohinan poisto on studiotyössä rutiinitoimenpide.
Kuuntelet samalla tavalla tehtyä ääntä TV-ohjelmissa, vaikkapa uutisissa joka päivä...

Ilman näitä menetelmiä esim. radiolähetysten kuuntelu olisi usein yhtä työlästä kuin Ulvilan tapauksessa. :lol:
Hei Alpo! Voisitko ottaa tuon 02:02 kohdan "uole" -kohdan ja tehdä siitä suodatuksia niin, että siitä selvemmin kuulisi tuon kohdan sisältö?

mikaelk

Panu kirjoitti:Kuuluuko nauhalta lahden lyömisestä syntyviä ääniä? Jos kuuluu, niin missä kohdassa?
Kunteleppa kohta 2.00 eteenpäin. Auer sanoo: "kuole", sen jälkeen välittömästi 2 iskua.
Panu kirjoitti:Täällä kolme kuvaa, jossa näkyy, että kodinhoitohuoneen lattialla paljon romua.[/url] Välttämättä ei tarvitse putsata, mutta ainakaan ei saa astua minkään ratisevan päälle. Edelleenkin, miten ja missä auer lavasti häke-nauhalta kuuluvat juoksuaskeleet?
Jep, oikealle pesuhuoneesta katottuna jää aikamoinen romuläjä. Mutta kuka voi sanoa, etteikö jtn käytävää kulkea olisi tossa oven takana, todennäköisesti on. Tässähän taas olisi murhalle motiivia, asunto oli sotkuinen, uhri painaa duunia, vaimo kotona ei saa pidettyä huushollia kasassa. Lahti vihjaa tästä hirveästä sotkusta, siinä taas mahd riidan aihetta..
Toiseen kysymykseesi vastaan, että hän on voinut juosta esim työhuoneesta kylppäriin ja sieltä murhahommiin..
Panu kirjoitti:Eli auerin master-plan yhä tämä:
- tapan mieheni häke-puhelun aikana ja syytän teosta ulkopuolista murhaajaa
- teen näin vaikka en pysty lavastamaan ulkopuolisen tekijän ääniä (anti-annelistien mukaan ulkopuolisen ääniä ei kuulu)
- teen näin vaikka tiedän mieheni olevan elossa ja en tiedä onko minulla tilaisuutta häntä edes tappaa, sillä häke saattaa puhuttaa minua poliisin saapumiseen saakka
- teen näin vaikka minulla ei ole tietoa olisiko minulla edes aikaa piilottaa todisteet, jos poliisi saapuukin nopeasti
- teen näin vaikka astaloituani mieheni olen yltäpäältä veressä
Lisäsin tummennuksia. Ei hän ehkä arvannut, että joutuu tekonsa viimeistelemään puhelun aikana. Sitten kun alkaakin uhri anomaan apua tulee kiire pois puhelimesta: uhri; "tule auttaa" syytetty: "vittikö!" "pitääkö" "kuole" ja astalointi.. Uskottavampaa häkelle päin syyttää hupparia, jos mies on elossa. Sanoohan puhelimeen het alkuun: "tääl on joku tappaja tulkaa nopeesti" Hän haluaa antaa kuvan, että murhaaja riehuu paikalla juuri nyt.. Kuitenkaan tästä ei ole nauhalla ainuttakaan todistetta.. Ehkei todella tiennyt, että uhri noin virkoaakin, häke lähtee pois linjalta ja avunpyynnöt alkavat, tilaisuus tekee nyt varkaan?
Panu kirjoitti:
Monia muitakaan ääniä ei kuulu, esim tyttären askelia ei kuulu, kun auer pyytää hänet puhelimeen. Onko hän siis seissyt koko ajan auerin vieressä?

