Mikä olet ammatiltasi?
Oon ollu myyjänä, kauppiaana, maahantuojana, kääntäjänä, väitöskirjojen tarkastajana, tutkijana, yläasteen ja lukion kieltenopettajana (4 kieltä opetettavana), toimittajana, aikuiskouluttajana ja opiskelijana useassa otteessa. En vielä tiiä mitä minusta tulee sitten tosi isona. Ehkä muusikko kuitenkin.
No, olen koko ajan myös viiden lapsen äiti, siinäkin riittää mukavasti hommaa, ja tosi haastavaa!
No, olen koko ajan myös viiden lapsen äiti, siinäkin riittää mukavasti hommaa, ja tosi haastavaa!
Nothing is quite what it seems
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
Siirretty:
Vielä kaksi vuotta minä olin kokoonpanoasettaja entisessä Nokia-kännykkäteollisuuden alihankkijassa, kunnes me saimme potkut tehtaan Kiinaan muuton vuoksi. Ja ensi loppiaisen jälkeen minä olen aloittamassa uudet hommat huonekaluverhoomossa.
Vielä kaksi vuotta minä olin kokoonpanoasettaja entisessä Nokia-kännykkäteollisuuden alihankkijassa, kunnes me saimme potkut tehtaan Kiinaan muuton vuoksi. Ja ensi loppiaisen jälkeen minä olen aloittamassa uudet hommat huonekaluverhoomossa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Opiskelen, tarkemmin sanottuna työttömäksi koska ala on hyvin.. pieni
Jatko-opiskelu suunnitelmat olisi hieman opettajan kannalla.
Jatko-opiskelu suunnitelmat olisi hieman opettajan kannalla.
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
-
Merenkulkija
- Hercule Poirotin viikset
Kaikenlaista on tullut tehtyä, parkettiasentajana, merenkulkua on tullut lähinnä harrastettua n. kymmenen vuotta, niin miehistössä, kuin päällystössäkin, enää ei ole oikein aikaa seilauksille, pienkonekorjaamossa useampaankin otteeseen, perintätoimistossa sekä postinkin palveluksessa on tullut oltua. Nykyisin pienimuotoisen yrityksen kanssa pelaamista sekä sellaisen pienen sightseen paatin kipparina kesäaikoina.
Vinkkinä että kannattaa hoitaa intti eka pois alta. Tolla 40h koulutuksella saat tehdä vuodessa ainoastaan 4kk hommia, sit jos teet sen 3-4kk hommia, meet 60h kurssille, läpäiset sen niin sit vartijakortti on voimassa 5v. Eli jos käyt intin sen jälkeen niin sulla menee 0.5-1v "hukkaan" kortista. Eli 40h kurssi, tee duunia hetki ja mahd. nopeesti inttiin vaan. Tulihan muuten sekava viesti, no jos jäi epäselväks niin kysele, koitan vastata vielä epäselvemminDonHessu kirjoitti:Ajattelin käydä nyt tämän yhdeksännenluokan jälkeen pienehkon loman, jonka jälkeen pyrin 40+60 tuntia kestävään vartijakoulutukseen.
Tämän jälkeen pidän taas lomaa, ja käyn armeijan. Armeijan jälkeen yritän hankkia vartijan työtä.
Toivon että kaikki menee suunnitelmien mukaan, mutta mulla on sellane kutina perseessä että jotakin unohtui/on mahdotonta tehdä.
Ääh.
Born to raise hell!!
-
DonHessu
- Rico Tubbs
Kuulin jo vartijan työajoista ja palkasta... Enää ei kiinnosta ollenkaan..
Ja nyt en todellakaan tiedä mitä teen, en halua lukioon enkä ammattikouluun, haluan opetella pelkästään sen alan, en tiedä tajuatteko selityksistäni mutta...
Vartijan koulutuksessa tuskin opetellaan matematiikka ja ruotsia ja fysiikkaa, tarkoitin lähinnä että haluan sellaiseen koulutukseen missä pelkästään opetellaan alalle, en halua amikseen enkä lukioon.
Ja nyt en todellakaan tiedä mitä teen, en halua lukioon enkä ammattikouluun, haluan opetella pelkästään sen alan, en tiedä tajuatteko selityksistäni mutta...
Vartijan koulutuksessa tuskin opetellaan matematiikka ja ruotsia ja fysiikkaa, tarkoitin lähinnä että haluan sellaiseen koulutukseen missä pelkästään opetellaan alalle, en halua amikseen enkä lukioon.
What you do... Makes you who you are.
Sitten kannattaa miettiä jotain oppisopimuskoulutusta, siellä keskitytään tekemiseen lukemisen sijasta.DonHessu kirjoitti:Kuulin jo vartijan työajoista ja palkasta... Enää ei kiinnosta ollenkaan..
Born to raise hell!!
minkälaiset asiat sinua sitten kiinnostavat? Kannattaa aloittaa siitä se ammatin miettiminen..se ei myöskään saisi olla ihan sama kuin harrastus, moni on amiksessa mennyt autopuolelle kun tykkää vapaa-aikana puuhailla pirssien parissa. Työ ei sitten kuitenkaan maita kun täytyisi muiden autoja rassata..toisaalta jotkut sitten löytävät siitä harrastuksesta sen ammatinkin.
minäkin luulin aluksi että en ole yhtään kiinnostunut esimerkiksi kemiasta, fysiikasta tai matematiikasta mutta kun viimein tiesin mikä on mun unelma-ammatti jo alkoi maistumaan opiskelu tuollakin saralla, tosin vasta melkein kolmekymppisenä. kannattaa myös miettiä tykkääkö vuorotyöstä vai 8-16 työstä. Kuinka hyvin kestää suoria auktoriteetteja vai sopiiko paremmin sellainen työ jossa voit aika pitkälle itse suunnitella työaikasi kulun. jne...
minäkin luulin aluksi että en ole yhtään kiinnostunut esimerkiksi kemiasta, fysiikasta tai matematiikasta mutta kun viimein tiesin mikä on mun unelma-ammatti jo alkoi maistumaan opiskelu tuollakin saralla, tosin vasta melkein kolmekymppisenä. kannattaa myös miettiä tykkääkö vuorotyöstä vai 8-16 työstä. Kuinka hyvin kestää suoria auktoriteetteja vai sopiiko paremmin sellainen työ jossa voit aika pitkälle itse suunnitella työaikasi kulun. jne...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"