Tracker kirjoitti:Vaikuttaa yksin tehdyltä, järjettömältä, ei uskonnolliselta "kunniamurhalta". Tyttö ehkä halusi ikäistänsä seuraa ja "Romeo" raivostui, Minua, RAMINIA!!! ei kukaan nainen jätä! Oman egonsa kunnian perään lähtiessä tuskin kysellään kaveria mukaan naista kurittamaan tai tappamaan, sehän olisi oman "kyvyttömyyden" myöntämistä kaverille.
Minä taas uskon, että Raminilla on ollut mukana vähintään yksi kaveri ainakin "apupoikana". Luultavasti apuri on ollut myös ulkomaalaistaustainen henkilö ja mahdollisesti lähtenyt Raminin mukaan "pikku reissulle" jo pk-seudulta itsekin. En pitäisi täysin mahdottomana ajatuksena sellaistakaan, että tämä mahdollinen Raminin apuri/kaveri on ollut se, joka on ensimmäisenä ääneen maininnut ideansa Raminin ex-tyttöystävän surmaamisesta ja ovat voineet jopa osin yhdessä lähteä suunnitelmaa punomaan. Mutta tottahan toki uskon Raminin olevan tässä se päätekijä.
Omien kokemusteni ja tietojeni perusteella monet ulkomaalaistaustaiset "liikkuvat porukoissa" ja "pitävät yhtä". Asioita tehdään porukalla tai vähintäänkin kaksin "hyvän kaverin/luottoystävän" kanssa. Toisinaan harvakseltaan kun on tullut piipahdettua esimerkiksi yökerhossa niin kyllä siellä aina joku "mamuporukka" on tai useampikin porukka. Eivät ne siellä yksin ole pahemmin pyörineet. Sama juttu vaikkapa kahvilassa käydessä tai kesällä kun olen lähtenyt puistoon istuskelemaan/aikaa viettämään. Hyvin usein ainakin täälläpäin asuvat ulkomaalaiset (tässä tapauksessa ulkomaalaisilla tarkoitan juurikin Ramin Azimin "näköisiä" tummapiirteisempiä kavereita joiden kotimaa luultavasti löytyy Lähi-idästä) liikkuvat useamman hengen porukoissa.
Kaverini heilasteli joskus Suomeen muuttaneen muslimimiehen kanssa joka oli kotoisin Lähi-idästä. Joku kahvilatarjoilija ukkeli joskus vinkutteli kaverilleni silmää ja pyysi puhelinnumeroa, kun olimme kahden kahvilla. Kaverini oli tästä tullut huvittuneena maininneeksi tälle idänihmeelleen myöhemmin, joka oli tietystikin (kuinkas muuten) ollut ärtynyt koko jutusta ja todennut että kertoo jollekin hyvälle ystävälleen (joka myös mamu) asiasta ja menevät sitten yhdessä jututtamaan tuota silmänvinkuttajaa.
Mitä kaverini silloisista jutuista muistan, niin kyllä mulle jäi vahvasti sellainen kuva että erityisen paljon tekevät asioita yhdessä hyvän kaverin tai useamman kanssa ja aina ollaan porukalla tai otetaan ystävä tueksi.