Puutumpa minäkin viestin verran tähän keskusteluun. Ja olen lukenut jokaisen sivun
Itse uskon että Nela halusi ottaa vain pienen irtioton, päivän retken, herkkuja ja luontoa ja raitista syysilmaa. Stressinlievitystä.
Vaikka valokuvista ei saisi luonnetta päätellä, minusta vaikuttaa niiden perusteella että Nela on reipas, mieleltään 'kepeä', ratkaisukeskeinen, iloinen ja itsevarma ihminen joka voi juuri ratkaista pienen stressin ottamalla pienen irtioton ilman että se on sen vakavampaa. Jotkut kummalliset ostokset voi selittyä ihan että ajattelipa samalla vaivalla ostaa ne kotiin kun ei paljoa paina (esim pyykkinaru).
Lähtenyt sitten tuonne retkeilemään, löytänyt kyllä lempi järvensä rannalle, mutta ei sitten ollutkaan enää niin hyvä suunnistaja että olisi löytänyt sieltä pois. Pimeä lopulta myös yllättänyt. Rämpinyt sitten lopulta jo vähän hädissään tuolla pimeässä, ei ajatellut järkevästi jäädä sijoilleen ja soittaa apua (olihan hän irtiottomatkalla kertomatta asiasta kellekkään, ei halunnut ehkä jäädä vieläkään asiasta kuitenkaan kiinni) ja molskis loiskis järveen yöllä kännyköineen päivineen.
Näin saattaisin itse kuvitella toimivani, jos kun kuitenkin vielä jotenkin uskoo selviävänsä metsästä pois ilman apuja.
Helpoin vastaus on yleensä se oikea. Yleensä.