Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
nellukka
Scooby-Doo

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja nellukka »

Voi elämän kevät täällähän on koko joukko psykiatreja paikalla :O Ensinnäkin oli sitten kaksisuuntainen tai mikä tahansa rajatilahäiriö niin A. Niitä on yhtä montaa vaikeusastetta kuin sairastajaa! Tunnen useamman 2-suuntaisen joilla on lapsia, perheet, ovat jo lapsensa kasvattaneet, hengissä on lapset selvinneet...

B heitä kommentti sivulla "36" kaksisuuntaisesta niin sivulla "41" se on jo faktaa :roll:

Ihan oikeesti, minkään selityksen ja teidän olen varmasti oikeassa teorioiden taakse ei mene se että kukaan ei tiedä mikä sitä äitiä riivas, eikä se muutu että kaksi pientä lasta kuoli ja te täällä pädette kuin tietäisitte miten sairas mieli toimii...

Itselläni dg epävakaa persoonallisuus, kaksi lasta, avioliitto, elämä, Olen kärsinyt dg "vaikea-asteinen debressio, ilman psykoottisia oireita" Minulla on myöskin dg post traumaattisesta stressioireyhtymästä. miksi minä en tapa lapsiani? KOSKA EN OLE PSYKOPAATTI, tunteeton, armoton Psykopaatti. minulta puuttuu se jokin (geeni?) joka tekee sen eron, se tappoi, minulle taas ajatuskin pienistä kuolleista lapsista saa minut voimaan pahoin, itkemään niitä pieniä menetettyjä joiden äiti ei vaan olisi saanut IKINÄ äidiksi tulla. Tälläiset ihmiset pitäisi steriloida, ettei sitten koskaan enää ole mahdollisuutta...

*muoks* ja joo tässä ei ole kyse minusta tai minun sairauksista vaan siitä että mikään näistä yksin ei tee kenestäkään murhaajaa, se vaatii jotain muutakin ;)
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Slugger kirjoitti:
Menee vähän sosiiaalipoken puolelle, mutta laitetaan lisäkuvakin nyt tänne: http://goo.gl/jM5BsP
Tota kuvaa pojasta kun katsoo, niin ei pysty mitenkään tajuamaan, miltä isästä nyt tuntuu. Kuitenkin heidät tunteneiden / naapureiden mukaan isä viettänyt laatuaikaa pojan kanssa kahdestaan. Hiljaiseksi vetää.
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

Niin vetää. Onkohan muita kuvia?
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
Tatti-Petteri
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tatti-Petteri »

Ystävättären EH:sta kirjoittamasta blogikirjoituksesta käy mielestäni hyvin ilmi, että EH:n lähellä ei ollut enää mukava olla, edes läheisen vanhan ystävän. Tiedän tunteen; minulle läheinen lähisukulainen sairastui vainoharhoihin alun toistakymmentä vuotta sitten.

Hänet koko elämäni tunteneena tilanne oli minulle kammottava, kun tutun ihmisen silmien pohjalla kiiluu vieras epäluulo ja viha. En sen koommin ole hänen luonaan vieraillut, kun lähisukulaiseni kuljeskeli hissukseen supattaen yöllä edestakaisin.

EH:n henkisestä mielentilasta on mielestäni kyökkipsykologia aika turhaa, keväällä kuullaan esitutkinnassa ilmenneet. Mutta sitä vartenhan tänne nuotion ääreen tullaan, toiset taivastelemaan, toiset purkamaan pahaa mieltä ja ahdistusta tapahtuneesta.

Tuo pellavapää-pikkupoika tulee vielä uniin. :|
Puhelinkortti
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Nuo reikihoitajat ym. huithapelihoitajat ovat kyllä monesti pehmeäpäistä porukkaa.
Tunnen muutaman ja aika lujaa niillä tuntuu menevän.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

