1. "Onko siis niin, että vain suvakit ja somalit näkevät rasismia?"
2. "Mikä vitun britti ja mikä vitun ruotsalainen? Ählämi on ählämi vaikka sianihrassa paistaisi."
ISIS:lle on muuten oma ketjunsa.
Sinun mielestä on siis sopivaa virnistellä ISIS:n toimille. Minusta ne ovat häikäilemättömiä sekä röyhkeitä ja lisäksi osoittavat piittaamattomuutta lain kirjainta kohtaan.PaxCow kirjoitti:Hupinsa kullakin. Joku tykkää suoltaa samankaltaisia olkinukkeja viestiketjusta ja vuodesta toiseen; mä taas virnistelen sille, että nämä kaksi lainausta ovat samasta viestistä:
1. "Onko siis niin, että vain suvakit ja somalit näkevät rasismia?"
2. "Mikä vitun britti ja mikä vitun ruotsalainen? Ählämi on ählämi vaikka sianihrassa paistaisi."
ISIS:lle on muuten oma ketjunsa.
Mitä, mitä? En kommentoinut niitä mitenkään.Doctor Lecter kirjoitti:Sinun mielestä on siis sopivaa virnistellä ISIS:n toimille.
En todellakaan ihaile sitä, huoh. Vähän väsähtänyttä vitsiä.Doctor Lecter kirjoitti:Hienoa kun olet huomannut, että ihailemallesi ISIS:lle on oma ketjunsa. Kyllä se siitä lähtee. Oppiminen ja jalostuminen.
Väsähtäneet vitsit, ne vain jatkuvat. Ilmeisesti näistä yläastelaisista "hassutteluista" ei ikinä päästä tällä palstalla eroon. Ihmisvihaa havaittavissa, yäk.Doctor Lecter kirjoitti:(sanon se kun puhutaan elukoista, kuten muslimi, sika ja koira)
Olen ateisti, kumpikin on mun näkökulmasta väärässä. Juuri minun mielipiteeni nyt tosin ei tässä asiassa paljon paina.Doctor Lecter kirjoitti:Kummat muutes ovat oikeassa islamissa? Sunnit vai shiiat?
Tässä kohtaa varmaan saa pahoittaa mielensä koirien ja sikojen puolesta tuosta vertauksesta ja varmaan myös torakoiden ja lapamatojenkin puolesta joutumisesta samaan viitekehykseen.Doctor Lecter kirjoitti: (sanon se kun puhutaan elukoista, kuten muslimi, sika ja koira)
Siittä en tiedä, kun kaikki uskonnot ovat samalla tavalla hulluja ja hyödyttömiä, mutta jos noita kahta vertailee vaarallisuuden ja haitallisuuden mittareilla niin kyllä tuo sunnilainen suuntaus on se isompi syöpä. Itse en pysty suoraan nimeämään yhtään Lähi-Idän ulkopuolista shiialaisten suorittamaa terroritekoa, muutenkin shiialaiset ryhmät ovat pää asiassa ensisijaisesti puolisotilaallisia sijaisarmeijoita Iranin laskuun.Doctor Lecter kirjoitti:Kummat muutes ovat oikeassa islamissa? Sunnit vai shiiat?
Mä oon opiskellu Helsingin yliopiston kursseilla yhtenä syksynä arabimaailman historiaa. - Siitä pähkinänkuoressa tulee mieleen tällanen, että arabikulttuuria oli olemassa monessa eri maassa Pohjois-Afrikassa ja Arabian niemimaalla, tollanen pari tuhatta vuotta ennen islamin syntymistä 600-luvulla jKr.Kampamaneetti kirjoitti:Eli kuten otsikosta jo saa selvää, olisiko paikallaan keskustella sivistyneesti tästä uskonnosta? (Uskon että hieman hankalaa se kyllä voi olla..)
Tällä hetkellä Islamilaisuudesta ei tule minulle mieleen kuin yksi hyvä asia, ja siinäkin on muutama poikkeus. Eli rikoslainsäädäntö! Siellä jos esim teet murhan voit olla aika varma että et kauan itse enää tällä telluksella majaile![]()
Tietenkin olisi kiva myös keskustella naisten asemasta ym.. Joten odotan kannanottoja niin puolesta (?) kuin vastaan...
