Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tähtisade
Neuvoja-Jack

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

hedelmälaatikko kirjoitti:Älä puhu höpöjä. Whatsapp-tilaa hän on viimeksi muokannut 14.9.2013 (kirjoittanut tilaksi busy). Mutta viimeisen kerran ollut aktiivinen katoamispäivänään. Kaksi ihan eri asiaa.
Katoamista EDELTÄVÄNÄ iltana.
Nähty viimeksi 8.9.2015, 17.43.

Eikö Nela kuitenkin kadonnut 9.9.?
Fletcher
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Fletcher »

Itselläni on koko ajan ollut aavistus, että Nela löytyy Nuuksion alueelta jostain vesistöstä. Omasta mielestäni onnettomuus/sairaskohtaus on ollut todennäköisin syy vesistöön joutumiseen.

Nyt olen alkanut myös miettiä itsemurhan mahdollisuutta. Vaatii kyllä aikamoista päättäväisyyttä ja mielen lujuutta jos tekee itsemurhan hukuttamalla itsensä järveen. Mutta mielestäni tämäkin voi olla mahdollista nyt kun olen asiaa pohtinut. Mitä tulee tuohon kännykän hiljentymiseen keskiyöllä niin se ei mielestäni sulje itsemurhan mahdollisuutta.

Mietin asiaa niin, että jos itse tekisin itsemurhan niin valitsisin ajaksi sellaisen, että on mahdollisimman vähän silminnäkijöitä. Eli keskiyö sopisi hyvin.

Ja suurena herkkujen ystävänä olen monesti ajatellut, että jos tietäisin olevani kuoleman vakavasti sairas tai tietäisin kuolevani tyyliin seuraavana päivänä niin todellakin söisin lempiherkkujani niin paljon kuin pystyisin. Tämän ajatuksen omaavana en pidä ihmeellisenä sitä, että ostaisi 3 viineriä vai ja ainoastaan itselleen.

Mutta on paljon asioita, jotka mielestäni sotivat itsemurhaa vastaan. Itse ainakin jättäisin jonkin merkin ruumiini sijainnista. Luulisin, että Nela olisi halunnut ruumiinsa löydettävän? Ei mitään jäähyväiskirjettä läheisille eikä mitään merkkiä ruumiin sijainnista, esim. takki ja/tai kännykkä rannalle tms

Edelleen uskon vahvimmin ikävään onnettomuuteen tai sairauskohtaukseen. Mikäli päänsärky oli todellinen niin sairaskohtauksen todennäköisyys kasvaa. Onko missään ollut tietoa osaako Nela uida? Itse tunnen lähipiiristäni 2 aikuista, jotka eivät osaa.
talitintti
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja talitintti »

Sivulla 298 on sivukuva naisesta jonka jotkut ovat arvelleet olevan Nela. Kieltämättä hän muistuttaa Nelaa kuvassa jossa hän on profiilissa viinilasi kädessään. Minusta tuo profiilikuva on kuitenkin yllättävän poikkeava mitä kuvitteli Nelan sivukuvan olevan.

Juolahtikin mieleeni että onko se kuva joltain Nelan fb sivulta vai mistä napattu, että onko todistetusti Nelan, näyttää tosiaan vain niin erilaiselta kuin kuvittelisi Nelan olevan profiililtaan. Noista kuvista on kyllä jankattu jo aika paljon mutta tuo on jäänyt vaivaamaan.
aKuuttiAna
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja aKuuttiAna »

Kävin tänään jo aika monetta kertaa Nuuksiossa. Kommentoin aluksi Sergein lausuntoa puolisonsa kyvystä suunnistaa:

Ei tarvitse olla juuri mnkäänlaista metsänkäyntitaitoa, että löytää Pitkä Saarijärvelle. Kaikki yleisimmät polut on merkitty ja niitä pitkin pääsee lähelle, kuten itse tänään Mustalammen kautta Holma-Saarijärvelle, ja siitä erittäin tallottua ja polkuista reittiä Ympyrkäinenlammen ohi Pitkä Saarijärvelle. Lisäksi kun huolehtii siitä, että vesialueet pysyvät polun laidoilla, niin suunnistaminen on lasten leikkiä. Näin ollen Sergein kommentti Nelan kyvyistä löytää paikalle on todellakin outo ja lähes asiaton.

Mutta mikäli Nela löytyisi pitkä Saarijärvestä, olisin ihmeissäni. Kaikista Nuuksiossa sijaitsevista (olen tarkastanut 10) tämä paikka on ehkä tylsin mahdollinen. Jos ihminen siis on yhtään ollut aiemmin kiinnostunut Nuuksiosta, niin tämä ei todellakaan ole kummoinenkaan kohde. Ja kuitenkin uskon, että erilaisten lampien ja järvien luo talsiminen on koko Nuuksiossa olemisen ydin. Näillä paikoilla mietitään elämän ilot ja surut.

Sana Nelan tarvikkeista. En ole koko aikana huomannut kenenkään kalastavan/onkivan Nuuksiossa. Onkien mukanaolo repussa on pakko olla jäänne jostain aiemmista pakkaamisista? En pysty kuvittelemaan Nelaa onkimassa paikalla kaiken sen jälkeen miten on hoitanut itsensä Nuuksioon päivällä muuten. Tarkoitan hätävalheita suuntaan jos toiseen.

Lopputulema: avain kaikkeen on Sergeillä. Hän tietää tasan varmasti miksi Nela ei halunnut vastata puhelimeen katoamispäivänään. Mutta koska Sergei on pannut kaiken tämän etsimisen alulle, hän ei voi enää ottaa askelia taapäin, ts. kertoa mikä kaikki oli pielessä, miksi Nela ei katoamispäivänään ollut enää oma itsensä. Kysehän on joka tapauksessa jonkin sortin pakomatkasta, oli se sitten suunniteltua tai keksitty viime tingassa.

Mikäli Sergei alkaisin nyt kertoa uusi asioita puolisostaan / heidän elämäntilanteestaan, kaikkien meidän etsijöiden katseet kohdistuivat (johtuen tästä pitkästä etsintöihin ja spukulaatioihin jo kuluneesta ajasta) enää häneen. Enkä tarkoita, että Sergei olisi suoraan syyllinen mihinkään, mutta osavastuu hänellä on, eikä hän ole kertonut kaikkea tarvittavaa.
___
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ___ »

Fletcher kirjoitti: Edelleen uskon vahvimmin ikävään onnettomuuteen tai sairauskohtaukseen. Mikäli päänsärky oli todellinen niin sairaskohtauksen todennäköisyys kasvaa. Onko missään ollut tietoa osaako Nela uida? Itse tunnen lähipiiristäni 2 aikuista, jotka eivät osaa.
Jos päänsärky oli todellinen, olisi Nela aika varmasti varmaan mennyt sinne lääkäriin minne sanoikin menevänsä. Jos taas särky olisi mennyt ohi yhtäkkiä Myyrmannissa tai matkalla sinne, niin todennäköisesti olisi lähtenyt työpaikalle. Siinä viestissähän oli sanonut, ettei todennäköisesti pääse töihin koko päivänä eli ihan hyvin olisi voinut mennäkin jos vain olisi kyennyt. Tuskin tuossa vaiheessa tulisi enää mieleen että lähdenpä tästä sitten Nuuksioon, onhan minulla jo rinkkakin onkineen mukana lääkärireissulla. Vaikuttaa siis aika vahvasti keksityltä jutulta koko päänsärky.

Tapaturman vaihtoehto on myös aika epäuskottava. Olisiko todella vahingossa tipahtanut vesistöön keskellä yötä kaikkine tavaroineen? Ja jos oli tapaturma niin silloin myös alkuperäinen tarkoitus oli palata kotiin eikä siksi ole mahdollista että Nela olisi vahingossa hengaillut Nuuksiossa enää yöllä.
Viimeksi muokannut ___, Ti Syys 29, 2015 11:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aquarioux
Alokas

Viesti Kirjoittaja aquarioux »

Fletcher kirjoitti:Mutta on paljon asioita, jotka mielestäni sotivat itsemurhaa vastaan. Itse ainakin jättäisin jonkin merkin ruumiini sijainnista. Luulisin, että Nela olisi halunnut ruumiinsa löydettävän?
Ehkä se panta siellä puussa on merkki? Joku sen kuvan suurensi ja pannassa (jos se nyt on panta) näkyy vaaleita pyöreitä palloja, kuten siinä puuhunkin ripustetussa pannassa.
Fletcher
Susikoski

aquarioux kirjoitti:
Fletcher kirjoitti:Mutta on paljon asioita, jotka mielestäni sotivat itsemurhaa vastaan. Itse ainakin jättäisin jonkin merkin ruumiini sijainnista. Luulisin, että Nela olisi halunnut ruumiinsa löydettävän?
Ehkä se panta siellä puussa on merkki? Joku sen kuvan suurensi ja pannassa (jos se nyt on panta) näkyy vaaleita pyöreitä palloja, kuten siinä puuhunkin ripustetussa pannassa.
Eikö se panta asia käsitelty ettei ole Nelan panta? (Sergein mukaan) ja muistaakseni jollain sivulla oli tarkemmin kuvasta analysoitu se Nelan päässä oleva panta, että oli jotenkin eritavalla (erisuuntiin?) ne pallukat kuin siinä löydetyssä. Näin muistelen mutta useita sivuja taaksepäin oli tästä puhetta.
Tikrukakru
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tikrukakru »

Puutumpa minäkin viestin verran tähän keskusteluun. Ja olen lukenut jokaisen sivun :D

Itse uskon että Nela halusi ottaa vain pienen irtioton, päivän retken, herkkuja ja luontoa ja raitista syysilmaa. Stressinlievitystä.

Vaikka valokuvista ei saisi luonnetta päätellä, minusta vaikuttaa niiden perusteella että Nela on reipas, mieleltään 'kepeä', ratkaisukeskeinen, iloinen ja itsevarma ihminen joka voi juuri ratkaista pienen stressin ottamalla pienen irtioton ilman että se on sen vakavampaa. Jotkut kummalliset ostokset voi selittyä ihan että ajattelipa samalla vaivalla ostaa ne kotiin kun ei paljoa paina (esim pyykkinaru).

Lähtenyt sitten tuonne retkeilemään, löytänyt kyllä lempi järvensä rannalle, mutta ei sitten ollutkaan enää niin hyvä suunnistaja että olisi löytänyt sieltä pois. Pimeä lopulta myös yllättänyt. Rämpinyt sitten lopulta jo vähän hädissään tuolla pimeässä, ei ajatellut järkevästi jäädä sijoilleen ja soittaa apua (olihan hän irtiottomatkalla kertomatta asiasta kellekkään, ei halunnut ehkä jäädä vieläkään asiasta kuitenkaan kiinni) ja molskis loiskis järveen yöllä kännyköineen päivineen.

Näin saattaisin itse kuvitella toimivani, jos kun kuitenkin vielä jotenkin uskoo selviävänsä metsästä pois ilman apuja.
Helpoin vastaus on yleensä se oikea. Yleensä.
Viimeksi muokannut Tikrukakru, Ti Syys 29, 2015 11:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
___
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ___ »

Eikö se panta asia käsitelty ettei ole Nelan panta? (Sergein mukaan) ja muistaakseni jollain sivulla oli tarkemmin kuvasta analysoitu se Nelan päässä oleva panta, että oli jotenkin eritavalla (erisuuntiin?) ne pallukat kuin siinä löydetyssä. Näin muistelen mutta useita sivuja taaksepäin oli tästä puhetta.

Näin facebookissa kuvia missä Nelalla on harmaa leveähkö huivimallinen otsapanta päässä retkeillessään ja todennäköisesti tämä sama panta on ollut päässä myös Nuuksiossa, ainakin jos Sergeyhin ja poliisiin on uskomista kun sanovat kyseessä olevan huivi/liina eikä kumpikaan ole tästä tässäkin ketjussa näkyneen pannan löytöpaikasta erityisemmin kiinnostunut. En nyt liitä tähän niitä huivikuvia ihan vaan koska mielestäni mitään Nelan sukulaisten/ystävien facebookjulkaisuja on turha jakaa täällä.

Myöskään minun mielestäni se panta puussa ei siis todennäköisesti liity Nelaan mitenkään.
Viimeksi muokannut ___, Ti Syys 29, 2015 11:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nanni
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Nanni »

Kuvassa jossa Nela astuu ulos bussista, on bussin ovet siirtyneet sivuun luoden näin vääristyneitä kuvia. Eihän tuosta voi hyvällä uskollakaan saada ihmistä, ja jos saisikin, voisi henkilö olla ihan yhtä hyvin bussissa sisällä.

Kuva on niin epäselvä ettei siitä ihmistä saa tekemälläkään, ja väittäisin, että mikäli siinä jotain olisi, poliisi olisi siitä jo tiedottanut.
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Mielestäni Nelalla on hikipanta bussikuvassa. Se voi olla liinan alla tai on pelkästään panta. Kun modifioin kuvaa, niitä 'kuvioita' näkyi edessäkin, ei vain takana, aivan kuten puuhun ripustetussa pannassa. En luottaisi hirveästi Sergein sanomisiin. Panta voi hyvin olla Nelan.
Smirre
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Mun miälestä pölijä ajatus,että joku olis oottant Nelaa pysäkil.Mettän siimekses tavataan-jos tavataan,jos salattavaa.Rupiaa mustaki tuntumaha,että jotta Nelalla on jottai ollu meneilläns-jottai kähämyä.Josko tual Nuuksios piti asijoita pähkäämän ja suunnitelmaa korjattaman jonku kans.Josko lähtöö maastaki suunnitelmas-vaan ku ei siinä järkee,ku nopiampaa olis päässy jonku sataman tahi lentoaseman kautta,vaikkaki kohde selevitettävis kaiketi.Vaan ku se helepolla on tua luatto toiseen kortilla nuis kähämyilyis ja sitä kautta henkiriapu löysäs.Epäilemättä tuan ukkonsaki osuutta tulee aatelleeks-ko nii hövelisti alako asiasta huuteleen.Toisaalta-mones tapaukses olis ollu parein ku olis ajois ilimoteltu ja ihimisten tiaros kateis olevan ulukonäkö ja mahd suunta.Mutta joo,voipi olla usiampi mahd syy jopa vahinkoon.Onkohan se ukkonsa oikiasti ollu kotona-vaikka puhelimens oliski sinne paikannettu?Oliha hänki kait Nuuksios retkeilly?Että jos pyäräili sinne yllättään,jos tuntu et jottai vilunkia o meneillää.Saattaapihan yks versio olla,että heil oli tarkotuski tavata Nuuksios-ukko vaan halus mennä pyöräl.Häl oli ehkä oma suunnitelma Nelan varalle?Olisko tuakaan mahoton speku?Ja siittä Nelan stressistä-likö tua oikiasti tyäperästä-son vaan nii heleppo sanua.Kukapa sitä kertoilee salarakkaasta tai kuutamokeikastans.....Spekua nämä.
Fletcher
Susikoski

Tikrukakru kirjoitti:
Lähtenyt sitten tuonne retkeilemään, löytänyt kyllä lempi järvensä rannalle, mutta ei sitten ollutkaan enää niin hyvä suunnistaja että olisi löytänyt sieltä pois. Pimeä lopulta myös yllättänyt. Rämpinyt sitten lopulta jo vähän hädissään tuolla pimeässä, ei ajatellut järkevästi jäädä sijoilleen ja soittaa apua (olihan hän irtiottomatkalla kertomatta asiasta kellekkään, ei halunnut ehkä jäädä vieläkään asiasta kuitenkaan kiinni) ja molskis loiskis järveen yöllä kännyköineen päivineen.

Näin saattaisin itse kuvitella toimivani, jos kun kuitenkin vielä jotenkin uskoo selviävänsä metsästä pois ilman apuja.
Helpoin vastaus on yleensä se oikea. Yleensä.
Jotain tälläistä minäkin mielessäni olen hahmotellut ja olen samaa mieltä kanssasi myös siitä, että helpoin vastaus on yleensä se oikea.

Kuitenkin siitä huolimatta itseäni mietityttää tässä hyvin paljon se, että miksi ei ota kännykkää esiin ja soita apua kun huomaa eksyneensä. Spekuloidaampa, että tapahtumat ovat menneet noin ja Nela ei enää löydä pois. Jos vaikka illalla vielä n. 18 -19 aikaan kun on valosaakin ajatellee ettei tarvitse soittaa apua ja löytää kyllä pois. Mutta jos huomaa olevansa edelleen eksyneenä sanotaanko vaikka n. klo 22 aikoihin niin kai silloin olisi voinut jo soittaa apua? Vaikka olisikin aviomieheltä salaa metsässä niin kyllä siihen aikaan on jo aviomiehellekin selvinnyt ettei ole töissä ollut. Miksi siis ei olisi soittanut apua vaan puolen yön jälkeen humpsahtanut järveen? En tajua.
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Nanni kirjoitti:Kuvassa jossa Nela astuu ulos bussista, on bussin ovet siirtyneet sivuun luoden näin vääristyneitä kuvia. Eihän tuosta voi hyvällä uskollakaan saada ihmistä, ja jos saisikin, voisi henkilö olla ihan yhtä hyvin bussissa sisällä.

Kuva on niin epäselvä ettei siitä ihmistä saa tekemälläkään, ja väittäisin, että mikäli siinä jotain olisi, poliisi olisi siitä jo tiedottanut.
Kai ne bussin ovet olisivat vääristäneet kaiken muunkin, puunrungot ja postilaatikotkin.
Salomé
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Salomé »

Ei hitto jos itse avustaisin ystävääni katoamaan ja näkisin sen seuraukset mediasta, ilmottaisin aivan varmasti poliisille että tyyppi on kunnossa, ei tarvitse etsiä. Oli ihan kuinka rakas ja tärkeä ystävä/sukulainen tahansa. Aika raakaa peliä olisi seurata ihan muiniksina taustalla kuinka satojen vapaaehtoisten ja kymmenien ammattilaisten aikaa käytetään, täysin turhaan.

Uskon aika vahvasti edelleen henkirikos/tapaturma 50/50.
Vastaa Viestiin