JOS äidillä on todettu pipo, niin raskausaikana tasaavan lääkkeen syönti on todella vaarallista sikiölle.
Pipossa on siis masennuslääke ja rauhoittava yhtäaikaa käytössa, rauhoittavaa syödään suurilla mglla esim Absenor voidaan nostaa jopa 1500mg,aan.
Usein lääke lopetetaan tai pienennetään huomattavasti annosta tai vaihdetaan johonkin vähemmän haitalliseen (raskauden aikana).
Jos tämän sekavuuden syy onkin juuri se lääkkeen muutos ja sekin puhuisi tämän puolesta, että koko raskaus oli vaikea.
Mitkään tarotit ja sekojoogat ei todellakaan auta tässä kohtaa vaan sekoittaa valmiiksi sekavaa mieltä vielä lisää.
Puhun vielä ihan kokemuksesta koska minulla on kaksisuuntainen mhäiriö.
Tosin en osaa sanoa miksi tappoi lapset koska useinmiten (jos lääkitys ei ole kohdallaan) yritetään itsemurhaa.
Paha mennä sanomaan.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
ofoni
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ofoni »

v-a-45 kirjoitti: Tosin en osaa sanoa miksi tappoi lapset koska useinmiten (jos lääkitys ei ole kohdallaan) yritetään itsemurhaa.
Paha mennä sanomaan.

Niinpä. Mites olisi ihan simppelisti narsistinen psykopaatti?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112 ... 7_uu.shtml
kiinnostunut68
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

ofoni kirjoitti:
devil_doll kirjoitti:Äiti on siis kuulemma ilmoittanut suunnitelleensa tekoja. Hieman tosin ihmettelen, miten se voidaan varmasti tietää, jos hän on mahdollisesti psykoosissa ja saattaa puhua aivan puutaheinää?
Ketjussa mainittiin, et isä olisi ollut Kalpa-Blues ottelussa. Ottelu alkoi 17.00 ja soitto häkeen on tullut n. 18.00. Jos nämä isän kaverit onkin olleet Espoon aikaisia kavereita ja tulleet Espoosta katsomaan ottelua ja liputkin on hankittu ennakkoon ja tapaaminen otteluun on voitu sopia jo viikkoja ennen kohtalokasta lauantaita.
Lätkämatsi kestää noin 2,5-3 tuntia, eli E on tiennyt isän olevan pois kotoa vähintään 3-4 tuntia.
Eli eikö tuo ajankohdan valinta jo kerro teon suunnitelmallisuudesta.

Jos isä olisi lähtenyt kavereidensa kanssa esim. baariin, niin siinähän olisi E:n kannalta riski, et isä saattaisi tulla kotiin minä hetkenä hyvänsä ja keskeyttää E:n surmaamiset. Itse en ole koskaan kuullut, et kukaan lähtisi kesken lätkämatsin käymään kotonaan katsomassa, et kuinka se vaimo siellä lasten kanssa pärjää.
tutkistelija
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja tutkistelija »

Kun tuota kuvaa tuijottelee, niin miks tuon naisen hampaat ja erityisesti yläikenet tuijottaa takaisin?
Kattellaha ku aja kulluu ja jutut vanahenoo.
Gunvald Larsson
Alokas

Viesti Kirjoittaja Gunvald Larsson »

On kyllä kurjaa lukea noita ennakkoluuloisten ihmisten viestejä. E.H. oli sairas, hänellä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö, eli Bipo. Lasten surmiin johti ilmeisestikkin synnytyksenjälkeinen psykoosi. Sitä, miksi Emmi ei ollut hoidossa tässä tilanteessa, ei voi tietää. Olisi pitänyt. Ja vielä. lasten isä ei ollut ulkomaalainen eikä edes "mokkakikkeli". Vauva oli terve.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Gunvald Larsson kirjoitti:On kyllä kurjaa lukea noita ennakkoluuloisten ihmisten viestejä. E.H. oli sairas, hänellä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö, eli Bipo. Lasten surmiin johti ilmeisestikkin synnytyksenjälkeinen psykoosi. Sitä, miksi Emmi ei ollut hoidossa tässä tilanteessa, ei voi tietää. Olisi pitänyt. Ja vielä. lasten isä ei ollut ulkomaalainen eikä edes "mokkakikkeli". Vauva oli terve.
Pakko vielä kirjoittaa, olen samaa mieltä, sitten kuten tuossa edellä, niin joku arveli, et isä olisi ollut matsia katsomassa ja nyt se onkin niin, että oli ollut.
Joku heittää jotain ja seuraavaksi se onkin jo faktaa.
Ärsyttää ihan helvetin paljon kuinka monta todella huonoa kirjoittajaa on tännekin eksynyt ja toivon, ylläpidon olevan hereillä
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Sierra
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Sierra »

Tuo lätkämatsi on alkanut elää ihan omaa totuuttaan täällä. En minä ainakaan mistään "virallisesta" lähteestä ole mitään tuollaista lukenut. Enkä ole myöskään mitään diagnooseja äidistä lukenut, paitsi näitä palstalaisten. Eiköhän sekin ajastaan selviä? Vaikka siis näin "maalaisjärjellä" ajatellen on vaikea kuvitella äidin olleen ihan tolkuissaan. Jos ei ole ollut, ei tästä isää pidä syyttää. Ei kai hänenkään tehtävä ole vahtia vaimoaan 24/7, ettei vaan tapa lapsia. Äkkiseltään ajateltuna, eihän sitä silloin uskaltaisi edes yhtään pidemmälle sessiolle mennä vessaankaan istumaan :O Kyllä sillä välilläkin kai ainakin yhden lapsen kerkiäisi teurastaa? Mielenkiinnolla odotan mielentilatutkimuksen tuloksia, täällä kun on jo niin hienoja diagnooseja tehty.
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Tämä keissi kyllä herättää kysymyksiä. Onhan näitä lapsensa murhaajia pilvin pimein, mutta useimmat heistä pättävät oman elämänsä siinä samassa kun lapsensakin. Varsinkin äidit.
Mikä tämä uramimmi oikein oli?
Lapset kuitenkin syntyi pohjoismaisittain ihan siinä sopivassa iässä, ei liian aikaisin, ei liian myöhään.
Mutta toki jos elämä on ollut silkkaa ohjustelua, niin toppaahan se lasten syntymä nyt pahemman kerran koko ihmisrukan elämän!
Pakkohan tässä on ymmärtää ihmistä jonka hienon elämän nuo kakarat tuli sotkemaan.
Hiukan näyttäis olevan uraohjuksisuuden lisäksi narsistisia piirteitä tässä tapauksen mutsissa.
Narsismi on ohjannut elämää,. Loppuunpalamisen jälkeenkään ei ole voinut heittää pyyhettä hetkeksi kehiin, vaan on haalinut puolen miljoonaa huuhaakoulutusta ja ryhtynyt tekemään niillä bisnestä. Varsinainen hiljentäjä siis. Eikähän kuitenkin ne dollarinkuvat ajaneet huuhaatieteitten maailmaan. Sieltä kun on ilmeisen helppo kiskoa olemattomalla rahaa ;D

Tämä nainen on murhaaja jos joku.
Totuus
~enigma~
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ~enigma~ »

Oiotaanpa:

Äidin mahdollisesta diagnoosista ei ole tietoa. Vahvin mahdollinen arvelu taitaa olla ystävän maininta bipolaarisen häiriön suuntaan, mutta varmuutta ei ole mistään.

Siitä, missä isä oli tekojen aikaan, ei ole tietoa. Isä ei ollut kotona, se on ainoa, mikä tiedetään: kaikki muu on spekulaatiota.

Koska äiti kuitenkin on nyt syytteessä murhasta, voitaneen päätellä, ettei hän ole totaalisen sekaisin. Tämä ei tue psykoositeoriaa, ei sen kummemmin lapsivuode- kuin muutakaan.
The owls are not what they seem
ofoni
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ofoni »

Gunvald Larsson kirjoitti:On kyllä kurjaa lukea noita ennakkoluuloisten ihmisten viestejä. E.H. oli sairas, hänellä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö, eli Bipo. Lasten surmiin johti ilmeisestikkin synnytyksenjälkeinen psykoosi. Sitä, miksi Emmi ei ollut hoidossa tässä tilanteessa, ei voi tietää. Olisi pitänyt. Ja vielä. lasten isä ei ollut ulkomaalainen eikä edes "mokkakikkeli". Vauva oli terve.
On aivan kurjaa lukea itse keksittyä lööperiä jota Gunvald suoltaa, päättelen tämän koska hänellä ei ole sairaudesta tai psykoosia mitään näyttöä.

Minulla on sen sijaan esittää näyttöä, ettei murhaaja ollut sairaalahoidon tarpeessa, eikä varsinkaan psykoosissa. Suomessa ei sairaalapotilaita tai psykoottisia ihmisiä raahata vangitsemisoikeudenkäynteihin, eikä heitä säilytetä putkassa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112 ... 7_uu.shtml
Vastaa Viestiin