15 tyttö murhasi samanikäisen tytön kotonaan Seinäjoella 28.4.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sadetanssi
Aloitteleva Besserwisser

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Sadetanssi »

M.Kallio kirjoitti:Huumeet on tänä päivänä niin iso ongelma paikassa kuin paikassa, isoin ongelma on se että siitä vaietaan. Ei nuorten huumekuolemista puhuta, hävetään ja ollaan hiljaa.
Yläasteella teinitytöt myyvät itseään saadakseen rahoitettua aineet, seuraukset varmaan arvaavat kaikki. Pikkudiilereitä löytyy joka koulusta. Syntettinen kannabis on hyvin suosittu nuorten keskuudessa, se kun ei näy tavallisessa kannabistestissäkään.
Minusta koulujen tulisi tiedottaa kannabiksen käytöstä koulussa, ihan niinkuin täihavainnoistakin, Wilman kautta. Kyllä opettajat tietävät, kannabiksen haistaa helpolla luokassakin...
Miksi kannabista? Helposti saatavilla, edullista, ei tule krapulaa, ei jää helpolla kiinni, nuorten mielestä se on täysin vaaratonta...
Sorry, off-topic, mutta miettimisen arvoista asiaa.

Ja kyllä, tiedän mistä puhun. Ikävä kyllä.
Vähän OT, mutta todella hyvä kommentti, sai ajattelemaan. Omista yläasteajoista ei ole paljoakaan aikaa ja kotiseudullani huumeet ovat suuri ongelma, mutta olen varmaan kasvanut jossain omassa yksityisessä tynnyrissäni kun en koskaan törmännyt vastaavaan toisella asteellakaan, vasta nyt myöhemmin. Muuttui kyllä oma kantakin ajatukseen, että päihteet liittyisivät asiaan, vaikka en sitä edelleenkään kovin todennäköisenä vaihtoehtona pidä senkään vuoksi mitä Uusi-Kakkuri aiheesta tiedotti.
charlie kirjoitti:Minäkin olen vähän alkanut tuota miettimään, että olisiko paikalla kuitenkin ollut isän lisäksi vielä joku muukin. Miksi Uusi-Kakkuri ei voisi sanoa, että paikalla oli poliisin saapuessa epäillyn lisäksi vain yksi henkilö, kun se nyt kuitenkin on varmistettu, että isä on siellä ollut? "Isosta joukosta väkeä ei ole kysymys, eikä mitään bileitä pidetty."

Poliisi ei suostu kertomaan, soittiko isä hätäpuhelun. Olisiko soittaja voinut olla vaikka se isän työkaveri tms, jonka isä on pyytänyt avuksi saatuaan tyttärensä hätääntyneen puhelun ja jonka olemassaolon poliisi haluaa pitää salassa nettien salapoliiseilta ja spekuloinneilta? Isä on mennyt taloon sisään ja tajunnut, että tytär on todennäköinen syyllinen sillä välin, kun työkaveri vielä selittää hätäkeskukselle ulkopuolisesta tappajasta. Kuulostaa yllättävänkin järkevältä...
Olen miettinyt, että olisiko isä sittenkään ymmärtänyt tyttärensä olleen teon takana jos on paikalle saapunut. Tuskin omasta lapsestaan haluaisi mitään sellaista uskoa ja ensimmäisenä tuossa tilanteessa tulisi luultavasti mieleen ulkopuolinen tekijä, riippuen toki siitä mitä lapsi kertoo, mahdollisen veren taas selittäisi oletus elvytyksestä tai uhrin koskemisesta ylipäänsä. Tilanne on luultavasti ollut hyvin sekava ja vaikka kuinka järki sanoisi mitä on todennäköisesti tapahtunut, se voi olla hyvin vaikea sisäistää. Jos isä on soittanut häkeen, puhelu on voinut olla äärimmäisen sekava, enkä silloin ollenkaan ihmettelisi poliisin raskaampaa varustusta (Uusi-Kakkuri mainitsi, että paikalle mentiin raskaalla varustuksella "ilmoituksen luonteen vuoksi" tms, sanatarkkaa muotoa en muista).

