Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
TiiaStiina
Vic Mackey

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Nimimerkin Pihlaja kirjoitus on täysin asiallinen, seuraavassa kyllä vähän vedetään mutkia suoraksi:
LAWoman kirjoitti:................Ne täydellisyyttä tavoittelevat aina niin pirteät tytöthän nuorenakin ovat niitä, jotka ovat itsetuhoisia, koska elämä ei menekään niin kuin suunniteltu. Auttaisiko tämä jota kuta ymmärtämään miksi Nela päätti päivänsä? Toivottavasti.
Mistä tiedät vaikka Nela olisi ollut hyvinkin vaatimaton luonne? Jotain sensuuntaista osoittaa se että hän työskenteli pitkään ilman palkkaa. Voimat loppuivat syistä joita emme tiedä, rasittava työkuvio saattaa olla niistä yksi. Lahjakkaat ja menestyvät ihmiset joutuvat usein silmätikuksi näissä pienissä ja ahtaissa ympyröissä. Helposti sitten esitetään jotain vähättelevää tietävään tyyliin kuten "hän odotti elämältä liikaa", "putosi liian korkealta", tms. Emme voi tietää syitä sille miksi joku ajautuu umpikujaan tai jopa itse ajaa itsensä loppuun. Henkilön suurin vahvuus, juuri se mikä häntä ajaa eteenpäin, voi tietyissä olosuhteissa kääntyä häntä itseään vastaan. Joskus on mahdotonta huomata riittävän ajoissa koska niin on käymässä. Minusta se ei ole osoitus henkilön pinnallisuudesta.

Tässä tapauksessa voi olla kyse jostain muustakin, jotain hyvin stressaavaa on ollut ehkä jo lapsena tai nuorena. Uskon että apua olisi kyllä ollut saatavilla ja sitä olisi kannattanut hakea. Toivon Sergeille ja lähipiirille voimia jatkaa elämää.
Whicher
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Elämä kirjoitti:En vaan ymmärrä sitä, miksi jotkut kuvittelevat että Nela olisi tehnyt itsarin. Itse en ole ainakaan lukenut mitään sellaista uutista.
Muut vaihtoehdot ovat sairauskohtaus tai onnettomuus, siinä olet oikeassa.

Vai keksiikö joku vielä neljännen, kun uutisointi kuuluu "löytyi kuolleena, tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta"?

-w
Elämä
Alokas

Viesti Kirjoittaja Elämä »

Voihan se rikoskin olla vaikka sellaista ei nyt epäillä. Kuka sen tietää. Onnettomuus olisi kaikista inhimillisin vaihtoehto.
Pihlaja
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Pihlaja »

Kadonneen etsintä- ryhmän Jarkko Hyöppönen on ihan selvällä suomenkielellä kertonut julkisuudessa Nelan hirttäytyneen mäntyyn. Vaikka sanamuoto ei ollut tämä, niin mitään epäselvää siitä ei voinut kenellekään jäädä. Tuo Hyöppösen kirjoittama teksti on tännekin aiemmin kopioitu.
Lisäksi on kirjoittanut 6.marraskuuta Kadonneen etsintä-ryhmän fb-sivuille pitkän tekstin, jossa mm. perustelee sitä, miksi paljasti kuolinsyyn, kun tästä nousi silloin meteliä.

Tässä suoraa lainausta uudesta tekstistään: " Tässä tapauksessa olin keskustellut löytäjän ja tutkinnanjohtajan kanssa asiasta jo pitkälti ennen kuin media löysi paikalle, eikä epäilyksen sijaa tapahtumien kulusta ollut. Ryhmällämme oli toki myös käytettävissä tieto siitä mitä hänellä oli ollut mukanaan katoamispäivänä, esineiden tarkoitus sai nyt lopullisen vahvistuksensa. Laajan yhteiskunnallisen huomion saaneen tapauksen yhteydessä totuuden kertominen oli mielestäni perusteltua ja korostan, että tein sen vasta kun olin nähnyt miten asiasta oli uutisoitu mäntyä korostavin kuvin. Se syljetti minua ja voin tässä todeta, etten kertaakaan koko etsinnän aikana kutsunut toimittajia maastoon tai todellakaan vienyt heitä puun juurelle!.... Koko tekstin voi lukea ko. fb-sivulta, lisäksi siellä on kommentoitu mm. masennuksesta ja avun ajoissa hakemisesta, mihin Kadonneen etsintä -ryhmä on vastannut, että "tämän voisi vaihtaa päätekstiksi!"

