En yllättyisi, vaikka vanhin tytär olisi nähnyt isänsä murhan. Niinhän äidin ohje oli, että poliisien ei tarvitse tietää kaikkea, mitä he tietävät.Nikolajevits kirjoitti:Psykologisesta näkökulmasta spekuloiden.. Olet äiti, tuntematon hyökkääjä murtautuu asuntoosi ja käy miehesi kimppuun.
Sanotko lapsellesi "onks se vielä siellä?" Ikäänkuin työntäen lastasi vaaraa kohti?
Näin ei toimi ellei tarkoitus ole psyykata omaa lastaan.
Kuka tahansa äiti pyrkisi saamaan lapsensa turvaan ja tarkistaisi pikemminkin itse.
Lapsen tulo paikalle ei tietysti kuulunut kuvioon ja hän uskaltautui ulos piilostaan kun ymmärsi, ettei tilanne ollut enää "oikea" vaan samat pelottavat äänet tulivat enää nauhoitteelta. Hän näki isänsä ja kirkaisi. Anneli oli ristiriidassa. Oli varmaan kamala tilanne kun lapsi pelästyy niin kovin ja samalla tiedät että puhelun on mentävä 100% putkeen. Huomionarvoista että Annelihan ei voinut olla varma onko tappaja siellä. Silti hänen prioriteettinsa oli olla puhelimessa, ehkä epäröiden "pitäiskö mun mennä tonne?" ja huudellen rauhoitella lastaan "älä itke siellä hei".
Koko puhelu on täynnä erikoisia reaktioita niin lapselta kuin äidiltä vaaratilanteessa, ethän edes jäisi puhelimeen seisoskelemaan jos a) lapsesi ovat uhassa b) myös sinut saatetaan pian tappaa.
Eihän lapsi uskaltautuisi ulos katsomaan keskellä tappelua ja tappamista? Itse muistan kun porukat riiteli ihan normaalia sanaharkkaa enkä uskaltanut huoneestani ulos ennen kuin se laantui.
Liitetään tähän äänitekniset epäkohdat ja se ettei tappajan, tappamisen(vaan harhaisen kitumisen) tai kamppailun ääniä kuulu niin homma alkaa olla paketissa ^^
Sanassa Kuole taisi olla myös selkeä K ja ei ollut edeltäviä sanoja "älä", uudemman tutkimuksen mukaan. Tämä on saattanut jäädä Annelin tallenteelle tarkoittamatta.
Onko mahdollista että Anneli alkoi surmaamaan miestään kun tämä oli tiedottomassa tilassa? Silloin hän voisi siirtää uhria ennen surmaamista.
Vaikkakin tässä taitaa olla enää kyse siitä käveleekö Anneli miljoonan ja lapsien kanssa ulos oikeudesta vai tyhjätaskuna ja yksin..
Vaikka Anneli saisi miljoonan tästä jutusta, hän tuskin saa enää lapsiaan takaisin, jos suomalainen lastensuojelu toimii vielä edes joten kuten. Ei lasten huostaanottoon sentään kai tuomiota murhasta tarvita.