Olen kerran ollut vakavanpuoleisessa tilanteessa, jossa minun piti soittaa häkeen. Tilanne ei ollut vastaava, eikä todellakaan verrattavissa tämän vakavuuteen. Tiesin täsmälleen, miten minun olisi pitänyt toimia, mitä tehdä, minne soittaa, mutta menin täysin lukkoon. Kaikki tuntui hyvin epätodelliselta eikä mennyt todellakaan kuin Strömsössä, siitä puuhasta oli ajatus kaukana. Luulisin, ettei ole loogisimmat ratkaisut olleet tämänkään tapauksen häke-puhelun soittajalla päälimmäisinä mielessä, kun on kuitenkin nuori ihminen henkensä menettänyt ja häntä pitäisi auttaa mahdollisimman nopeasti, lisäksi mahdollinen oletus ja pelko ulkopuolisesta tekijästä.
Viimeksi muokannut Sadetanssi, La Touko 09, 2015 12:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beauty1974
Alokas

Viesti Kirjoittaja Beauty1974 »

Kirjoitin alunperin lestadiolaisuudesta, kuulin tästä "uskonto" asiasta ja yhdistin sen ensin siihen lahkoon. Myöhemmin minulle kerrottiin suoraan, että ei se pidä paikkaansa. Pahoittelut siitä.

Edelleen korostan sitä, että en ole trolli, enkä valehtele. Oonan äiti on kertonut asian minun ystävälle ja kun itse en ole Oonan äitin ystävä, ajattelin, että voin "ulkopuolisena" kertoa asian oikean laidan.

Poliisi tulee, toivon mukaan kertomaan myös tämän asian oikean laidan, lähitulevaisuudessa, joten huomaate, että en todellakaan keksi omiani vaan kerron, miten täälä asiat oikeasti meni.
murur0a
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja murur0a »

Beauty1974 kirjoitti:Kirjoitin alunperin lestadiolaisuudesta, kuulin tästä "uskonto" asiasta ja yhdistin sen ensin siihen lahkoon. Myöhemmin minulle kerrottiin suoraan, että ei se pidä paikkaansa. Pahoittelut siitä.

Edelleen korostan sitä, että en ole trolli, enkä valehtele. Oonan äiti on kertonut asian minun ystävälle ja kun itse en ole Oonan äitin ystävä, ajattelin, että voin "ulkopuolisena" kertoa asian oikean laidan.

Poliisi tulee, toivon mukaan kertomaan myös tämän asian oikean laidan, lähitulevaisuudessa, joten huomaate, että en todellakaan keksi omiani vaan kerron, miten täälä asiat oikeasti meni.
Mitä jos suksisit suorinta tietä takaisin Ylilaudalle, kulkematta Lautamiesten kautta? :roll:
Beauty1974
Alokas

Viesti Kirjoittaja Beauty1974 »

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13585490

"- lähtenyt Hannan kyytiin koulusta luulleen menevät ajelemaan , mutta Hanna veikin ensin yhden tytön kotiinsa ja oonan omaan kotiinsa tulivat n 13.30 taloon ja poliisi häytetty 14.50"

"Tytöillä ollutkin autossa kolmas jonka vieneet mautolla ensin jonnekin ja sitten Hanna ja Oona jatkaneet Hannan kotiin menneet sisään n 13.30 ja sitten ei kukaan tiedä mitä on talossa tapahtunut tunnissa."

Näin täällä!
marinetti
Alokas

Viesti Kirjoittaja marinetti »

Beauty1974 kirjoitti:http://keskustelu.suomi24.fi/t/13585490

"- lähtenyt Hannan kyytiin koulusta luulleen menevät ajelemaan , mutta Hanna veikin ensin yhden tytön kotiinsa ja oonan omaan kotiinsa tulivat n 13.30 taloon ja poliisi häytetty 14.50"

"Tytöillä ollutkin autossa kolmas jonka vieneet mautolla ensin jonnekin ja sitten Hanna ja Oona jatkaneet Hannan kotiin menneet sisään n 13.30 ja sitten ei kukaan tiedä mitä on talossa tapahtunut tunnissa."

