Ei jouduta toteamaan. Sinä olet 'todennut'. Valtava ero.luxetveritas kirjoitti: ...häke-tallenne todistaisi, että Auerilla on alibi, mutta asiaa tarkemmin tutkittaessa joudutaankin toteamaan, että eipäs olekaan...
Luonnonlakien puitteissa, ja jos kerran häke-nauha on aito, ei Auer ole voinut murhaa suorittaa. Tämän pitäisi olla ihan selvää. Minut tuo 'sekunneissa tehty' -murhaskenaariosi sai hymyilemään leveästi. Se on aikamoinen suoritus huomioiden että kohteena kuitenkin parantumaton kyynikko.
Minkä takia satusetä-Valkama alun perin sepitti nauhoite-teorian? No siksi, että tajuttiin poliisissakin, että murha ei muutoin ole mahdollinen.
Sitten kun FBI veti maton syyttäjän jalkojen alta, syyttäjä vaihtoi strategiaa; syydetään ilmoille niin valtava määrä ufoteorioita, että niistä eri osia yhteensovittamalla saadaan jotain irti. Yhtenäistä teoriaa ei tietenkään voi olla, mutta sitä ei tarvita kun typeryksille oikeutta myöten kelpaa kyhäelmä, johon on liimattu osia eri tarinoista ja joiden ristiriitaisuuksia ei ole edes pyritty ratkaisemaan. Tämänhän Valkama omin sanoin kertoi dokumentissa, ei siis ole edes pelkkää mun näkemystä.
Minä en yhtään yllättyisi jos siinä olisi käynyt niin, että Valkama olisi soittanut herra A:lle ja kertonut mahdollisuudesta tienata iso tili myötävaikuttamalla tiettyjen tarinoiden ilmaantumiseen. Minulle herra A näyttäytyy eräänlaisena tämän päivän Juudaksena, ihmisenä joka on valmis myymään omat läheisensä muutaman taalan tähden.
Itselleni Auer ei tässä edusta enää oikeastaan minkäänlaista mielenkiintoa. Mielenkiinto on kiinnittynyt täysin syyttäjään ja poliisin toimintaan. Tässä jutussa on niin paljon elementtejä, joissa poliisin ja syyttäjän valehtelu ja tarkoitushakuinen manipulointi on toteennäytetty, että pistää ihmetyttämään niiden funktio. Miksi, jos kerran poliisi etsii vain totuutta? Miksi?
Patologinen valehtelija ja narsisti usein syyttää näistä ominaisuuksista lähipiiriään. Samaan tapaan on käyttäytynyt syyttäjä tässä jutussa. Puhutaan p*skaa niin paljon kuin sielu sietää, ja sitten ulistaan kovaan ääneen jos vastapuoli pelaa edes kerran samoin kortein.