Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Minä otin "turumurren" linkistä sen AIJAA kuvan näkyille. Siinähän on tarkat arvot näkyvissä melko kookkaassa kuvassa suoraan mittanauhasta. Kantapäässä lukema on minun silmilläni katsottuna 5,3 ja siellä etupäässä 36,5. Minä saan elon laskuopin mukaan jäljen pituudeksi 31,2 cm. Jos se on saman tehtaan tuotantoa kuin se 30 cm pitkä ja 40 numeroinen, niin tämä 31,2 cm pitkä jälki viittaa kokoon 44, kuten minä jo olen pitkään sanonut.

Huppumiehen kengän jälki on 31,2 cm ja vastaa numeroa 44.

Käykääpä katsomassa ja mittaamassa siitä AIJAA kuvasta.
Mistä ihmeestä "turumurre" sai 30,7 cm. Sehän on väärä tieto. Turumurre tarkista!

Tarkista vielä AIJAA kuvasta, että antamani luvut ovat oikeita:

http://aijaa.com/7QBc4t

tai tässä kuva:
Kuva
Viimeksi muokannut Xerxes, To Loka 29, 2015 1:47 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9290
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuunnelkaa nyt muutkin sen rikoskemisti Kannion todistajanlausunto sieltä Satakunnan käräjäoikeudenistunnosta vuodelta 2010. Kiinnittäkää huomio siihen kohtaan, mistä hän toteaa vierasta DNA:ta halosta löydetyn. Voisiko siitä tehdä johtopäätöksen, että Jukka S. Lahti on onnistunut kalauttamaan tätä ulkopuolista hyökkääjää esimerkiksi kasvoihin? Voisiko tämä olla tapahtunut siinä kohtaa häketallennetta, missä tappajalta pääsee suustaan vittu-sana?
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Oakwood kengän kuva. Huom pohjan koko verrattuna kenkaan, edessa ja takana.

Kuva

Mun naisten 39 numeron Eccon lenkkareissa on samanlainen taaksetyöntyvä kantapää mutta lyhyt nokka. Pohja on himppua vaille 30 senttiä mitattuna. Eiköhän se jäljen mitta riipu mallista niinkuin Zem taisi jo sanoa --joissain naisten talvisaappaissakin on korostetun iso pohja päälliseen nähden.

Viimeinen sanani asiasta.
(poistuu Coca Cola laulua vihellellen vasemmalle)
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

ulkosuomalainen kirjoitti:Oakwood kengän kuva. Huom pohjan koko verrattuna kenkaan, edessa ja takana.

Kuva

Mun naisten 39 numeron Eccon lenkkareissa on samanlainen taaksetyöntyvä kantapää mutta lyhyt nokka. Pohja on himppua vaille 30 senttiä mitattuna. Eiköhän se jäljen mitta riipu mallista niinkuin Zem taisi jo sanoa --joissain naisten talvisaappaissakin on korostetun iso pohja päälliseen nähden.

Viimeinen sanani asiasta.
(poistuu Coca Cola laulua vihellellen vasemmalle)
Joo, hyvä. Mutta saman mallin kenkä pituus 30,0 cm = 42. Sehän on ilmoitettu. Näin ollen pituus 31,2 vastaa numeroa 44. Huom. kysymyksessä todennäköisesti sama malli molemmissa kengissä. 8)
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Xerxes kirjoitti:Minä otin "turumurren" linkistä sen AIJAA kuvan näkyille. Siinähän on tarkat arvot näkyvissä melko kookkaassa kuvassa suoraan mittanauhasta. Kantapäässä lukema on minun silmilläni katsottuna 5,3 ja siellä etupäässä 36,5. Minä saan elon laskuopin mukaan jäljen pituudeksi 31,2 cm. Jos se on saman tehtaan tuotantoa kuin se 30 cm pitkä ja 40 numeroinen, niin tämä 31,2 cm pitkä jälki viittaa kokoon 44, kuten minä jo olen pitkään sanonut.

Huppumiehen kengän jälki on 31,2 cm ja vastaa numeroa 44.

Käykääpä katsomassa ja mittaamassa siitä AIJAA kuvasta.
Mistä ihmeestä "turumurre" sai 30,7 cm. Sehän on väärä tieto. Turumurre tarkista!

Tarkista vielä AIJAA kuvasta, että antamani luvut ovat oikeita:

http://aijaa.com/7QBc4t

tai tässä kuva:
Kuva


No, ennenkuin tuutulaulut on vuorossa:
En elon laskuoppia epäile, mutta on otettava huomioon että kengän verijäljessä, siinä kannassa, on hieman pientä liukumaa (toki näin, koska ei tuo ole "leimajälki"). Toisaalta kärki on hieman hankala arvioida koska layer voi olla hieman "lyhyt" (oikeastihan se kengän pohja on kovinkin kaareva).
Kaikkiaan kuitenkin näistä kannan ja kärjen epämääräisyyksistä katson, että kannan liukuma on suhteessa vaikuttavampi.

Eli jos otetaan tuo sinun mittasi 312mm - 5mm (kantaliukuma) + 2 tai 3mm (kärjen vaikutus), niin ollaan 310mm:ssä. Mutta kun lisäksi epävarmuustekijöitä on (kengän pohjakuviointi. Ja tuo mitta on suoraan siirretty pohjakuvion päälle, sehän on vähän kuvallisesti 'kauempana', eli pienen pieni vaikutus tästäkin), niin 307 saattaa olla lähempänä oikeata...

Tuon tekeleen aikanaan kuin tein, niin pyrin olemaan huolellinen. Nämä tietysti omia mielipiteitäni, eikä niitä pakko ole ottaa vakavasti.

Tein silloin muistaakseni siitä housuissa olleesta samankaltaisen vertailun, nyt se on jossain hukuksissa. Siitä housuissa olleesta muuten labra määritteli koon, ihmettelen toisaalta, koska tämä jälki on kuitenkin määriteltävissä 'kokonaiseksi'...
Viimeksi muokannut turumurre, To Loka 29, 2015 2:13 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Xerxes kirjoitti
Joo, hyvä. Mutta saman mallin kenkä pituus 30,0 cm = 42. Sehän on ilmoitettu. Näin ollen pituus 31,2 vastaa numeroa 44. Huom. kysymyksessä todennäköisesti sama malli molemmissa kengissä. 8)

Ummm... se taisi tulla Zemilta, joka oli nakevinaan numeron 8 sen vertailukengan pohjassa, jonka pohjajaljen pituus siis oli kuvassa 30 senttia.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 90#p572553

Mutta jos se ei ollutkaan miesten kasi vaan naisten. Jenkkien kasi vastaa suomalaista 38-39 naisilla ja silloin matsaisi mun lenkkarin pohjiin aika tarkoin.

Tassa linkkki videoon, jossa molemmat kenkamallit vilahtavat. Niissa on molemmissa tuollainen huomattavan iso pohja.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/10/12 ... edia=42180

Itse asiassa labrahan ei loytänyt sitä numeron 42 kenkää vaan joutui arvioimaan jäljen muiden kokojen perusteella. Siten se numero 8 , jonka Zen näkee ei voi olla 42. Olisko se numero itse asiassa 40 eika 8?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Ande
Jack Bauer
Viestit: 986
Liittynyt: To Huhti 07, 2011 3:48 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ande »

Xerxes kirjoitti:Muistan kuulusteluista, että poliisi oli kyllä tarkistanut jääkaapit ja pakastimet, eikä siellä ollut ollut kenkiä tai muutakaan outoa - vain tavanomaisia tuotteita.
Muistatko kuulusteluista sellaisen pienen yksityiskohdan, että pakastimessa olleita pusseja ei avattu?

Olettaisin, että myöskään vaatekasoja ei kovin tarkkaan tutkittu ensimmäisellä kerralla.

Kiitos tuosta kokonaisesta kengänjäljestä! Löytyihän se sieltä. Mitä turhaan laittelemaan rajattuja kuvia, joissa mitat ovat silkkaa arvailua.