Ruumiinavaus on varmaankin tehty jo, ja jos sieltä paljastuisi jotain muuta kuin tämä, niin eiköhän asia olisi oikaistu. Tai jos olisi ylipäänsä mitään epäilystäkään luonnollisesta tai väkivaltaisesta kuolemasta.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

TiiaStiina, pahoittelut, jos ymmärsit tekstini väärin. Tarkoitin täydellisyyttä tavoittelevalla henkilöllä juuri sellaista, joka asettaa itse itselleen kovat tavoitteet ja tällä tavoin ajaa itsensä piippuun. Koulumaailmassa, etenkin yläasteella, näkee tätä todella paljon. Sen lisäksi tulisi olla reipas, positiivinen, iloinen jne. ja paineet kasaantuvat liikaa.
Nimimerkin Pihlaja kirjoitus on täysin asiallinen, seuraavassa kyllä vähän vedetään mutkia suoraksi:
LAWoman kirjoitti:
................Ne täydellisyyttä tavoittelevat aina niin pirteät tytöthän nuorenakin ovat niitä, jotka ovat itsetuhoisia, koska elämä ei menekään niin kuin suunniteltu. Auttaisiko tämä jota kuta ymmärtämään miksi Nela päätti päivänsä? Toivottavasti.

Mistä tiedät vaikka Nela olisi ollut hyvinkin vaatimaton luonne? Jotain sensuuntaista osoittaa se että hän työskenteli pitkään ilman palkkaa. Voimat loppuivat syistä joita emme tiedä, rasittava työkuvio saattaa olla niistä yksi. Lahjakkaat ja menestyvät ihmiset joutuvat usein silmätikuksi näissä pienissä ja ahtaissa ympyröissä. Helposti sitten esitetään jotain vähättelevää tietävään tyyliin kuten "hän odotti elämältä liikaa", "putosi liian korkealta", tms. Emme voi tietää syitä sille miksi joku ajautuu umpikujaan tai jopa itse ajaa itsensä loppuun. Henkilön suurin vahvuus, juuri se mikä häntä ajaa eteenpäin, voi tietyissä olosuhteissa kääntyä häntä itseään vastaan. Joskus on mahdotonta huomata riittävän ajoissa koska niin on käymässä. Minusta se ei ole osoitus henkilön pinnallisuudesta.
Pihlaja, allekirjoitan täysin ajatuksesi ja mielestäni Hyöppönen on asian myös hyvin suoraan sanonut joten ehkä vain tulisi nyt päättää tämä keskustelu. Joku muu voi tulla sanomaan sen viimeisen sanan.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

OK, LAWoman. Asia selvä!
Kyläseppä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kyläseppä »

Noi voi vittu, jos kuusesta on hirttäyytrnä, niin eiköhän itse mennyt.
Jos Nela olisi raahattu sinne, niin jälkiä olisi nähtävissä, Vitty tää mikään kauhuleffa ole..
Onneksi löytyi ja rauha hälle ja omaisille.

Vituttaa tapauksenkin jälkeen noita lastentarhaideoita puida täällä, mitä jotkut syöttävät.
Maruna
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Maruna »

pallokala kirjoitti:Parahin Maruna: Valitettavasti en, edes tummennusten ja alleviivausten kera, ala korjata ehkä tahatonta tai ehkä tarkoitushakuista vaikeuttasi ymmärtää lukemaasi kokonaisuutena. Takerrut yksittäisiin sanoihin, kenties, koska et voi osoittaa kokonaisuudesta asiavirheitä irroittamatta sanapareja asiayhteydestään. Vain maallikko alkaa edes ajatella, että jos mainitaan aivot ja tunne-elämä kahtena eri sanana, niin tarkoitetaan konkreettisesti että tunteet eivät syntyisi aivoissa eikä niihin vaikuttaisi biokemia. Mutta my bad, aina on omassakin ilmaisussa parantamisen varaa, vaikka kuinka selkeästi yrittäisi kirjoittaa. Olisi pitänyt kirjoittaa vaikkapa "aivot ja siten tunne-elämä".

Vaan enpä nyt ala semantiikasta enempää chattailemaan, ei liene palstan hyvän tavan mukaistakaan. En myöskään ala postailla tänne Valviran rekisteröintinumeroita tai muita tunnistetietoja, kun sekään ei ole oleellista sen kannalta mikä alkuperäisen viestini ydinajatus oli. Ne jotka halusivat tai joita edes kiinnosti ymmärsivät varmasti pointin, joka minulla oli. Eri mieltä siitä saa toki olla.

Todella toivon, että Sergeyllä on tukiverkostot kunnossa ja turvallisia kanavia, jota kautta käsitellä tätä asiaa. Kaiken sortin traumojen jälkihoito ei tässä maassa ole koskaan ollut oikein hyvissä kantimissa. Todella toivon, että ei ainakaan tätä foorumia lueskele.

Ps. vinkkinä, että jos haluaa jaella faktaa eri lääkkeistä, niin huomattavasti syvällisempää tietoa saa Fimean sivuilta. Lääkeinfossa on maallikoille tarkoitetut pakkausselosteet, jotka eivät juurikaan valaise kaikkia indikaatioita tai annostusohjeita. Tai käyttöön liittyviä varoituksia ja käyttöä yleisestä ohjeistuksesta tarkoituksella poiketen. Sen sijaan Fimean valmisteyhteenvedot pääsevät jo liki yksi yhteen Pharmaca Fennican kanssa. Esimerkiksi keskustelussa esiintyneestä Roaccutanista on 13 sivua tekstiä. http://www.fimea.fi/laaketieto/valmiste ... t/laakkeet
Kirjoitin sinulle hyvä nimimerkki "Pallokala": "Pallokala" kirjoitat, että kyse on kyvyttömyydestä, joka on paitsi biokemiallinen ilmiö, myös täydellinen henkisten voimavarojen ehtyminen. Aivot ja tunne-elämä eivät enää sinun mukaasi enää toimi. Mikäli koulutuspohjasi olisi lääketieteellinen tai jollakin muulla tavoin luonnontieteellinen, et varmaankaan erottelisi aivoja ja tunteita toisistaan. Aivojen ja tunne-elämän toiminta eivät ole kaksi toisistaan eroteltavissa olevaa asiaa, muutoin esim. masennusta ei voitaisi hoittaa esim. sähköshokein tai magneettistimulaatiolla. Tunteet syntyvät aivoissa. Ja masennuksen aiheuttamia muutoksia on mahdollista mitata fysikaalisin ja kemiallisin menetelmin. Moni psykologi (käyttäytymistieteilijä) rummuttaa sen puolesta, kuinka masennusta voidaan hoitaa ilman psykiatrin (mielenhoitoon erikoitunut lääkäri) määräämiä fysikaalisia hoitomenetelmiä eli lääkkeitä, sähköshokkeja ja magneettistimulaatiota. Näin varmasti on, jos masennus on reaktiivista eli ulkoisista tekijöistä johtuvaa (esim. läheisen kuolema, työpaikan menetys jne.) ja luontteeltaan lievää. Sen sijaan endogeenisessa ja/tai vakavammassa masennuksessa on lukemani mukaan saatu hyviä hoitotuloksia useimmiten vain, jos keskusteluun on liitetty lääkehoito ja/tai sähköshokkihoito. Näin on luettavissa netissäkin julkaistuista, tieteellisiä tutkimuksia koskevista dokumenteista.

Sinun ei tarvitse postailla minulle mitään Valviran-numerosarjoja. Näin jo aiemmista viesteistäsi, että pohjakoulutuksesi ei ole luonnontieteellinen, eli et ole lääkäri. Lääkärikoulutuksessa kuten minunkin koulutuksessani suoritetaan biokemian cum laude kokonaisuus. Ehkä tästä johtuen lääkäreillä eli lääketieteen ammattilaisilla on moniin vaivoihin erittäin fysikaaliskemiallinen lähestymistapa, jota myös minä ymmärrän.

Valviraan rekisteröidään, ja jokainen voi nämä rekisteröinnit Julki-Terhikki rekisteristä tarkistaa, muun muassa kaikki laillistetut, seuraavien ammattinimikkeiden haltijat:

-lähihoitajat ja sairaanhoitajat (eli hoitotyön ammattilaiset, joiden tehtävä on mm. toteuttaa lääkärin määräämät hoitotoimenpiteet potilaille ja tukea potilasta

-lääkärit (eli pitkälti luonnontieteeseen pohjaavan koulutuksen saaneet, potilaan lääketieteellisen hoidon asiantuntijat)

-farmaseutit (alempi tutkinto), proviisorit (ylempi tutkinto), jotka toimivat lääkkeiden asiantuntijoina

Kun kirjoitin, ettei koulutuspohjasi vaikuta luonnontieteelliseltä, ja ettet varmaankaan ole lääkäri erotellessasi aivot ja tunteet toisistaan, en tarkoittanut ettet voisi olla hoitotieteen ammattilainen eli lähi- tai sairaanhoitaja. Tai voit olla esimerkiksi mielenterveyshoitajasta tai sosiaalikasvattajasta psykoterapeutiksi pätevöitynyt henkilö. Pysyn siis väitteessäni, että laajaa luonnontieteeseen pohjaavaa, lääkärinkoulutusta et omaa.

Yhtä hyvin voit olla Fimeaa mainostava farmaseutti. Fimean sivustot eivät ole minulle mitenkään tuntemattomia. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Roaccutan lääkettä saadaan määrätä puberteetin saavuttaneelle 12-vuotiaalle. Toisin kuin ystäväsi Millie väitti.

Sekä äitini, sisareni että serkkuni ovat kaikki erikoissairaanhoitajia. Sinun tekstisi muistuttaa lähinnä heidän puhettaan. Tai sitten olet joku minulle tuttuja Fimean sivustoja mainostava farmaseutti tai vaikka joku sairaanhoitajasta psykoterapeutiksi pätevöitynyt henkilö. Veikkaampa, että jos olisit joku maamme 10 tuhansista sairaanhoitajista, tietäisit että lähi-ja sairaanhoitajat ovat hoitotieteen ammattilaisia ja lääkärit potilaan hoidon lääketieteellisiä asiantuntijoita. Sairaanhoitajan koulutus sisältää huomattavasti enemmän potilaan ja omaisten kohtaamisen ja tukemisen opettelua erilaisissa hoitotyön tilanteissa kuin lääkärien. Lääkärien koulutus pohjaa pitkälti luonnontieteisiin ja elimistöä tarkastellaan syvällisesti biokemiallisia ilmiöitä opetellen.

Sinänsä minulla ei ole mitään lähi-ja sairaanhoitajia eli hoitotieteen ammattilaisia vastaan. He ovat usein käytökseltään huomattavasti empaattisempia henkilöitä kuin lääkärit. Tämän takaa paitsi koulutus, koulutuksen porttina olevat psykologiset testit.

En spekuloi kuka nimeltäsi noin tarkkaan ottaen olet, mutta kun aivan itse otit esille Valviraan rekisteröimisesi ja hoitoalalla toimimisesi, esitin arvion, mitä ammattikuntaa saattaisit edustaa

PS. Hyvä aloitteleva nimimerkki "Pallokala", kirjoituksesi toi mieleen minua netissä vuosia kiusanneen henkilön. Joka mm. vietitti minulle: "Mä oon myrkyllinen pallokala, ja teen elämästäsi helvetin."
En esiinny nimimerkillä "Marja" tai muilla M-kirjaimen sisältävillä nimimerkeillä. Toisin kuin minuna netissä esiintymään, pyrkivä, jo vuosia vainonnut ja mustamaalannut TimoP-mies.
Maruna
Sofia Karppi

JärkeäMukaan kirjoitti:Kuten ylläolevista teksteistäkin on voinut päätellä, niin masentuneisuutta ei välttämättä näe aivan läheisimmätkään. Monia ehkä jälkikäteen havaittavia asioita on voinut olla, mutta niitä ei ole osattu tulkita oikein tai ei anakaan normaalia suurenmimmiksi eikä itsetuhoisiksi merkeiksi. Moni häpeää ja koittaa vaan selviytyä kuormittamatta läheisiään.

Moni kirjoittaa, että useimmiten ei ole yhtä syytä vaan olisi enemmänkin kysymys nk. kasaantumisesta.

Jäin miettimään sellaista asiaa, joka ei ole tullut mielestäni kirjoituksissa esille. En ainakaan ole huomannut. Ihmisethän ovat yksilöitä ja heidän painopisteensä ja tärkeysjärjestyksensä ovat erilaisia. Nelalle näytti ainakin työ olevan selvästi erittäin tärkeä. Illallakin vielä viestitteli työnantajan kanssa, uutisten mukaan, hyvillä mielein ainakin ulospäin hymiöineen päivineen. Aamulla silti asiat oli toisin. Ilmoitti työnantajalle, uutisten mukaan, ettei voisi tulla lainkaan töihin. Kiinnitin huomiotani jo aiemmin tuohon sanaan "lainkaan". Mikä voisi olla kyseisen sanan englanninkielinen versio? Se jää tässä auki. At all, anymore vai mikä? Oliko sillä tarkoitus ilmaista, ettei enään pysty tekemään töitä lainkaan. Onko kotona syntynyt paljon riitaa työhön omistautumisesta?

En missään tapauksessa halua heittää varjoa minkään asian ylle, mutta pohtia eri puolia, mikä ihmisen saisi niin epätoivoiseen tilanteeseen, että luopuu omasta elämästään. Jos esimerkiksi työnteko on herättänyt kovasti kismaa kotona jatkuvasti ja ottaen huomioon, ettei siitä aiemmin saanut edes palkkaa, mutta muuten on joutunut venymään, eli töihin olisi enemmän annettu kuin saatu..ihan kaikin tavoin.

Muistan joskus edellisessä suhteessani, että minulla oli kaikin puolin muuten hyvä mies, mutta töitä minun oli jokseenkin mahdotonta tehdä ja jouduin tuntemaan jatkuvaa syyllisyyttä työstäni, joka todella vaati heittäytymistä. Siitäkään ei saanut heti palkkaa. Ulkopuoliset ihmiset eivät olisi koskaan voineet ymmärtää sitä paineen määrää, jonka koin mieheni painostamana, vaikka ulkoisesti hän jaksoi jatkuvasti ja näyttävästi tukea muiden ihmisten seurassa. Kotona kohtasin vähättelyä ja syyttelyä, kun ei vielä tullut palkkaakaan. Jouduin jatkuvasti muistuttamaan, että tämä on jo keskusteltu ja olet tiennyt hyvin mihin lähdin mukaan, mutta sillä ei ollut vaikutusta häneen. Koin tilanteen hyvin epäoikeudenmukaisena itseäni kohtaan. Jouduin taistelemaan kahden ristitulen välissä jatkuvasti syyllisyyden kanssa eikä minun ollut lupa olla lainkaan onnellinen työstäni saati koskaan juuri edes mainita miten raskasta oli tahi että olisin ollut väsynyt. Töissä minusta pidettiin ja panostani arvostettiin todella ja sain pelkkää hyvää muualta. Silti paloin loppuun. Niin pahasti että eräänä aamuna vain suljin oven perässäni repussani vain tarpeellinen ja lähdin. En nähnyt muuta keinoa pelastaa itseäni, kuin lähteä suhteesta ihmiseen, jonka koin pahasti pettäneen omat ihanteeni. Noin epäoikeudenmukaisen ihmisen kanssa en uskonut edes enään pystyväni keskustelemaan, etten todella kaatuisi. Olin epätoivoinen.Olin aina rakastanut työtäni ja ihanteisiin uskova ihminen, joka taisteli hyvän puolesta. Ja uskomansa asian.

Kun katson jälkikäteen tilannetta, niin onneksi lähdin. Luulen edelleen, että olisin kuollut, jos olisin jäänyt. Vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin ne ei tosiaan aina ole. Tämä ihminen jonka luota lähdin on varmasti jollekkin toiselle oikein hyvä, mutta hänen itsetuntonsa ei kestänyt, itsenäistä,yrittävää, pärjäävää ja tykättyä olemistani. Tahalleen ei varmasti tehnyt, mutta omaa pienuuttaan. Kysyi joskus, että luuletko olevasi minua parempi...vieläkin ahdistaa, kun joskus asioita mietin. Vain kerran olen henkilön tavannut lähtöni jälkeen ja todella säälin häntä nyt. Onneksi lähdin ajoissa ennen kuin tein itselleni mitään. Ystävä myös auttoi minua näkemään silloin kuvion, jota vastaan pitkään taistelin luovuttamatta.

Toivottavasti Nelan tapauksessa ei näin ole edes piirun vertaa. Tulee kyllä kokemuksesta vahvasti mieleen tuo ristipaine, että ei tee oikein kumpaankaan suuntaan ja päättää häipyä välistä. Tilanne luo epätoivoa ja huonommuudentunteita. Paljon riippuu myös onko ihmistyyppiä, joka kokee olevansa itse aiheuttanut tilanteen ja syyllistyy siitä.
Hyvä nimimerkki "Järkeä mukaan", kiinnitin samaan "lainkaan" - sanaan huomiota. Ja olen myös nähnyt sivusta, kun kaksi naista on väkertänyt väitöskirjaa palkatta. (Aivan viime vuosina on tainnut tulla säädös, ettei väittäriä saa aloittaa, ellei rahoitus ole kunnossa.)

Jospa todellakin olet oikeassa: Ehkäpä Nelan mies oli rasittunut naisen kaiken valveillaoloajan ja huomion vievästä työstä, joka ei ole 2 vuoteen ollut edes rahallisesti kannattavaa. Itsekin työstään stressaantunut Nela on ajatunut loppuun, ja näköalattomana tehnyt itsemurhan. Ehkä juuri Sergein mustasukkaisuus työlle on ärsyttänyt Nelaa niin, ettei hän ole enää vastannut miehensä puheluihin Nuuksiossa ollessaan. (Äidilleenhän Nela lähetti vielä tekstivistin.)

Toisaalta 27-vuotiasta, "parhaassa iässä" olevaa naista voi vaivata myös kyvyttömyys tulla äidiksi tai lapsettomuushoitoihin liittyvien hormonilääkkeiden aiheuttamat mielialan vaihtelut.
(Omat kokemukset lapsettomuushoidoista puuttuvat, mutta olen mm. lukenut Anna-Kaisa Hakkaraisen kirjan "Ihmeet tapahtuvat muille. Lapsettomuuspäiväkirja" -kirjan.) Tai tilanne on ollut täysin päinvastainen: Sergei on halunnut jo perustaa perheen, ja painostanut Nelaa lastentekoon, kun taas Nela on vielä halunnut jatkaa työrintamalla, ennen lasten hankkimista.
En esiinny nimimerkillä "Marja" tai muilla M-kirjaimen sisältävillä nimimerkeillä. Toisin kuin minuna netissä esiintymään, pyrkivä, jo vuosia vainonnut ja mustamaalannut TimoP-mies.
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Mitä helvettiä täällä tapahtuu? Eikö olisi yksinkertaisempaa kirjoittaa pelkkää asiaa, niin ei tarvitsisi turvautua erikseen alleviivausboldauspunakynä-metodiin? Toisaalta mietin salaa, mikä on seuraava korostusaste... Kursiivi?

Komppaan pallokalan mietteitä.

Nela halusi päättää elämänsä. Oli syy mikä tahansa. Rauha hänen sielulleen.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
pallokala
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja pallokala »

Ikävää, että olet Maruna joutunut nettikiusaamisen kohteeksi. Jos sinulla edelleen on tarve spekuloida sitä kuka tai lähinnä mikä minä olen, mikä on koulutustaustani ja osaamiseni, ole ystävällinen ja tee se yksityisviestillä. Tähän keskusteluun ei asia kuulu, enkä aio näihin kommentoida tätä enempää, kuten en ketjuun muutenkaan, koska aiheesta olen kaiken sanottavani jo sanonut. Mutta jos koet tarvetta avautua ahdistuksestasi, niin aivan vapaasti. En tosin aio jatkaa tätä linjaa yksityisviesteinkään, mutta lukea toki voin, jos se oloasi helpottaa.
"Seuraa aina rahaa."
Maruna
Sofia Karppi

TiiaStiina kirjoitti:Nimimerkin Pihlaja kirjoitus on täysin asiallinen, seuraavassa kyllä vähän vedetään mutkia suoraksi:
LAWoman kirjoitti:................Ne täydellisyyttä tavoittelevat aina niin pirteät tytöthän nuorenakin ovat niitä, jotka ovat itsetuhoisia, koska elämä ei menekään niin kuin suunniteltu. Auttaisiko tämä jota kuta ymmärtämään miksi Nela päätti päivänsä? Toivottavasti.

Tässä tapauksessa voi olla kyse jostain muustakin, jotain hyvin stressaavaa on ollut ehkä jo lapsena tai nuorena. Uskon että apua olisi kyllä ollut saatavilla ja sitä olisi kannattanut hakea. Toivon Sergeille ja lähipiirille voimia jatkaa elämää.
Se mainitsemasi jokin muu, hyvä nimimerkki "Pihlaja", voisi hyvinkin olla tuo nimimerkin "JärkeäMukaan" esittämä kuvio, jossa aviomies ei tue naisen työlleen omistautumista, vaan suorastaan vaatii hänet kanssaan naimisiin,ja koettaa painostaa lapsentekoon. Nela taas ehkä koki työuransa olevan sen verran alussa, että halusi vielä jatkaa sitä - ennen kuin hankkii yhtään lasta.
Maruna
Sofia Karppi

pallokala kirjoitti:Ikävää, että olet Maruna joutunut nettikiusaamisen kohteeksi. Jos sinulla edelleen on tarve spekuloida sitä kuka tai lähinnä mikä minä olen, mikä on koulutustaustani ja osaamiseni, ole ystävällinen ja tee se yksityisviestillä. Tähän keskusteluun ei asia kuulu, enkä aio näihin kommentoida tätä enempää, kuten en ketjuun muutenkaan, koska aiheesta olen kaiken sanottavani jo sanonut. Mutta jos koet tarvetta avautua ahdistuksestasi, niin aivan vapaasti. En tosin aio jatkaa tätä linjaa yksityisviesteinkään, mutta lukea toki voin, jos se oloasi helpottaa.
Kiitos tarjouksestasi nimimerkki "Pallokala", jonka tosin koen lähinnä erittäin alentuvaan sävyyn esitettynä uteliaisuutena, kuulla asioistani. Minulla on kuitenkin toiset kuulijat huolilleni, silloin kuin niitä esiintyy. Nämä kuulijat koen huomattavasti sinua nimimerkki "Pallokala" oivaltavammiksi, herkemmiksi ja empaattisemmiksi.

En ole itse koskaan aloittanut yksityisviestien lähettelyä enkä aloita nytkään. (Joitakin yksityisviestejä olen kuitenkin saanut mm. nimimerkiltä "Kiinnostunut68".)

Hyvää jatkoa nimimerkki "Pallokala"! Älä myrkytä ketään piikkiesi tetrodotoksiinilla !
Maruna
Sofia Karppi

Pihlaja kirjoitti:Kadonneen etsintä- ryhmän Jarkko Hyöppönen on ihan selvällä suomenkielellä kertonut julkisuudessa Nelan hirttäytyneen mäntyyn. Vaikka sanamuoto ei ollut tämä, niin mitään epäselvää siitä ei voinut kenellekään jäädä. Tuo Hyöppösen kirjoittama teksti on tännekin aiemmin kopioitu.
Lisäksi on kirjoittanut 6.marraskuuta Kadonneen etsintä-ryhmän fb-sivuille pitkän tekstin, jossa mm. perustelee sitä, miksi paljasti kuolinsyyn, kun tästä nousi silloin meteliä.

Tässä suoraa lainausta uudesta tekstistään: " Tässä tapauksessa olin keskustellut löytäjän ja tutkinnanjohtajan kanssa asiasta jo pitkälti ennen kuin media löysi paikalle, eikä epäilyksen sijaa tapahtumien kulusta ollut. Ryhmällämme oli toki myös käytettävissä tieto siitä mitä hänellä oli ollut mukanaan katoamispäivänä, esineiden tarkoitus sai nyt lopullisen vahvistuksensa. Laajan yhteiskunnallisen huomion saaneen tapauksen yhteydessä totuuden kertominen oli mielestäni perusteltua ja korostan, että tein sen vasta kun olin nähnyt miten asiasta oli uutisoitu mäntyä korostavin kuvin. Se syljetti minua ja voin tässä todeta, etten kertaakaan koko etsinnän aikana kutsunut toimittajia maastoon tai todellakaan vienyt heitä puun juurelle!.... Koko tekstin voi lukea ko. fb-sivulta, lisäksi siellä on kommentoitu mm. masennuksesta ja avun ajoissa hakemisesta, mihin Kadonneen etsintä -ryhmä on vastannut, että "tämän voisi vaihtaa päätekstiksi!"

Ruumiinavaus on varmaankin tehty jo, ja jos sieltä paljastuisi jotain muuta kuin tämä, niin eiköhän asia olisi oikaistu. Tai jos olisi ylipäänsä mitään epäilystäkään luonnollisesta tai väkivaltaisesta kuolemasta.
Jarkko Hyöppönen kirjoitti "Kadonneen etsintä" - sivustolle, 4.11.2015 seuraavasti:

"Voisin miehekkäästi todeta operaation päättyneen odotettuun lopputulokseen.

Ruumis on pussissa, median saaneen haluamansa hirttopuuta myöden ja elämän jatkuvan. Ei - ei, jos nojaat puuhun johon nuori monelle rakas ja tärkeä ihminen on sielunsa synkkyydesssään päättänyt päivänsä, et ole ihminen jos et pysähdy ja vajoa mittaasi syvemmälle peruskallioon. Vaikka puolikkaita ruumita olen maailmalla työskennellessäni nähnyt, en silti ole immuuni sille kärsimykselle mitä tälläinen tragedia omaisilleen aiheuttaa. Sille empatian kokemiselle ei pitäisi olla immuuni yhdenkään ihmisen tässä sairaassa rahan ahneessa maailmassa. Olen helvetin kyllästynyt ihmisiin, jotka kääntävät katseensa toisten kärsimykselle. Olen todistanut kuinka onnettomuudessa uhrien auttamisen sijaan jokainen tienkulkija ohjaa ruosteisen kotteronsa uhrien ohitse moottoritiellä, vain ehtiäkseen elämään tuottoisaa elämäänsä. Puolisoni on palkkaan katsomatta valinnut hoitaa sairaita ja elvyttää lapsia kuin aikuisia siellä minne sinutkin todennäköisesti vielä viedään. Meilahden koruttomalla pöydällä lääkärin käskiessä lopettaa elvytyksen omaisten huoritellessa "miehensä tappanutta hoitajaa" rakkaani tulee vuoronsa jälkeen kyynelehtien kotiin ja olen hänestä helvetin paljon ylpeämpi, kuin olisin yhdestäkään toimitusjohtajan aparaatista, joka kertoisi riistäneensä taas suuren summan rahaa heikkolahjaisilta ennen työpäivänsä päättämistä.

Jumala Suomea ja Sauli Niinistöä siunatkoon sairaassa tilanteessamme. Muistakaa tahoillanne erityisesti Nelan omaisia, sillä olen nähnyt vierestä myös omaisen epätoivoisen ratkaisun vastaavassa tilanteessa.

Jarkko Hyöppönen"

Eiköhän "sielunsa synkkyydessä, päättänyt päivänsä" tarkoita itsemurhaa, joka tässäkin ketjussa ehkä 20 sivua sitten todettiin. (Hyvät vasta-alkajat lukekaan ketju, jota ryhdytte kommentoimaan.)
Pihlaja
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Pihlaja »

[/quote] Se mainitsemasi jokin muu, hyvä nimimerkki "Pihlaja", voisi hyvinkin olla tuo nimimerkin "JärkeäMukaan" esittämä kuvio, jossa aviomies ei tue naisen työlleen omistautumista, vaan suorastaan vaatii hänet kanssaan naimisiin,ja koettaa painostaa lapsentekoon. Nela taas ehkä koki työuransa olevan sen verran alussa, että halusi vielä jatkaa sitä - ennen kuin hankkii yhtään lasta.[/quote]

Korjaan sen verran, että lainaamasi teksti ei ollut minun, vahingossa taisit sekoittaa kirjoittajat :)

Minä en halua spekuloida Nelan päätökseen johtaneita syitä sen syvemmin, henkilöä tuntematta ja muutenkin. Toivon rauhaa hänen sielulleen ja omaisille voimia kestää surutyönsä. Tapauksen julkisuudesta huolimatta toivottavasti saavat rauhassa surra surunsa ja jatkaa sitten elämäänsä tavalla tai toisella.
Vastaa Viestiin