65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
skoone
Ainesta Watsoniksi

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoone »

Pavel kirjoitti:Muiden täällä mainittujen näkökulmien lisäksi pitää muistaa, että on ihmisiä, jotka eivät ole mitenkään jatkuvalla syötöllä ja joka päivä itsetuhoisia, mutta saattavat tiettyjen olosuhteiden täyttyessä saada pahankin itsetuhoisen impulssin...
Nostan tätä tapausta ylöspäin. On erittäin kummallista, että tästä tapauksesta ei enempää puhuta!

Itse olen pähkäillyt niin, että saattaa olla, että BS ei ole maksanut tarpeeksi itselleen eläkettä vuosien varrella ja nyt kun eläkeikään tuli, ei ollutkaan tasaista kuukausituloa tiedossa. Ehkä teki myös huonot kaupat, ehkä siihen sisältyi tuo ilmainen vuokratuolin käyttö. Mutta sitten kävikin niin, että hänen vanhat asiakkaansa vieroksuivat tuota uuden omistajan luomaa miljöötä (ehkä oli kovaäänistä musiikkia jne).

Olen tutuntuttujen kautta kuullut, että BS:ää olisi etsitty merestä, mutta ei olla löydetty. Olisiko ollut kuitenkin tässä tapauksessa ns itseaiheutettu katoaminen? - Jotenkin kuitenkin tuntuu kummalta, että puhelin jäi sinne hänen entisen kampaamonsa kulmille? Vai olisiko se ollut ns työpuhelin, joka piti myös luovuttaa uudelle omistajalle...?
Muista lähdekritiikki!
Tähtisade
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

Usein käyn täällä uusimpia katsomassa, googlailen toisinaan tapauksesta, mutta eipä mitään uutta yksinkertaisesti ole. Jääneekö ikuiseksi mysteeriksi, toivottavasti ei! Birgitan tapaus on henkilökohtaisesti mietityttänyt enemmän kuin moni muu katoamistapaus.
skoone kirjoitti:Olen tutuntuttujen kautta kuullut, että BS:ää olisi etsitty merestä, mutta ei olla löydetty.
Onko miten luotettava lähde? Nimittäin helposti tutuntutuntutun spekulaatio voi alkaa tutuntutulla elää faktana. Poliisi ja Hyöppösen jengi kun on todennut, ettei ole oikein edes mistä etsiä...
Täysi Purenta kirjoitti:Minä en yhä vieläkään usko tapaturmaiseen kuolemaan enkä itsemurhaan. En sano etteikö Birgitta siinä missä joku muukin voisi tehdä sellaisen, mutta epäilen tekisikö hän sitä niin, että jäisi löytymättä.
Juuri näin. En viitsi kopioida Täysi Purennan viestiä kokonaisuudessaan, mutta olen kyllä hänen kanssaan täysin samoilla linjoilla. Viesti löytyy aiemmalta sivulta.
Nikolajevits
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nikolajevits »

Mites oli sen Birgitan omaisuuden ja korttienkäytön laita?

Onko mahdollista, että Birgitta olisi ollut "tekijöiden hallussa" jo ennen katoamistaan?
Totuus on jossain kaurapuuron ja lusikan välissä
Paa
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Paa »

Nelan tapauksen jälkeen olen alkanut uskoa, että suurin osa niistä joita ei ikinä löydetä, on päättänyt itse päivänsä. Luulen että niin on tässäkin käynyt.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

Paa kirjoitti:Nelan tapauksen jälkeen olen alkanut uskoa, että suurin osa niistä joita ei ikinä löydetä, on päättänyt itse päivänsä.
Tätä tukee myös se, että kadonneista (vain) viisi prosenttia arvioidaan joutuneen henkirikoksen uhriksi, aiheesta on ketju http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=10567. Omaehtoisesti elävänä kadonneiden osuus liikkunee suurin piirtein samoissa prosenteissa. Itse päivänsä päättävä pystyy ainakin arvioimaan, kadottaako kroppansa toisilta vai ei, toisin kuin onnettomuuteen menehtyvä. Näin tämänkin lyhyen analyysin pohjalta suurin osa niistä joita ei ikinä löydetä, ovat päättäneet itse päivänsä.
rikosperhonen
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja rikosperhonen »

Kyllä on hiljaista ollut Birgittan katoamisen suhteen. Kumma juttu...
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

Mitenhän Birgitan asunto.Oliko omistusmuotoinen.Onko asukkaat vaihtuneet tai nimi ovessa,laatikossa.. tavarat edelleen paikallaan ?
Mortui vivos docent
Kliina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kliina »

Nopealla vilkaisulla ei tainnut enää löytyä Silanderin osoitetietoja. Kyseisellä kadulla näyttäisi olevan aika paljon omistusasuntoja. Tietysti on mahdollista asua vuokralla jonkun toisen omistamassa asunnonassa. Katoamisesta on aikaa yli 4kk joten omaisilla tuskin on varaa maksaa kuluja asunnosta ja mahdollisesti annettu eteenpäin. Korttienkäytöstä on ollut sen verran ettei ole käytetty katoamisen jälkeen. Aikaisemmin jo todettu, että ilmeisimmin katoamisilmoitus ja tutkimusten käyntiin laitto tapahtui liian myöhään eikä mitään videomateriaaleja julkisista tai mahdollisista automaattikäynneistä ollut enää saatavilla.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Kyllä minäkin epäilen, että Birgitta on itse päättänyt päivänsä. Hän on voinut jättää puhelimensa aivan hämäyksen vuoksi lähelle paikkaa, jonne hänen piti olla menossa.
Kampista lähtee busseja vaikka mihin päin. Hyvin on voinut astua sellaiseen ja matkustaa jonnekin, jossa tehnyt ratkaisunsa.
Sattumalta voi löytyä, jos löytyy.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Jos on tuon ratkaisun tehnyt niin motivaatiota on aiheeseen saattanut antaa se, että on tuntenutkin olonsa tyhjäksi jäätyään pääsääntöisesti kotiin eläkkeelle. On saattanut olla paljon suunnitelmia ja ajatuksia, mutta arki on tuntunutkin tylsältä ja yksinäiseltä.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Martti
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Martti »

Kävikö joku tuolla salongissa asiakkaana?

Joku vanhempi rouvashenkilöhän voisi mennä ja uskotella olleensa BSn asiakas ja poissa maasta viimeisen vuoden ja siten tietämätön asian laidasta ja yrittää tilata BSlle aika. Sit katsoa mitä saa vastaukseksi...ja toki siinä voisi sitten häpeämättömästi vähän päivitellä ja udella.

Onkohan poliisi saanut yhtään näköhavaintoja ilmoituksensa johdosta, sellaisia vakavasti otettavia. Jotenkin en uskoisi rouvan Italiaan lähteneen tuosta vaan ilmoittamatta ja jos olisikin niin vielä viipymään siellä näin pitkään ottamatta yhteyttä kehenkään. Ei vaikuta sellaiselta naiselta.
Pavel
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Pavel »

Onpa kyllä melkoinen juttu, taaskaan ei mitään uutta. Olen edelleen sitä mieltä, että olemassaolevista (vähistä) vihjeistä B:n puhelin- ja internethistorian tunteminen voisi olla hedelmällisin. Jos sattuu olemaan niin, että hänellä on ollut joku uusi tai uudehko (mies)tuttavuus, hän on ehkä viestitellyt tämän kanssa. Mikäli B:n katoamisen taustalla ei ole tuttava tai hän itse, ihmettelen kovasti. Toivottavasti joku (joko omainen tai poliisi) on vilkaissut naisen tietoja, mutta ongelma saattaa olla, että ainakaan poliisilla ei taida automaattisesti olla moiseen lupaa.
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

Tässä tapauksessa on jotain outoa. Radiohiljaisuus.
Ei tiedoteta enää mitään, ei ilmoiteta enää lehdissä. Aivan kuin olisi jotain tietoa miten, miksi, missä.

En usko yhtään itsemurhaan
Mortui vivos docent
poepporoo
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Voi olla, että on nyt "yrittänyt pintaan", mutta jäät estävät? Epäilen edelleenkin Birgitan menneen jostakin kohtaa hietaniemeä veteen ja sinne jääneen..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Paa
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Paa »

Bohemian Rhapsody kirjoitti:Tässä tapauksessa on jotain outoa. Radiohiljaisuus.
Ei tiedoteta enää mitään, ei ilmoiteta enää lehdissä. Aivan kuin olisi jotain tietoa miten, miksi, missä.

En usko yhtään itsemurhaan
Mutta mitä muuta tämä voi olla? Kenelläkään ei vaikuttaisi olevan syytä surmata Birgittaa.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Vastaa Viestiin