siirrän tämän tänne, sopinnee paremmin...
sisotalo kirjoitti:Kuolemannaakka kirjoitti:
Fiksu ottaa haltuun tekstin, ja tekee oman kuvauksensa, eli kuvittelee asiat itse.
Ongelma on se, että TM kokoaa tietoja vain vaiheesta 01.58--03.41, sekunttitietoa ei anneta koko tapahtumasta.
Naakka hylkään liikkuvan kuvan käytön todistamaan tapahtumia murhapaikalla. Minä en sellaista eroa näe. Tietysti sanoilla on liikkuvaaa kuvaa on helpompi vääristellä tapahtumia Tässä kaksi esimerkkiä joissa TM antaa väärää tietoa
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
turumurre: Lapsi on edennyt maton keskivaiheille josta näkee isänsä lattialla, surmaaja jää takan pimentoon. Lapsi peräytyy aulaan.
Jos katsoo Alpon animaatiota nähdään, että Amandan on mentävä pitkälle olohuoneessa, jotta hän näkee pesuhuoneen ovella makaavan isänsä. Hän ei muka näe murhaajaa, joka on samssa paikassa uhrinsa kanssa. TM sijoittaa takan taakse murhaajan, joka animaatiossa on poistunut heti kun murha on tehty. Animaatiossa ei voida kuljetella murhaajaa asunnossa minuutin verran työn tekemisen jälkeen, sanoila tämä on mahdollista
turumurre: n 3:30 Lapsi palaa uudestaan olohuoneeseen, menee nyt kuitenkin vain olohuoneen etuosaan, josta kohtaa näkee surmaajan poistuvan.
Animaatiossa lähtee Amanda takkahuoneen suuntaan heti kun antanut puhelimen äidilleen keittiön oviaukolla ja näkee isänsä syvällä takkahuoneessa 30 sek sen jälkeen kun murhaaja on poistunut.
TM väite, että murhaaja poistuu 03.30 on juuri se millä syyttäjä todistaa, että Amanda ei koskaan voinut nähdä murhaajaa koska tämä oli lähtynyt minuuttia aikaisemmin. Tällä hävittiin KO:ssa.
En minä mitään väärää tietoa anna kuten sinä yleensä teet.
1. Ne kutka ovat perehtyneet tapaukseen ja surmataloon ja surmatalon esineistöön, tietävät tarkan paikan missä esim matto oli. Se oli juuri siinä missä kuvallisesti kerron ja siitä maton keskikohdilta tyttö jo näki sopivasti isänsä. Asennosta riippuen enemmän tai vähemmän. Ei minulla ole tarvetta muuttaa tätä mitä 3d-kuvillani esitän. Ne pohjautuvat lapsen kertomukseen siitä milloin kävi, Auerin kertomukseen mitä tapahtui, ja myös hätäpuhelun tarkkaan seulomiseen vaikka tämä tulikin 'työn alle' vasta myöhemmin.
Tuo edellisen kuvan tilanne samana, kuvattuna lapsen pään yläpuolelta:
Sen verran tuosta ed kuvasta, joka on malliksi tehty hämäräksi ja valo suunnattu uhriin, niin todellinen tilanne oli se että valo oli suunnattuna terassin puolen seinään (Hovi).
Edelleen sama tilanne kuin edellisissä kuvissa, siitä voi nyt jokainen valita mieleisensä huppiksen paikan tuona hetkenä:
*
2. Perustuu tytön kertomukseen siitä missä järjestyksessä näki huppiksen poistuvan.
Tyttö peräytyy nähtyään isänsä, palaa pian oloh keskelle josta näkee huppiksen poistuvan.
Mm 1.12.2006: Sit siel oli puukko lattialla. Ja sit ko mää menin pois sieltä--Ku mä tulin sinne taas vähän ajan päästä, mä näin ku se mies pakeni ikkunasta.
Sisotalo markkinoi täällä väärää tietoa siitä missä kohtaa tyttö oli kun näki ulkopuolisen poistuvan.
Mm. jo heti 12 tunnin jälkeen suoritetuissa kuulemisissa tyttö kertoo:
No, mää näin vaa et se meni ikkunast. Sit mä menin äkkii pois, ko mä pelästyin.
Sisotalo: Mihin (talossa) tyttö 'meni äkkiä pois' (sinun mukaasi tytön ollessa silloin puhelimen seutuvilla), kun pelästyi nähdessään ulkopuolisen poistuvan?
*
3. Lopuksi on aina kiva päättää ikävät keskustelut johonkin hauskaan... Tämä on mielestäni hauska:
TM väite, että murhaaja poistuu 03.30 on juuri se millä syyttäjä todistaa, että Amanda ei koskaan voinut nähdä murhaajaa koska tämä oli lähtynyt minuuttia aikaisemmin. Tällä hävittiin KO:ssa
Suomeksi siis voidaan ajatella että syyttäjä sanoo: 'Et sä sitä voinu nähdä silloin jälkeenpäin, koska se poistui jo aiemmin'.
Kallelta olenkin jo odottanut milloin hän viimeinkin myöntää että surmaaja poistui...