Poistumisen äänistä... Huppu poistaa jossain vaiheessa 02:38 kopsahduksen jälkeen. Poistumisesta ei pidäkkään kuulua sen kummemmin ääntä. Nelosen ohjelman rekonstruktiossa sisääntulosta ei juuri kopsahduksia kuulu. Samoin on poistumisen kanssa, huppu työntää jalkansa ikkunasta tuolille, kurottaa ylävartalonsa oven läpi ja ottaa karmeista kiinni ja vetää toisen jalan perässään. Mitään kopsahduksia ei tuolloin synny. Tyttären huudon seassa kuuluva napsahdus tulee varmaankin lasin päälle astumisesta ja en ole selvittänyt tuleeko tämä ääni tyttären astuessa lasinpäälle vaiko hupun poistumisesta. (Oliko tyttärellä kengät? Oliko tyttärellä haavoja jaloissa?)
Jospa se pieni tytär vain on niin hiljaa hipsutellut paikalle. Ties miten lähellä onkaan äitiä ollut? Poistumisesta ei pidäkään kummempaa kuulua? Mä en vain tota niele. Yhtään lasia ei helise ovi-ikkunasta kun siitä mennään läpi? Oven edessä on niin paljon lasia, että luulisi napsuvan nauhalla kun kiipeää oletetusti arkulle?

Kyllä tässä vain on liian paljon raskauttavaa syytetyn kannalta.. Huppumiehestä taas.. ei niin paljoa todisteita. Hmm..
Panu
Olivia Benson

mikaelk kirjoitti:Kunteleppa kohta 2.00 eteenpäin. Auer sanoo: "kuole", sen jälkeen välittömästi 2 iskua.
Miten päättelet, että näitä kopsahduksia ei ole lavastettu, mutta että 02:38 kopsahdukset on lavastettu?
mikaelk kirjoitti:Ei hän ehkä arvannut, että joutuu tekonsa viimeistelemään puhelun aikana. Sitten kun alkaakin uhri anomaan apua tulee kiire pois puhelimesta: uhri; "tule auttaa" syytetty: "vittikö!" "pitääkö" "kuole" ja astalointi.. Uskottavampaa häkelle päin syyttää hupparia, jos mies on elossa. Sanoohan puhelimeen het alkuun: "tääl on joku tappaja tulkaa nopeesti" Hän haluaa antaa kuvan, että murhaaja riehuu paikalla juuri nyt.. Kuitenkaan tästä ei ole nauhalla ainuttakaan todistetta.. Ehkei todella tiennyt, että uhri noin virkoaakin, häke lähtee pois linjalta ja avunpyynnöt alkavat, tilaisuus tekee nyt varkaan?
Edelleenkään ei ole uskottavaa, että hän improvisoi astaloinnin minuutissa häke-puhelun aikana niin, että vielä keksii hämäykseksi edestakaiset juoksut ja muut kopsahdukset.

Panu
Olivia Benson

Muuten kohta 1:56, onko kenelleekkään tullut mieleen, että vittikkö (tuija niemen mukaan), voisi kuulua auerin kengistä? Ainakin omiin korviin kuulostaa, että auerilla on kengät ja hän kertoo juosseensa ulos asti, joten kengät voivat olla pohjista hieman kosteatkin. Esim lenkkarit vinkuvat aika helposti, jos nopeita juoksuja tekee. Voisiko 1:56 ääni tullu auerin tai miksei myös hupparin kengistä?
Viimeksi muokannut Panu, Su Heinä 13, 2014 4:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

erämaaetsivä kirjoitti:
alpo. Montako sanaa Jukka sanoo ajssa.(noin) 2.28 - 2.33 ?
Onkohan tässä nyt minuutin virhe vai vaihtuiko puheenaihe?

mutta siis kerran vielä:
n. 1:31 TULE TÄNNE APUUN

Keskityin vain noihin kolmeen sanaan, koska niistäkin vallitsi mitä hupsuimpia versioita. Kyseessä on siis esimerkki, kuinka nauhasta saa paremmin tolkun.

Se, että sinä, Erämaa, tulkitsit samoin, on ihailtavaa ja nostan ystävällisen peukun.
Enempää en nyt tätä asiaa tällä erää ruodi.
Vastaa Viestiin