Kuinka pehmeä pohja noissa kengissä on, kun keskikohtakin on painanut niin selvän verijäljen? Sellaista ei jää tavallisissa kengissä, joissa keskellä on korkeampi kohta ja kanta on ikään kuin erillinen korko.
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Kuolemannaakka kirjoitti:Ja eikös se nyt olisi tämän huippulavastajan ja jopa äänimaailman väärinpäin tuottavan murhaajan "lavastukseksi" aika onneton, että selittää, kuinka huoneeseen änkesi pitkä ja tukeva huppumies ... ja tekee tämän huppumiehen kengänjäljet sitten lattialle erityisen pienijalkaisen uhrin omilla kengillä?

Miten helvetissä se Anneli on välillä ihan laudatur-tasoa, mutta joskus täysi apukoululainen?? Kengänjäljet itse asiassa taitavat olla ainoita verijälkiä, mitä jossain murhajutussa maailmalla on joskus yritetty lavastaa. Äänimaailman, lasinsirujen, verijälkien, torjuntavammojen, DNA:n ja kuitujen lavastus on sitten vasta Ulvilassa lanseerattuja.
Täytyy tässä kohdin peesata naakkaa. Jos lavastaa tuollaisen Suomen rikoshistoriassa täysin poikkeuksellisen taustanauhan, niin onko uskottavaa, että henkilö tällöin lavastaa kengängäljet uhrin omilla kengillä? Mahdollista ehkä. Uskottavaa ei.

Ei mutta jos hetkeksi pysähtyy ja miettii tätä kenkähommaa niin alkututkinnassa tuo kengänjälki on ollut varmaan yksi tärkeimmistä johtolangoista. Eikös jossakin vaiheessa tapausta tutkinut ihan järjettömän iso porukka kerrralla, joten varmasti tuota kengänjälki-johtolankaakin tutki useita ihmisiä. Varmasti on selvitetty mahdolliset mallit (YouTwo ja Oakwood), ja mallien maahantuojilta selvitetty kaikki paikat joissa kenkiä on myyty. Sitten on varmasti jokaisen myydyn kokoa 42-44 olevan kengän kohdalta yritetty selvittää ostajan henkilöllisyyttä.

En ole nyt ihan kartalla, mutta eikös ostajan henkilölllisyyden saa helposti selville, jos

a) Käyttää pankki/luottokorttia maksuvälineenä
b) Käyttää bonuskorttia oston yhteydessä

Ainoastaan siis pelkästään käteisellä maksettujen kenkien kohdalla jää henkilöllisyys selvittämättä, jos ei ole myöskään bonuskorttia vilautettu. Jos murhaaja on kengät Suomesta hankkinut, niin kyllä veikkaan, että ne on käteisellä ilman bonuskorttia ostettu.

Ilmeisesti ainakin noi YouTwo kengät oli jotain bulkkishittii, eli niitä myytiin jossain Prismassa tai jossain vastaavassa. Jos Lahden perhe on tälläiset YouTwo kengät hankkinut Jukalle talvikengiksi, niin ihme on jos sekä a ja b -kohdat jäävät toteutumatta. Erityisesti kohta b. Kyllä siinä oltaisi tarkan markan perheenä bonuskorttia vilautettu.

Oakwood kenkiä taisi saada jostain kenkäkaupoistakin, vai? En tiedä. Mutta sieltä ne nyt Lahden perhe on voinut kengät ostaakin käteisellä ja ilman bonuskorttia.

Eikös Auer jotain mammareissuja tehnyt Turkuun? Veikkaan, että Auer on käteisellä nuo murhakengät jostakin isosta marketista ostanut. Samalla reissulla hakenut Turun punanaamiosta jonkun (Darth Vader) viitan murhavaatteeksi.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Yksi juttu, joka tuli mieleen vielä (US palaa takavasemmalta miettimistauon jälkeen, viimeisen sanansa syöneenä), nuo kengänkuvathan eivät tainneet itse asiassa olla koskaan etp:ssä todisteena. Siellä oli vain labran todistus ja jälkikuva. Eli ainakaan hovin tuomarit eivät ole nähneet noita kengänkuvia, joista käy selvästi ilmi kuinka iso pohja noissa merkeissä on verrattuna itse kenkään.

