911 - Teoriat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
sqeeze
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Herkkis kirjoitti:Olipa saatanallisen pitkä juttu! Laskutoimitusta toisensa perään, en usko että derivoimalla löydetään totuus.
Joo no, tarkasta sitten laskut! Sinähän se olet joka aina kyselet todisteita ja nykyfyysikka sitä ja tätä jne. Siinä ne nyt on.

Nopeaa edittiä: Ei pitäisi tietenkään heti pikaistuksissa kirjoitella vaan jotain. Mutta tosiaan kyllä mulle riittää jos ne viralliset teoriat saadaan edes jotenkin todistettua. Ja jos vaikkapa Herkkis saa esitettyä minulle kuinka se on mahdollista ihan sama kuinka "saatanallisen pitkä juttu" se sitten on, niin antaa tulla vaan.

Edelleen peräänkuulutan, jokainen joka uskoo virallisiin teorioihin, niin linkkejä/muuta lähdeaineistoa kehiin kiitos. Olisin hyvin kiinnostunut lukemaan.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

sqeeze kirjoitti:
Herkkis kirjoitti:Olipa saatanallisen pitkä juttu! Laskutoimitusta toisensa perään, en usko että derivoimalla löydetään totuus.
Joo no, tarkasta sitten laskut! Sinähän se olet joka aina kyselet todisteita ja nykyfyysikka sitä ja tätä jne. Siinä ne nyt on.
Oletteko itse tarkastaneet laskuja? ;) Ei kyllä ainakaan mun matematiikan tiedoilla lähdetä noita laskemaan. No ainakin virallista totuutta tukee nauha jossa Osama totesi olleen iskujen takana, kumma muuten kun sitä väitetään feikiksi mutta ei oteta huomioon, että jos se voi olla feikki myöskin salaliittoteoreetikkojen omat todistefilmit voi yhtä hyvin olla feikkejä.

http://www.kominf.pp.fi/3index.html

Tommosen linkin löysin kanssa asiaan liittyen, minusta hyvin pitää paikkansa "Kysymyksiä ja spekulaatioita"-teksti tuossa, sitähän nämä kaikki on, spekulaatioita. (laskutoimituksiin en osaa vastata koska en ymmärrä niistä tarpeeksi). Ainahan voi mitä tahansa tapahtumaa spekuloida, luoda vaihtoehtoisia skeneraatioita mutta se että "on mahdollista, että näin kävi" tai "ei ole todennäköisestä että noin kävi" ei tietenkään tee asiasta täysin totta vielä. Tosin, kyllä minäkin sen verran tulen vastaan, että olen kanssa sitä mieltä että jotain hämärää tapahtumissa on ja on todennäköistä, että me tavanpulliaiset ei tiedetä läheskään kaikkea.

btw, minne ihmeeseen Osama on kadonnut, kuollut jo?

EDIT:
Tuolta taitaapi löytyä virallisia selityksiä jos en nyt kiireessä huonolla englannintaidollani väärin ymmärtänyt.
http://wtc.nist.gov/

Puhutaan paljon, että raha olisi valtion motiivina romahduttaa tornit joten periaatteessa iskujen takana tuolla perusteella voisi olla salaliittoteoriakirjailijat, lienee multimiljoona bisnes nykyään WTC-kirjat yms. varsinkin jenkeis ;) (vitsivitsi)
sqeeze
Hercule Poirotin viikset

Juu ei meikäläisenkään lyhyellä matikalla tosiaan ratkota noita laskuja. Ja kuten siihen kyseiseen viestiin editoin, niin ei pitäisi hermostuksiissaan kirjoitella sellaisia hölmöyksiä. Mutta kyllä mä lähden siitä, että jos ne kaavat cadiin laittaisi kyllä ne oikein olisivat. Ja tottatosiaan kun virallisista teorioista en ole vielä nähnyt edes laskuja.

Tosiaan Osamasta en osaa sanoa yhtään mitään. Ja eipä juuri edes kiinnosta. Toisaalta en minä ole missään vaiheessa kiistänyt etteikö lentokoneet olisi osuneet torneihin. Eli Osama ottaessaan vastuun luuli tiputtaneensa tornit lentokoneilla. Ja voihan se tosiaan olla, että koko miestä ole koskaan edes ollut olemassa. :wink:

Tarkennetaan nyt sen verran motiiveitani tässä keskustelussa. En minä nyt ole jahtaamassa mitää salaliittoja. Se on oikeestaan ihan sama mulle kuka oli WTC:n takana. Ainoo mikä mua kiinnostaa on, että kunika teräsrakennukset tippuu tosta noin. Ei ole kyllä viralliset selitykset vakuuttaneet minua. Jos niiden tueksi löytyy pesunkestäviä todisteita minä uskon sitten viralliset teoriat. Koska kuten Bombay sanoi kaikki tämä on spekulaatiota niin puolesta ja vastaan.

Mutta kiitokset Bombay linkeistä rupean nyt kahlaamaan niitä läpi.
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

http://www.911myths.com/

Tuolla on useitakin laskuja. Ei khyl oo mikää virallinen sivu lol
I am an African!
Kotkanpoika
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kotkanpoika »

Bombay kirjoitti:No ainakin virallista totuutta tukee nauha jossa Osama totesi olleen iskujen takana
Voihan Osama ollakin iskujen takana, jenkkien palkkaamana :wink: Eikös Osaman suvulla ole ennenkin ollut bisneksiä Bushin porukoitten kanssa.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Olisi mukavampi uskoa salaliittoihin, jos selityksiin, väitteisiin ja teorioihin olisi edes vähän viitsitty keskittyä, eikä vääristeltäisi joka asiaa. Nyt kun väitteet menevät suunnilleen näin...

- sortuivat vapaan pudotuksen nopeudella! = Paskaa. Sortumiset kestivät useita sekunteja kauemmin.
- sortui siististi oman jalanjälkensä päälle! = Paskaa. Koko eteläinen Manhattan oli kymmenen sentin tomupeitteessä ja romuja sekä palkkeja oli levennyt koko lähitienoolle. Ei kovin siistiä.
- Betoni pulverisoitui täysin koko tornien alalta! = Paskaa. Kuvista näkee kuinka suuriakin palasia betonia on noin kymmenen kerroksen korkuisissa raunioissa.
- Tornien coret oli panostettu kauttaaltaan ja räjäytettiin! = Paskaa. Käsittelemättömissä videoissa näkee kuinka coret jäävät pystyyn romahduksen jälkeenkin hetkeksi ja kaatuvat vasta sitten.

...ei jaksa kauheasti keskittyä. Tai no aihe kyllä kiinnostaa ja salaliitotkin, mutta asiapitoista keskustelua puolin ja toisin on mahdotonta löytää netin syövereistä, kun molemmilla väittelyn osapuolilla on niin vahvasti väritetyt lasit päässä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tässä lisää skeptikoille. 8)

http://911inmemoriam.blogspot.com/
sqeeze
Hercule Poirotin viikset

_____ kirjoitti: - sortuivat vapaan pudotuksen nopeudella! = Paskaa. Sortumiset kestivät useita sekunteja kauemmin.
- sortui siististi oman jalanjälkensä päälle! = Paskaa. Koko eteläinen Manhattan oli kymmenen sentin tomupeitteessä ja romuja sekä palkkeja oli levennyt koko lähitienoolle. Ei kovin siistiä.
- Betoni pulverisoitui täysin koko tornien alalta! = Paskaa. Kuvista näkee kuinka suuriakin palasia betonia on noin kymmenen kerroksen korkuisissa raunioissa.
- Tornien coret oli panostettu kauttaaltaan ja räjäytettiin! = Paskaa. Käsittelemättömissä videoissa näkee kuinka coret jäävät pystyyn romahduksen jälkeenkin hetkeksi ja kaatuvat vasta sitten.

-6,5 sekuntia WTC7 , ei siis häviä sekuntiakaan, muut kaksi kyllä häviävät jopa viisikin. Tietysti huomioitavaa on, että ajanotto pysähtyy kun liike lakkaa eli silloin romukasan ylin kohta on kuitenkin kymmeniä metrejä maan pinnanyläpuolella. Suunnilleen samat ajat saadaan laskemalla kiihtyvyydet. No joo voidaan sanoa, että paskaa sinänsä mutta jännää kuinka rakenteet voivat vastustaa vain noin 10-20%:sti painovoimaa. Vaikka oli suunniteltu 600%:sti.

-Edes puutu pölyyn jokainen miettiköön järjellään. Taas voidaan sanoa, että paskaa sinänsä. Kaikki romu ei ole 100%:sti perustuksien alueella. Suurinmilta osin silti.

