Kursiivilla vastaukseni, tai pikemminkin vastakysymykseni.
nihlist kirjoitti:
Aivan, järkeily kannattaa ja voidaan aloittaa.
Tästä linkistä https://www.dropbox.com/sc/yebok68kecwq ... VbG0pC0YQa löydät muutaman kuvan ja yhdessäkään ei näy jatkojohtoja missään ja erityisesti ei näy kuvassa jossa näkyy puhelin ja musta kuulokkeen kierrejohto joka osittain roikkuu valkoisen oven edessä, vai oletko koskaan nähnyt puhelinta jossa olisi valkoinen seinäpistokejohto ja musta kuulokejohto?
Eihän niissä rikospaikkakuvissa näy myöskään muita oikeudenkäyntiaineistossa mainittuja apuvälineita, kuten nauhureita ja sellaisia. Ei myöskään kaikkia tekovälineitä.
Mistä luulet johtuvan? Olisko ihan se syynä, että ne on laitettu pois. Jatkojohto katoaa noin 5 sekunnissa johonkin kaapin perälle, josta sitä ei itsekään löydä. Mitä sekaisempi asunto, sitä vaikeampi sieltä on mitään löytää. Minunkin kodissani tunnetaan sanonta "täältä ei löytäisi rikospoliisikaan mitään". Tuskin olisi löytänyt jatkojohtokaan, vaikka täällä sellainen oli. Eihän täällä ole kukaan kertonut sitäkään, missä puhelinpistoke/-pistokkeita siinä talossa oli, vaikka ne oli kai jo talon pohjapiirustuksissa merkittynä.
Lisäksi tallenne myöskin omalta osaltaan todistaa selkeästi kaksi asiaa, A) jatkojohtoa ei ole, B) rinnakkaiskuuloketta ei ole ja tämän todistaa myös kuva puhelimesta.
Tallenne ei todista yhtään mitään, koska jatkojohto ei millään tavalla kuulunut puhelimessa. Ei myöskään rinnakkaiskuuloke, ja kyllä nauhoituksessa kuuluu monenlaista napsumista. Eikö sinulle ole kukaan kertonut, että siinä on myös parin sekunnin mykistys?
No oletko kuullut sellaisesta yrittäjästä joka puhelimella hoitaa kaikki nettisivujen aukomiset, laatimiset sun muut siihen liittyvät, eikö ne hoidu helpommin tietsikalla ja sähköpostein?
On minulla tietokone ja olen käyttänyt sellaista jo 1990-luvulla. Mutta minulla on myös useampia lapsia! Tiedätkö sinä, kuinka vaikeaa on tehdä töitä silloin, kun talossa pyörii monta pientä lasta? Anneli oli käsittääkseni kotiäiti, eli lapset eivät olleet missään päivähoidossa.
Ahaa, että ainoastaan silloin kuuluvuus joko paranee tai huononee kun liikutaan äänilähdettä lähemmäksi tai kauemmaksi?? En tiedä oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin ääniaalto ja äänen kuuluminen esim. esteen takaa, ääniaaltohan varmaankin kiertää esteen ja kuuluvuus paranee silloin? Lisäksi, en tiedä oletko koskaan kuullut äänen/musiikin muokkausohjelmista ja mitä kaikkea niillä voi tehdä.
Yritätkö sinä selittää, että Anneli olisi tehnyt niitä ääniä tietokoneellaan? Ehkä se olisi ollutkin kätevämpää kuin vanhanaikainen nauhuri. Mutta eikö tietokonetta muka tutkittu heti, kun siinä oli se lappuki "pelasta äänet"?
Tässäpä tätä minun vähäistä järkeilyä, otetaan kohta lisää järkeilyä.