Näin täällä!

Taisit Beauty1974 itse luoda tuon keskustelun ettei sinua epäiltäisi trolliksi?
murur0a
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja murur0a »

Beauty1974 kirjoitti:http://keskustelu.suomi24.fi/t/13585490

Näin täällä!
Niin? Tuossahan tuo ketjun aloittaja kertoo, että lähdemateriaalina on tämä minfon ketju, mainiten oikein nimeltä sittemmin autuaammille troolivesille siirtyneen (siirretyn) käyttäjän "Kaksoislaukaus". :roll:
Hellapoliisi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

veniard kirjoitti:Maanantaina poliisi antaa taas jotain uutta mikä katkaisee spekulaatiota. Taas keskiviikkona jotain, taas menee joltain arvaukset roskakoriin :lol:

Minulle on tullut sellanen tuntu että surmavälinen on KIRVES!

Perkele syyllistyin samaan kuin muut heikkopäiset :evil:
Minä lyön puolestani vetoa luistimen puolesta koska nythän yläkoululaiset ovat haalanneet koulujen siivoushenkilöiden moninaisista kehoituksista johtuen luistimia kotinurkkiinsa koulujen nurkista. Jos ne on jätetty sitten kuistille tai eteiseen niin äkkinähän sitä voi luistin heilahtaa jos tarpeeksi sapettaa ja ärsyttävä kilpailija pukee tennareita kyyryssä jalkoihinsa. Luistimella hentoinenkin teinityttö saa kallon halki hujautettua ja kun aivot valuvat lattialle niin eipä siinä voida juuri uhria elvytellä.

Tämä luistinjuttu tuli mieleen tuolta monta sivua aikaisemmin olleesta ihmettelystä jossa todettiin jonkun tutkivat mopoautoa.
Hys hys!
charlie
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja charlie »

Sadetanssi kirjoitti:
charlie kirjoitti:Minäkin olen vähän alkanut tuota miettimään, että olisiko paikalla kuitenkin ollut isän lisäksi vielä joku muukin. Miksi Uusi-Kakkuri ei voisi sanoa, että paikalla oli poliisin saapuessa epäillyn lisäksi vain yksi henkilö, kun se nyt kuitenkin on varmistettu, että isä on siellä ollut? "Isosta joukosta väkeä ei ole kysymys, eikä mitään bileitä pidetty."

Poliisi ei suostu kertomaan, soittiko isä hätäpuhelun. Olisiko soittaja voinut olla vaikka se isän työkaveri tms, jonka isä on pyytänyt avuksi saatuaan tyttärensä hätääntyneen puhelun ja jonka olemassaolon poliisi haluaa pitää salassa nettien salapoliiseilta ja spekuloinneilta? Isä on mennyt taloon sisään ja tajunnut, että tytär on todennäköinen syyllinen sillä välin, kun työkaveri vielä selittää hätäkeskukselle ulkopuolisesta tappajasta. Kuulostaa yllättävänkin järkevältä...
Olen miettinyt, että olisiko isä sittenkään ymmärtänyt tyttärensä olleen teon takana jos on paikalle saapunut. Tuskin omasta lapsestaan haluaisi mitään sellaista uskoa ja ensimmäisenä tuossa tilanteessa tulisi luultavasti mieleen ulkopuolinen tekijä, riippuen toki siitä mitä lapsi kertoo, mahdollisen veren taas selittäisi oletus elvytyksestä tai uhrin koskemisesta ylipäänsä. Tilanne on luultavasti ollut hyvin sekava ja vaikka kuinka järki sanoisi mitä on todennäköisesti tapahtunut, se voi olla hyvin vaikea sisäistää. Jos isä on soittanut häkeen, puhelu on voinut olla äärimmäisen sekava, enkä silloin ollenkaan ihmettelisi poliisin raskaampaa varustusta (Uusi-Kakkuri mainitsi, että paikalle mentiin raskaalla varustuksella "ilmoituksen luonteen vuoksi" tms, sanatarkkaa muotoa en muista).
Tuo on kyllä totta. Omasta lapsesta tuollaista olisi varmasti lähes mahdotonta uskoa, vaikka kaikki todisteet puhuisivat sen puolesta.

