Tuota Iltalehden otetta on kiva repeattaa ja graafia katsella. En tiedä, onko täällä analysoitu jo, mutta mitä kuuluu ajassa 23 s?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015091 ... 1_uu.shtml`
Julkaisisivat koko puhelun graafeineen päivineen. Oisko liian raakaa viihdettä jo?
Graafissa näkyy kolme lähdettä, isoimmilla viivoilla Anneli, keski-isoilla Häke ja pienimmillä viivoilla Jukka?/Mankka?
Kun jatkossa kai Jukka?/Mankka?-viivat muuttuvat varmaan isommiksi, ehkä melkein yhtä isoiksi kuin Häke-viivat, niin mitä se tarkoittaa? Sitä, että Jukka on tullut lähemmäksi puhelinta tai puhelin lähemmäksi Jukkaa tai mankka on laitettu isommalle. Kuka ostaa tämmöisen päättelyn?
Muoks:
Iltalehdessä oli litterointia:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010033 ... 7_uu.shtml
Häke: Joku hakkaa puukolla?
Jukka: Auuu (valittaa)
Anneli: Kyllä. Heti.
Jukka: Auuu.
Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Jukka: Auuu.
Anneli: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
Häke: Joo.
Anneli: Hei nopeesti.
Häke: Joo, laitan apua. Onks teitä monta siellä?
Anneli: Meil on myös neljä lasta.
Häke. Neljä lasta?
Anneli: Kyllä.
Häke: Jaaha., odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä mene pois.
Tuosta en kuule itse Iltalehden otteesta kuin 23 sekunnin kohdalla olevan ilmeisesti "Auuun".
Jatkossa sitten:
Jukka: Aihh (yninää, valitusta).
Anneli: En.
Jukka: Aii (laahaava ääni).
Anneli: Nopeesti.
Jukka sanoo joko: "Tuu jo" tai "huijaa".
Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.
Jukka: (naksahdus) Öhh (kolahdus). Ähh.
Anneli: Meni, lähtikse mies jo?
Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen).
Jukka: Äihh. Häivy (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh. Auuh (voimakkaita valitushuutoja).
Elikkä tuohon Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa. -kohtaan saakka valitus ja auut ovat aika hiljaisia vissiin?
Sitten ainakin on litteroitu voimakkaita karjaisuja:
Jukka: (naksahdus) Öhh (kolahdus). Ähh.
Anneli: Meni, lähtikse mies jo?
Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen).
Jukka: Äihh. Häivy (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh. Auuh (voimakkaita valitushuutoja).
Teorioita:
1) alunperin ollut nauha pyörimässä (vaimeat auut). Sitten kysymys, että kuuletko kun mun mieheni huutaa? Sitten laitettu mankkaa isommalle, että varmasti kuuluu (voimakkaammat valitukset).
2) alunperin ollut nauha pyörimässä (vaimeat auut).Sitten kysymys, että kuuletko kun mun mieheni huutaa? Sitten Jukka herääkin esim tässä kohdassa (Jukka sanoo joko: "Tuu jo" tai "huijaa"). Nauha pitää nyt laittaa kiinni, ettei nauhotetut vaimeat äänet sotke LiveJukan ääniä samanaikaisuudella (Jukka: (naksahdus) Öhh (kolahdus). Ähh..) tuo kolahdus on mankan stop-napin painallus!
Elikkä onko Kuka murhasi Jukka Lahden nyt Palmuiltu?