-Tosiaan myöskään kaikki betoni ei varmastikkaan pulverisoitut, voimme todeta paskaa sinänsä. Mutta sen ei pitäisi pulverisoitua juuri ollenkaa ainakaan ennen kuin liike on loppu.

-Käsittääksen vain yhden tornin core seisoi n.30 sekuntia vaikka rakennus ympäriltä oliskin jo pudonnut. Panostukseen en ota kantaa onko paskaa sinänsä. Koska ehjänä sekään ei silti maahan tullut vaan tippui osina samaan kasaan eikä esimerkiksi kaatunut johonkin suuntaan mikä olisi helpoin tie.
_____ kirjoitti:...ei jaksa kauheasti keskittyä. Tai no aihe kyllä kiinnostaa ja salaliitotkin, mutta asiapitoista keskustelua puolin ja toisin on mahdotonta löytää netin syövereistä, kun molemmilla väittelyn osapuolilla on niin vahvasti väritetyt lasit päässä.

Kyllä ihan totta. Puolin ja toisin kerrotaan osatotuuksia ja suoria valheita. Kaiken sen joukosta on hyvin vaikea kaivaa oikeita totuuksia.

Laitetaampas esimerkiksi tälläinen kuva:

http://bp2.blogger.com/_IGZLkbR7jWs/RhF ... -small.jpg

Mistä hemmetistä minä nyt sitten tiedän kumpi on käsitelty ja kumpi ei?
Merope
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Merope »

_____ kirjoitti:...
Mielestäni yleistät nyt kyllä aika paljon. Tuskin kukaan oikeasti väittää, että rakennusten betoni pulverisoitui aivan kokonaan, kun on kuitenkin niin paljon ollut kuvia siitä jäljellejääneestä romusta, myös betonista. Eikä varmasti kukaan väitä myöskään sitä, ettei sitä romua ja roskaa olisi levinnyt muualle kuin siihen "jalanjäljelle". Olet voinut toki käsittää väärin, kun esim. itsehän olen sanonut, että se tuli suoraan alas, eikä esimerkiksi kaatunut poikittain. En kuitenkaan missään vaiheessa ainakaan itse väittänyt, ettei sitä rojua olisi muuallakin ja levinneenä pitkin parin korttelin aluetta. Olemmehan nähneet useitakin videoita, joissa joku kaduntallaaja on kuvannut vauhdilla lähestyvää tomu- ja rojupilveä, jonka sortuvat tornit ovat pistäneet liikkeelle.

Vapaasta pudotuksestakin on nyt sanottava sen verta, että ainakin itse olen yrittänyt kaikissa tilanteissa käyttää sanaa miltei, melkein, tai vaikka lähes, en koskaan ole väittänyt, että ne tulevat sekunnin sadasosalleen sitä vauhtia alas, mitä laboratorio-olosuhteissa on vapaan pudotuksen nopeudeksi mitattu. Pointti tässäkin on siinä, että luulisi, kun alla on tuhansia tonneja terästä ja ties mitä, että se vastustaisi aika paljonkin enemmän.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
_____
Harjunpää

No joo, hiukan tarkoituksellisen provosoivasti kirjoitin, mutta ymmärtänette pointin: kontrolloidulla räjäytyspurulla ja wtc-tornien romahduksilla ei ole kauheasti tekemistä toistensa kanssa, jos puhutaan nimenomaan "siisteydestä". No, nämä mm ovat sellaisia asioita, jotka jakavat mielipiteet niin kauan kun näistä asioista keskustellaan.

Betonin murskautumisessa ei mielestäni kuitenkaan ole mitään outoa, varsinkin kun torneissa oli myös paljon (!) muuta pölyävää mihin tuo sekottui. Tullut joskus tehtyä kylpyhuoneremonttia ja kyllähän siinä jo on huomannut, kuinka herkästi betoni murusiksi menee (ja pölisee!) saati sitten kun 400 metriä tornia tulee alas. Pulverisoituneen betonin määrää on mielestäni liioiteltu salaliittosaiteilla, mutta tämäkin riippuu varmaan kummasta suunnasta asiaa tarkastelee.

Mitä taas esimerkiksi tornien mahdolliseen kaatumiseen tulee, niin sehän ei edes teoriassa voisi olla mitenkään mahdollista, kun tutustutaan tornien rakenteeseen vähänkään. Ei nuokaan pilvenpiirtäjät olleet mitään jäykkiä tankoja tai putkia, joka tuollaisen tuhoutumisen edes mahdollistaisi. Se nyt tulee sortumisessa ensimmäisenä mieleen muutenkin, että kymmenen sentin lattiavalu ei ole kummoinen vastus romahduksessa tai pulttiliitokset coren pilareissa.

