Hejacissa sanottua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Hejacissa sanottua

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Jemma:
... etp-kuvassa, jossa erottuvat myös lakanaan ja patjaan osuneet lukemattomat hutilyönnit (vaaleat repeämät, joiden yhteydessä ei ole verta):
Kuva
http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... 421#p15421
Älä nyt viitsi puhua läpiä päähäsi. Siinä on punakeltainen pussilakana sängyllä.
"vaaleat repeämät" :) :D :lol: :lol:
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Pieni liekki kirjoitti:Officer Crabtree on diagnostisoinut minut patologiseksi valehtelijaksi. Hän unohti kyllä kertoa, millä koulutuksella hän diagnoosiinsa päätyi. Joka tapauksessa olisi mielenkiintoista kuulla hänen diagnoosinsa Jemmasta seuraavan kirjoituksen perusteella:
Kerrataanpa.

21.11.2014:
Pieni liekki kirjoitti:Officer Crabtree, olen saanut sellaisen käsityksen sinusta, että käytät aikaasi Ulvilan murhamysteerin pohtimiseen, etkä ole lyönyt kantaasi lukkoon puoleen sun toiseen.
Kuukautta myöhemmin:
Pieni liekki kirjoitti:Kuulkaas, mikaelk ja Officer Crabtree, jotka kilvan toitotatte menettäneenne uskottavuuden minuun. Olen sitä mieltä, että teidän kannattaisi olla rehellisiä itsellenne. Totuushan on, ettei minulla ole edes lähtökohtaisesti ollut koskaan uskottavuutta silmissänne, koska satun puolustamaan Anneli Aueria ja uskon hänen syyttömyyteensä Ulvilan surma-asiassa.
Johon vastasin mm:
Officer Crabtree kirjoitti:No niin, heilahtihan se leimakirves.
Johon sain sitten seuraavanlaisen vastauksen:
Pieni liekki kirjoitti:Rehellisenä ihmisenä tunnustan, että olen heilauttanut leimakirveen kohdallasi jo ajat sitten. Olen nimittäin tehnyt itselleni Ulvila-osioon kirjoittavista nimimerkeistä excel-taulukon, ja pääasiassa olen jakanut kirjoittajat kahteen kategoriaan, eli Anneli Aueria puolustaviin ja häntä syyttäviin. Taulukkoa on ollut mielenkiintoista seurata, sillä toistaiseksi en ole joutunut vaihtamaan yhtään kirjoittajaa kategoriasta toiseen. Jos joku harvemmin kirjoittava henkilö tuntuu kirjoittavan omituista tekstiä, niin taulukosta on helppo tarkistaa millainen käsitys itselläni on aiemmin muodostunut tämän kirjoittajan kannasta Auerin syyllisyyteen ja tarkastella kirjoittajan mielipiteitä tältä pohjalta.
Useamman kerran olen tiedustellut Sinulta, että miten tuo 21.11.2014 imarteleva mielistely sopii yhteen Excel-taulukoinnin ja aikaa sitten tapahtuneen leimakirveen heilautuksen kanssa. Siis ikään kuin rehellisyysmielessä. Että miten meni noin niin kuin omasta mielestä. Koskaan et vastannut, ajattelit ilmeisesti vaieta moisen kiusallisuuden kuoliaaksi. Whatever. Siitä lähtien olen kuitenkin tiennyt, että tarkoitusperiesi saavuttamiseksi valehteleminen ei ole Sinulle vierasta. Muuta perustetta en diagnostisoinnilleni (sic!) tarvitse.
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Siis onko tämä totta, että Pieni liekki on kertonut tehneensä excel-taulukon Auerin puolustajista ja vastustajista? :mrgreen: Ei herra mun vereni!
Eikö edes siinä vaiheessa kannattaisi pistää harkintaan hankkia jotain muuta sisältöä elämään?
Ymmärrän, että esim. Auer ei varmaankaan pysty elämään pitkiä aikoja miettimättä tapausta, joka hänen perhe-elämänsä suisti raiteiltaan, mutta käsittääkseni Pieni liekki ei ole Auer, vaan aivan ulkopuolinen ihminen. Sääliksi minun käy tällaista elämän tuhlausta.
Eihän se excel-taulukointi auta mitenkään edes Aueria, jota Pieni liekki niin ihailee.
Olen kyllä todella ällikällä lyöty siitä, mitä ihmiset oikein tekevätkään jonkun rikostapauksen vuoksi ja minä kun luulin olleeni jopa melko aktiivinen näitten kanssa. :lol: :lol:
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Ailar, samaa minäkin hämmästelen ja jopa naurattaakin. Eikö olekin vaikuttavaa kuinka ihan itse tehdyin excel-taulukoin voi osoittaa oman ylivertaisen perehtyneisyytensä asiaan. Ai niin, mihin asiaan? Siihen, mitä mieltä nimimerkin takaa kirjoittavat ihmiset netin keskustelupalstalla ovat, ovatko he puolesta tai vastaan taulukoivan nimimerkin mielipiteitten kanssa. Voi hyvänen aika!
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Officer Crabtree kirjoitti:Useamman kerran olen tiedustellut Sinulta, että miten tuo 21.11.2014 imarteleva mielistely sopii yhteen Excel-taulukoinnin ja aikaa sitten tapahtuneen leimakirveen heilautuksen kanssa. Siis ikään kuin rehellisyysmielessä. Että miten meni noin niin kuin omasta mielestä. Koskaan et vastannut, ajattelit ilmeisesti vaieta moisen kiusallisuuden kuoliaaksi. Whatever. Siitä lähtien olen kuitenkin tiennyt, että tarkoitusperiesi saavuttamiseksi valehteleminen ei ole Sinulle vierasta. Muuta perustetta en diagnostisoinnilleni (sic!) tarvitse.
Taisin jäädä kiinni valkoisesta valheesta, kun en halunnut mieltäsi alkujaan totuudella pahoittaa. Jostain käsittämättömästä syystä kiehdot minua persoonana tuolla mörököllimäisyydelläsi.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Mörökölliydestä niin tiedä mutta valkoinen valhe on valhe yhtäkaikki.
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Tämä nyt menee pahasti yli otsikon, mutta kyllä minua ajatteluttaa ja kiinnostaa tämä excel-taulukointi, etenkin kun olen aikanaan työssäni tehnyt paljon tilastoja.
Sitä en tiedä, onko mitenkään kiellettyä tilastoida nimimerkkejä, mutta jotenkin sain Pikkutuikun kirjoituksesta sen käsityksen, että hän onkisi mm. kirjoittajien sukupuolet esiin (voin olla väärässä). Minulla olisi Pienelle liekille pari kysymystä:
-Miten sinä tiedät, kuka on mies ja kuka nainen? Toki jotkut ilmaisevat suoraan sukupuolensa, mutta eihän siihenkään voi luottaa.
-Mitä kaikkia tietoja taulukkosi sisältää?
-Onko taulukkoon kerätty myös muilta rikospalstoilta henkilöitä?
-Mistä tiedät, että esim. minulla ei ole käytössäni toista nikkiä, jolloin taulukkosi olisi jo vääristynyt?
-Jos olet sieltä Ulvilan ykkösketjusta saakka tiedot onkinut, niin miten merkitset ne, joiden mielipide on muuttunut ajansaatossa?
Ja sitten pyyntö: Et varmaan halua julkistaa koko taulukkoa, enkä tiedä onko se edes soveliasta, mutta minun luvallani saat kertoa mitä taulukko kertoo nimimerkistä Ailar. :mrgreen: (Edellyttäen tietysti, että vaatimaton nimimerkkini on mukana).
Pieni liekki