Ne löytyvät vain siitä videosta, johon linkitin ja vanhoista iltapuluista. Ja sita kautta minfon kuvista.

Naakkaa peesaavalle PA:lle. Ei kannata. Naakka vie metsään. En usko, että oli etukäteisuunnitelman laatinut mestarilavastaja Darth Vader asuineen kyseessä. Mä luulen että ne olivat jomman kumman talvikengät. Enkä usko, että poliisi edes yritti tarkistaa kaikkia Suomessa noita sopivan koon kenkiä ostaneita, varsinkaan jos olivat bulkkitavaraa. Kun ilmiselvästi ajattelet Aarnion tapausta, asetelma on ihan eri. Tarkistat yhden hengen ostoksia erikoisluvalla vs. "Sitten on varmasti jokaisen myydyn kokoa 42-44 olevan kengän kohdalta yritetty selvittää ostajan henkilöllisyyttä." Ja sen jalkeen mitä? Olisi käyty hakemassa kaikki Annelin kuvaukseen sopivat miehet kenkineen poseen ja kysytty alibia ja otettu kengistä verinäytteitä...

Olisivat voineet tarkistaa onko Auerin perheeseen ostettu luottokortilla kenkiä, mutten usko että tekivät edes sitä. En voi tarkistaa, koska labra edes kertoi, minkämerkkisiä ja kokoisia kenkiä voitaisiin kartoittaa, mutta siinä vaiheessa Joutsenlahti oli jo kauan hakenut vain ulkopuolista.

Jukka sitä paitsi nosti Annelin mukaan aika paljon käteistä. Mistään ei muuten käy ilmi mun mielestä, että oli tarkan markan perheestä kyse.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, To Loka 29, 2015 11:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Olin jo luopunut kirjoittelusta tänne, mutta tuo kengän koko on kiinnostanut ja kiinnostaa minua kovasti. Minä uskon vakaasti, että huppumiehen kenkä oli kokoa 44. Olihan se poliisin esittämä mallikenkä 30,0 cm ja verinen kengänjälki noin 31,2 cm. Se on todennäköisesti 2 numeroa suuempi, eli kokoa 44. On todennäköistä ja tässä oletettua, että aivan sama kenkämälli molemmissa, mutta toinen vain 2 numeroa suurempi ja 1,2 cm pitempi pohjakuvio. Kengän liukumiseen en usko, se näkyisi jäljestäkin.

En usko tällaisia jälkiä jättäviä kenkiä Jukka Lahden kengiksi. Kyllä ne mielestäni ovat huppumiehen kengät. En myöskään usko niitä naisten kengiksi. Kyllä myös poliisi on selvittänyt, että se numero 8 kengän pohjassa vastaa numeroa 42 - niinhän on ilmoitettu. Varottava että ei mene liikaa selittelyn puolelle. Oletetaan ne miesten kengiksi ja samaa mallia oleviksi. Tietysti saa olettaa toisinkin, mutta se vaikuttaa epätodennäköiseltä.

Minun näkemykseni perustuu siihen, että AA ei ole mitenkään ehtinyt suoriutua niistä moninaisista ja aikaa vievistä lavastustoimista, joita hänen kontolleen on laskettu joillakin tahoilla. Paljon luonnollisemmalta ja realistisemmalta vaikuttaa mielestäni se, että siellä oli paikalla se huppumies ja hän oli se tappaja. Hänen kengännumeronsa oli todennäköisesti 44.