Joo, mutta minusta saa sikäli näihin aika huonon väittelykaverin, koska en omaa tarvittavaa asiantuntemusta rakennustekniikasta vaan perustan näkemykseni kokemukseen, lukemaani ja "terveeseen järkeen". Mikäli tästä aiheesta jotain salaliittoon viittaavaa haluaisi löytää, olisi se ennemminkin siinä että "annettiin vain tapahtua", koska siellä mielestäni on hyvinkin paljon enemmän epäselvää, kuin itse tornien sortumisen fysiikassa.
sqeeze
Hercule Poirotin viikset

_____ kirjoitti:Se nyt tulee sortumisessa ensimmäisenä mieleen muutenkin, että kymmenen sentin lattiavalu ei ole kummoinen vastus romahduksessa tai pulttiliitokset coren pilareissa.
Kannattaa nyt huomioida edelleen, että ne tornit oli kuitenkin suunniteltu joka kohdastaan kestämään kuusi kertaa yläpuolinen paino. Ei ne nyt mitään omakoti taloja ollut.
_____
Harjunpää

sqeeze kirjoitti:
_____ kirjoitti:Se nyt tulee sortumisessa ensimmäisenä mieleen muutenkin, että kymmenen sentin lattiavalu ei ole kummoinen vastus romahduksessa tai pulttiliitokset coren pilareissa.
Kannattaa nyt huomioida edelleen, että ne tornit oli kuitenkin suunniteltu joka kohdastaan kestämään kuusi kertaa yläpuolinen paino. Ei ne nyt mitään omakoti taloja ollut.
Kyllä, huomioin sen kuten myös lentokoneen törmäyksen ja tulipalojen aiheuttamat rakenteiden heikkenemiset. Kun painava "hattu" lähti tippumaan rakenteiden pettäessä törmäyskohdassa, ei lattiat mielestäni voineet vastustaa romahdusta juurikaan. Liike-energia ja massa tekee tuhojaan kummasti.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pernaruttokirjeet

Kumma kun ei kukaan ole tainnu tästä sanoa mitään? Tää nyt kyllä vaikuttaa jopa minustakin hämmentävälle.
Viiltäjä-Jack
Alokas

Viesti Kirjoittaja Viiltäjä-Jack »

Liian pitkä ketju jo luettavaksi, joten laitan nämä tänne perään, enkä tiedä onko jo tässä.

Toivon kuitenkin jokaisen tuhlaavan elämästään ~3h? ja katsovan nämä dokumentit. Ehkä teidän silmät avautuvat siitä, mitä oikeasti tapahtui syyskuussa.
Videot ovat varustettu suomalaisilla tekstityksillä, eli kenellekään ei pitäisi tulla esteitä ymmärtämisessä.
Nämä dokumentit käsittelevät asioita, joita ei ikinä olla tuotu julkisuuteen.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1556505501

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2181510877

Nämä videot, joihin itse vakaasti uskon, kertovat minulle USA:n hallituksen juonittelusta.

+ Jenkithän sai tästäkin hyvän syyn lähteä hakemaan öljumarkkinat itselleen :roll:
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

varmaan osama myhäilee jossain tyytyväisenä kun tietää että vaikka kuka tekis mitä niin parin vuoden päästä se on salaliittoteoria jossa pääsyntipukkina on usa...

itselläni on muistissa ne ekat videot, ihmisten omat kertomukset asiasta.

salaliitoteoriat on sellaisia joita kukaan ei voi todistaa eli ihmisen mielikuvitus ylittää rajan jossa selvästi esillä oleva todiste muuttuu pätemättömäksi koska uskotaan että kaiken takana on kuitenkin jotain suurempaa ja kauniimpaa...salaliittoteorioihin liittyy usein myös paljon "faktoja" joita ei pystytä näyttämään toteen mutta jotka "kaiken järjen mukaan ovat niin". Salaliittoteorioihin liittyy myös virkamiehiä jotka ovat puskien alta tuoneet esiin tietoa jota on pidetty "salassa" tosin näitä tietoja ei pystytä tarkistamaan. Mun mies on matemaatikko ja sanoi että kun tarpeeksi kauan laskee niin saadaan aina sopivat luvut mihin vaan...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin