Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Red
Armas Tammelin

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja Red »

MissHolmes kirjoitti:Tuosta 30.12. etsintäpaikasta tohlopinjärven ja suojonkunkadun välillä?
Olisiko mahdollista, että olisi siellä alunperin puukotettu ja tuotu tuolle löytöpaikalle henkitoreissaan? Vai keksiikö joku paremman yhteyden? Olisiko puukko löytynyt sieltä?

Kuolinaika määritelty 23.00-00.30, joten kyllä siinä olisi ollut aikaa pienelle metsäretkellekin.
Voihan olla ettei edes ollut tarkoitus tappaa tai tuo etsitty metikkö on liian lähellä tekijää.

Onko tuo etsintäpaikka lähellä uhrin kotia?
Eikös poliisi tuumannut löytöpaikan olevan tekopaikka? Ja näkisihän sitä verijäljistäkin jos olisi kauempaa kannettu paikalle.

Eikö tuota kuolinaikaa pysty rajaamaan vielä hitusen verran kapeammaksi kun tiedetään, että uhri poistui Olkkosesta 22.50(?) aikaan? Sitten vain miettimään kauan muutaman oluen vetäneellä jampalla menisi kävellä matka löytöpaikalle. Myöskin tämän ketjun alkupäässä eräs tupakkamies mainitsi että ajankulun voisi laskea jäljellä olevien savukkeiden määrästä. Siis mikäli on tosiaan täyden askin ostanut ennen oluelle menoa
Joskus kuollut on parempi - Jud Crandall
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Red kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Tuosta 30.12. etsintäpaikasta tohlopinjärven ja suojonkunkadun välillä?
Olisiko mahdollista, että olisi siellä alunperin puukotettu ja tuotu tuolle löytöpaikalle henkitoreissaan? Vai keksiikö joku paremman yhteyden? Olisiko puukko löytynyt sieltä?

Kuolinaika määritelty 23.00-00.30, joten kyllä siinä olisi ollut aikaa pienelle metsäretkellekin.
Voihan olla ettei edes ollut tarkoitus tappaa tai tuo etsitty metikkö on liian lähellä tekijää.

Onko tuo etsintäpaikka lähellä uhrin kotia?
Eikös poliisi tuumannut löytöpaikan olevan tekopaikka? Ja näkisihän sitä verijäljistäkin jos olisi kauempaa kannettu paikalle.

Eikö tuota kuolinaikaa pysty rajaamaan vielä hitusen verran kapeammaksi kun tiedetään, että uhri poistui Olkkosesta 22.50(?) aikaan? Sitten vain miettimään kauan muutaman oluen vetäneellä jampalla menisi kävellä matka löytöpaikalle. Myöskin tämän ketjun alkupäässä eräs tupakkamies mainitsi että ajankulun voisi laskea jäljellä olevien savukkeiden määrästä. Siis mikäli on tosiaan täyden askin ostanut ennen oluelle menoa
Mutta lähtikö uhri talsimaan suoraan kotiin. Oletettavasti, mutta sitä kai selvitellään, että onko nähty vai onko poikennut jossain (se on, poliisien lausuman mukaan, selvitetty, että toiseen baariin ei menyt). Tiedetään, milloin uhri poistui ravintelista, kuolinaika on määritelty 23:00-00:30, pitäisi saada vahvistus, lähtikö mies heti kotia kohti. Eli matkaan kuluvasta ajasta ei voi päätellä/rajata kuolinainaa, jos ei varmasti tiedetä, että uhri paineli jotain tiettyä reittiä ravintolasta suoraan kohti surmapaikkaa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
uusi harrastaja
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja uusi harrastaja »

Eikö tuota kuolinaikaa pysty rajaamaan vielä hitusen verran kapeammaksi kun tiedetään, että uhri poistui Olkkosesta 22.50(?) aikaan? Sitten vain miettimään kauan muutaman oluen vetäneellä jampalla menisi kävellä matka löytöpaikalle. Myöskin tämän ketjun alkupäässä eräs tupakkamies mainitsi että ajankulun voisi laskea jäljellä olevien savukkeiden määrästä. Siis mikäli on tosiaan täyden askin ostanut ennen oluelle menoa[/quote]

Täytyy vaan tietää oliko mahdollisessa "vajaassa askissa" vielä 1,2,3,4 vai 5 savuketta jäljellä vai oliko vajaata askia ollenkaan, tarjosiko savukkeita matkalla, pistikö väärinpäin palamaan ja heitti menemään, putosiko 1 maahan kastui ja otti uuden ? Täältä luetun perusteella voi olla hyvinkin siirtynyt sätkien poltteluun, samaan aikaan kun on alkanut käyttää extaasia ja syömään vahvoja lääkkeitä :shock: Purun kulutusta onkin sitten jo vaikeampi arvioida jos on ollut entisiä papereita ja/tai filttereitä jäljellä. Joten voimme kai lopettaa savukkeiden laskemisen tähän?
japittaja
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Manse kirjoitti: Jos puhumattomuus ei johtuisikaan siitä, että ei olisi kerrottavaa vaan siitä, että ei uskalleta kertoa.
Samaa mieltä. On rohkea teko ilmoittautua vaikka olisi syytönkin, jos murhan on tehnyt paikallinen alamaailman kingi, joka kostaa laulajille välittömästi vapaaksi päästyään. Toinen mahdollisuus on täälläkin useaan kertaan esitetty olettamus, että uhri olisi ollut yksi alueella liikkuneesta kolmikon jäsenestä, jolloin tekijöitä olisikin kaksi. Täällähän on esitetty myös olettama, että poliisilla olisi kaksi epäiltyä, jolloin tämäkin tukisi tuota olettamusta.

Itse ihmettelen poliisin tutkimuksia Tohlopinjärven rantamaisemissa. Ovatko jäljet tekopaikalta johtaneet sinne päin ? Itse lähtisin tekopaikalta Tesomajärven/jäähallin suuntaan, koska sinne pääsee nopeasti katseilta ja silminnäkijöiltä piiloon. Tohlopin suunnassa on asutusta kohtuullisen paljon ja tuohonkin aikaan vielä liikkujia.
uusi harrastaja
Scooby-Doo

MissHolmes kirjoitti:Nuo etsinnät 30.päivä.
Ne on tehty kohtalaisen kaukana uhrin löytöpaikasta, jos olen löytöpaikan ymmärtänyt oikein.
Mille kadulle uhri oli matkalla, jos kotiinsa suuntasi?

Onko aiemmin heitetyllä siskon exmiehen liiviyhteyksillä totuuspohjaa? Jos uhri asuikin siskollaan suojaamassa ja turvaamassa siskoaan??

Voi tietenkin olla näinkin. Mutta eikös yleensä jos turvamies poistuu ja kohde jää yksin, niin tekijä menee kohteensa luo toimittamaan asiansa, eikä lähde sitä turvamiestä johonkin lumihankeen seurailemaan ja väijymään ? No, nykyaikana ihmisiltä voi odottaa mitä vaan. Itselläni jos olisi tiedossa epäily että joku suunnittelee tekevänsä väkivaltaa minulle. En kävelisi yksin yöaikaan noilla poluilla aamutossuissa. Jos uhrilla oli velkojat perässä, olisi erikoista, jos hän ei olisi ollut itse siittä tietoinen?? Kai hän olisi tiennyt mitä olisi pitänyt maksaa, kenelle ja koska. Hänellä ei ollut aihetta pelätä mitään tapahtuvan siksi ajatteli voivansa käydä oluella missä kengissä halusi. Ei ollut mitään syytä juosta ketään pakoon?
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

japittaja kirjoitti: ...
Itse ihmettelen poliisin tutkimuksia Tohlopinjärven rantamaisemissa. Ovatko jäljet tekopaikalta johtaneet sinne päin ? Itse lähtisin tekopaikalta Tesomajärven/jäähallin suuntaan, koska sinne pääsee nopeasti katseilta ja silminnäkijöiltä piiloon. Tohlopin suunnassa on asutusta kohtuullisen paljon ja tuohonkin aikaan vielä liikkujia.
Lavastettu puukko.
Minä tulkitsisin niin, että poliisi on vihdoin ilmaissut, ettei se puukko ole tekoväline kertoessaan puukon olleen tupessaan löytöhetkellä. Eli verötön puukko ei ole tekoväline, mutta kummastelevat kuka ja mistä syystä on sen paikalle lavastanut.
Ovat näin tehdessään voineet aiheuttaa sen, että se tekijä on ylen tyytyväinen, kun ajattelee nyt tuon puukon omistajan olevan epäilty. Totta. Ainakin täällä moni on varma asiasta, MissHolmes ainakin, muistaakseni.

Kuolinaika.
Oikeuslääketieteellisesti on arvioitu kuolinaikaa, ei siis tekoaikaa. Nämä voivat olla kaukanakin toisistaan. Tuo pitkähkö aikajänne tarkoittaisi mielestäni sitä, että uhri on ns. vuotanut kuiviin, arviolta noin pitkän ajan kuluessa. Oikeudenkäynnissä avauksen suorittanut oikeuslääkäri uskaltaisi vakuuttaa, että käsityksensä mukaan uhri on menehtynyt 00.30 mennessä vammoihinsa. Ihminen olisi siis apua paikalle hälyyttämättä jätetty raa`asti heitteille.

Yhden surmaajan teoria.
Eikö tämä poliisin ilmoittama yhden surmaajan teoria vaikuttasi julkisuuteen annettujen tietojen perusteella nojaavan siihen, että kertovat tekopaikalta jonkun, jälkien perusteella sitten vissiin juosten, poistuneen yli sen autotien pinkaisten sinne tien toisella puolella olevaa pyörätietä kohden. Olettaisi jo saadun selville minkälaiset kengät kyseessä on ollut. Kovassa pakkasessa säilyneet jalkineenjäljet, joitten pohjakuviota vastaavia kenkiä joku tutkinnasta etsiskellyt.
Miksi ei näitä mahdollisia kenkäkuvia jo julkaista?
Jos joku autoilija olisi vain kertonut moisen tienylittäjän nähneensä pitäisi jälkien havainto vahvistaa.
Mikäli tuo ajatus yhdestä tekijästä noin heppoiseen perustuu, niin voi olla vääräkin. Pakoon pinkaissut voi olla syytön heppu esimerkiksi yhden tai kahden muun lisäksi.

Surmaajan tiedot tutkinnasta.
Mun mielestä surmaaja voi olla tietoinen, että poliisi epäilee jotakuta puukkomiestä tekijäksi ja siksi huokaisee helpotuksesta. Tekijä voi olla tietoinen myös siitä, että poliisit hakevat vain yhtä tekijää, joka on yli tien pinkonut. Ovat sen henkilön jäljillä. Eli poliisi ei ole tietoinen miten kaikki tapahtui ja montako tekopaikalla oli alunperin. Mikäli heitä oli useampi.
Jos surmaaja tulkitsee samalla tavalla kuin täälläkin näköjään useampi tuota kuolinsyyn määrittelemistä tekoajan määrittelemiseksi, niin voi siitä ajatella, että kykenee todistamaan olleensa kotona jo reilusti ennen puoltayötä. Esimerkiksi.
Red
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Red »

Annaannalla hyvät pointit. Tosiaan tekoajan ja kuolinajan ei tarvitse olla läheskään sama. Josta saankin sitten lisä pontta tupakka-teoriaani. Pikaisten kokeiden perusteella voi sanoa, että henkilö joka uhrin tupakointitottumukset tuntee, kykenee kertomaan osviittaa antavia kellon aikoja. Eli periaatteessa jäljellä olevien savukkeiden määrästä voisi laskea milloin uhrilla lakkasi kunto tai mahdollisuudet savukoimiseen :)

Eikä tämän täydy olla ainoa keino, tottakai sitä koppalakit yhdistelee kaikki tiedonmurut jolloin kokonaiskuva selkenee.
Joskus kuollut on parempi - Jud Crandall
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Ei varmasti ole tapettu siellä metsässä jossa on etsitty. Se ei ole uhrin oletetun kotimatkan varrella, ja on sinne kuitenkin sen verran matkaa että ei, ei todellakaan. Tekijän pakojäljet sinne varmasti johtavat, ja jos (ja ehkä kun?) on paikallinen, osannee mennä sellaista reittiä ettei ole tullut nähdyksi. Se on nimittäin todella helppoa tuohon aikaan noissa maisemissa, murhapaikalta pääsee lähes suoraan ottamaan sellaisen kurssin ettei hyvin todennäköisesti joudu matkallaan kohtaamaan yhtäkään ihmistä. Ainoa, kenet olisi siellä tuohon aikaan sunnuntai-iltana voinut törmätä olen minä, olen hyvin usein öisin lenkillä tuolla etsintäalueen metsässä, eikä minua ole siellä tullut näinä vuosina klo 23.00-3.00 välisenä aikana vastaan kukaan... Sattumalta en juuri nyt silloin ollut, koska maanantai oli vapaapäivä ja onnekseni valitsin liikunnan sijaan siiderin :roll:
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
uusi harrastaja
Scooby-Doo

Täytyy vaan toivoa, ettei tekijä ole kukaan mielenterveysongelmiinsa apua hakenut, väsynyt ja yksinäinen ihminen jolle ei olla voitu osoittaa hoitopaikkaa, tai on kotiutettu joulun ja uudenvuoden väliseksi ajaksi, pyhistä johtuvan hoitohenkilöstön lomien vuoksi. Ihan vaan että Suomi säilyttäisi asemansa maana, josta meitäkin usein muistutetaan maana jossa on maailman parhain terveydenhuolto järjestelmä?? "
mary1234
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

IceQueen kirjoitti:Vasta nyt myös itse katsoin uhrin profiilia. Lohikäärme ja delfiini ovat huumeita, joka romuttaa täysin "normaali" perheenisä käsitteen. Tuli fiilis, että kyseessä on juurikin huumevelat. Juttelin asiasta myös entisen jengiläisen kanssa ja hän sanoi, ettei asiaa hoidettaisi näin (vaikkakin heillä kauppa käy ja varsinkin jos siskon entinen kuuluu..).

Asiasta toiseen. Uhri oli muualta tullut, mistä? Facebookissa kuitenkin lukee, että koulut on käyty Hervannassa eli toisella puolella Mansea.
Tuo, että on asunut Hervannassa selittää paljon. Olen miettinyt pääni kohta puhki missä olen tuon uhrin nähnyt joskus, naama oli niin kamalan tuttu. Katsoin jo fb-profiilinkin, onko yhteisiä kamuja kun Tesomallakin on tullut pyörittyä ja kamujakin asuu siellä suunnalla. Tuo, et uhri asunut Hervannassa, selittää naamatutun, itse kun asunut Hervannassa jo 25-vuotta. Kiitos tarkennuksesta :) Osaako joku vielä sanoo tarkemmin, missäpäin asunut. Oli meninaan naama niin tuttu, et ollaankohan asuttu joskus naapureina....
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

