Jari Kinnunen
-julkisuus ja mielenkiinto hivellyt?
Vai on tutkinnanjohtaja antanut syväluotaavan henkilöhaastattelun kesken kiihkeimmän henkirikostutkinnan, ase vyöllä ja lähdössä kenttätöihin dna-näytteitten keräämistä valvomaan.
Käsitelty julkisudessa lapsuus, "nuorisorikollisuus", opinnot, vaimot, kansainväliset meriitit ja muutenkin tuo ansioluettelo-osuus, vähän on tuollaista omakehuakin ilmassa, kun kaiken kansan tietoisuuteen saatetaan tämä Raijan surma ja Luukkalan vastuuseen saattaminen.
Kertonut jo neljältä aamulla heränneensä, jutun valvottavan öisinkin ja soittaneensa vaimolleen, että iltakymmeneen menee:
- Ilmoitin jo eilen vaimolle, että tänäänkin on pitkä päivä. Kotona olen vasta kymmenen jälkeen illalla.
Muutama tuollainen vuorokausi ja ihminen on hengenvaarassa. Ainakin 55-vuotias.
Koska kiitollisuudella vastaanottamieni tietojen ja Jari Kinnusen Alibille antamien tietojen välillä ainakin näyttäisi olevan ristiriitaa, liitän ne tähän tarkasteltavaksi. Itse en vanhaa tapausta tarpeeksi tunne ja toivonkin tapauksen läpikotaisin tuntevien mahdollisuuksiensa mukaan keskusteluun osallistuvan (Juutila -ketjussa) ja korjaavan, jos olen jotakin väärin ilmaissut. Toivottavasti en nyt ole salassapidettävää julkistanut.
Minulle on kerrottu, että tutkinta on aloitettu 2011 uhrin jälkeläisen marssittua poliisin luokse tuo surmaaja Tauno Luukkala mukanaan. Samaisen jälkeläisen kerrotaan jo 2008 kertoneen epäilevänsä äitinsä joutuneen henkirikoksen uhriksi ja tuolloin tutkinnassa löytyneen vainajaan viittaavia jälkiä.
Olen saanut tällaisen tiedon:
Toukokuussa 2011 tutkintavastuu siirrettiin Pirkanmaan poliisilaitoksen pitkäkestoisen tutkinnan ryhmälle 3, tutkinnanjohtajaksi vaihtui Jari Kinnunen ja tutkijoita oli useita, mm. Markku Laakso.
Juutila löytyi 21.12.2011
Uusimmassa Alibissa (linkki ed.sivulla koko artikkeliin) Jari Kinnunen kertoo näin:
...
Kinnunen viittaa esimerkiksi siihen, kuinka 19 vuotta sitten tapahtuneen Raija Juutilan henkirikoksen tutkinta toteutettiin. Kun tapaus otettiin uudestaan tutkintaan vuonna 2008, selvisi, että tekemistä oli vielä paljon.
- Sanoin silloin tutkijoille, että käykääpä huvikseen läpi Aamulehden seuranhakuilmoitukset. Sieltähän se sitten löytyi. Uhrin avopuolison ilmoitus, vain hetki surman jälkeen. Samoin löytyi ilmoitus, jolla mies haki firmaansa uutta työtekijää, oletettavasti uhrin tilalle, rikoskomisario kertoo.
Tämän oivalluksen ja muun näytön avulla Raija Juutilan mies tuomittiin kymmeneksi vuodeksi vankeuteen taposta.
Juutilan tapauksesta on ketju
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=315