Beauty, Kaksoislaukaus, vai millä nimellä haluat nyt itseäsi kutsuttavan, voisitko kohta jo kyllästyä ja siirtyä hakemaan huomiota jostain muualta? Kommenttisi ovat epäloogisia ja kirjoitustyylisi sama kuin jo aiemmin bannatun käyttäjän. Ei mene läpi.
StMary
Alokas

Viesti Kirjoittaja StMary »

Mikäli itse kuuluisin uhrin, tai epäillyn lähipiireihin, en ikinä koskaan milloinkaan jakaisi tietojani täällä, tai muuallakaan somessa.
Olisin tukena ja kuuntelijana ja se, minkä tapauksesta kuulisin, jäisi varmasti vain minun tietooni.

Tapauksen käsittely näiltä lähipiiriin kuuluvilta väittäviltä somessa on surullista luettavaa.
Mikäli minulla olisi tuttu, jolle uskoutuisin suruineni, haluaisin hänen olevan luotettava ja itseäni kohtaan lojaali.
Oonan äidin tuttavaksi itseään väittävä on ikävä ihminen, epäluotettava ja mielestäni huono ihminen.
Ystäväksi kelpaamaton, joka "myy" jutun tänne kiimassaan, saadakseen vain huomiota.
Oonan äiti tuskin itse minfoa jaksaa lukea, mutta ehkä tämä juttu kantautuu hänen korviinsa ja surevalle äidille aiheutuu lisää tuskaa.
Miettikää nyt vähän kuitenkin, mitä teette.
Tai edes sitä, mitä julkisuuteen kerrotte.
Todella häpeällistä esittää ystävää ja kieliä tänne jutut, tai sitten trollata!
guineapig
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja guineapig »

Sain illalla sähköpostia eräältä tekijän naapurustoon kuuluvalta henkilöltä, jossa oli sekä valaisevaa tarinaa tekijästä, että kuvia tuolta talolta. Uskon, että moni tulee kauhistumaan, jos tämän jutun faktat joskus tulevat julki. En viitsi laittaa kuvia tänne jakoon, ettei tuttavani joudu vaikeuksiin.
mary1234
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

Beauty1974 kirjoitti:
Matteus kirjoitti:
Beauty1974 kirjoitti:Noniin. Nyt tulee vahvistettua faktaa pöytään. Oonan äiti on kertonut, että tekijä eli Hanna on käyttänyt huumeita jo pidemmän aikaa. Oona on yrittänyt saada ystäväänsä loepttamaan huumeiden ottamisen jo pitkään. Ei ole tuottanut toivottua tulosta. Joten Oona oli mennyt ja paljastanut asian koulun opolle. Tämän asian takia Hanna on tappanut Oonan. Mopoauton kyytissä on surmapäivänä ollut alunperin 3 tyttöä, joista tämä kolmaspyörä on viety ensin kotiin ja sitten on menty surmataloon. Muina päivinä Hanna on vienyt Oonan ensin kotiin ja siiten vasta vienyt tämän kolmannen tytön kotiinsa. Surmapäivänä oli tehnytkin poikkeuksen.

Kyseisessä koulussa on paha huumeongelma, jota yritetään kytkeä keinolla millä hyvänsä nyt pois.

Katsotaan mitä tästä jutusta vielä paljastuu. Huumekytkös on nyt varmistettu.
JOS, siis JOS tämä pitäisi paikkaansa, pitäisi tutkintanimikkeen olla murha.

