Sisotalo, suonet anteeksi, että olemme tässä kohtaa hieman eri mieltä asioista, mutta ymmärrän myös sinun katsantokantasi asioihin. AA:n lapset ovat joutuneet tietyssä mielessä tuuliajolle siinä vaiheessa, kun AA:sta on alettu leipoa syyllistä miehensä surmaan. Lapsilta on kaadettu elämän tukipilarit ulkopuolisen tappajan ja viranomaismenettelyjen toimesta. Olen pahoillani, että joudun arvostelemaan viranomaisia, koska suurin osa suomalaisista virkamiehistä toimii vastuullisesti. Eräillä aloilla, kuten poliisissa, toimitaan liian niukoilla resursseilla.sisotalo kirjoitti: Minulle on käsittämätöntä, että omaa äitiään ja sisartaan syyttävä poika ja häntä seuraavat tytöt pitäisi nostaa uhreiksi. He ovat yrittäneet saada aikaan hyvin pahoja asioita ja epäonnistuneet siinä. Täkein hoitokeino on nyt eristää lapset toisistaan, jotta saadaan mahdollisuus kuulla heitä erikseen. Miten on keksitty valheet isän murhaajasta ja mitä jää jälelle lsh-syytöksistä kun kuulustellaan erikseen asuvia lapsia? Eristys on tähän asti suuntautunut valheiden suojelemiseen. Nyt on toimittava totuuden paljastamiseksi.
Lastensuojelun ammattilaiset osannevat neuvoa, kuinka asioita pitäisi lähteä purkamaan. Maallikkona pidän aika julmana toimenpiteenä, jos lapsia aletaan hirvittävästi ristikuulustella ja heidät eristetään toisistaan. Itse näkisin, että viranomaisten tulisi järjestää valvottu tapaaminen AA:n, hänen vanhempiensa sekä sijaisvanhempien kesken, jossa neuvoteltaisiin kuinka perheen kuvioita jatkossa järjestellään. Päämääränä varmaan tulisi olla, että aikuisten ja lasten keskinäiset välit saataisiin palautettua sille asteelle, missä ne olivat ennen kuin Peite-Seppo ja poliisit menivät ne rikkomaan.
Niin kauan kuin nuoremmat lapset eristetään heille aiemmin erittäin rakkaista ja tärkeistä henkilöistä, niin niin kauan heillä on tarve kehitellä erilaisia tarinoita, koska he eivät saa näiltä lähimmäisiltään vastauksia janoamiinsa kysymyksiin. Toivon, että tällä tarinalla olisi onnellinen loppu, koska matkaan on sisältynyt niin paljon murhetta. AA on todella hieno ja ymmärtäväinen ihminen, joka ajattelee lastensa parasta. Voi, kun sitä samaa viisautta löytyisi viranomaisista, jotka hänen ja hänen perheensä asioita joutuvat käsittelemään.