Clawdeen kirjoitti:Sitten on kirjoittajia, jotka pitävät Annelia syyllisenä, ja kuinka ollakaan, näiden kirjoitukset tuntuvat luotettavimmilta. Näistä kirjoittajista löytyy sellaisia, jotka ovat jaksaneet lukea oikeuden päätöksiä ym. ja tutustua koko aineistoon. Kuinka monta kertaa on sinuakin, KN, oikaistu virheellisestä kirjoituksesta? Mutta uudestaan ja uudestaan vaan jatkat. Nyt kun us on tullut takaisin, taidat olla hieman pulassa?
Jatkakaa vaan 'murhatutkimuksianne' ihan rauhassa, mutta tulos voisi totuudenmukaisempi, jos ette olisi päättäneet tulosta etukäteen.
En minä ole päättänyt tulosta etukäteen, kun tulin tänne vuonna 2010 kesällä. En ollut edes minfossa koskaan ennen käynyt. Tulin jonkun ilta-lehden tms palstan kautta kun tuo häke-litterointi oli julkaistu. Ihmettelin, kun luin sen litteroinnin, että minkä ihmeen takia Auer väittää Jukan taistelevan murhaajan kanssa taustalla heti puhelun aluksi, vaikka hän luulee kuulemma Jukan olevan kuollut? Ja miten se "kuollut Jukka" herää henkiin niin, että yhtäkkiä alkaakin huudella siellä ja kuuluu kolinaa ihan Auerin stooriin sopivasti.
Tätä minä tulin tänne ihmettelemään. Pidin tietysti Aueria murhaajana, kun kerran poliisi näin väitti, mutta minusta se selitys siitä, mitä nauhalla tapahtui, tuntui ihan omituiselta. Sitten selvisi, ettei tämä nyt niin yksinkertainen keissi ollutkaan, eikä mikään fyysinen faktatodiste sido Aueria murhaan mitenkään. Sitten tajusin mitä nauhalla tapahtuu: eihän Auer edes teoriassa voi olla murhaaja, kun ei mitenkään ehdi murhaa tekemään.
Sen jälkeen on tullut vaikka mitä uusia tietoja, mutta aina ne vaan tuntuvat sopivan Auerin kertomukseen. Lehdet kirkuvat punaisina syyllisyyttä, mutta koskaan ei vaan tule mitään konkreettisia todisteita. Kun tuli lsh-syytteet ja kerrottiin, että on olemassa kiistaton tallenne, olin ainoa, joka ei uskonut sitäkään löytyvän ja uskalsi sen palstalla sanoa.
Kuolemannaakka 16.9.2011, kun lsh-väitteet tulivat julki ja taksari oli pidätetty ja kerrottiin löytyneen kiistaton tallenne:
Edelleen kannattaa myös pitää muistissa se, että poliisi on ennenkin ilmoittanut tässä keississä todisteista ja syytöksistä, jotka ovat osoittautuneet perättömiksi.
Vaikka se luki lehdessä. Eikä löytynyt. Ei mulla ollut lsh:istä mitään muuta tietoa kuin se, että murhaan syytön nainen olisi yhtäkkiä alkanut muutaman kuukauden tuntemansa miehen kanssa käyttämään kaikkia lapsiaan hyväksi kauheilla tavoilla. Se on epäuskottavaa.
Ei tämmöistä murhajuttua voi ollakaan, missä on ihan järjetön määrä tavaraa ja kiemuroita, eikä mistään löydy koskaan minkäänlaisia todisteita. Olisihan niitä todisteita, jos jotain tapahtunut olisi. Joka kerran anti-annelistit vannovat: kyllä on todisteita, koska lehdessä lukee sitä ja tätä ja tutkintamateriaalia on taivaaseen asti.
Mutta ei koskaan löydy, edes myymälävarkauksista. Niitäkin täällä moni ihan vakavissaan pohti.
En ole täällä valehdellut koskaan ja aika paljon tästä keissistä jo osaan ja muistan. Ei minulla ole etp:tä ja kaikkia materiaaleja aina saatavilla, eikä kaikkea voi ulkoa muistaa. Mutta ei niistä virheistäni kauheasti yleensä huomauttamista ole. Se on hyvä, että huomautetaan, silloinhan asioista oppii. Annelistit ovat siitä hyvässä asemassa, ettei mitään faktoja tarvitse yhtään piilotella. Olen pari vuotta kerännyt tärkeitä faktoja ylös erilliseen dokumenttiin, koska antiannelistien tapa oli aina vaatia tarkkaa todistusta ja sanatarkkaa lainausta kaikesta. Sillä sai hyvin tapettua keskustelun, koska saattoi luottaa, ettei toinen voi tuhansien sivujen joukosta löytää sitä oikeaa pätkää. Itse he tyytyivät heittelemään muutaman rivin "on se syyllinen" -kommentteja, joita perusteltiin naamanilmeillä tai muulla epäilyttävällä käytöksellä.
Sitäpaitsi minähän olen antiannelistiteorioidenkin isä:
Kuolemannaakka 24.6.2010:
Semmosta teoriaa ei varmaan ole tajuttu ajatella, että surmaaja onkin tyttö yhteistyössä Annelin kanssa... helpottuisi keissi kummasti.
Kuolemannaakka 2.3.2012:
Kukaan ei muuten ole vielä epäillyt, että joku lapsista tuli ikkunasta läpi, vaikka viitteet ovat selvät: rukkasetkin on jääneet tuolille ja ikkunanreiästähän lapsi mahtuisi kaikkien mielestä paremmin.
Jostain kumman syystä kukaan antiannelisti ei uskonut näitä teorioita silloin, vaan ne tuntuivat mauttomalta pilailulta

Sain silloin kovasti solvausta tämmöisistä tyhmistä viesteistä. Annijatta, miksi vasta nyt havahduit??