Kyllä alkavat Jemman ja Taran hämärryttämiset ja mustamaalaamiset
(http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... start=4320) olla niin tarkoitushakuisia, että ihmettelen, jos he pidemmässä juoksussa kirjoituksistaan rangaistuksitta selviävät.

Eivät voi käsittääkseni tuon kaltaiset kirjoitukset mennä enää edes Taralta tyhmyyden piikkiin. Valkyria taisi tehdä viisaasti poistaessaan viimeisimmän viestinsä.

Eikö Suomessa todellakaan kukaan puutu mediassa tapahtuvaan Anneli Auerin jatkuvaan vainoamiseen? Mitä ihmettä täällä puuhataan? Kuinka monelta pitää vielä hengen lähteä, että asian vakavuuteen herätään ja asioissa saadaan muutos parempaan?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Pieni liekki kirjoitti:Kyllä alkavat Jemman ja Taran hämärryttämiset ja mustamaalaamiset
(http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... start=4320) olla niin tarkoitushakuisia, että ihmettelen, jos he pidemmässä juoksussa kirjoituksistaan rangaistuksitta selviävät.

Eivät voi käsittääkseni tuon kaltaiset kirjoitukset mennä enää edes Taralta tyhmyyden piikkiin. Valkyria taisi tehdä viisaasti poistaessaan viimeisimmän viestinsä.

Eikö Suomessa todellakaan kukaan puutu mediassa tapahtuvaan Anneli Auerin jatkuvaan vainoamiseen? Mitä ihmettä täällä puuhataan? Kuinka monelta pitää vielä hengen lähteä, että asian vakavuuteen herätään ja asioissa saadaan muutos parempaan?
Mihin tässä nyt pitäisi puuttua. Hyvä rinnastus Taralta. Sarjamurhaaja Michel Maria Penttinen koittaa etäännyttää itsenä äitinsä murhasta. Ilmeisesti sen verran kova paikka, vaikka pyhäkoulupojasta ei olekaan kysymys. Samaa on havaittavissa Annelin tarinoissa, hän katselee tapahtunutta ikäänkuin ulkopuolisena. Enpä ihmettelisi, vaikka hän muina miehinä esiintyisi täysin naivina ulkopuolisena kirjoitellen puolustustarinoita viattomasta perheenäidistä. Eräänlaista itseterapointia :wink:
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Oppenheimer kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Kyllä alkavat Jemman ja Taran hämärryttämiset ja mustamaalaamiset

Mihin tässä nyt pitäisi puuttua. Hyvä rinnastus Taralta. Sarjamurhaaja Michel Maria Penttinen koittaa etäännyttää itsenä äitinsä murhasta. Ilmeisesti sen verran kova paikka, vaikka pyhäkoulupojasta ei olekaan kysymys. Samaa on havaittavissa Annelin tarinoissa, hän katselee tapahtunutta ikäänkuin ulkopuolisena. Enpä ihmettelisi, vaikka hän muina miehinä esiintyisi täysin naivina ulkopuolisena kirjoitellen puolustustarinoita viattomasta perheenäidistä. Eräänlaista itseterapointia :wink:
En kerro keneltä, mutta sain eilen yv:n yhdeltä nikiltä, jossa oli tuosta Michael Maria Penttisestä sekä kysymys mahdollisesta mentaliteetin samankaltaisuudesta Auerin kanssa.
En tiedä vastausta! Kysymys on vain kysymys, ja jollain lailla se minusta nyt vaan on perusteltu, vaikka en vastausta tiedäkään.

Toistin tuon kysymyksen, ja kaivoin vanhoista postauksistani samanhenkisiä 'persoonallisen' kuuloisia kommentteja Auerilta. Nuo alibissa, Satakunnan kansassa sekä etp:ssä olleet ilmaisut muistin suurin piirtein.

Ihan on kyllä ilkeyttä liittää kyseiseen hejacin postaukseen jemmaa millään lailla!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pieni liekki

Tara kirjoitti:Lainasin se uudelleen sellaisenaan tänne, niin tulee nuo tiimiB:hen liittyvät linkit ehjinä samalla. Mitä ttua tää Nicht Schuldig siinä anteeksi pyytelee, eikö kusipäisyys muka ole ihan Menschliche.
Tara!

Et ole näemmä ymmärtänyt, kuka Hejaciin lainaamasi (http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... 6cf#p15563) asiasisältöisen viestin on alun perin kirjoittanut. Kannattaisiko lukea viesti ajatuksella uudelleen, niin kuin ne muutamat muutkin tekstit, jotka olet totaalisesti väärinymmärtänyt/väärintulkinnut/halunnut tulkita oman ennakkoasenteesi mukaisesti?

Toivon, että vihdoin viimein alkaisit kantaa vastuuta edes omista kirjoituksistasi ja lopettaisit syyttömien ihmisten parjaamisen. Anna Jemman joutua vastuuseen omista tekemisistään.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

http://hejac.com/forum/viewtopic.php?p=15561#p15561

MTV 1.-2.9.2014
Vaasan hovioikeudessa sanottu:
T: Entinen tutkinnanjohtaja sanoi voimallisesti, ettei Auerin roolissa ole mitään tutkittavaa. Hänellä on hyvin vankkumaton mielipide asioihin ja niitä on vaikea muuttaa.

A: Jos olisit saanut päättää, olisitko tehnyt jotain toisin?
T: Olisin määrännyt, että koko talo tutkitaan. Näin ei todistettavasti tehty. Mutta siinä kohtaa, kun tulin mukaan, oli jo myöhäistä.

A: Voiko taktinen tutkija arvioida teknisen tutkijan pätevyyttä?
T: Kyllä voi.

12:52 02.09.2014

...
12:29 02.09.2014
Esimerkiksi kuitunäytteitä ei otettu kuin yhdestä huoneesta. Se oli yksi iso virhe. Oltaisiin saatu ehkä sidottua kuidut muuhun asuntoon.

12:2602.09.2014
S: Mikä on teknisen tutkinnan rooli?
T: Hyvin suuri. Mitä vakavampi rikos, sen suurempi rooli. Jos se tehdään huonosti, se kostautuu.

S: Miten arvioit tämän jutun teknistä tutkijaa?
T: En haluaisi lähteä repostelemaan. Ei sitä tehty, kuten olisi pitänyt tehdä. On kuitenkin vakava rikos hyvämaineisella asuntoalueella. Tutkinta keskittyi vain terassiin ja surmahuoneeseen. Koko talo olisi pitänyt tutkia. Jos katsoo teknisen tutkinnan selostetta, en vielä yhtään tutkijaa ole tavannut, joka olisi sitä mieltä, että se olisi tehty oikein. Selosteessa oli mielipiteitä ja tulkintoja, vaikka siellä pitäisi olla vain faktoja.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Pieni liekki kirjoitti:
Tara kirjoitti:Lainasin se uudelleen sellaisenaan tänne, niin tulee nuo tiimiB:hen liittyvät linkit ehjinä samalla. Mitä ttua tää Nicht Schuldig siinä anteeksi pyytelee, eikö kusipäisyys muka ole ihan Menschliche.
Naapuripalsta näyttäisi liittävän erilaisia asioita yhteen.

"Nyt sitten seinää vasten kirjoittaja perääntyy näin:

Sen verran vielä sanon tähän, että juttu on hankala. Tähän sekoittuu nyt vähän kaikenlaista ja itsekin ryntäilin aivan väärillä poluilla todella pitkään ennen kuin käsitin, mistä päästä on järkevää mennä eteenpäin tai paremminkin, mistä voi ylipäätään mennä eteenpäin. Sivupolkuja on paljon.

Olen tutkinut asiaa kyllä melko pitkän aikaa ja luulen, että näihin somaattisiin tutkimuksiin Auerin lasten kohdalla tullaan palaamaan. Tietoisuus asiasta on levinnyt ja se on mielestäni tämän jutun tärkein anti."

Ilmoitan vain täällä, että en ole ollenkaan perääntynyt väitteistäni.

Tarkoitin yllä olevalla kirjoituksella sitä Ulkosuomalaiselle, että tämä juttu vaatii paljon tutkimista. Sitä ei pelkällä googlettamalla selvitä minkäänlainen ihminen.
Lisäksi Valkyriä näyttäisi löytäneen kuvaan kolkoskopian.

Se vain välillä on vaikea uskoa asioita, jotka ylittävät oman ajattelukyvyn. Huolimatta siitä, että näin voi käydä, juttu saattaa kuitenkin pitää paikkansa.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Nicht,
Tarkoitin yllä olevalla kirjoituksella sitä Ulkosuomalaiselle, että tämä juttu vaatii paljon tutkimista. Sitä ei pelkällä googlettamalla selvitä minkäänlainen ihminen.
Lisäksi Valkyriä näyttäisi löytäneen kuvaan kolkoskopian.

Se vain välillä on vaikea uskoa asioita, jotka ylittävät oman ajattelukyvyn. Huolimatta siitä, että näin voi käydä, juttu saattaa kuitenkin pitää paikkansa.
Oletan, ettei tarkoituksenasi ole väittää sun kirjoitusten ylittäneen mun tai Valkyrian ajattelukyvyn. Mä en nyt millään viitsisi lähteä tälle vastapuolen älykkyyden halveeraamisen linjalle, mutta en enää kauaa jaksa istua käsieni päällä ennenkuin rupean jakamaan Viikon Idiootti-palkintoja entiseen malliin. Tässä on teidän puolella monta hyvää palkintosijaehdokasta tällä viikolla.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Pieni liekki

Taralle kommentti Hejacissa olleeseen viestiin. Poliisi, jonka olet nimennyt Härmäläksi, on kyllä tähän saakka ollut Härmä. Luulisi sinun sentään muistavan nimet tarkasti, kun sitä edellytät muiltakin.
Vastaa Viestiin