Mikä olet ammatiltasi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Pitkäaikaistyötön.
What you do... Makes you who you are.
Panhead
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Panhead »

Reissurakennusmies ja väliaikoina tulee sorvailtua/hitsailtua kaikkea kivaa.. :roll:
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Oon ollu myyjänä, kauppiaana, maahantuojana, kääntäjänä, väitöskirjojen tarkastajana, tutkijana, yläasteen ja lukion kieltenopettajana (4 kieltä opetettavana), toimittajana, aikuiskouluttajana ja opiskelijana useassa otteessa. En vielä tiiä mitä minusta tulee sitten tosi isona. Ehkä muusikko kuitenkin. :)

No, olen koko ajan myös viiden lapsen äiti, siinäkin riittää mukavasti hommaa, ja tosi haastavaa!
Nothing is quite what it seems
gravedigger
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Yrittäjä toistamiseen välissä vajaa 7 vuotta vieraalla.
Erittäin mukava ala :D
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Siirretty:
Vielä kaksi vuotta minä olin kokoonpanoasettaja entisessä Nokia-kännykkäteollisuuden alihankkijassa, kunnes me saimme potkut tehtaan Kiinaan muuton vuoksi. Ja ensi loppiaisen jälkeen minä olen aloittamassa uudet hommat huonekaluverhoomossa.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
J-aska
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja J-aska »

Opiskelen automaatio- ja sähköasentajaksi. :P
mysteeri
Armas Tammelin

Työ

Viesti Kirjoittaja mysteeri »

Vuosia liki 50

Laitoshuoltaja
Siivoustyönohjaaja
Kodinhoitaja
Kehitysvammaistenhoitaja
Perhetyöntekijä sosiaalialalla
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Leipä pöytään tulee putkihitsarin hommista vaikka oikeasti toimenkuva onkin lähempänä lvi-asentajaa.
Elephant
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Opiskelen, tarkemmin sanottuna työttömäksi koska ala on hyvin.. pieni :D
Jatko-opiskelu suunnitelmat olisi hieman opettajan kannalla.
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
MONDEO
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MONDEO »

Jyväjemmari.
Laitkin ovat ihmisten laatimia. Luonnon laki on elinehto.
I´am HOT, drugs are not.
...
Merenkulkija
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Merenkulkija »

Kaikenlaista on tullut tehtyä, parkettiasentajana, merenkulkua on tullut lähinnä harrastettua n. kymmenen vuotta, niin miehistössä, kuin päällystössäkin, enää ei ole oikein aikaa seilauksille, pienkonekorjaamossa useampaankin otteeseen, perintätoimistossa sekä postinkin palveluksessa on tullut oltua. Nykyisin pienimuotoisen yrityksen kanssa pelaamista sekä sellaisen pienen sightseen paatin kipparina kesäaikoina.
luukkomi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

DonHessu kirjoitti:Ajattelin käydä nyt tämän yhdeksännenluokan jälkeen pienehkon loman, jonka jälkeen pyrin 40+60 tuntia kestävään vartijakoulutukseen.

Tämän jälkeen pidän taas lomaa, ja käyn armeijan. Armeijan jälkeen yritän hankkia vartijan työtä.

Toivon että kaikki menee suunnitelmien mukaan, mutta mulla on sellane kutina perseessä että jotakin unohtui/on mahdotonta tehdä.

Ääh.
Vinkkinä että kannattaa hoitaa intti eka pois alta. Tolla 40h koulutuksella saat tehdä vuodessa ainoastaan 4kk hommia, sit jos teet sen 3-4kk hommia, meet 60h kurssille, läpäiset sen niin sit vartijakortti on voimassa 5v. Eli jos käyt intin sen jälkeen niin sulla menee 0.5-1v "hukkaan" kortista. Eli 40h kurssi, tee duunia hetki ja mahd. nopeesti inttiin vaan. Tulihan muuten sekava viesti, no jos jäi epäselväks niin kysele, koitan vastata vielä epäselvemmin :roll:
Born to raise hell!!
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Kuulin jo vartijan työajoista ja palkasta... Enää ei kiinnosta ollenkaan..

Ja nyt en todellakaan tiedä mitä teen, en halua lukioon enkä ammattikouluun, haluan opetella pelkästään sen alan, en tiedä tajuatteko selityksistäni mutta...

Vartijan koulutuksessa tuskin opetellaan matematiikka ja ruotsia ja fysiikkaa, tarkoitin lähinnä että haluan sellaiseen koulutukseen missä pelkästään opetellaan alalle, en halua amikseen enkä lukioon.
What you do... Makes you who you are.
luukkomi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

DonHessu kirjoitti:Kuulin jo vartijan työajoista ja palkasta... Enää ei kiinnosta ollenkaan..

Ja nyt en todellakaan tiedä mitä teen, en halua lukioon enkä ammattikouluun, haluan opetella pelkästään sen alan, en tiedä tajuatteko selityksistäni mutta...

Vartijan koulutuksessa tuskin opetellaan matematiikka ja ruotsia ja fysiikkaa, tarkoitin lähinnä että haluan sellaiseen koulutukseen missä pelkästään opetellaan alalle, en halua amikseen enkä lukioon.
Sitten kannattaa miettiä jotain oppisopimuskoulutusta, siellä keskitytään tekemiseen lukemisen sijasta.
Born to raise hell!!
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

minkälaiset asiat sinua sitten kiinnostavat? Kannattaa aloittaa siitä se ammatin miettiminen..se ei myöskään saisi olla ihan sama kuin harrastus, moni on amiksessa mennyt autopuolelle kun tykkää vapaa-aikana puuhailla pirssien parissa. Työ ei sitten kuitenkaan maita kun täytyisi muiden autoja rassata..toisaalta jotkut sitten löytävät siitä harrastuksesta sen ammatinkin.

minäkin luulin aluksi että en ole yhtään kiinnostunut esimerkiksi kemiasta, fysiikasta tai matematiikasta mutta kun viimein tiesin mikä on mun unelma-ammatti jo alkoi maistumaan opiskelu tuollakin saralla, tosin vasta melkein kolmekymppisenä. kannattaa myös miettiä tykkääkö vuorotyöstä vai 8-16 työstä. Kuinka hyvin kestää suoria auktoriteetteja vai sopiiko paremmin sellainen työ jossa voit aika pitkälle itse suunnitella työaikasi kulun. jne...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin