Huonoa tuuria oli, että puhelu venyi, mutta yllättävän hyvää tuuria, että nauhalla oli justiinsa sopivat kiljunnat tätä venymistä ja Häken pitkää poistumista ajatellen.perusasiamies kirjoitti:Ota muuten huomioon, että häkepuhelu olisi todennäköisesti loppunut ennen kuin murhahuudot ja juoksut tulevat, jos häkenainen ei olisi Aueria jättänyt linjoille. Eli ei Auerilla mitään kummempaa tuuria tuossa käynyt. Itseasiassa se oli Auerille huonoa tuuria, että hänet linjoille jätettiin ja häkepuhelu venyi. Tässäkin meillä on aivan päinvastaiset näkemykset.
Kuvitellaanpa tällainen tilanne:
Häke: Älä mee pois.
Auer: Ok
(Aikaa kuluu puoli minuuttia... pirun häke, Jukka alkaa nauhalla huudella Annua apuun... miten se vois huudella, kun huppis on muka sen kimpussa...huhhuh)
Auer: Kuulettekste ku mun mies huutaa
(piru vie, jos kuulette...)
Aikaa kuluu taas parikymmentä sekuntia.
( Apua, pianhan mä huudan tappohuudon ja smurffihuudon nauhalla! Nyt kävi Annu-mammalle kylmät! Mitä mä teen?! )
Auer: hei, nyt mun täytyy..
(...mennä pätkäsemään se nauha heti! Miten pirussa pääsen takkahuoneeseen... hei, täytyy kutsua tyttö puhelimeen!!)
Auer: xxxx!
Ei tapahdu mitään.
Auer: XXXX!!!! Herätys! Tule puhelimeen!!
XXXX (unisena, sängystään): Mä nukun vielä, huomenna on kouluaamu...saisko pyytää hiukan pienempää meteliä siellä!
Auer: heti tänne perkele! Puhelimeen ja sassiin!!
XXXX: Ihme rageemista...paljo kiinnostaa sun puhelus...
XXXX laahustaa unisena punkastaan lopulta. Auer kiirehtii vastaan antamaan puhelinta... ja melkein ehtii...melkein:
1:51 Nauha-Auer: Lähtisekse jo?
1:54 Nauha-Auer: Mitäkö!!??
Ups.
Eli rautalankamallina opettavainen tarinamme kuvastaa sitä tuuria, miten kaikki sattui sekunnilleen niin, että Auer juuri ja juuri ehtii "olohuoneeseen huutamaan ja juoksemaan", koska tyttö nyt vain ikäänkuin sovitusti tuli puhelimeen juuri sillä sekunnilla kun tarvittiin. Auer oikein odottelee sopivaa hetkeä, että puhelimen annettuaan hän voi suoraan hiippailla olohuoneeseen niin, että livejuoksu osuu saumattomasti aikaisemmin nauhoitettuun raivokkaaseen huutoon ja sopii myös Jukan kutsuihin (jotka myös tulevat nauhalta ja näin ollen ovat hyvin luontevat siihen, että Anneli tekee kuten pyydetään ja lähtee katsomaan. Itse asiassa ne ovat aika oudot huudot kun kuvitellaan, että Auer nauhalla on koko ajan takkahuoneessa Jukan kimpussa, tai ainakin aina välillä ilmestyy äänettömästi sinne karjumaan).
Onneksi meillä oli kiltti ja sopivasti paikalla ollut tyttö, sekä hiljaiset ja pelokkaat muut lapset, jotka taas eivät pelmahda paikalle juonia sotkemaan. Ja onneksi Häke ei palaa puhelimeen esim 2:00!!
Häke: Haloo, onko siellä ketään aikuista?
Tyttö: Äiti
Häke: no, voisko se puhuu?
Tyttö: ei, se juoksi äsken ulos, ja nyt se huutaa takkahuoneessa