sisotalo kirjoitti:
En tehnyt mitään "keikkaa" KKOn arkistoon vaan istuin siellä pitkään keväällä 2012. Sain katsottavaksi kaikki kuulusteluvideot, poikkeuksena on Hätäpuhelu, jota väitettiin salassa pidettäväksi. Otin yhteyttä Vaasan hovioikeuteen, jossa vahvistettiin, että Hätäpuhelu oli siellä soitettu yleisön ollessa salissa. KKOn arkisto otti yhteyttä Vaasaan ja luovutti sen CD:n kuunneltavaksi, jonka valokuvasin.
Minua kiinnosti myös se uusi levy, johon Niemi oli leikannut ne pätkät, joissa Jukan ääntä kuultiin. Ehdotin että Susku menisi kuuntelemaan juuri sen, kun olin lähdössä Tukholmaan. Siellä Susku kuunteli mitä kuunteli, mutta siitä leikatusta pätkästä ei koskaan tullut selvää.
Nyt ei ole kyse sun arkistokäynneistä yleensä, mutta omien sanojesi mukaan kävit siellä alkukeväästä ja uudelleen parilla lyhyemmällä visiitillä kun KKO:een matkalla oleva uusi esitutkintamateriaali oli vapautettu 24.4.2012. Omien sanojesi mukaan kävit näitä uusia tuolloin loppukeväästä tutkimassa.
*
Taas sumutat, nyt annat ymmärtää että hätäpuhelu olisi muka 'kaivettu jostain jemmasta'. Aikaisemmin 2012 monessa postissa kerroit nähdäkseni totuuden, se kuuntelemasi ja kuvaamasi hätäpuhelu-cd sisältyi liitteeseen 32.
Kuvaamasi cd on tosiaankin samasta tilanteesta kuin muutkin kuvasi joissa asiapapereita (uusi vapautettu esitutkinta), nämä blogistasi nähtävissä.
Olit, omien sanojesi mukaan, saanut tutkittavaksi Liitteen 32 ja siinä olevan Cd.n, sinä vaan et tainnut ihmetellä miksi alkuperäinen hätäpuhelu oli siinä, eikä se tietty 2012 uudelleen palautettu wav-muotoinen tallenne:
Sinun kirjoituksesi ovat kyllä tallessa, joten ei kannata selitellä:
Kirjoittaja sisotalo » To Touko 24, 2012
Julkaistuun materiaaliin kuuluu neljä CD-pätkää. Kaksi niistä on Iltalehdessä, ne ovat rekoja. Kaksi muuta ovat alkuperäinen hätäpuhelu ja se, jossa kuuluu vain Jukan ääni. Ne voidaan kuunnella vain KKO:n arkistossa. Ei saa kopioida. Suska on antanut niistä ensikäden kuvauksen, minun viestissäni. Hän tekee vielä perusteellisen erittelyn.
Kirjoittaja sisotalo » La Touko 26, 2012
Pari sanaa opastukseksi Kuolemalle ja toivovasti muillekin, jotka menevät KKO:n arkistoon kuulemaan kahta uusinta hätäpuhelun CD:ltä. Toinen niistä on alkuperäinen. Toisesta ovat uuden tutkimuksen tekijät poimineet pois Annelin ja tyttären äänet. Mitään FBI äänitettä ei ole uudessa materiaalissa.
Kirjoittaja sisotalo » Su Touko 27, 2012
Epäilijöitä on alkanut tulla. Muutama lupaa jo mennä KKO:n arkistoon. Neuvoisin, että älä osta 200 Eurolla kopioita. Mene KKO:n arkistoon ja ota kännykkä tai parempi kamera mukaan ja kuvaa se mikä kiinnostaa. Tärkeintä on että hätäpuhelun kahta CD:t ei saa kopioida vaan ne pitää kuunnella arkiston omalla kannettavalla
Kirjoittaja sisotalo » Pe Kesä 01, 2012
"ulkosuomalainen kirjoitti:Mä olen edelleen sekaisin näistä sisotalon käänteentekevistä tallenteista. Voisiko jompikumpi teistä tutkijoista, Sisotalo tai Suska, ystävällisesti identifioida mitä CDT 32 ja 33 sisältävät?. "
2012-04-24 jätettiin KKO:lle 2.000 sivua, jossa on 86 liitettä. Näistä liitteistä on neljä CD:llä. Iltalehti on pannut nettiin kaksi CD:tä, ne ovat poliisin rekoja. Kaksi muuta CD:tä on vain kuunneltavissa KKO:n arkistossa.
CD 32 on sama hätäpuhelu, jota on pyöritetty käräjillä ja hovissa. CD 33 on uusi hätäpuhelu, josta on poistettu Annelin ja tyttären äänet. Näin pitäisi saada esille se mikä on aikaisemmin äänitetty. Suska vakuutta, että kysymys ei voi olla mistään aikaisemmasta äänitteestä. Suska lähti Lontooseen työpaikalleen jo viime viikolla ja torstaina lomalle.
Poliisin kuuntelija on antanut lausunnon alkuperäisen hätäpuhelun perusteella (sillä oli silloin numero 26).
Kirjoittaja sisotalo » To Kesä 21, 2012
Seppo Isotalon blogissa on käynyt yli 8.000 katsojaa. Se on edelleen ainoa lähde sille, joka haluaa paneutua syyttäjän 2012-04-24 KKO:lle jättämiin papereihin. Hätäpuhelua, liite 32 alkuperäinen, ja hätäpuhelu 33 Jukan äänet - en ole vielä sinne pannut. Ne ovat tietenkin julkisia kuten kaikki muu tieto siinä blogissa.
Kirjoittaja sisotalo » Ma Marras 26
Asia on ratkaistavissa hyvin yksinkertaisesti. Jonkun porilaisen pitää mennä käräjäoikeuden arkistoon ja pyytää saada kuulla litteet CD 32 j CD 33. Minä olen näyttänyt kuvan siitä kuinka ne annettiin minulle ja kuinka työnsen CD:n tietokoneeseen kuultavkasi. Täytyy etsiä esille se kuva
Olet siis saanut tutkittavaksi Liitetiedoston 32 mukana 'alkuperäisen' hätäpuhelutallenteen 15A/näyte26 (aivan kuin kuvasi cd.n päällä lukeekin).
Mihin on hävinnyt se mitä siinä Liitteessä 32 todellisuudessa pitäisi olla, palautettu 2012 vaimeampi wav-muotoinen tallenne? (tämä kysymys ei ollut sinulle, vaan 'suurelle yleisölle').
*
Myös Susanna kertoo arkistossa käydessään saaneensa tutkittavaksi nimeenomaan Liite 32.n (ja Liite 33.n):
Olen käynyt KKO:n kirjaamossa tutustumassa Ulvilan surmaan liittyvään lisätutkintamateriaalin (R2011/812) mukaanlukien hätäpuhelusta tehtyihin nauhoitteisiin (liitteet 32 ja 33).
lähde: anneliauer.com