uusi harrastaja kirjoitti:
Täytyy vaan tietää oliko mahdollisessa "vajaassa askissa" vielä 1,2,3,4 vai 5 savuketta jäljellä vai oliko vajaata askia ollenkaan, tarjosiko savukkeita matkalla, pistikö väärinpäin palamaan ja heitti menemään, putosiko 1 maahan kastui ja otti uuden ? Täältä luetun perusteella voi olla hyvinkin siirtynyt sätkien poltteluun, samaan aikaan kun on alkanut käyttää extaasia ja syömään vahvoja lääkkeitä :shock: Purun kulutusta onkin sitten jo vaikeampi arvioida jos on ollut entisiä papereita ja/tai filttereitä jäljellä. Joten voimme kai lopettaa savukkeiden laskemisen tähän?
Onko toi extaasin ja lääkkeiden käyttäminen tietoa, vai toistatko samoja köökkipsykologijuttuja, kuin muutama muukin noista FB heitoista? Siis ilman mitään faktaa?
uusi harrastaja
Scooby-Doo

? Facebookissa kuitenkin lukee, että koulut on käyty Hervannassa eli toisella puolella Mansea.[/quote]

Tuo, että on asunut Hervannassa selittää paljon. Olen miettinyt pääni kohta puhki missä olen tuon uhrin nähnyt joskus, naama oli niin kamalan tuttu. Katsoin jo fb-profiilinkin, onko yhteisiä kamuja kun Tesomallakin on tullut pyörittyä ja kamujakin asuu siellä suunnalla. Tuo, et uhri asunut Hervannassa, selittää naamatutun, itse kun asunut Hervannassa jo 25-vuotta. Kiitos tarkennuksesta :) Osaako joku vielä sanoo tarkemmin, missäpäin asunut. Oli meninaan naama niin tuttu, et ollaankohan asuttu joskus naapureina....[/quote]

Missä lukee että on asunut hervannassa? Kävi amiksen hervannassa?
Viimeksi muokannut uusi harrastaja, Pe Tammi 09, 2015 4:01 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mary1234
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

MissHolmes kirjoitti:Nuo etsinnät 30.päivä.
Ne on tehty kohtalaisen kaukana uhrin löytöpaikasta, jos olen löytöpaikan ymmärtänyt oikein.
Mille kadulle uhri oli matkalla, jos kotiinsa suuntasi?

Onko aiemmin heitetyllä siskon exmiehen liiviyhteyksillä totuuspohjaa? Jos uhri asuikin siskollaan suojaamassa ja turvaamassa siskoaan??

Tuo kuulostasin järkevältä, et uhri turvasikin siskoaan, jos sisko on eronnut ja ex-miehen kanssa edelleen erimielisyyksiä tai ex-mies oli mustasukkainen eikä ole eroa hyväksynyt ja "ahdiselee" siskoa, niimpä uhri asui siskonsa luona. Tämä ei siis faktaa, omaa pohdintaa ja kommentoimista ed.vastaukseen :lol:
uusi harrastaja
Scooby-Doo

WalkingDisaster kirjoitti:
uusi harrastaja kirjoitti:
Onko toi extaasin ja lääkkeiden käyttäminen tietoa, vai toistatko samoja köökkipsykologijuttuja, kuin muutama muukin noista FB heitoista? Siis ilman mitään faktaa?
Fb:stä ovat nämä viisaammat noin tulkinneet, itse en käyttöön usko. Ei tosiaankaan ole faktaa .
hirvoska

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Uhri asui siskonsa luona, koska asunnoton ja ei kai tampereeltakaan asuntoa saa niin nopeasti varsinkin kun tuo alkoholiongelma ja en tiedä sen kaupungin asuntola tilannetta koska en ole itse siellä asunut. Uhri siis joutunut asunnottomaksi eron tultua vuosia sitten ex-vaimostaan ja saanut ehkä pidettyä eron jälkeen jonkun aikaan tuon työpaikan ja asunnonkin kunnes viina alkoi maistua liikaa ja tuli häätö ja työpaikan menetys joten muutti siskonsa luokse asumaan jotta ei joutuisi kadulla majailemaan tai jonkun kaverin nurkissa...tässä vain minun olettamattomukseni ei siis mitään varmaa tietoa.
Puukko on hyvinkin voinut olla uhrin turvana ???
Vastaa Viestiin