Tämä pitää todellakin paikkansa. Lähiomainen kertoi tänään asian suoraan minulle puhelinkeskustelun aikana. Näin oli Oonan äiti kertonut. Ja kyllä, tyttö on puukotettu kuoliaaksi. Kirjoitin asiasta, koska halusin rauhoittaa tätä järjetöntä spekulointia.Joten nyt voidaan lakata jossittelemasta. Ja kyllä, olen samaa mieltä, kyseessä on murha!

Jos nämä huumert ovat kuvioissa, siis JOS niin selittyisi sekin kuva mikä oli facebookissa H ja joku tyttö puussa, iloisia tyttöjä. Myöhemmissä kuvissa oli h silmät oudot, en sano missään nimessä tappajan (koska tuomiota ei ole vielä) vaan jotenkin välinpitämättömät/kylmät/lämmin katse poissa. Jotain on niiden kuvien välissä tapahtunut. Nuori ottaa selfiekuvia ja poseeraa, mutta katse on jotain...en osaa sanoa tuijottava. Ehkä ilmaisen asian huonosti, mutta aineissa ihmisen olemus/katse muuttuu. Olen nähnyt narkkareita srlvinä ja aineissa, ja aineissa on vain se ulkokuori paikslla, sen kropan sisus ikäänkuin puuttuu. Voisi sanoa, että sielua ei ole, kuori pelkästään.
En väitä kun en tiedä tästä mitään faktaa, mutta minusta tuo on mahdollisesti jopa tietoa, se sopisi räjähtävään persoonaan, ärtyy helposti jos haukutaan (täällä kerrottu) ....monesti aineiden käyttäjät (yleisesti ottaen) ovat ilman aineita hyvin arvaamattomia, eli tuollainen kilahdus voisi tulla jos ei olekkaan ollut ainetta/rahaa ostaa aineita. Voisiko tekijä olla yrittänyt lainata vaikka rahaa uhrilta saadakseen aineita? Uhri ei lainannut kun ei halunnut tekijän niitä käyttävän. Narkkari voi kilahtaa pienemmästäkin vastoinkäymisestä. Myös jälkitrippi on mahdollinen monen aineen kanssa, varsinkin uusien muuntohuumeiden parissa touhuaville/käyttäjille.kaikki omaa spekulointia vaan, ei faktana yhtään mitään. Kunhan tuohon huumejuttuun kommentoin. Anteeksi.
hedelmälaatikko
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

Surullista kuinka ihmiset antaa huumeilla oikeutuksen tappajan teolle. Toisaalta toivon että huumeet olisi mukana sopassa, h:n osalta, sillä siinä tapauksessa hänen tuomionsa kovenisi.
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

No kylllä nyt on taas sen luokan tuubaa tuo edellisen sivun huumekeskustelu. Joku trollailee ja se menee läpi kun häkä ja aletaan pohtia jotain ilmeitä kuvissa, että joo huumeita on syöty ja kannabista piikitelty flashbackit päällä ja viekkarit on niin kovat, että ei hymyillä kuvissa ja kaverit tapetaan, koska ei saa rahaa... Anna mun kaikki kestää.
StMary
Alokas

Viesti Kirjoittaja StMary »

Samaa mieltä huumekeskusteluista.
Pelkkää spekulaatiota.
Kerrottakoon sitten, mikäli on jotain faktaa.
guineapig
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja guineapig »

Sen voin sanoa, että ihme on, jos syyttäjän ei aja tässä murhasyytettä, sen verran karseaa juttu. Mutta ehkä syyttäjä noudataa yleistä rikoksen tekijän paapomislinjaa ja ajaa mahdollisen lievää tuomiota, koska kysessä on sentään hyvän perheen älykäs tyttö, käytetään ne vankilarahat psykopaatin elämän kuntoon laittamiseen.
Vastaa Viestiin