Perusasiamies näyttää olevan vakuuttunut AA:n syyllisyydestä. Minusta se näkemys ei ole realistinen. Se perustuu niin monenkertaiseen selittelyyn selittelyn jälkeenkin. Oikeuden päätöksen kannalta tuollaiset selittelyt ovat yhtä tyhjän kanssa - oikeus tarvitsee faktoja ja vain "varteenotettavan epäilyn siitä, että tekijä voi olla ulkopuolinen". Sellainen epäilys on selvästi mielestäni olemassa. Niinpä uskon, että hovioikeuden päätös säilyy, tai KKO tekee uuden päätöksen jossa myös se päätyy arvioon "syytön". Muutenhan se ei mene lain mukaan, ainakaan minun mielestäni. Käräjäoikeudelle pitäisi antaa sapiskaa - niillä näytöillä ei mitenkään pitäisi voida antaa tuomiota "syyllinen". Ei se vapaa harkinta ole rajaton, vaan faktat pitää ottaa huomioon. Kyllä hovioikeus on jo oikeilla raiteilla! Ainakin minun mielestäni. :x
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Kyllä myös poliisi on selvittänyt, että se numero 8 kengän pohjassa vastaa numeroa 42 - niinhän on ilmoitettu. Varottava että ei mene liikaa selittelyn puolelle. Oletetaan ne miesten kengiksi ja samaa mallia oleviksi. Tietysti saa olettaa toisinkin, mutta se vaikuttaa epätodennäköiseltä.
Xerxes, missä tämä on ilmoitettu, että koko 8 vastaa kokoa 42? Muualla kuin Zemin postissa? Ja että oli kyseessa koon 8 mallikenkä yleensä?

Labrahan ei kokoa 42 edes mallikseen kertonut löytäneensä.

P.S.
Olihan se poliisin esittämä mallikenkä 30,0 cm ja verinen kengänjälki noin 31,2 cm.
Hovin mukaan lattian jalki oli n. 30 senttiä. Turren 30,7. Turre itse asiassa arvio kooksi 30,5 jo vuosia sitten. Labran mukaan kokoa 41-43. Olet arvioinesi yksin. :twisted:
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Minusta noista kengänjäljistä on turha kinata.

Jopa typerä murhaaja osaa tarvittaessa käyttää jonkun vieraan miehen kenkiä.

Nyt puhutaan Anneli-huippuälyköstä, joka laatii taustanauhan hämätäkseen poliisia ja hätäkeskusta. Miestenkengän hankinta vaikuttaa tähän verrattuna lastenleikiltä.

Jos kyseessä on huppumiehen kenkä, niin sitten se on kokoa 41-44. Ei ketään voida yhdistää surmaan pelkän kengänkoon perusteella.

Jos kyseessä taas on Anneli, niin hän ei ikinä mestarilavastajana sortuisi sellaiseen mokaan, että lavastaisi jollain Jukan kengällä. Murha on suunniteltu jokaista yksityiskohtaansa myöten.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10895
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ande kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:Muistan kuulusteluista, että poliisi oli kyllä tarkistanut jääkaapit ja pakastimet, eikä siellä ollut ollut kenkiä tai muutakaan outoa - vain tavanomaisia tuotteita.
Muistatko kuulusteluista sellaisen pienen yksityiskohdan, että pakastimessa olleita pusseja ei avattu?

Olettaisin, että myöskään vaatekasoja ei kovin tarkkaan tutkittu ensimmäisellä kerralla.
No muistatko sinä, että ko. "pussit" olivat jotain ranskalais- ja pakastevihannespusseja, eikä mitään muovisäkkejä? Sinnekö ne kengät ja astalot ja kylpytakit laskostettiin, 300-500 gramman pusseihin? Pakastimen tutkimisesta on "anti-annelistisen" poliisin todistus, ettei pakastimessa ollut mitään tutkintaa tukevaa ja että hän teki työnsä kunnolla. Jos jotain olisi ollut, hän olisi sen löytänyt. Pakastin ei ollut arkkumalli, vaan kaappi. Sieltä kyllä löytää kengät vaikka sokea poliisi. Ja pakastin on maailman typerin piilopaikka, kun se Huppis nyt voi kenkänsä viskata vaikka matkanvarrelle, mutta ei uhrin pakastimeen. Ja kun kämppä on pian täynnä poliiseja, etkä mitenkään voi tietää, pääsetkö ikinä sitä pakastintasi tyhjentämään, niin ehkä ei kannata pakastinta piilona käyttää...
Ois ollu huono homma, kun joku poliisi olisi äkännyt pyörtyvää Aueria alkaa jäähdyttelemään jäisellä juomalla :D Vähän Bloody Marya rouvalle...

Ja jos paikalla on 5 miestä etsimässä kenkiä ja astaloa, niin minkä ihmeen takia he sitten ehdoin tahdoin tekisivät työnsä huonosti, eivätkä viitsi mitään tutkia? Mitä he siellä sitten tekivät, pelasivat korttia? Etsin verijälkiin sopivia kenkiä; tuossa on vaatekasa: en viitsi katsoa.

Mikä tästä Ulvilan keissistä teki niin ihmeellisen, ettei tässä tapauksessa edes ambulanssimiehet viitsineet tehdä mitään ja poliisit lähinnä hävittivät todistusaineistoa? Kuinkahan monta muuta murhakeissiä on tällä lailla pilattu, kun ei ole vaan viitsitty kunnolla tutkia? Eikai tämä nyt ainoa tapaus voi olla, eikä mitään edeltäkäsin saatua tietoa, että tämä on nyt semmonen keissi, että tutkikaa huonosti, älkääkä noudattako lakia tms pikkuseikkoja.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, To Loka 29, 2015 12:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Onko tämä muuten totta, että koko tämä teoria siitä, että nuo kengänjäljet olisivat peräisin Jukan "kateissa" olevista talvikengistä on lähtöisin siitä Auerin "tunnustuksesta"?

Oman tulkintani mukaan se Auerin tunnustushan on ihan puuta heinää alusta loppuun. Auerin oli tarkoitus puhua murhasta tappoa. Tällöin ainoa vaihtoehto olisi ollut nimenomaan se, että kengänjäljet olisivat Jukan talvikengistä. Eikai se Annu nyt voinut sanoa, että tuli tapettua mies, mutta murhakengät olin kyllä jo hankkinut etukäteen varmuuden vuoksi? :D

Syyttäjä sitten luullut, että "tunnustus" riittää näytöksi ja alkanut kasata aineistoa sen pohjalta. Mutta metsään meni. Ei murhasta saa tappoa.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10895
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

perusasiamies kirjoitti:Onko tämä muuten totta, että koko tämä teoria siitä, että nuo kengänjäljet olisivat peräisin Jukan "kateissa" olevista talvikengistä on lähtöisin siitä Auerin "tunnustuksesta"?

Oman tulkintani mukaan se Auerin tunnustushan on ihan puuta heinää alusta loppuun. Auerin oli tarkoitus puhua murhasta tappoa. Tällöin ainoa vaihtoehto olisi ollut nimenomaan se, että kengänjäljet olisivat Jukan talvikengistä. Eikai se Annu nyt voinut sanoa, että tuli tapettua mies, mutta murhakengät olin kyllä jo hankkinut etukäteen varmuuden vuoksi? :D
Siis koko homma on lähtenyt siitä, kun poliisi kysyy Auerilta 2009 että millaisia kenkiä Jukalla oli. Ja Auer siihen sitten luettelee jotain kenkiä ja sanoo myös että sitten oli lisäksi talvikengät. No, poliisi siitä sitten innostuu, että missä nämä talvikengät on nyt. Ja Auer sanoo, että hävitin ne muiden Jukan vaatteiden tapaan Turkuun muuttaessa.

Tästä tulee otsikot: Auer lavasti murhajäljet miehensä kengillä :D Täyttä "Nelaa" taas.
Se typeryys, millä tavalla Santaoja päätelmiään teki, ei kyllä lakkaa hämmästyttämästä. Eikä se ahneus ja typeryys, millä media ne ilman mitään kritiikkiä levitti lukijoille, jotka eivät asioista mitään tienneet eivätkä päätellä osanneet.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vastaa Viestiin