-K
Aivan, ja tää nykyinen fundamentalistinen islamia keppihevosenaan käyttävä mikälie suuntaus syntyi etupäässä 1970-luvun alun Britanniassa. Sieltä mistä monet muutkin huru-liikkeet on lähteny liikenteeseen, esim kommunismihannu hanhi kirjoitti:Islamia on eri suuntauksia. Yleensä mielikuva muodostetaan fundamentalistien perusteella, mutta nämä ovat määrällisesti marginaaliryhmä, vaikkakin hyvin vaarallinen sellainen.
Vaarallisuutta ei voi korostaa yhtään liikaa. Jokainen tietää, mitä yksi itsemurhapommittaja voi saada vaikkapa Suomessa aikaan. ISIS on esim. kidnappauksilla saanut kerättyä valtavan omaisuuden. Jos porukkaa palaa Suomeen takaisin ISIS:n riveistä, yksikin hullu riittää tekemään ison määrän ruumiita. ISIS pystyy antamaan merkittävän taustatuen Euroopan maihin kohdistuviin terrori-iskuihin.kulkijatar kirjoitti:Aivan, ja tää nykyinen fundamentalistinen islamia keppihevosenaan käyttävä mikälie suuntaus syntyi etupäässä 1970-luvun alun Britanniassa. Sieltä mistä monet muutkin huru-liikkeet on lähteny liikenteeseen, esim kommunismihannu hanhi kirjoitti:Islamia on eri suuntauksia. Yleensä mielikuva muodostetaan fundamentalistien perusteella, mutta nämä ovat määrällisesti marginaaliryhmä, vaikkakin hyvin vaarallinen sellainen.
Kyllä maltillisia muslimeja löytyy. Tai sitten esim. tataarit on vetäneet roolia sukupolvien ajan. Ja ns. euroislamin kannattajista noita löytyy muitakin. Muslimimaista, Afrikasta ja käännynnäisistä noita ei sitten löydy...Doctor Lecter kirjoitti:Norjassa julkisesti kuvattu video:
https://www.youtube.com/watch?v=bV710c1dgpU
Ei ole olemassa maltillista islamia eikä maltillista muslimia. On vain maltillisia puheita länsimaisen (nössön) ihmisen hämäämiseksi.

Pitääkö meidän miettiä, miksi länsimaiden toimintaa karsastetaan monessa maailmankolkassa? Mielestäni ei - minä ainakin kannan vastuun vain omista teoistani, en muiden ateistin tai vaikkapa muiden suomalaisten. Yksittäinen muslimikaan ei voi olla vastuussa siitä, että toisella puolella maailmaa muslimivaltiossa soditaan.Musulmaanit voivat itse miettiä mistä johtuvat kuielteiset asenteet islamia kohtaan
Nätistihän tuo meni. Öhöm! Erilaisia näkemyksiä? Islamin nimissä tehtyjä terrori-iskuja on ollut myös Balilla - joka on aikas kaukana seesteisestä Lähi-Idästä.PaxCow kirjoitti:Nätistipä siinä taas niputetaan yhteen ja heijastetaan negatiivisia mielikuvia uskonnolliseen ryhmään, jonka joukossa on hyvin erilaisia näkemyksiä, kulttuureja ja ihmisiä. Viimeistään nyt, Isisin taistellessa shiioja ja maltillisia sunneja vastaan, tulisi kaikille (jopa minfon eniten erivärisiä ihmisiä vihaaville) olla selvää, ettei ole olemassa yhtä islamia tai yhdenlaisia muslimeja, vaan he - kuten kaikki maailman muut yhteen niputetut ryhmät - ovat hyvin kirjava porukka.
Se pääsi unohtumaan. Pyrin aina tuomaan esiin lähteen mistä teksti on, mutta tällä kertaa unohtui. Pahoillani.PaxCow kirjoitti:Ihan ookoo kirjoitus muuten tuo Rissasen ja Sakaranahon. Analyysi parempaa kuin minfossa. Se on HS:stä (tätä ei DL muistanut mainita):
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1412136823175
Minä voin sitä miettiä ja kyllä monen muunkin pitäisi. Niistä virheistä pitäisi ottaa oppia, mm. kehitysavun lopettaminen, elintasopakolaisten ja muiden onnenonkijoiden vastaanottaminen pitää lopettaa.PaxCow kirjoitti:Pitääkö meidän miettiä, miksi länsimaiden toimintaa karsastetaan monessa maailmankolkassa? Mielestäni ei - minä ainakin kannan vastuun vain omista teoistani, en muiden ateistin tai vaikkapa muiden suomalaisten. Yksittäinen muslimikaan ei voi olla vastuussa siitä, että toisella puolella maailmaa muslimivaltiossa soditaan.